[PC] Sid Meiers Pirates!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Sid Meiers Pirates!

Alle Pirates fans opgelet, Ubisoft komt met een nieuwe Pirates versie.
Niet gewoon een opgesmukte Pirates, maar een geheel nieuwe game.

De game is weer gemaakt door Sid Meier himself. En ik vind 'm (persoonlijk) weer prachtig. Je hebt alle vrijheid om te doen en laten wat je wilt doen.

De mensen die de originel pirates nog kennen zal dit zeker aanspreken, volledige 3d-graphics zien er goed uit.

Maar ook de jongere generatie zal de vrijheid die je krijgt kunnen waarderen.

Het Spel

Kruip in de huid van een piraat doorheen een geweldig verhaal. Vecht met zwaarden en geweren terwijl je de Caribische zee doorkruist. Je kan kiezen uit een slechterik die leeft van plunderingen ofeen meer galante piraat.

Ga een alliantie aan met de Spaanse vloot en geniet van een warm onthaal in alle Spaanse havens en versier de dochter van de plaatselijke gouverneur.

Of zal jouw hongernaar meer er toe leiden dat je uiteindelijk overboord wordt gegooid.
Misschien is 6 maanden op een onbewoond eiland zitten toch niet zo leuk.

Als kleine jongen, ontsnap je aan de 'boze' marquis die je familie tot slaaf maakt omdat ze een vloot hebben verloren. Je zweert wraak, en als je wat ouder bent monster je aan op een schip naar Amerika om daar je fortuin te maken. De bemanning gaat echter muiten, en verkiest jou tot kapitein. Wat ga je doen met je nieuw verworven macht?

De economie/wereld reageerd echt op jouw acties. Als jij schepen met de soldij van de Spanjaarden vernietigd/inpalmt, zal de spaanse armada verzwakken. Je kan steden aanvallen, politiek bedrijven

en de dochter van de gouverneur(s) versieren om hoger op te klimmen.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.atari.com/pirates/pirates/screenshots/pc/58-th.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.atari.com/pirates/pirates/screenshots/pc/45-th.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.atari.com/pirates/pirates/screenshots%0D%0A%0D%0A/pc/43-th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.atari.com/pirates/pirates/screenshots/pc/41-th.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.atari.com/pirates/pirates/screenshots/pc/5-th.jpg

System
Requirements

* Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP

* Processor: Pentium® 1.0 GHz or higher

* Memory: 256 MB RAM

* Hard Disk Space: 1.2 GB Free

* CD-ROM Drive: 4X Speed

* Video: 32 MB video card* with Hardware T&L support

* Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible sound card*

* DirectX®: DirectX® version 9.0b (included) or higher

* Indicates device should be compatible with DirectX® version 9.0b or higher.

(These preliminary system requirements are subject to change before the final product release.)

Links

voor een overzicht van de schepen kan je hier terecht
www.cutlassisle.com
(in 1 oogopslag & doorklikbaar

utgebreid, aanrader)
www.addictedtopirates.com
(uitgebreid met screenies)

Voor ship-upgrades
www.cutlassisle.com
(icons v. upgrades)
www.addictedtopirates.com
(geen icons)

credits opmaak: cardinal808

[ Voor 62% gewijzigd door J2pc op 16-12-2004 15:35 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50

On_E

Housemusic

Ik zat ook al te denken een topic te openen, vroeger echt ontzettend vaak de originele versie gespeeld, en sinds vorige week donderdag EINDELIJK ook de remake.

Inderdaad een prachtig spel, nog steeds super om als Hollandse piraat alles en iedereen te plunderen, gouverneursdochters te versieren, (Dansen is wel moeilijk trouwens !!) oude piratenschatten te vinden etc.

Enige minpunt (en pluspunt voor oude rotten tegelijk) is misschien wel dat ze zo trouw gebleven zijn aan het origineel, het is voor deze tijd nml. lang niet zo revolutionair als dat het toen wel was.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
ik heb 'm sinds gister, en ik vind 't gewoon machtig hoeveel je kan bereiken met 1 sloop :D.

Grote trade-galleons (hoe schrijf je dat?) kan je gewoon aan met je sloepje, ook leuk dat je zelfs tegen een super-overmacht kan winnen als je goed kan zwaardvechten ;)

Of het oppikken van cargo/crew uit zee :D

Ach, nu is het misschien niet revolutionair meer, maar het is nog steeds heel erg gaaf. Het gaat om de verslavende gameplay.
Ik vind 't alleen wel jammer dat er geen mp optie is, zodat je met je vrienden kan gaan piraten..

[ Voor 29% gewijzigd door J2pc op 08-12-2004 15:54 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

J2pc schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:52:
ik heb 'm sinds gister, en ik vind 't gewoon machtig hoeveel je kan bereiken met 1 sloop :D.

Grote trade-galleons (hoe schrijf je dat?) kan je gewoon aan met je sloepje, ook leuk dat je zelfs tegen een super-overmacht kan winnen als je goed kan zwaardvechten ;)

Of het oppikken van cargo/crew uit zee :D

Ach, nu is het misschien niet revolutionair meer, maar het is nog steeds heel erg gaaf. Het gaat om de verslavende gameplay.
Ik vind 't alleen wel jammer dat er geen mp optie is, zodat je met je vrienden kan gaan piraten..
Het is inderdaad net zo verslavend als vroeger, maar ze hadden wat mij betreft best wat meer opties in het spel mogen doen, dat had in deze tijden makkelijk gekund volgens mij. (inderdaad multiplayer bv. al heb ik gelezen dat de XBox versie WEL multiplayer zal bevatten.)

Ik ga het vanavond maar weereens spelen, toch al 3 dagen niet meer gedaan ;)

Oh ja, ik heb een Brig of War, wat mij betreft veel beter dan een sloop, ook omdat je 300 crewmembers mee kan nemen, wat weer erg handig is voor het aanvallen van Spaanse steden :)

[ Voor 12% gewijzigd door On_E op 08-12-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
sst, ik heb 'm pas sinds gistermiddag/avond ;)
en ik heb een samenwonende vriendin en volledige stage (40hr per week)
dus ik heb 'm nog niet zoveel kunnen spelen :(

Maar het viel mij gewoon erg mee hoeveel ik kon met het 1e scheepje, (ook hoe snel) en hoe makkelijk de bediening is, die is echt vet.

Misschien komt er wel een mp-patch uit voor de PC, ik wil geen X-box kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sloop is ook een prima en erg snel bootje hoor, vooral handig als je grote stukken east moet varen, en je dus wind tegen hebt...

Probeer dat maar eens in een groot schip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
ik vind 't vooral gaaf als een royal galjoen met tig kanonnen vanuit east op je vuurt en jij snel west zwenkt en tussen z'n kogels doorgaat terwijl jouw 6 kannonen gewoon allemaal raken op dat gigantische ding.

Ik heb ook galjoenen, maar die zijn om m'n plunder mee te torsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik hoor net dat ik deze week ff een game ga kopen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

mjah speel het nu ook zo'n anderhalve week. top spel :D

sloop is leuk,.. maar op z'n hoogste moeilijkheids graat vang je hoe kan ookwel iets :P

tijdje met m'n war sloop de zee overheerst. tot ik dacht. ach maar eens een ander schip proberen. gelijk een franse friagte gekaapt :P. heerlijkschip als hij compleet is geupgrade. tot ik een lage frigate tegen kwam, nu mijn large friagte :9. heerlijk. snel, wendbaar, 40 kanonnen, fully upgraded :P. ben nu al 7 jaar ( in het spel ) opzoek naar de macht der zee van die tijd,.. een: Ship of the line... kan er negernds eentje vinden. al jaren bij de franse en engelse aan eht rond hangen,.. zat pirate hunters in frigates. maar ik wil een ship of the line :'(. iemand een hint waar hij vaak rond vaart?

oh heel het oosten behoord tot het koninkrijk der Nederlanden bij mij. ze hadden zo weinig. vond ik zielig :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Volgens mij is een Ship of the Line zoiezo Engels, dus hoef je alleen maar achter Engelsen aan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25
De eerste keer dat ik het speelde ging het niet zo heel erg goed. Ben toen maar opnieuw begonnen . Binnen 5 minuten had ik een Large Frigate gekaapt, groter ben ik nog niet tegegekomen.

Ik heb af en toe wel moeite met het in het gareel houden van mijn bemanning. Ik heb ze al meerdere keren afgekocht door de buit te verdelen. Ik had namelijk een crew van 400. Op het moment maar een crew van 80 en het gaat stukken beter.

Het dansen is vooral lijp. kijken of de volgende babe me leuk vind. Heb er al twee aan de haak geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

On_E schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:47:
Volgens mij is een Ship of the Line zoiezo Engels, dus hoef je alleen maar achter Engelsen aan.... :)
nee opgezocht in een geschiednis boek :P. waren wel meer landen met een ship of the line. alleen engelsen en fransen hadden er betere van. als enige hadden die 2 landen 3 rijen kanonnen aan elke kant :D smullen maar :P of zal ik zeggen smeulen maar...

ach perongelijk de fransen bijna helemaal opgeruimd. nogmaar 4 haventjes voor hun :P. de Engelse hunten de Fransen, de Fransen Nederland, Nederland niemand en Spanje Engeland :P
elk spaans schip dat ik tegen kom val ik meestal wel aan. irrie wel al die pirate hunters als je in de buurt bij towns komt :P ga binnenkort even de search voor een ship of the line opzeggen. en even een flinker bemanning bij elkaar oprukken. die spaansen mogen wel weg van mij. hebben toch niets boeiends te bieden naast royal en treasure galleons die welleens rijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Weet iemand hoe je de crew een beetje tevreden houd? Ik ben namelijk bezig met veroveren, maar daar worden ze niet blij van. Iemand een idee waar ze wel blij van worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 13:30
Ik heb het ook, en het viel me eigenlijk tegen. Ik heb nooit de originele versie gespeeld en ik kon dus bij deze geen tutorial/intro 'les' vinden :P Dus ik ging eerst proberen te handelen, maar ik wist niet dat je piraat moest zijn :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

cardinal808 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:54:
Weet iemand hoe je de crew een beetje tevreden houd? Ik ben namelijk bezig met veroveren, maar daar worden ze niet blij van. Iemand een idee waar ze wel blij van worden?
divide your plunder matey :)

Althans, dat was in de oude versie wel zo.. heb deze nog niet gekocht maar kan niet wachten!! Ik heb heel lang al gebeden om een 'nieuwe Pirates!'...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:58:
Ik heb het ook, en het viel me eigenlijk tegen. Ik heb nooit de originele versie gespeeld en ik kon dus bij deze geen tutorial/intro 'les' vinden :P Dus ik ging eerst proberen te handelen, maar ik wist niet dat je piraat moest zijn :P
Het spel heet verdomme Pirates 8)7 8)7 8)7

Verder:

Ik heb het origineel echt te vaak gespeeld. Wat een spel was dat mensen :) tevens de tijd van de oude Sierra games (welicht iets erna) en de Goede Gouden spellen van lucas Arts :)

Heerlijk heerlijk :)

Maar nu zag ik dus net even bij de required sytem staan dat je dus weer eens een videokaart met T&L support moet hebben :(

Ik kan mij de ogen wel inslaan met een botte steelpan... Dit spel moet ik gewoon spelen... Misschien kan ik mijn vader overhalen om zijn pc te gebruiken voor miscbruik... euhm.. GEbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
tazzman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:09:
[...]
divide your plunder matey :)

Althans, dat was in de oude versie wel zo.. heb deze nog niet gekocht maar kan niet wachten!! Ik heb heel lang al gebeden om een 'nieuwe Pirates!'...
Nou, ik schiet niet echt op in de verschillende ranks qua piraten, dus het komt erop neer dat ik maar een klein gedeelte van de winst krijg.

Op het moment gaat het goed en staat het op 56.000, en heb geen zin om dat te delen
Simon schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:58:
Na mijn eerste handelsroute kwam ik er achter, dat handelen niet echt winstgevend is, dus binnen 10 minuten was ik bezig mijn eerste schip te kapen

[ Voor 33% gewijzigd door Cardinal op 08-12-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:33:
Inderdaad een prachtig spel, nog steeds super om als Hollandse piraat alles en iedereen te plunderen, gouverneursdochters te versieren, (Dansen is wel moeilijk trouwens !!) oude piratenschatten te vinden etc
Je kan het spel gewoon pauzeren tijdens het dansen, werkt ook tijdens het zwaardvechten...

Divide the Plunder kan je het beste zo lang mogelijk uitstellen, aangezien dat erg veel tijd in het spel kost. Crew van 40 tot 60 is makelijk tevreden te houden. Momenteel 153 maanden op zee met vrijwel dezelfde crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21
Ik speel het al een paar weken, en ik vind het een heerlijk spel. Je blijft spelen, er is steeds wat anders te doen. Ik ben nu de op één na most notorious pirate, de nummer één is denk ik wat bang van me, die kom ik maar niet tegen ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

oh. en ik maar elke keer denken waarom m'n crew van 400 man zo snel ontrvreden is :P.

maar het ligt dus ook aan hoeveel man je op een schip stampt. vond 400 wel fijn snelle kanon relaod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik ken dit spel nog uit mijn amiga tijd ga morgen eens kijken of het hier ook in de winkels ligt heb het toen helemaal uitgespeeld :)
daves2hd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:10:
oh. en ik maar elke keer denken waarom m'n crew van 400 man zo snel ontrvreden is :P.

maar het ligt dus ook aan hoeveel man je op een schip stampt. vond 400 wel fijn snelle kanon relaod ;)
ff een grote stad aanvallen zodat meer als de helft om het leven komt doet soms wonderen.

[ Voor 60% gewijzigd door Edwin van Cleef op 09-12-2004 00:15 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:10:

Ligt waarschijnlijk ook aan de hoeveelheid gold dat je hebt. Heb de 4 'lost cities' gevonden en dat levert genoeg op om een tijdje door te gaan zonder je zorgen te maken over het moraal. Het is alleen zonde dat er na verloop van tijd niet zoveel meer te doen is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vieroog/random%20files/governor.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg leuk spel idd ja, vaar al tijden met een royal sloop (dacht ik) met 20 kannonen en alle upgrades en ook die speciale bemannings lui, kok enzo. Nadeel van mezelf is dat ik vaak te aktief ben met schieten, ik denk dan meestal, oww kan nog wel een salvo knallen, en ja dan zinkt zo'n trade ship ofzo en heb je nog niks:(. steden aanvallen heb ik nog niet gedaan eigenlijk, ben meer mijn familie leden en beroemde piraten aan het vinden. lijkt er ook op dat het eindeloos doorgespeelt kan worden, of zit er toch ergens nog wel een einde aan?

zie hier nu net boven staan dat er dus toch een eind aan zit:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:40:
erg leuk spel idd ja, vaar al tijden met een royal sloop (dacht ik) met 20 kannonen en alle upgrades en ook die speciale bemannings lui, kok enzo. Nadeel van mezelf is dat ik vaak te aktief ben met schieten, ik denk dan meestal, oww kan nog wel een salvo knallen, en ja dan zinkt zo'n trade ship ofzo en heb je nog niks:(. steden aanvallen heb ik nog niet gedaan eigenlijk, ben meer mijn familie leden en beroemde piraten aan het vinden. lijkt er ook op dat het eindeloos doorgespeelt kan worden, of zit er toch ergens nog wel een einde aan?

zie hier nu net boven staan dat er dus toch een eind aan zit:)
Ik denk wel dat er een einde aan komt omdat je leeftijd een rol zal gaan spelen. Je kan iig wel met medicinal herbs en incan mystic salve je speeltijd verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:39:
[...]

Ligt waarschijnlijk ook aan de hoeveelheid gold dat je hebt. Heb de 4 'lost cities' gevonden en dat levert genoeg op om een tijdje door te gaan zonder je zorgen te maken over het moraal. Het is alleen zonde dat er na verloop van tijd niet zoveel meer te doen is.

[afbeelding]
ben jij al een ship of the line tegen gekomen ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in de buurt van St. Kitts, maar ik hou het liever bij een royal sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

oh st. Kittens behoord bij mij al 60 jaar ot de nederlanden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
moet je maar niet zo hebberig zijn ;)

Ben nu bezig m'n zusje te redden.. Kan nog steeds niet geloven dat ik me liet afschepen met een halve kaart :( :/ :Y)

/edit
oh, btw voor het moraal/discipline heb ik een quartermaster 'aangenomen' O-)

Heb tegenwoordig een vloot van 1 war-galleon + 4 trade galleons. Dat krijg je ervan als je die vette spaanse traders overvalt. Kreeg anders alles niet mee. Met een truukje toch alles bij Curacao kunnen afleveren, al had de merchant lang niet genoeg geld

Is wel ineens rete-traag als je een royal-sloop gewend bent. Maarja, die moest steeds wachten op m'n vrachtbootjes ;)

spoiler:
Als je naar zee gaat, en gelijk weer terug heeft de Merchant weer nieuwe centjes dubloenen (maar dat kan komen doordat ik 'm op z'n makkelijkst speel... 1e keer nog steeds :X)

[ Voor 85% gewijzigd door J2pc op 09-12-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
ik heb een of ander spaans oorlogsschip. Ik geloof dat ik hem veroverd heb van een piraat. Maar hij is af en toe best wel sloom. Als je een klein bootje aanvalt gebeurt het weleens dat ze uit zicht verdwijnen. Ook moet je een beetje oppassen dat je niet te vaak op een ander schip schiet, anders heb je inderdaad nog helemaal niets.

Verder heb ik mijn zusje gevonden en 3/4 van de kaart om mijn oom te vinden. Ook al een stuk of 5 of 6 schatten gevonden en 4 piraten uitgeschakeld.

Waar vind je eigenlijk die verborgen steden? Moet je daar ook kaarten voor kopen?

[ Voor 27% gewijzigd door Jozz op 09-12-2004 11:31 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Ik denk 't ja
Voor mij is 't war-galleon 'Gammo' een beetje te log, maar is wel leuk als je een trade-galleon aanvalt. Krijg je 1/2 kogels op je af, antwoord je met 16 kogels >:)

Ik ga maar weer 's op zoek naar een royal sloop. Als piraat moet je toch wendbaar zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
[gerucht modus]
w00t w00t
Multiplayer in Sid Meier's Pirates!
Monday, 08.09.03 | Captain's Diary | Log Entry By KriFos

Reading through an article from www.computerandvideogames.com, I found a confirmation that Sid Meier's Pirates! will feature multiplayer! This is a quote from the article:

"Although he refused to be drawn any further, Meier also hinted that the game will also feature a multiplayer mode, but he said that single-player action will still be the focus of Pirates!"

Well, as I said before, the multiplayer will probably be delayed, and come with a later expansion called "Sail the World"! ;)
bron (helemaal onderaan)

Zucht, ben ik net klaar met wachten op Pirates! Ga ik weer zitten wachten op de expansion.. En ik heb 'm net ;)
Wel vet dat we straks met z'n allen kunnen 'piraten' Ik heb er nu al zin in. Nu nog hopen dat 't echt waar is.
[/gerucht modus]

en ja 't is een oude post, maar ik mag best hopen
dit is trouwens een directe link naar het bericht, je moet alleen wel registreren.
Het is een artikel van 15 mei 2003, over de E3 presentatie van Pirates en een civ. expansion

[ Voor 24% gewijzigd door J2pc op 09-12-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat zijn de requirements?

Ik heb de vorige Pirates nog in de kast staan. Dat was trouwens geschikt voor een 80286 met 8Mhz. Overigens met CGA benodigd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Pirates! deed het anders prima op een 10Mhz 8088 (ipv een 286), met een CGA/MGA videokaart en 12" amber-kleurige monochrome monitor. 5,25" 360kb drive vereist ;)

[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 09-12-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
requirements
System Requirements

* Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP

* Processor: Pentium® 1.0 GHz or higher

* Memory: 256 MB RAM

* Hard Disk Space: 1.2 GB Free

* CD-ROM Drive: 4X Speed

* Video: 32 MB video card* with Hardware T&L support

* Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible sound card*

* DirectX®: DirectX® version 9.0b (included) or higher

* Indicates device should be compatible with DirectX® version 9.0b or higher.

(These preliminary system requirements are subject to change before the final product release.)
ook toegevoegd op de TS

[ Voor 3% gewijzigd door J2pc op 09-12-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

J2pc schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:58:
[gerucht modus]
w00t w00t

[...]

bron (helemaal onderaan)

Zucht, ben ik net klaar met wachten op Pirates! Ga ik weer zitten wachten op de expansion.. En ik heb 'm net ;)
Wel vet dat we straks met z'n allen kunnen 'piraten' Ik heb er nu al zin in. Nu nog hopen dat 't echt waar is.
[/gerucht modus]

en ja 't is een oude post, maar ik mag best hopen
dit is trouwens een directe link naar het bericht, je moet alleen wel registreren.
Het is een artikel van 15 mei 2003, over de E3 presentatie van Pirates en een civ. expansion
Geloof me, er komt alleen multiplayer in de XBox versie.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

jammer, laten we hopen dat ze heel lief gaan doen en een pc patch maken met mp B)

zou wel leuk zijn lekkere Tweakers vloot opbouwen met z'n alle een super team over de zee :P The Tweaker Fleet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

daves2hd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:20:
jammer, laten we hopen dat ze heel lief gaan doen en een pc patch maken met mp B)

zou wel leuk zijn lekkere Tweakers vloot opbouwen met z'n alle een super team over de zee :P The Tweaker Fleet :9
[hk]
Het got vlot :P
[/hk]

Aan iemand die deze game al speelt.
Lijkt het veel op civilazation, of simcity, of..

Is het veel handel, veel tactiek. Aan de beschrijving merk ook een beetje een avontuur game
(een verhaaltje af spelen)..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:03

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hehe, net als aantal voor mij viel het me op dat er nog geen topic was, en zat er dus ook over te denken topiccie te starten :)

heb het nu paar keer gedaan allemaal, paar keer overnieuw enzo.

ben nu bij de engelsen (dus de spanjolen en fransen buttkicken).
had in de eerste minuut al de nr1 piraat gekilled, en zen boot gejat.
heb dus nu een heavy frigate (afaik de beste boot die er is...) met 40 kanonnen.
knappe piraat die me nu nog tegen houd...

enige dat er nog overblijft voor mij, nu, zijn de schatten vinden, en men familie...
de 10 piraten heb ik al uitgedunt tot 3...

ook steden veroveren al gedaan, heb er al paar voor engeland er bij gesprokkeld...

het dansen vind ik alleen ONWIJS irritant, en alles word op gegeven moment beetje teveel van het zelfde...

ook is het ERG irritant dat er alleen een ooste wind is op volle zee, als je naar het westen wil, duurt dat dus erg lang...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

het is een large frigate geen havy
en nee het is niet de beste boot dat is een: Ship of the line. en die kom je zeer schaars tegen, ik zoek er al een tijdje een maar zie ze nog nie.

op welke moeilijkheidsgraat speel je? want op z'n moeilijkst word het best uitdagend zelfs met een large frigate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vindt het beetje raar dat als je een piraat uitmoord, hij weer gewoon terug komt maar dan als 10e in de pirate ranking. Maar ja ben nu toch nummer 1.
Met grote schepen varen en aanvallen vond ik niet zo handig, veel te traag, misschien met alle upgrades beter maar blijft denk ik minder dan met een royal sloop. Strax weer ff lekker spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

bij mij niet :?. bij mij sta ik er alleen nog in als nr1. de rest is allemaal afgemaakt en van de lijst verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm misschien moet ik het schip dan gewoon naar de zeebodem knallen als ik er weer een tegenkom ipv met zwaardgevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:52:
het is een large frigate geen havy
en nee het is niet de beste boot dat is een: Ship of the line. en die kom je zeer schaars tegen, ik zoek er al een tijdje een maar zie ze nog nie.

op welke moeilijkheidsgraat speel je? want op z'n moeilijkst word het best uitdagend zelfs met een large frigate...
Ik heb vandaag twee exemplaren van Ship of the line gevonden maar ik moet zeggen dat ik die large frigates toch fijner vind. Ze hebben iets minder kanonnen maar ze zijn wat wendbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:56
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:33:
[...]

Ik heb vandaag twee exemplaren van Ship of the line gevonden maar ik moet zeggen dat ik die large frigates toch fijner vind. Ze hebben iets minder kanonnen maar ze zijn wat wendbaarder.
twee exemplaren? waar dan ik heb er nog geen gezien. Misschien hebben nederlanders die schepen niet. Dat zou het verklaren want dankzij mij is de halve kaart van nederland :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

jah bij mij ook :). en nee idd dat verklaard het want alleen de engelse en de fransen kunnen zo'n schip produceren van de landen in het spel :P. + alleen echt RIJKE ports/strongholds of what ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:20:

http://www.worldofpirates.com

Het is nu nog een beta, maar het speelt redelijk(heb het een paar maanden veel gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 01:30:
[...]

twee exemplaren? waar dan ik heb er nog geen gezien. Misschien hebben nederlanders die schepen niet. Dat zou het verklaren want dankzij mij is de halve kaart van nederland :)
Ik weet niet meer precies waar maar het was op twee verschilende plekken. Een Franse en een Engelse. Maar zo geweldig is dat schip echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
voor een overzicht van de schepen kan je hier terecht
www.cutlassisle.com (in 1 oogopslag, doorklikbaar uitgebreid, aanrader)
www.addictedtopirates.com (uitgebreid met screenies)

Voor ship-upgrades
www.cutlassisle.com (icons v. upgrades)
www.addictedtopirates.com (geen icons)

ook op de ts toegevoegd

kan je voor jezelf uitzoeken welk schip beter is. Zoals ik 't zie is alleen de draai-cirkel groter van een ship of line :p. ze zijn even snel (fast)

[ Voor 18% gewijzigd door J2pc op 10-12-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Heb het volgende probleem dat bij videobeelden/filmpjes in het spel het beeld knippert als een gek....wat niet echt leuk is :(

Heb volgende systeempje:
amd xp athlon 3000+
1024 ram
ati radeon x800 pro

nieuwste drivers videokaart......fifa had ik daar ook wel last van maar alt tab verhielp het probleem hier niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heeft iemand een bron dat hij ook op de Xbox uitkomt? Ik kan het niet vinden op de Atari site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
'sid meiers pirates xbox' op google
1e result :X
Heb het volgende probleem dat bij videobeelden/filmpjes in het spel het beeld knippert als een gek....wat niet echt leuk is :(

Heb volgende systeempje:
amd xp athlon 3000+
1024 ram
ati radeon x800 pro

nieuwste drivers videokaart......fifa had ik daar ook wel last van maar alt tab verhielp het probleem hier niet....
hmm, vaag. Ik heb hier nergens problemen mee... Wel dat ie soms heeeel traag is (als ie de hele dag aanstaat).
Gister kwam ik thuis, had m'n vriending de hele dag zitten piraten (je gelooft 't niet :+ ). Ging ik erachter zitten... TRAAAG. Maar een herstart van de pc verhielp 't probleem.

Ik denk dat 't misschien meer iets is voor 't spielerij-problemen topic is?
Misschien brakke video-codecs of zo?

[ Voor 67% gewijzigd door J2pc op 10-12-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Nou heb hem weggezet maar ben benieuwd of het gaat helpen tjah gare codecs kan het me haast niet voorstellen heb nergens anders problemen mee maar ja kan natuurlijk altijd ik wacht af in de hoop een goede reactie want zo is het spelletje nog niet veel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
Over de multiplayer,
hier een draadje op addictedtopirates forum

en deze post vat de algemene opvatting wel redelijk samen (ik wilde 'm jullie niet onthouden)
Sid: "sorry, this game isn't about Multiplayer"

Microsoft: "$$$$$$$$$$"

Sid: "It just wouldn't work, i'm sorry"

Micosoft: "$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$"

Sid: "Actually, I think it might be possible"

Micosoft: "$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$"

Sid: "Silly me, ofcourse it can be done, it'll definately be in the Xbox version"

There's your answer, same thing happened with Doom III.
Voor zover bekend wordt de mp op de xbox alleen ship v.s. ship of een duel. Beetje laf. Ik wil echte MP :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 21:28

lonkhuijzen

100% ADH

Tommilio schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:06:

Heb volgende systeempje:
amd xp athlon 3000+
1024 ram
ati radeon x800 pro

Ik had dit probleem toen mijn tvout als extended desktop stond.
Staat nu uit. Misschien dat dit bij jou ook helpt?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Gebruik mijn tv out niet maar weet ook niet war ik dit precies kan instellen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
bij je display-settins (rechtermuisknop op bureaublad -> Eingenschappen -> Instellingen -> Geavandeerd en dan daar ff zoeken (heb zelf nvidia, maar ik denk dat 't daar ergens zit))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden na een aan de ene kant te lange maar aan de andere kant te korte speelsessie is het feit dat ik niet 1280x1024 kan selecteren als resolutie... Denk ook eens aan de TFT gamers :(

Verder topgame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Nou ben toch maar gaan spelen vind het wel leuk spel, maar snap niet waarom je geen vestigingen echt kan innemen. Bedoel aanvallen kan je maar innemen niet....ieg voor zover ik weet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:29
Heb het nu een tijdje gespeeld.. Maar vind het ook erg op Pirates of the carribean lijken.. (en op de voorganger daarvan, sea dogs) (maar misschien lijken die spellen wel weer erg op de aller eerste pirates.. :P )

Maar iig veel van hetzelfde.. Paar kleine leuke dingetjes erbij, en grafisch wat gelikter.. Maar dan houd het ook wel snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Topicstarter
dan zijn ze allemaal geript van de originele pirates uit 1987 of zo :)

Dit is namelijk een remake van het aloude pirates ;) Dus het is logisch dat ie daarop lijkt. Het was toen een enorm suc6, en suc6sen worden nu eenmaal gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Tommilio schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:17:
Nou ben toch maar gaan spelen vind het wel leuk spel, maar snap niet waarom je geen vestigingen echt kan innemen. Bedoel aanvallen kan je maar innemen niet....ieg voor zover ik weet......
ligt eraan hoe je dat bedoelt. als je met overtuigend veel man een gevecht om een vesteging wint kun je zelf bepalen watvoor goeveneur je er neer zet, van welk land. maar wat moet je met een vesteging zelf? je bet een piraat, opzoek naar familie niet eentje om de carabian in je eentje te heersen.

Afbeeldingslocatie: http://frigate.free.fr/nes01.gifAfbeeldingslocatie: http://frigate.free.fr/md04.gif
Afbeeldingslocatie: http://frigate.free.fr/goldpc01.jpgAfbeeldingslocatie: http://frigate.free.fr/nes08.gif
Afbeeldingslocatie: http://frigate.free.fr/nes03.gif

dit is de oude pirates, en deze is een remake voor de gene die het nog niet wisten :9. de maker is zo dicht mogenlijk bij het oude spel proberen te blijven.

dat zwaardvechten ziet er wel stoer uit :D

[ Voor 29% gewijzigd door daves2hd op 11-12-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je een hogere pirate rank :?

Ik zit nu nog steeds op 'apprentice captain'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

als je je buit verveelt met je crew kun je vaak kiezen of je verder gaat als apprentice of naar journyman gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
daves2hd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:54:
als je je buit verveelt met je crew kun je vaak kiezen of je verder gaat als apprentice of naar journyman gaat...
Een nadeel daarbij is dan wel dat alles moeilijker wordt/ lijkt te worden. Vooral dat dansen en het zwaardvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:34:
[...]

Een nadeel daarbij is dan wel dat alles moeilijker wordt/ lijkt te worden. Vooral dat dansen en het zwaardvechten.
Dat wordt het ook. Er kleven maar weinig voordelen aan een hogere rank, volgens mij krijg je wel een hoger percentage als je je buit gaat verdelen, maar dat is dan ook het enige. (Voor zover ik weet dan, speel het pas net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Dansen is mij nog niet gelukt op het moment dat je het moet doen zonder dat de knoppen oplichten vaal ik elke keer :D
Ben dan ook meer bezig met andere dingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:29
Tommilio schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:58:
Dansen is mij nog niet gelukt op het moment dat je het moet doen zonder dat de knoppen oplichten vaal ik elke keer :D
Ben dan ook meer bezig met andere dingen.....
Heeeeeeeel goed op haar handjes letten.. :)

en als je wat naar de muziek luisterd, dan merk je dat er wel een bepaalde maat in zit van bewegen, en het moment van bewegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Haha ja zover was ik al maar ben zowiezo geen ster in dat soort dansjes dus :P
Nee sla het wel over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21
Is het niet zo dat je 'grotere' piraten tegenkomt als je omhoog gaat in rank? Toen ik rogue werd kwam ik binnen 20 minuten opeens zowel Morgan als Blackbeard tegen (60,000 dubloons in the coffers :) ).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Woei dit spel is wel vet :D

Ben nu bezig met mijn tante te redden ( oom en zus al gedaan), ben journyman, getrouwd met de dochter van de goeveneur van Curacoa (werk ook voor de Nederlanders :P) Alle piraten hun kont geschopt en 3 buried treasures gevonden :P

Nadeel vindt ik wel dat als je eenmaal zo'n überschip hebt met 40 kanonnen je bijna unstoppable bent. (hoewel ik wel eens verslagen ben door een pirate hunter-->met een sloep dus :P )
Dansen wordt ook eentonig op den duur, hoewel de muziek wel vaak veranderd is er maar een keuze uit 4 danspatonen.

Weet iemand btw of je ook gewoon d00d kan gaan van de ouderdom :?

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 12-12-2004 10:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Dr. Strangelove schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:13:
Is het niet zo dat je 'grotere' piraten tegenkomt als je omhoog gaat in rank? Toen ik rogue werd kwam ik binnen 20 minuten opeens zowel Morgan als Blackbeard tegen (60,000 dubloons in the coffers :) ).
Ghehe is niet zo helaas kwam onze vriend blackbeard redelijk snel tegen en heb hem met een klein sloepje ook wel te pakken gehad dus :)
Maar volgens mij kan je wel aan ouderdom doodgaan dacht zoiets te lezen.....hierdoor wilden de makers de herspeelbaarheid hoog houden geloof ik :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speelde laatst op de moeilijkste rang, maar idd het zwaardvechten wilde echt niet meer.
ik moest vechten met die baron raymondo, maar het leek wel vertraagt te gaan, dus na drie keer overboord gegooid worden maar nieuw spel begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

Notna schreef op zondag 12 december 2004 @ 10:22:

Weet iemand btw of je ook gewoon d00d kan gaan van de ouderdom :?
Als het goed is wel, dat kon teminste wel in de originele game weet ik nog, ik was altijd erg rijk, als ik veel geld had viel ik altijd maar wat aan, gingen er veel van je manschappen dood en kreeg iedereen extra veel geld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet "east van Margarita" zoeken naar me zus. Maar ik kan haar niet vinden :|
Margarita is maar een klein eilandje, dus ik neem aan dat het verderop naar het oosten is. Aan het kaartje waar de locatie van me zus op staat kan ik ook al niet afleiden waar het is als ik bijvoorbeeld naar de kustlijn kijk en die vergelijk...
Iemand een tip? Of is de locatie van familieleden ook altijd anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik heb ook 2 muniten rond gelopen zoekend naar het huisje waar ze in zat... gewoon die verkijker aan gegooit. en en aanal dinge nvan de kaart zag ik na een tijdje toen maar ernaar toe gelopen. uiteindelijk vond ik haar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet op die kaarten kijken naar rotsen aan de kust, goed onthouden hoe die heten en die dan opzoeken in de juiste richting. En dan daar aan land gaan en de rest met verrekijker zoeken naar die tempels, arch rocks of andere dingen. op de kaart lijkt het vaak een heel eind van de kust af te zijn, maar mij is opgevallen dat dat meestal wel meevalt, dus niet te ver afdwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij crasht zonder foutmelding en keert ie terug in windows ie zodra het schip een eindje aan het varen is battles tussen schepen en kapiteinen doen het wel perfect (alleen heb je die niet zo veel als het spelletje crashed zodra je vaart). Verder werkt alles (graphisch) perfect. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen :/
XP SP1 Home
Intel Pentium 2.66 GGhz 512 MB Ram
Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics controller
Intel Extreme Graphics geinstalleerd (helpt niet)
DirectX 9.0c installed
en wat is T&L support btw :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
Ik vind het spel echt tegenvallen... als ik mijn mannen uitbetaal, eisen ze zo mijn schepen op? Like wtf, wie is hier de kapitein???

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

je moet het anders zien... je begint met 40 trouwe man. die blijven je altijd trouw. maar de rest die erbij komt, komt vor eht geld bij je,... die zijn jou trowu tot ze huin geld hebben of het geld te lang opzich laat wachten. gezien jij 40 man overhoud kun je ze neit over 5 schepen verderdelen en dus hou je je vlaggenschip over met je 40 trouwe man en re rest van de boten zijn gewoon weg, maar een vloot heb je zo weer opgebouwd hoor. zorg dat je hoge rank hebt overal en moraal extratjes, zoals quartermaster en zo'n moraal iem die te krijgen is. en dan hoef je al minder vaak een vloot op te bouwen.

vind het zelf ook irrietant, maar hoort bij het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:25:
[...]

bij mij crasht zonder foutmelding en keert ie terug in windows ie zodra het schip een eindje aan het varen is battles tussen schepen en kapiteinen doen het wel perfect (alleen heb je die niet zo veel als het spelletje crashed zodra je vaart). Verder werkt alles (graphisch) perfect. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen :/
XP SP1 Home
DirectX 9.0c installed
Vergeet het maar met die Intel Extreme Graphics... Sorry mate :(

Alhoewel... Als je het spel wel kan draaien kan ik me nauwelijks voorstellen dat het daar aan ligt. T&L staat voor Transform and Lighting, en dat ondersteund die chipset van Intel niet. Is er geen enkele regelmaat te ontdekken in het crashen? Bepaalde gebeurtenis, tijd, etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het alleen een beetje saai worden op een gegeven moment... telkes weer t zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 16:33

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ik ben nu Rogue Pirate, heb al m'n familie leden terug gevonden en dergelijke, moet nog juist eens zien te trouwens met een schone, maar heb 2 problemen:

- Waar vind je 'Lost cities' ? Zo heb ik er namelijk nog geen.
- Hoe versla ik Montaban in z'n hide-out. Hij is gewoon te sterk met het zwaardvechten voor mij op Rogue :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vergeet Pirates Gold niet. Dit is dus de derde remake:

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00023137.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00023138.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00023136.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00023135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00023134.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt een leuk spel. Paar stomme dingen alleen. Het vechten is echt veel te makkelijk (de eerste 2 uur) ik win gewoon te makkelijk.

Het compas is ook een beetje onduidelijk. Het uitbetalen vet zuur was ik mn hele vloot kwijt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CBA schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:46:
Ik ben nu Rogue Pirate, heb al m'n familie leden terug gevonden en dergelijke, moet nog juist eens zien te trouwens met een schone, maar heb 2 problemen:

- Waar vind je 'Lost cities' ? Zo heb ik er namelijk nog geen.
- Hoe versla ik Montaban in z'n hide-out. Hij is gewoon te sterk met het zwaardvechten voor mij op Rogue :(
Je krijgt kaarten van lost cities als je schone gouverneursdochters uit de klauwen van haar misdadige kidnapper redt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 23:40
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:25:
[...]

XP SP1 Home
DirectX 9.0c installed
Ik speel hier op een laptop die ook een intel extreme graphics contoller heeft en ik had ook altijd last van dat probleem dat ie terug naar de desktop springt. Maar na wat klooien met de instellingen heb ik ontdekt dat wanneer ik de resolutie op 800*600 zet en alle andere instellingen aangevinkt staan ik er geen last van heb. Mischien kun je dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:44:
echt een leuk spel. Paar stomme dingen alleen. Het vechten is echt veel te makkelijk (de eerste 2 uur) ik win gewoon te makkelijk.

Het compas is ook een beetje onduidelijk. Het uitbetalen vet zuur was ik mn hele vloot kwijt :>
yup leuk spel. makkelijk? speel maar op z'n moeilijkst, weer een nieuwe uidaging :P
geld verdelen uitstellen! ot je een crew van 40 ongeveer hebt en alleen je vlaggen schip ( de rest verkopen natuurlijk ) en dan verdelen. gezien je toch erna weer met 40 man en je vlaggenschip overblijft. compas kan ik wel mee leven over eht algemeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:56

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Pfft, die Montalban's Hideout zit volgens m'n kaart North West of Gran Granada.
Ten eerste is die stad al amper bereikbaar behalve door enorm lang te lopen (of ik doe iets verkeerd). Daarnaast is die hele Hideout ook amper te vinden, ik heb al een kwartier rondgelopen daar, en nog niets gevonden (alleen geisers, maar daarvan staat er maar 1 op m'n kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

THPSrulez schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:44:
Pfft, die Montalban's Hideout zit volgens m'n kaart North West of Gran Granada.
Ten eerste is die stad al amper bereikbaar behalve door enorm lang te lopen (of ik doe iets verkeerd). Daarnaast is die hele Hideout ook amper te vinden, ik heb al een kwartier rondgelopen daar, en nog niets gevonden (alleen geisers, maar daarvan staat er maar 1 op m'n kaart).
Als er meer zijn dan dat er op je kaart staan dan ben je verkeerd :))

Terug ff naar je schip en vooral kijken naar die doodskoppen op 't water hoe ze noemen en als dat hetzelfde is als op je kaart ben je in de buurt en herken je direct de gebouwen :)

Ben dus trouwens opnieuw begonnen want het spel was gedaan voor mij :( Ik was te oud geworden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Dus je gaat uiteindelijk toch dood??? En dan is het Game Over???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik weet het dus ook niet...
Ik ben nu 44, kan voor geen poot meer zwaarvechten. Dus ik moest stoppen.
Maaar ik vind dit wel heel erg kort voor een spel hoor.
Heb geen 1 familie lid kunnen vinden, snap die kaartjes niet |:( . Ben wel getrouwd en ben pirate nummer 1.
Kan iemand vertellen of het spel dan is afgelopen?
Had het veel leuker gevonden als je dan met je vrouw kindern krijgt en dat 1 van die kooters het van je overneemt. En dat wij dan met die kooter spelen :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-=Indigo=- schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:24:
[...]

Ik speel hier op een laptop die ook een intel extreme graphics contoller heeft en ik had ook altijd last van dat probleem dat ie terug naar de desktop springt. Maar na wat klooien met de instellingen heb ik ontdekt dat wanneer ik de resolutie op 800*600 zet en alle andere instellingen aangevinkt staan ik er geen last van heb. Mischien kun je dat eens proberen.
Ik kan nu iig al langer spelen dan eerst, wanneer ik de resolutie op 800*600 zet. Maar toch spring ie na een tijdje terug naar de desktop.
Welke andere instellingen heb jij verder nog aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

spyros schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:24:
Heb geen 1 familie lid kunnen vinden, snap die kaartjes niet |:( . Ben wel getrouwd en ben pirate nummer 1.
Had het veel leuker gevonden als je dan met je vrouw kindern krijgt en dat 1 van die kooters het van je overneemt. En dat wij dan met die kooter spelen :P
Ja het is dan afgelopen, het is ook de bedoeling om zoveel mogelijk te doen, en aan de hand van wat je gedaan hebt krijg je op het einde een rank, de bedoeling is een zo hoog mogelijke rank te behalen :)

Die kaartjes zijn echt simpel als je ze volledig hebt, gewoon onderaan het kaartje kijken waar je moet zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
CBA schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:29:
[...]

Ja het is dan afgelopen, het is ook de bedoeling om zoveel mogelijk te doen, en aan de hand van wat je gedaan hebt krijg je op het einde een rank, de bedoeling is een zo hoog mogelijke rank te behalen :)

Die kaartjes zijn echt simpel als je ze volledig hebt, gewoon onderaan het kaartje kijken waar je moet zijn ...
oh staat dat daar... niet gezien :(
maar ik vind het dan wel een troosteloos einde :(
En het is ook veel leuker om zelf een beetje te doen waar je zin in hebt ipv je familie opzoeken.
Een chick scoren is veel leuker:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA

CBA

Ja een chick scoren is leuker, alleen dans ik niet zo graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de video kaart moet nu schijbaar 64MB zijn http://www.atari.com/pirates/pirates/sysreq.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
CBA schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:48:
Ja een chick scoren is leuker, alleen dans ik niet zo graag :)
Nee, ik ook niet. Hoe hoger je eigen rang, hoe moeilijker het wordt. Ik had nog wel dansschoenen gekocht, dat hielp wel in het begin, maar nu.. :'(

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

-=Indigo=- schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:24:
[...]

Zelfde probleem op de laptop van mijn vriendin (die was vroeger ook altijd Pirates Gold verslaafd) ... Een Fujitsu Siemens Amilo M7400 Centrino laptop (512MB) met een Intel Extreme 82852/82855 graphics controller. Dx9c installed... op 800x600 knalt er soms nog wel wat uit maar erger nog.. ik krijg geen textures te zien voor "mijn manneke" in de Tavern. Ook bij de land-selectie in het begin (voor welk land je gaat varen) krijg ik geen texures voor de Dutch captain. De overige captains (england, spain, france) worden wel prima op het scherm getoverd.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:56
spyros schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:24:
geen nood, er is nog de trainer. Dan kun je age locken op 18 en doorspelen zo lang je wil :)
Alleen komen er jammer genoeg niet de steden bij die je zou verwachten na een periode van 20 jaar als je het volgende tijdperk bereikt.

oh ja als je niet meer goed kunt zwaardvechten is raymondo nog makkelijk te doen want zijn schip zinkt nooit dus knal in puin tot 1 crew over is en enter ze dan. Met de beruchte piraten is het waarschijnlijk ook het geval

[ Voor 13% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 16-12-2004 04:03 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• FDMK
en hoe lo0ck je de Age dan? :o

ohja de trainer dat zie ik nu pas :).

[ Voor 42% gewijzigd door FDMK op 16-12-2004 09:14 ]

Pagina: 1 2 Laatste