AMD barton overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• sakymoto
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb laatst een extra cooler in mijn kast gezet en zag dat de temperatuur mooi laag bleef . Toen besloop mij het idee om de cpu eens een keer te overclocken, noem het maar een soort onderzoek.

Mijn temp ligt een beetje rond de 33 C idle en als ik een game (NFSU2) speel dan loopt de temp op naar max 41 C.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jtijsen/koel.jpg

Ik heb een AMD Barton 3200+ die standaard op 11 x 200 FSB draait. Ik heb dat topic over het overclocken van AMD's ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/980956 ) gelezen maar dat ging mij op een gegeven moment allemaal iets te ver. Ik snapte er niet veel meer van toen ze over gelockte Bratons begonnen _/-\o_ .

In ieder geval wil ik het graag eens proberen om mijn CPU over te clocken maar weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Kan iemand mij misschien een advies geven over het overclocken van mijn Barton ( of misschien afraden ) ik wil de CPU namelijk niet beschadigen.

SakyMoto

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Beste SakyMoto,

Goed dat je al zoveel gelezen hebt over het overklokken :) Maar je bent toch nog 1 plekje vergeten om te lezen ;) Dat is de FAQ van dit mooie subforum: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Hierin kan je onder andere vinden wat gelocked is en kan je ook vinden over hoe je precies moet overklokken :)

Nog even for-the-record:
Alle processoren van AMD zijn gelocked vanaf de 2500+ , dit houdt in dat je de multiplier niet meer vanuit de BIOS kan aanpasen, met een aantal trucjes is het soms nog mogelijk om dit vanuit software onder windows te doen alleen dan moet je een aantal dingen met de processor zelf doen (Klein!) Voor jou blijft dus eigenlijk niks anders over dan overklokken met je FSB

Maar ik lees nu op het laatst een heel klein maar wel heel belangrijk zinnetje:
"ik wil de CPU namelijk niet beschadigen." dan kan ik je maar 1 ding aanraden... en dat is niet te overklokken :) Er is namelijk ALTIJD de kans dat je de processor beschadigd, je laat hem namelijk buiten de specificatie's die door de fabrikant zijn gesteld draaien :)

Veel succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.