Nieuw geheugen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Als eerste sys specs
Mobo: Ak77 Pro (bah ? ja idd maar goed :O ) KT266
CPU: AMD Atlhon 2400+ @ 2.1 ghz
Mem: 2x kingstone 256 DDR DIMM PC3200
VGA : Radeon 9500 @ 9700
PowerSupply: 350 Watt

Nou ik heb eerst ff research gedaan
Aopen beweert dat dit mobo 64/128/256/512/1024 MB mem aankan!! wel volgens mij allen PC2700 maar de kingston 256 PC3200 werk ook!

Ik heb nu Kingston 1GB DDR DIMM past prima in 1ste socket etc
Maar zodra ik met hem opstart gebeurt er niks zwart beeld geen bios of nix (Alleen PEEP PEEP) :'(
Dus wat ga je doen eerst een van 256 in eerste slot en dan in de tweede die van 1gb (werkt ook niet) De pc boot dan wel maar ziet maar 256 mb.
Weet iemand waar het fout gaat of kan dit mobotje nou echt geen GB modules aan of is het verkeer geheugen ? lijkt me sterk......

Thanks in advanced _/-\o_

Verwijderd

Zet in de eerste slot je nieuwe 1 gig module, 2de slot je oude 256. Even naar de Bios gaan en deze dan resetten. Pc op laten starten, uitzetten, de 256 eruit halen, opnieuw opstarten, kijken of ie dan wil happen. Bios dan weer verder goed instellen. Werkt het niet, ff kijken op de MoBo site voor een firmware update voor je MoBo, kan ook nog wel eens helpen :)

Succes

• dna_fatrabbit
De laatste firmwire die uit gekomen is was in 2003 april of zo :D die heb ik dus
Mja e dat omwisselen ga ik nu proberen ;)
BRB

Verwijderd

"Aopen beweert dat dit mobo 64/128/256/512/1024 MB mem aankan!! wel volgens mij allen PC2700"

Is dit per geheugen bank of het gehele moederbord?

Het lijkt mij logischer dat het moederbord alleen d.m.v een combinatie de geheugen grootte van 1 gb krijgt, dus bijv 2 x 512 = 1024 mb.

Sla je handleiding er eens op na

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De chips die op de module zitten, zijn die 1Mbit, 2Mbit, 4Mbit, 8Mbit, 16Mbit 32Mbit of 64Mbit groot?
Als ze dat namelijk niet zijn maar bijvoorbeeld groter (weet eigenlijk niet of 128Mbit voorkomt) dan zou het kunnen zijn dat je mobo (chipset) hier gewoonweg niet mee overweg kunt.

Daarnaast zou het kunnen zijn dat je mobo ook niet met die dimm of chips overweg kan.

zie ook de manual: manual op pagina 29
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:29:
"Aopen beweert dat dit mobo 64/128/256/512/1024 MB mem aankan!! wel volgens mij allen PC2700"

Is dit per geheugen bank of het gehele moederbord?

Het lijkt mij logischer dat het moederbord alleen d.m.v een combinatie de geheugen grootte van 1 gb krijgt, dus bijv 2 x 512 = 1024 mb.

Sla je handleiding er eens op na
is per geheugen slot en een totaal van 3GB.
Verder is het zo dat PC3200 modules terug klokken naar PC2700 als dat nodig is (heb hier tijden PC3200 spul op PC2100 snelheden gedraaid, ging perfect).

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 08-12-2004 00:36 ]

• dna_fatrabbit
Zet in de eerste slot je nieuwe 1 gig module, 2de slot je oude 256. Even naar de Bios gaan en deze dan resetten. Pc op laten starten, uitzetten, de 256 eruit halen, opnieuw opstarten, kijken of ie dan wil happen. Bios dan weer verder goed instelle

Werkt dus niet zodra ik 1 gb in de eerste socket doe dan doet ie nix en andersom en dan vervolgens die stappen ook niet!!

zou het kunnen zijn dat je mobo (chipset) hier gewoonweg niet mee overweg kunt.

Daarnaast zou het kunnen zijn dat je mobo ook niet met die dimm of chips overweg kan.

alleen er is geen verschil tussen de DDR repen dus in de manual spreken ze over SDRAM maar deze heeft normaal toch 2 uitsparingen |:( of ben ik nou in de war??
maar goed HET PAST :P en werkt nog niet

verder zitten er aan weers kanten 9 mem chips op de module
Dus ja het zou goed kunnen dat dit crapy beestje hier niet mee overweg komt!! lijtk me de eige mogenlijkheid dan nog!
en die PC3200 mag idd geen probleem maken dat heb ik nu ook! met me oude mem!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dna_fatrabbit schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:57:
[...]

alleen er is geen verschil tussen de DDR repen dus in de manual spreken ze over SDRAM maar deze heeft normaal toch 2 uitsparingen |:( of ben ik nou in de war??
maar goed HET PAST :P en werkt nog niet
Ahum, DDR is SDRAM, Double Data Rate SDRAM om precies te zijn. Dat met twee uitsparingen is SDR-SDRAM, Single Data Rate SDRAM :z
verder zitten er aan weers kanten 9 mem chips op de module
Dus ja het zou goed kunnen dat dit crapy beestje hier niet mee overweg komt!! lijtk me de eige mogenlijkheid dan nog!
en die PC3200 mag idd geen probleem maken dat heb ik nu ook! met me oude mem!!
Wat! een onnodig! aantal uitroeptekens!! Het leest (!) nogal!! onrustig!!!

9 chips op weerszijde geeft aan dat het om z'n minst gaat om ECC geheugen. Gebrek aan ECC ondersteuning op mobo hoeft geen probleem te zijn, maar ECC geheugen is vaak registered. En als dit een registered reep is is je mobo dat niet ondersteunt, dan gaat het idd niet werken.

Post eens VOLLE specs van die DIMM :o

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens gewoon in de FAQ van dit subforum: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? Dit beantwoordt ál je vragen :)

• dna_fatrabbit
Dit zeggen hun:
- Supports up to 4.0GB DDR200/266 SDRAM as well as PC100/133 SDRAM and Virtual Channel memory
- VCM (reg) SDR PC133 - (reg) DDR PC2100
-ECC parity

ma goed ik kijk of ik es een andere reep van 1gb of zo test.

• dna_fatrabbit
ik kan nu wel nog:
Hynix HP geheugen 1 GB DDR PC2100r CL2.5 ECC geheugen krijgen.
Zou dit wel werken dan? er staat wel op Hewlet Packard

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom beantwoord je de vraag niet :? Wat zijn de **EXACTE** specs van je huidige 1GB DIMM. Als het van Kingston is, heeft het een partnummer/modelnummer. Zoek dan eens de specs op. Zelfde voor de HP geheugen, je geeft niet genoeg info om te weten of het gaat werken...

Op z'n minst moet je weten wat de dichtheid is van de chips, hoeveel datalijnen er per chip zijn en (belangrijkst) of het een registered DIMM betreft of niet.

En gebruik eens de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop als je iets toe te voegen hebt, binnen 24u schoppen wordt niet zo op prijs gesteld namelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 08-12-2004 15:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

• dna_fatrabbit
Owk Dion_B
Mijn excuus voor het niet beantwoorden van de vraag.

ik heb even na gevraagd hoe hij aan het geheugen kwam en het blijkt dat hij deze op zijn stage klauwde en deze waren bedoeld voor de servers te upgraden.
(kweet niet of server geheugen anders is)
Ik koop dus liever niks van hem en heb mijn geld ook terug gekregen.
kan dus ook niet meer opzoeken wat de specs zijn....

Wat betreft het schoppen ed. ik ben geen 1337 forum gebruiker hier dus ik zal mijn best doen erop te letten over hoe en wat!
Verder denk ik dat ik toch maar een nieuw moederbord ga halen (in de winkel) en vervolgens nieuw geheugen en dan ff meteen check hoe en wat dat ding aan kan!!

toch allemaal bedankt voor jullie reacties,

Verwijderd

Heej, ik denk dat een nieuw mobo niet nodig is.. Je zegt zelf al dat het geheugen voor servers waren en servers hebben meestal registered geheugen, en dat gaat niet werken op een gewoon mobo..

• dna_fatrabbit
Tjeeej daar heb je het dus al dan.
maar dat moederbord is toch echt wel aan de beurt nu.
Zoek maar eens de specs op van de ak77pro dan lach je je kapot
(ik kan er wel nog alles mee gamen :7 )

wat betrefd dat registerd zeggen ze van dat moeder bord dit
- Supports up to 4.0GB DDR200/266 SDRAM as well as PC100/133 SDRAM and Virtual Channel memory
- VCM (reg) SDR PC133 - (reg) DDR PC2100 <--- (reg) zou betekenen dat hj registerd aan kan
-ECC parity

maar kan iemand me uitleggen wat registerd precies inhoud?
Als in geregistreed voor type PC of server of hoe moet ik dat zien? B)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dna_fatrabbit schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:37:
Owk Dion_B
Mijn excuus voor het niet beantwoorden van de vraag.

ik heb even na gevraagd hoe hij aan het geheugen kwam en het blijkt dat hij deze op zijn stage klauwde en deze waren bedoeld voor de servers te upgraden.
(kweet niet of server geheugen anders is)
Ik koop dus liever niks van hem en heb mijn geld ook terug gekregen.
kan dus ook niet meer opzoeken wat de specs zijn....

Wat betreft het schoppen ed. ik ben geen 1337 forum gebruiker hier dus ik zal mijn best doen erop te letten over hoe en wat!
Verder denk ik dat ik toch maar een nieuw moederbord ga halen (in de winkel) en vervolgens nieuw geheugen en dan ff meteen check hoe en wat dat ding aan kan!!

toch allemaal bedankt voor jullie reacties,
Tenzij je wil beginnen aan een dual xeon, athlon of opteron bord of een anders high end workstation plank zul je geen mobos vinden die met dat geheugen overweg kunnen.
De consumenten mobos kunnen niet overweg met registered geheugen (de dignen die dat kunnen zijn nogal zeldzaam).
Beter is om je gehuegen gewoon met iemand ruilen die 1GB unbuffered geheugen heeft want dan heb je gewoon geheugen waar je wat aan hebt.
Pagina: 1