Toon posts:

Wireless lan heeft steeds maar even verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft sinds kort wireless lan gekocht.

Het gaat hier om een router van usrobotics met wireless lan, een andere pc via netwerk kabel eraan(win98) en een andere pc met een wireless lan kaartje van usr(win xp).

Op zich is de verbinding goed. De pc boven geeft 4 streepjes groen (zeer goede verbinging), maar de verbinding is er steeds maar heel even en dan valt de verbinding weer weg. De tijd dat er verbinding is is elke keer exact 2 minuten.

Ik zelf heb al geprobeerd zonder beveiligingen (wep op met mac adres).
en ook heb ik in windows xp wireless zero configuration gedisabled, maar dit had beiden geen succes.

heeft iemand nog andere iedeen? alvast bedankt!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het vreemde is dat ik deze problemen ook heb met de Sitecom router van de buren (sssst niet zeggen!) icm met mijn wireless kaartje van m'n laptop op Windows XP. Als ik echter Windows Server 2003 op me laptop zet heb ik helemaal nergens last meer van! :|
Ik denk dat straks met SP2 zulke problemen zullen verdwijnen omdat Win2003 het dus wel gewoon goed doet, maar wat je tot die tijd kunt doen...?

Met mijn SMC router werkt wireless overigens ook probleemloos, schijnt nogal een specifiek probleem te zijn. Misschien firmware van de router updaten?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Zou service pack 1 al niet genoeg zijn? Want anders moet ik die arme jongen laten wachten tot service pack 2

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 17:29 ]

Verwijderd

heb je de snelheid van je netwerk op bijde apparaten ( ap en pcmcia kaartje ) syncroon gezet ?
als een van de apparaten anders staat ingesteld kan dit een regelmatige disconnect tot gevolg hebben

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-04 23:10

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Kijk eens in je eventlog of je errors krijgt mbt je IP stack. Dan weet ik dat ik niet de enige ben. ;)

Anyway, als dat zo is, kan je mbv een fixIPstack tooltje (ff googlen) maybe het eea fixen.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28

MrScratch

I am rubber, you are glue

--MeAngry-- schreef op 21 april 2004 @ 17:23:
Het vreemde is dat ik deze problemen ook heb met de Sitecom router van de buren (sssst niet zeggen!) icm met mijn wireless kaartje van m'n laptop op Windows XP.
Dit klinkt toch heel erg als de problemen die ik ook heb met een sitecom router. Kaartje onder XP geeft verbindingsverlies om de zoveel tijd en onder Win2000 is het geen probleem. Kaartje is ook van sitecom trouwens. Ik zit me al tijden gek te zoeken hoe het nou komt.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1