Toon posts:

Geen hdd gevonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lezers,

Ik heb een nieuwe pc gekregen waar gewoon windows xp pro opstaat maar er staat zoveel shit op o.a enorm veel spyware een virus etc..

Nu wil ik Windows xp opnieuw instaleren, dit werk doe ik bijna dagelijks maar nu zit ik toch met een vreemd probleem. Als ik de pc opstart met cd van windows xp erin gaat alles goed, voordat de xp instalatie begint is het systeem bezig met laden van gegevens etc. Maar opeens krijg ik de melding - - kan windows niet instaleren omdat er geen opslag cappaciteit is gevonden - - de setup wordt nu afgesloten.

Vreemd is het wel als ik de pc opstart dat er al windows opstaat?
Als ik in het bios kijk bij de hdd dan staat er none, ga ik op none staan en klik op enter dan kom ik op een andere pagina, daarin staat Auto detect hdd press enter. Klik ik op Enter dan gebeurt er niks, maar iets na onder staat wel dat de hdd’s op auto staat.

Dit is de hdd die ik heb

http://www.czechcomputer....00755869/$file/24404v.jpg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

thanks

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik kan je plaatje niet zien maar ik gok dat het een SATA schijf is?

Money for nothin' and your chicks for free

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Als de hdd aan een apparte controller hangt (bijv. sata controller idd) dan moet je even de driver erbij halen, en tijdens de setup van XP even op F6 drukken. Dan vraagt hij om de driver en kun je daarna XP gewoon installeren :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
Waarschijnlijk moet je even de driver van je SATA-controller die op je moederbord zit op een diskette zetten en daarna Windows XP installatie opstarten van CD en na een aantal seconden moet je dan op F6 drukken (deze melding verschijnt een aantal seconden onderin het blauwe scherm).
Nog een paar minuten later ofzo wordt er dan om die diskette gevraagd.

Die driver staat als het goed is op de CD die bij je moederbord zit. Anders moet je die van internet halen.

Zie ook Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Check eerst de specs van je schijf en mobo...

Is het SATA, dan moet je al vroeg tijdens het installeren de drivers hiervoor laden (F6). Ik denk wel dat hierover eea te vinden in de FAQ.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Het is inderdaad een sata van 80GB dit is me eerste sata schijf, kan iemand mij ook even zeggen of dit een goeie schijf is? maar goed ik ga het proberen

Ik heb de pc gekregen zonder drivers of wat dan ook dus ik moet opzoek, hoe krijg ik de driver van de hdd en hoe kom ik erachter welke moederbord ik heb zodat ik dit goed kan doen.

ik zal wel even de faq doorzoeken

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

blaat

[ Voor 93% gewijzigd door Guardian Angel op 09-12-2004 08:41 ]

ARME AOW’er

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik zou zeggen: Pak een schroevendraaier en kijk eens in je kast. De goede drivers moet je dan even via de site van het betreffende moederbord downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
blaat?? :?

Okay dat ga ik doen ff de kast openmaken, dus als ik de drivers van de mobo heb dan is het goed? of ook nog de driver van de hdd?

thanks

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:50:
[...]

blaat?? :?

Okay dat ga ik doen ff de kast openmaken, dus als ik de drivers van de mobo heb dan is het goed? of ook nog de driver van de hdd?

thanks
Nee het is de driver van je SATA controller (waarschijnlijk onboard) Deze op diskette zetten. Tijdens booten van je Windows installatie op F6 drukken en diskette laten inlezen.

Verwijderd

Topicstarter
thanks Deejee,

duidelijk!! hoe kom ik aan die drivers dan? kan ik dat ergens kopieren van de windows die er al opstaat?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:06:
thanks Deejee,

duidelijk!! hoe kom ik aan die drivers dan? kan ik dat ergens kopieren van de windows die er al opstaat?
Nee die download je van de site van je mobo fabrikant.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:06:
thanks Deejee,

Nee, je moet even kijken wat voor moederbord het is en van de website van de fabrikant de juiste drivers downloaden.
That's it.

(spuit 11)

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 09-12-2004 09:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Als je nou eerst het merk moederbord opzoekt, dan kan je vanaf de fabrikant zijn site drivers downloaden voor SATA.
Zet die files op een floppy, boot je systeem naar de CD van Windows XP, en druk op F6 tijdens de install, floppy erin, en dan moet hij drivers laden.

Ik heb trouwens nooit last gehad van SATA en Windows XP installs, ik heb zo'n slipstreamed CD gemaakt met SP1 en SP2, deze hebben ingebouwde drivers voor sata?

Misschien een idee ?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03 20:16
De drivers moet je downloaden van de website van de fabrikant van je moederbord. Je moet dus eerst weten welk merk en welk type moederbord je hebt.

Download Everest hiermee kun je zien welk moederbord je hebt.
Je kast openmaken en de tekst van je moederbord aflezen kan natuurlijk ook.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:17:
Ik heb trouwens nooit last gehad van SATA en Windows XP installs, ik heb zo'n slipstreamed CD gemaakt met SP1 en SP2, deze hebben ingebouwde drivers voor sata?

Misschien een idee ?
Ik heb 't al regelmatig gehad dat ik een extra driver nodig had met het installeren van wat nieuwere moederborden... dit is vrij normaal.

[ Voor 39% gewijzigd door Canard op 09-12-2004 09:18 ]

Verwijderd

Canard schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:17:

Ik heb 't al regelmatig gehad dat ik een extra driver nodig had met het installeren van wat nieuwere moederborden... dit is vrij normaal.
Dagje na de HCC pctje in elkaar geschroefd, nieuwe p4 socket775 en nieuw moederbord P5GDC Deluxe, en geen probleem met SATA installen tijdens Windows XP install ?

On Topic:

Nu maar afwachten wat mystique er van kan maken, de tips die gegeven zijn moeten tot nu toe voldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt allemaal _/-\o_ _/-\o_ kan hier echt mee verder, zodra ik dit gedaan heb laat ik jullie dit weten of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg bedankt het is gelukt met al die TIPS!!

Ik had echter nog 1 vraagje,
Ik heb dus nu die nieuwe pc met die sata schijf maar m'n oude pc daar heb ik ook nog een hardeschijf met enorm veel data is het mogelijk dat ik die schijf erbij kan aansluiten in die nieuwe pc? dit is wel een normale schijf. Ik weet wel hoe dat moet maar hoe zit het dan met master en slave ? waar moet ik hem op zetten.

gr

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:03
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:28:
Allemaal erg bedankt het is gelukt met al die TIPS!!

Ik had echter nog 1 vraagje,
Ik heb dus nu die nieuwe pc met die sata schijf maar m'n oude pc daar heb ik ook nog een hardeschijf met enorm veel data is het mogelijk dat ik die schijf erbij kan aansluiten in die nieuwe pc? dit is wel een normale schijf. Ik weet wel hoe dat moet maar hoe zit het dan met master en slave ? waar moet ik hem op zetten.

gr
SATA en PATA zijn geheel gescheiden. Het Master/ Slave verhaal gaat alleen over de IDE- poorten (PATA). Dus als je de schijf op hetzelfde kanaal als een CD/ DVD- rom op master hangt, dan moet je de harde schijf instellen als Slave. hangt hij als enige op een kanaal, dan moet je hem jumperen als master

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1