Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
hoi,

ik ben bij mensen geweest die graag luisteren naar klassieke muziek. Nu willen ze dit ook doen op hun computer, maar ze hebben standaard geluidsboxen.
Deze mensen zitten goed in de muziek en horen het kwaliteitsverschil tussen goede en slechte boxen.

Nu hebben ze een computer met een creative audigy 2 ZS geluidskaart, maar ik weet niet welke boxen nu de besten zijn voor hun!

De eisen waaraan het moet voldoen!
- 2.1 geluidsset (ze willen gewoon 2 boxen met subwoofer of in die trent, iig geen set waarbij ze helemaal ingebouwd zitten met boxen :) )
- zwarte uitvoering
- Beste kwaliteit bij klassieke muziek!

Op de prijs hoef ik voorlopig niet te letten, maar het moet niet erg uit de klauwen lopen!

Wie kan mij helpen met dit probleem!

alvast bedankt!

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:55
Moet de geluidskaart rechtstreeks aangesloten worden op pc-speakers?
Het ideaalste zou zijn een verbinding tussen pc en versterker met daaraan in stereo opstelling speakers. En dan natuurlijk de Audigy en de versterker coaxiaal of optisch digitaal verbonden. Ik weet zo 123 geen goede pc speakers die direct op de pc aangesloten kunnen worden. Meeste goede speakers zijn 5.1, 6.1 etc en stereo opstelling is het beste voor klassieke muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in iedere geval kiezen voor een set waarvan de subwoofer vooral diepe klanken geeft en geen nokse dreunen.

Heb je zelf al wat voorkeuren voor merken en heb je dit al doorgelezen?

Edit: Mijn ervaring met Logitech speakersets is dat de subwoofers ervan vooral diepe klanken hebben. Vooral bij nokse, snelle dreunen komen ze zelfs achter.

In jou geval zal de Logitech X-2200 of X-2300 (beide rond de 120 Euro) erg goed bevallen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een geluidservaring is heel persoonlijk, wat jij goed vindt klinken kan bij hen wel als stront in de oren overkomen. Kunnen ze niet eens tijd vrij maken om met je mee te gaan naar bijvoorbeeld een goede computerzaak of mediamarkt oid ? dan kunnen ze het zelf horen !
Als jij wat voor hen uitzoekt (en zij vinden het niet goed klinken) dan ben jij degeen die ze dat setje heeft geleverd....
Ik weet wel uit eigen ervaring (maar das mijn persoonlijke ervaring) dat de Creative I-Trigue 3500 2.1 een mooi en helder klankbeeld heeft, maar dat zou je zelf eens moeten horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

http://www.creative.com/p...ory=28&product=4910&nav=0

Deze lijken me erg geschikt voor klassieke muziek, en in het algemeen neutrale muziekreproductie.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:54:
Je moet in iedere geval kiezen voor een set waarvan de subwoofer vooral diepe klanken geeft en geen nokse dreunen.
Dan moet je in ieder geval geen PC speakers kopen :+

Ik zou idd gewoon een kabel trekken naar de gewone versterker als dat mogelijk is.

Maar wat is het budget?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet wat onder 'beste kwaliteit' onder de PC speakers verstaan wordt, maar een vraagje: waarom Creative kaart voor muziek? Had dan naar Audiotrack of M-Audio of iets dergelijks gekeken (tenzij er ook EAX/A3D spelletjes gespeeld wordt).
Maar goed... een oplossing is: koop een goede stereo receiver met digital input + 2 fatsoenlijke boxen. Voor klassiek volstaat een stel monitoren. Er bestaat volgens mij echt geen pc-speakersetje die deze configuratie kan verslaan.
Dan sluit je de digital-output van de SB aan op de digital input van de receiver.
Voor klassiek wil je geen 0.1 sub hebben, maar op de high-level van je receiver aansluiten. Maar ja... dan wordt het wel ff 2 tot 10 keer zo duur als die PC (afhankelijk van de config en afhankelijk van het merk receiver+boxen) ;)
Mijn persoonlijke mening: een PC is niet geschikt voor muziek, tenzij je de boel ECHT stil krijgt (incl. cdrom/dvd speler en HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je in ieder geval geen PC speakers kopen :+
Ik zou idd gewoon een kabel trekken naar de gewone versterker als dat mogelijk is.
Maar wat is het budget?
Ben ik het mee eens, nog nooit PC-speakers gehoort die echt goed klinken. Iets betere "boekenplank" luidsprekers klinken al zoveel beter. Maar, ga zelf eens naar een winkel waar je kan luisteren en vergelijken. Ik denk dat je er dan snel uit ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

even een paar antwoorden op jullie vragen

1 - Ja, het moet rechtstreeks aangesloten worden op de pc (audigy2). Geen versterker er tussen!
2 - budget zal wel rond 100 ~ 150 liggen (maar dat moet ik dan overleggen, maar iig niet 500 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Voor die prijs blijft het behelpen. Als fervent klassiek liefhebber sluit ik me aan bij de meerderheid: PC speakers zijn brak voor dit genre.

Zelf een oude gebruikte versterker, analoog aangesloten, met 2 behoorlijke "normale" (stereo) boxen, verslaat iedere even dure PC speaker oplossing.

Koop bv. een oudere tweedehands NAD versterker (die nog niet eens zo veel vermogen hoeft te hebben), plug daar een paar fatsoenlijke boxjes aan en gaan met die banaan.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Rudy_X schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:11:
1 - Ja, het moet rechtstreeks aangesloten worden op de pc (audigy2). Geen versterker er tussen!
Een versterker ingebouwd in de subwoofer of in 1 van de speakertjes heeft echt zoveel voordelen dan?

Anders koop je een paar goede actieve studio speakertjes... ben alleen bang dat die boven het budget komen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

Of een paar van die vintage Philips MFB speakers. ;)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
XanderH schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:21:
[...]

Een versterker ingebouwd in de subwoofer of in 1 van de speakertjes heeft echt zoveel voordelen dan?
Altijd beter dan in een speakertjes zonder versterker :+ :+ :+

Nee, maar als je een versterker koopt met 2 boxen, ben je ook weer een partij ruimte kwijt en een goede set voor de pc is altijd al minder ruimte (denk ik teminste)

maar volgens mij heb je voor 150 ook geen versterker met 2 boxen!!

[ Voor 2% gewijzigd door Rudy_X op 08-12-2004 17:34 . Reden: tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Rudy_X schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:33:
[...]
maar volgens mij heb je voor 150 ook geen versterker met 2 boxen!!
Mwa, als je het mij vraagt klinken de simpelste eltax shelf speakertjes beter dan een PC-speakersetje... denk dat je nog best iets kunt kopen voor €150, al is het heel weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04
Lol weer van die uitspraken waar nergens iets opslaat. Waar heb je het in godsnaam opgebasseerd? Als je in een prijsklasse van 100 Eur kijkt kan ik het me goed voorstellen.

Kijk gewoon even op logitech.com bij speakers. Geven gewoon goed geluid en zijn zeker de betere 2.1 setje's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
STIMPPYYY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:58:
Lol weer van die uitspraken waar nergens iets opslaat. Waar heb je het in godsnaam opgebasseerd? Als je in een prijsklasse van 100 Eur kijkt kan ik het me goed voorstellen.
Sloeg dat op mij? Niet echt duidelijk zonder quote.

Ik denk iig dat je voor audio, zeker voor klassieke muziek, beter 2 goede speakers met een versterker kunt kopen. Dit hoeft niet duur, alles kan goedkoop. En een gemiddelde hifi-speaker geeft toch een veel beter geluid dan zo'n plastic pc-speakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
XanderH schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:02:
[...]

Sloeg dat op mij? Niet echt duidelijk zonder quote.

Ik denk iig dat je voor audio, zeker voor klassieke muziek, beter 2 goede speakers met een versterker kunt kopen. Dit hoeft niet duur, alles kan goedkoop. En een gemiddelde hifi-speaker geeft toch een veel beter geluid dan zo'n plastic pc-speakertje.
Waar heb je die ervaring op gebasseerd ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik vind dat XanderH geljik heeft. Alle pc-speakers klinken gewoon brak! Ik hoef ze niet eens te horen en ik weet het bekende rijtje al uit m'n hoofd: bonkerig-schel-leeg-hard-enz-enz. :Z

Voor 100EUR zou ik gewoon naar een leuk versterkertje + boxje kijken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

STIMPPYYY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:10:Waar heb je die ervaring op gebasseerd ? :?
Nouja, simpel gezegt is het natuurkunde waar je je op kunt baseren, en niet zozeer erarving (als je die niet hebt)

- Plastic flabbert en resoneert eerder, hout is veel stijver
- Die kleine sattelietjes komen niet erg diep, waardoor de subwoofer plaatsbaar is
- Dan valt er meestal ook nog eens een gat tussen de freqenties van de sub/sats
- De versterkers zijn vaak minder goed
- "Echte" speakers hebben zelfs een filter, waardoor de curve meestal vlakker is
- De bass uit die subwoofers is nu niet echt geschikt voor klassieke muziek.
- Door het gebruik van breedbandspeakertjes is het hoog ook niet echt optimaal

Daarinitegen heeft een PC set natuurlijk ook wel voordelen:

- klein en compact
- goedkooop

Maarja, voor het budget wordt het toch al erg moeilijk om iets zinvols te vinden buiten PC speakers. Ik zou misschien eens kijken naar een setje actieve monitor speakers. Die zijn misschien wel iets duurder, maar zeker hun geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Iedereen heeft wel ergens een oud versterkertje staan, koop 2 van die Eltax zuilen voor nog geen 90 euro (per paar) en je verslaat elke plastic pc speaker die er is.

Punt, niks ervaring niks geblaat. Pc speakers zijn voor mensen met rotte oren. Helemaal als je het hebt over een sub en 2 sats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sluit een goede versteker of een goede stereo set aan , met een set goede boxxen van een jofel merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Ik heb zelf de Altec 621 serie staan en luister ook naar klassieke muziek. Verwacht geen wonderen, maar in combinatie met een goede geluidskaart komt er wel een heel gebalanceerd geluid uit met een beheerste bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
STIMPPYYY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:10:
[...]

Waar heb je die ervaring op gebasseerd ? :?
Je zegt het zelf al? Ik heb me gebasseerd op ervaring? 8)7

Ik heb in mijn leven best veel speakers gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Juistem. Ik hoor hier meer vooroordelen dan ervaringen. Ik bemoei me er niet meer mee, luister maar naar de "experts" ik wil niet zeggen dat pc speakers UBER goed zijn ofzo, maar ze zijn wel van degelijke kwaliteit. Pc speakers zijn heus niet gemaakt om alleen maar voor de sier naast je pc te staan. Over die plastic speakers ? waarom zou hout beter zijn dan hard plastic, tevens is de sub van hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die mensen willen dus een klein setje dat tevens goedkoop is maar waar wel een supergeluid uit komt... beetje onmogelijk.. Maar misschien kan je is kijken bij labtec 2.1 setjes vond zelf het geluid aardig goed ( luister geen klassieke muziek maar toch) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb goede reviews gelezen over de Cambride Soundworks Megaworks set.

Ik heb zelf de 5.1 versie gehad, en ik was zeer onder de indruk van het geluid. Maar de 5.1 had een productiefout in de versterker waardoor hij snel de geest gaf. Ik heb later de 7.1 gigaworks gekocht, en deze gebruik in nu naar alle teveredenheid.

Lees eens een paar reviews zoals deze: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/MegaWorks/MegaWorks.html

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
STIMPPYYY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:45:
Juistem. Ik hoor hier meer vooroordelen dan ervaringen. Ik bemoei me er niet meer mee, luister maar naar de "experts" ik wil niet zeggen dat pc speakers UBER goed zijn ofzo, maar ze zijn wel van degelijke kwaliteit. Pc speakers zijn heus niet gemaakt om alleen maar voor de sier naast je pc te staan. Over die plastic speakers ? waarom zou hout beter zijn dan hard plastic, tevens is de sub van hout.
Ik hoor van jou anders ook geen ervaringen. :P

En ja, ik heb ervaring met pc-speakersetjes (wie niet), en ook met vrij goedkope speakermerken als Eltax enzo... en ik ben dus gewoon meer te spreken over de "echte" speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige pc-speakersetjes waar vergeleken met gewone hifi speakers nog acceptabel geluid uit komt komen van Klipsch. Ik weet niet hoeveel die nieuw kosten, maar ik zou anders even voor een tweede handsje kijken als je die kan vinden.
Een goed voorbeeld is de Klipsch Promedia 2.1 THX (ik weet, THX zegt niks). Niet dat de Creative en Logitech setjes onaanhoorbaar zijn, maar zoals al vaker hierboven opgemerkt is het niet vergelijkbaar met een vergelijkbaar geprijsde hifi speakerset.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:11:
De enige pc-speakersetjes waar vergeleke met gewone hifi speakers nog acceptabel geluid uit komt komen van Klipsch. Ik weet niet hoeveel die nieuw kosten, maar ik zou anders even voor een tweede handsje kijken als je die kan vinden.
Misschien ook niet zo gek, Klipsch maakt ook gewoon speakers voor de hifi markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neemt niet weg dat ze ook gewoon goede pc speakersetjes maken die ook met muziek goed klinken :7
Ik kan helaas niks in de pricewatch vinden qua Klipsch 2.1 setjes.

Heb alleen de volgende sites gevonden:
http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B6393
http://www.audioimport.nl/promedia/promedia%20HFDPAG.html
http://www.demi-digitaal.nl/commerce/index.php?product=1495
http://www.computer-store...ult.asp?action=hot&page=4

Helaas zijn de prijzen iets te hoog voor je budget. Wordt dus óf het budget verhogen óf tweedehands zoeken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als dan toch PC speakers, dan zou ik wel voor een 2.0 systeem gaan denk ik.

Klipsch is idd niet heel erg verkeerd. Misschien is dit wel iets:

http://www.klipsch.com/pr...duct.aspx?cid=876&s=specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf heb Harman / Kardon Soundsticks 2, zien er wat appart uit (helemaal plexiglas) maar komt geweldig mooi geluid uit. zijn 200 euro maar ik vind ze geweldig. (harman/kardon is de overkoepelende organisatie van JBL)

(ga nou niet zeggen dat daar geen geluid uit kan komen zonder ze gehoor te hebben, was zelf ook heel sceptish eerst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

STIMPPYYY schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:45:
Zou jij je eerst eens willen gaan verdiepen in speakerbouw en de materialen voordat je nog meer onzin neerplempt. Want dat is het eigenlijk wel.

Die subs zijn van hout ja, en wat voor hout. Spaanlaat, of erger zelfs. Maak maar open dan zie je het.

Ik ga niet in op je plastic vraag, dat kom je vanzelf tegen.

En het zijn geen vooroordelen, zodra ik een redelijke houten pc speaker zie wil ik er altijd best serieus naar luisteren maar er zit ook nog zoiets in als een "versterker" en die zijn van een kwaliteit om van te huilen.

Het komt gewoon niet in de buurt, je hebt in de eerste plaats al niet eens te maken met 2 identieke speakers. Versterker ingebouwd in de ene en de andere heeft daar een lege ruimte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimppyyy heeft gelijk..
Zoek maar naar deftige 2.1 speakertjes. Merken genoeg: logitec; Creative, wavemaster, Ozaki, Altec,..
Tis geen hifi geluid, maar voldoende om op een pc aan te sluiten en als achtergrond muziekje bij het surfen of lezen van mails. Voor deftig geluid moeten ze maar in hun living gaan zitten of meer geld besteden.

Versterker en speakers voor 150 €. Dat wordt high-end hifi equipment... 8)7 8)7

En die zeveraars die zonder er naar te luisteren alles afbreken wat zij niet in huis willen halen, luister er eerst zelf eens naar voordat je anderen jullie vooroordelen gaat opdringen. Je zou er nog van kunnen verschieten wat sommige pc-setjes kunnen voor dat geld.
quote: deepspace
-Plastic minder stijf dan hout?? Nog nooit materiaalkunde gestudeerd zeker? :?
-Kleine sats die niet diep gaan, maar cheap-ass zuiltjes "zonder" versterker wel :?
-Versterker van pc setjes niet goed maar eentje van 40 € wel :? Bestaat dat wel })
-Echte speakers van 90€ hebben zelfs een filter!!!!! ;(
-De bass uit een sub is niet geschikt voor klassieke muziek, speakers van 90 euro met een versterker van 40€ des te meer? :O
-Bij breedbandspeakers is het hoog niet optimaal. Bij 90€ speakers is het perfect??? 8)7
We mogen ook eens lachen he :) :)

Neem een cd-tje van Chopin mee nr de Fnac of de Mediamarkt en koop het setje dat het best klinkt 8)
cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Pixal schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:38:
[...]
Het komt gewoon niet in de buurt, je hebt in de eerste plaats al niet eens te maken met 2 identieke speakers. Versterker ingebouwd in de ene en de andere heeft daar een lege ruimte zitten.
Dat nadeel heb je meestal niet bij 2.1 setjes, dan zit de versterker vaak in de subwoofer en zijn je sattelieten vaak wel identiek... :)

Hm, een pro-pc-speaker post? Van mij? :P

Iig, @TS, ga eens luisteren met die mensen. Je komt denk ik zelf wel tot de conclusie dat volwaardige speakers met een fatsoenlijke versterker beter klinken dan pc-speaklertjes.

Die "mensen", hebben die trouwens niet gewoon een normale audioinstallatie waar je die PC op aan kunt sluiten? Of staan deze in verschillende ruimtes ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 23:19
Kijk anders in een dumpzaak ofzo... Ik heb laatst een JVC amp en een set van die ouwe Philips speakers gekocht voor 20 euro... superieur geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:42:
-Plastic minder stijf dan hout?? Nog nooit materiaalkunde gestudeerd zeker?
-Kleine sats die niet diep gaan, maar cheap-ass zuiltjes "zonder" versterker wel
-Versterker van pc setjes niet goed maar eentje van 40 € wel Bestaat dat wel
-Echte speakers van 90€ hebben zelfs een filter!!!!!
-De bass uit een sub is niet geschikt voor klassieke muziek, speakers van 90 euro met een versterker van 40€ des te meer?
-Bij breedbandspeakers is het hoog niet optimaal. Bij 90€ speakers is het perfect???
1. Het stijve plastic is duurder dan mdf, dat zal je dus nooit zien in die setjes.
2. Zonder versterker? Dude, zonder versterker = geen geluid!
3. Een versterker van €40 is altijd nog 4 keer duurder dan een speakerset versterker.
4. Dit is omdat het een 2-weg systeem is, minimaal een filer voor de tweeter dus.
5. Een sub is moeilijk te ontwerpen, zeker voor in een NIET fullrange systeem.
6. Eén woord: dome!

;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zoek maar naar deftige 2.1 speakertjes. Merken genoeg: logitec; Creative, wavemaster, Ozaki, Altec,..
Als je Ozaki in een rijtje zet met deftige speakers, weet ik meteen hoe betrouwbaar jouw mening is.. 8)7

Wat er hier gezegd wordt van Eltax is helemaal correct, goedkope speakers met een erg goed geluid! En ik kan het verdorie weten, ik heb er staan. Voor 90€ heb je al een aardig stel bookshelfs. Daar een versterkertje bij (Vintage-apparatuur?) en je hebt toch al iets aardigs. Moet zelfs niet groot zijn, die versterker, er zijn genoeg mini-amps op de markt met genoeg power voor zo bookshelfs.

[ Voor 1% gewijzigd door TomSwinnen op 08-12-2004 21:11 . Reden: Kemel van een spellingsfout ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De I-Trigue 3500 set van creative heeft zelfs een houten sub, dus pc speakers zijn ook niet per definitie van plastic gemaakt..... tjongejonge wat een vooroordelen verzameld in dit topic zeg...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:55:
De I-Trigue 3500 set van creative heeft zelfs een houten sub, dus pc speakers zijn ook niet per definitie van plastic gemaakt..... tjongejonge wat een vooroordelen verzameld in dit topic zeg...
Mja 8, 10 of 12 mm brakke spaanplaat... Dat is meer lijm dat houf ;)

Het zijn geen vooroordelen, maar gewoon feiten. Zeker, voor het geld klinken die setjes best goed, en je krijgt voor vergelijkbaar geld ook geen nieuwe goede boekenplankspeaker+amp, maar wel een zeer mooie 2e hands set.

Voor klassieke muziek is zo'n sub/sat combo gewoon niet geschikt. Voor games en films, prima, maar niet voor serieus muziekgenot, daar zijn ze immers ook niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:55:
die speakertjes heb ik en ik kan je vertellen, die klinken slecht :P.

Dit is ook een beetje een nonsense topic, ga gewoon luisteren naar die speakersetjes. Die mensen die het willen hebben zijn vast totaal niet veeleisend. Het is namelijk echt niet zo dat mensen die klassiek luisteren ineens heel veeleisend zijn. Daar zitten ook zat mensen tussen die bijvoorbeeld uit fase staande speakers erg mooi vinden klinken (heb in een audiozaak gewerkt, kwam ze tegen) enzo.

Laat die mensen anders eens een speakerset van 150 euro horen, Z2200 of de creative variant in die prijsklasse en laat ze dan zelf beslissen of ze het goed vinden of niet. Voor 100 euro koop je nou eenmaal geen superset, maar misschien vinden die mensen het wel allemaal prima voor bij de PC.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Versterker en speakers voor 150 €. Dat wordt high-end hifi equipment... 8)7 8)7

Je zou er nog van kunnen verschieten wat sommige pc-setjes kunnen voor dat geld.

-Kleine sats die niet diep gaan, maar cheap-ass zuiltjes "zonder" versterker wel

-Versterker van pc setjes niet goed maar eentje van 40 € wel Bestaat dat wel

-De bass uit een sub is niet geschikt voor klassieke muziek, speakers van 90 euro met een versterker van 40€ des te meer?

-Bij breedbandspeakers is het hoog niet optimaal. Bij 90€ speakers is het perfect???
Ten eerste, we hebben het hier tot nu toe niet over high-end gehad.

Ik heb het ook al nergens over een versterker van 40 euro gehad, ik zei, "iedereen heeft wel ergens een oud versterkertje staan".

Ik verschiet niet van kleur hoor van wat pc setjes kunnen. Bedoel je dat ze hard pompen ofzo voor dat geld :? Ja dat kunnen ze misschien, maar dat heeft al niets meer te maken met muziek weergeven. Misschien dat ik een beetje groen en geel wegtrek en vervolgens de kamer uit loop inderdaad.

Dat setje zuilen wat ik voor de grap voor 90 euro noemde is een tijdje te koop geweest bij Megapool. Onder een andere naam bij Aldi, Praxis en Conrad. Ik heb ze ook afgekraakt aan alle kanten maar ik verschoot eerder van kleur van wat die dingen presteren tegen het geld wat ze kosten.

Overigens kan je het "cheap-ass" noemen maar als er een bekend merkje op deze zuiltjes werd geplakt en ze verkocht werden voor 250 euro per stuk zouden er nog genoeg mensen mee weglopen hoor. Als B&W speakers in massaproductie ging zetten, zonder merkje erop bij de aldi neerzetten in de aanbieding zijn ze ook opeens niet meer zo duur als nu. Maar ik zou ze kopen hoor, cheap-ass of niet, maar dat heet goed met geld omgaan.

Ze zullen misschien niet zo diep gaan of zo mooi in het hoog zijn als een volwaardige zuil van B&W of JBL of Kef of wat dan ook. Maar ze hebben tenminste laag, en midden, en hoog. Of noemde je dat geblaf uit een hoekje van de kamer van zo'n pc subwoofertje _laag_. Dat is namelijk een beetje gedoe in het midden en zogenaamd laag om het schelle van die satjes wat te verdoezelen.

Dit is blijkbaar een erg zinloze discussie, misschien dat je ooit je mening nog eens bijsteld maar blijkbaar ben je er niet zo erg mee bezig en vind je pc-sets helemaal tha bomb. Als je daar bij blijft dan is dat in ieder geval voor jou erg voordelig. Ik zit me kapot te ergeren aan het geluid wat uit de meeste setjes komt dus dat is een dure ergernis.

Ik had het overigens over deze zuiltjes.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/915602

Afbeeldingslocatie: http://ww.xs4all.nl/~raben/front.jpg

En je hoort me ze niet aanprijzen, voor thuis hoef ik ze niet. Maar ik prefereer ze boven elke pc-speakerset. En ja ik was dus ook behoorlijk minachtend over ze eerst. Over pc-speakersets ben ik dat nog steeds.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 09-12-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:11:
De enige pc-speakersetjes waar vergeleken met gewone hifi speakers nog acceptabel geluid uit komt komen van Klipsch. Ik weet niet hoeveel die nieuw kosten, maar ik zou anders even voor een tweede handsje kijken als je die kan vinden.
Een goed voorbeeld is de Klipsch Promedia 2.1 THX (ik weet, THX zegt niks). Niet dat de Creative en Logitech setjes onaanhoorbaar zijn, maar zoals al vaker hierboven opgemerkt is het niet vergelijkbaar met een vergelijkbaar geprijsde hifi speakerset.
Ik heb liever dat de fabrikanten de THX certificatie completer moeten vermelden: THX multimedia! Voor de home-cinema: THX, THX -select, THX-Ultra of THX-Ultra2. Dan weet iedereen waar de fabrikant over heeft! Want Creative THX is imho niet correct omdat zo'n certificaat echt niet aan Creative (of Logitech of whoever) gegeven wordt. Het is dus THX-multimedia!

FF algemeen: veel mensen die klassieke muziek beluisteren zijn kritische luisteraars (kijk maar bij Van Leest klassieke afdeling of speciale klassieke muziek cdwinkels, die btw heel weinig klanten trekken). Dan wil je toch echt geen pc-speakertjes gebruiken.
Ik wil daarom de TS aanraden om zijn 'klanten' ff te waarschuwen dat ze niet al te kritisch mogen zijn met PC speakers. En het budget is wel magertjes voor kritische klassiek-liefhebbers... Dan zou ik idd voor dat geld (en wat meer sparen) voor een tweedehands stereoversterker en een paar speakers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, voel u niet aangevallen he. :P

Heeft nu niemand door dat ik door zo te overdrijven wat sarcastisch wil reageren op het feit dat sommigen beweren dat pc-speakers nog erger lawaai maken dan het krassen van je nagels op een schoolbord... Terwijl een goedkope amp + luidsprekers ineens zo veel beter is.. :X

De vraag van de topic starter was ook niet: "Ik wil het beste audio materiaal om op mijn pc naar klassieke muziek te luisteren." Hij vroeg echter wel wat de beste pc-speakers zijn voor klassieke muziek. Ik koop toch ook geen Porsche om 's zondags naar de bakker te rijden...
Soit ik ga hier niet meer over zeveren.

BTW, pc-sets zijn voor mij toch wel echt "tha bomb" Vele beter dan mijn wharfedales ;)
Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:10:
Jongens, voel u niet aangevallen he. :P

Heeft nu niemand door dat ik door zo te overdrijven wat sarcastisch wil reageren op het feit dat sommigen beweren dat pc-speakers nog erger lawaai maken dan het krassen van je nagels op een schoolbord... Terwijl een goedkope amp + luidsprekers ineens zo veel beter is.. :X
Als jij het verspreiden van onwaarheden sarcasme vindt.... OK :)
De vraag van de topic starter was ook niet: "Ik wil het beste audio materiaal om op mijn pc naar klassieke muziek te luisteren." Hij vroeg echter wel wat de beste pc-speakers zijn voor klassieke muziek. Ik koop toch ook geen Porsche om 's zondags naar de bakker te rijden...
Soit ik ga hier niet meer over zeveren.

BTW, pc-sets zijn voor mij toch wel echt "tha bomb" Vele beter dan mijn wharfedales ;)
Cheers
Je koopt idd geen Porsche om je brood bij de bakker te halen op zondag, maar als jij kunt kiezen tussen een nieuwe Renault Clio 1.4 of een 2e hands Porsche 911 voor hetzelfde geld, waar rij jij dan liever mee naar de bakker?

Het gaat er hier gewoon om wat je het meeste geluidskwaliteit voor het geld biedt en dan kun je gewoon niet om de versterker met bookshelf speakers heen. Vroeger had ik ook PC speakers, maar toen ik van mijn oom en tante een versterker + speakers over kon nemen uit de jaren '70, veranderde ik in 1 klap van mening. Het geluid klonk veel voller, zuiverder, bassen waren ineens geen gebonk van onder het bureau meer, maar mooie volle bassen.

Echt: kijk eens rond op marktplaats of in een kringloopwinkel, ik weet zeker dat je wat heel leuks kunt vinden. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat de bekende Logitech setjes slecht zijn, maar meer dat je beter geluid voor hetzelfde geld kunt krijgen _als_ je bereid bent om 2e hands rond te kijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 09-12-2004 13:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

enne, wellicht geheel overbodig, maar als je ze aan luidsprekers helpt, help ze dan ook even met het stil krijgen van hun pc... dat veraangenaamt het luisteren naar muziek ook sterk.
(net als haute cuisine koken en eten in een ruimte die altijd vrij pregnant stinkt...)
maar goed, wellicht is dat overbodig omdat ze al een stille pc hebben.
Pagina: 1