K7N2 Delta Plat hangt tijdens Early Chipset Initialization

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Hoi,

Naar aanleiding van dit topic: Pc crasht tijdens games/benchmarks
Heb ik het moederbord weggebracht en kwam Norrod tot de conclussie dat hij kappot was.
Ik heb inmiddels een ander moederbord gekocht de MSI K7N2 Delta2 Platinum. Vandaag alles keurig in de kast gezet en aangesloten.

Druk de pc aan doet hij niks. Ik de bios reset doet hij nog niks. Ik kijken naar de ledjes op de d-bracket 2. Ledje nummer 1 brand groen de rest rood. Ik zoeken in het mobo boekje naar de betekennis staat dit er niet in :s. Naja op internet wel gevonden (http://www.msicomputer.com/support/sup_tshoot.asp#1_4 - wat naar beneden scrollen)
Early Chipset Initialization

Daar blijft hij dus hangen. Verder komt hij dus ook niet, geen beeld. Ook andere vga kaart geprobeerd helpt niet. Alle apparaten los helpt niet.
Wat mij ook opviel is dat de fan van de vga-kaart ook niet aan gaat...

Wie ow wie weet wat dit is? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten heeft MSI op die K7N2 borden een extra 12V connector zitten. Heb je die wel aangesloten?!? Anders doet je systeem inderdaad niet zo heel erg veel.
Misschien kun je even een request doen bij een mod voor een title change. PC doet het niet klinkt zo simpel, terwijl je je probleem toch aardig duidelijk omschrijft, en zelf ook al wel wat hebt geprobeerd. Kijk op de website van MSI eens of ze bij de Q&A/FAQ niet iets beschreven hebben staan over wat de oorzaken van dit probleem kunnen zijn. Google wil ook nog wel eens helpen als je even zoekt op die foutmelding misschien.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Hallo welke voeding heb je? (en de rest van je systeem) Want dit duidt op een voedingsprobleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Sayko op 07-12-2004 23:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. Lees het "Let op" gedeelte van de [New Topic] en de startpost van het PMG Beleid door waarom :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 08-12-2004 06:44 ]

• Westereen
BredeP schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:05:
Naar mijn weten heeft MSI op die K7N2 borden een extra 12V connector zitten. Heb je die wel aangesloten?!? Anders doet je systeem inderdaad niet zo heel erg veel.
Misschien kun je even een request doen bij een mod voor een title change. PC doet het niet klinkt zo simpel, terwijl je je probleem toch aardig duidelijk omschrijft, en zelf ook al wel wat hebt geprobeerd. Kijk op de website van MSI eens of ze bij de Q&A/FAQ niet iets beschreven hebben staan over wat de oorzaken van dit probleem kunnen zijn. Google wil ook nog wel eens helpen als je even zoekt op die foutmelding misschien.
Ja die 12V connector heb ik aangesloten. In die FAQ kon ik niks over de omschrijving vinden. Heb ook al via google gezocht naar early chipset initializiation dan kom ik problemen tegen waar ze als oplossing hebben het geheugen. Maar dit moederbord doet hetzelfde zonder geheugen en cpu...
Hoodlum2000 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:13:
Hallo welke voeding heb je? (en de rest van je systeem) Want dit duidt op een voedingsprobleem.
Voeding is een 400watt Zalman
Rest:
-Amd 3000+
-512mb pc2700
-512mb pc3200
-Palit GeForce FX5900XT 128MB
-Rest niet belangrijk denk ik.....

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

En wat wanneer je maar 1 geheugenreepje erin stopt. De PC3200 variant? Want wellicht trekt je PC2700 het niet ofzo?

Is je CPU een 400 MHz FSB ding? :P

Als je geen CPU of geheugen erin stopt, dan zal je allicht een andere fout krijgen ;)

En geheugen in een ander slot?

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 08-12-2004 09:37 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Westereen
Mojo schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:36:
En wat wanneer je maar 1 geheugenreepje erin stopt. De PC3200 variant? Want wellicht trekt je PC2700 het niet ofzo?

Is je CPU een 400 MHz FSB ding? :P

Als je geen CPU of geheugen erin stopt, dan zal je allicht een andere fout krijgen ;)

En geheugen in een ander slot?
Helpt ook niet met 1 staafje. Mijn CPU is een 333Mhz Cpu dus dat is het probleem niet. Zoals ik al zei zonder geheugen gebeurt er hetzelfde...

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Luister naar mij en probeer een andere voeding ;)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
BredeP schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:05:
Ik heb het zelfde moederbord en maak geen gebruik van de extra connector omdat me voeding niet zo'n stekker heeft en het ding draait perfect :) (wel non-platinum)

• Westereen
Hoodlum2000 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:35:
Luister naar mij en probeer een andere voeding ;)
Helpt ook niet...

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Welke andere heb je gebruikt?

Wat je ook even kunt proberen is om de processor er even uit te halen even de socket goed schoonblazen en de processor er weer heel goed indoen.

Anders denk ik dat jouw mobo dan gewoon bagger is. Gewoon terug bregen

[ Voor 89% gewijzigd door Sayko op 08-12-2004 21:49 ]

• Westereen
Hoodlum2000 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:37:
Welke andere heb je gebruikt?

Wat je ook even kunt proberen is om de processor er even uit te halen even de socket goed schoonblazen en de processor er weer heel goed indoen.

Anders denk ik dat jouw mobo dan gewoon bagger is. Gewoon terug bregen
De andere is een no-name 300watt (nouwja, maxxpower staat er op). Heb alle hdd's en cd-stations er af gehaald zodat er voldoende power is.

Ja denk ook dat dat het beste is ik weet ook niet wat er aan de hand is.
Overigens als je de pc aan doet sprinen de ledjes ook meteen naar deze combinatie toe, 1e test ofzo dan?
Pagina: 1