Ik ben na aanleiding van dit topic opzoek naar een virtuele DVD brander.
Het gaat om een emulatie van een brander die iso's kan trekken. Het zou ook met Nero en ...(vul hier een willekeurige brander in) kunnen, maar het gaat mij om een losse virtuele brander.
De reden is dat ik met Sonic (DVD authoring) een DVD wil maken, maar daarna moet DVD shrink er nog overheen. Je kan met deze programma's geen iso's maken, maar wel branden. De bedoeling is dat ik met de ge-emuleerde brander kan gebruiken in het programma. Een ander programma heeft niet veel zin, omdat ook Pinnacle Studio 9 het niet aankan.
Ik heb al gekeken naar Alcohol 120% en Daemon Tools. Beide programma's maken het mogelijk om een DVD-ROM aan te maken, maar geen brander.
Dus ik ben benieuwd of mensen een programma kennen, waarmee dit mogelijk is
Het gaat om een emulatie van een brander die iso's kan trekken. Het zou ook met Nero en ...(vul hier een willekeurige brander in) kunnen, maar het gaat mij om een losse virtuele brander.
De reden is dat ik met Sonic (DVD authoring) een DVD wil maken, maar daarna moet DVD shrink er nog overheen. Je kan met deze programma's geen iso's maken, maar wel branden. De bedoeling is dat ik met de ge-emuleerde brander kan gebruiken in het programma. Een ander programma heeft niet veel zin, omdat ook Pinnacle Studio 9 het niet aankan.
Ik heb al gekeken naar Alcohol 120% en Daemon Tools. Beide programma's maken het mogelijk om een DVD-ROM aan te maken, maar geen brander.
Dus ik ben benieuwd of mensen een programma kennen, waarmee dit mogelijk is
Schonhose schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:49:
Wat ik er van snap is dat de TS graag een dvd wil branden vanuit zijn authoringtool. Er zijn authoringtools die de gebruiker de mogelijkheid bieden om een dvd rechtstreeks te branden.
Probleem is alleen dat de betreffende (nog te branden) DVD te groot is zodat ie niet op een 4.7 Gig DVDtje past. De TS denkt vervolgens: "Dat lossen we op door een iso te maken, deze te verkleinen met DVDshrink en vervolgens alsnog te fikken."
Probleem is alleen dat de authoringtool wel kan branden naar een fysieke DVD maar niet naar een image. Dus de vraag is nu of er ergens een programma is wat er voor zorgt dat er een virtuele DVD-writer wordt geinstalleerd onder windows die i.p.v. echt brand een image wegschrijft.
Dat Nero dit kan staat buiten kijf en is niet interessant in deze discussie....
* Schonhose hoopt het probleem zo duidelijker gemaakt te hebben.
[ Voor 49% gewijzigd door Cardinal op 07-12-2004 15:30 ]