Toon posts:

wireless valt uit zonder activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis internet in de volgende setup:
Kabel internet komt binnen en gaat naar een router. Vanaf die router gaat één aansluiting naar een vaste PC en een andere aansluiting naar een Belkin 802.11b accespoint.

We hebben een laptop met 802.11b wireless en die werkt prima, maar een andere pc (die is verbonden met een Asus 802.11g PCI kaartje) werkt niet stabiel.

Bij het verbinding maken gaat alles goed, maar na een tijdje valt de verbinding uit.
De drie groene streepjes in de taakbalk bij het wireless icoon blijven dan onafgebroken branden en mozilla kan geen pagina meer vinden.

Als ik messenger echter aan heb staan, blijft internet het wél gewoon doen.

In dit topic had iemand een soortgelijk probleem en ik had ook gehoopt dat service pack twee het probleem misschien zou oplossen, maar helaas...

Ik denk dat het met het verschil 802.11b <-> 802.11g te maken heeft omdat de laptop het dus prima doet, maar kon niet vinden waar ik kan instellen dat het g-kaartje op b snelheid werkt...

iemand een idee voor een oplossing?

//edit: ubb code aangepast...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:46 ]

Verwijderd

Misschien staat juist de router op B-only ingesteld en moet je hem even op mixed instellen.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:00:
Misschien staat juist de router op B-only ingesteld en moet je hem even op mixed instellen.
de router draait alleen op b dus als het goed is kan je hem niet op mixed zetten :)