Virtuele DVD brander

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:00
Ik ben na aanleiding van dit topic opzoek naar een virtuele DVD brander.

Het gaat om een emulatie van een brander die iso's kan trekken. Het zou ook met Nero en ...(vul hier een willekeurige brander in) kunnen, maar het gaat mij om een losse virtuele brander.

De reden is dat ik met Sonic (DVD authoring) een DVD wil maken, maar daarna moet DVD shrink er nog overheen. Je kan met deze programma's geen iso's maken, maar wel branden. De bedoeling is dat ik met de ge-emuleerde brander kan gebruiken in het programma. Een ander programma heeft niet veel zin, omdat ook Pinnacle Studio 9 het niet aankan.

Ik heb al gekeken naar Alcohol 120% en Daemon Tools. Beide programma's maken het mogelijk om een DVD-ROM aan te maken, maar geen brander.

Dus ik ben benieuwd of mensen een programma kennen, waarmee dit mogelijk is
Schonhose schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:49:
Wat ik er van snap is dat de TS graag een dvd wil branden vanuit zijn authoringtool. Er zijn authoringtools die de gebruiker de mogelijkheid bieden om een dvd rechtstreeks te branden.

Probleem is alleen dat de betreffende (nog te branden) DVD te groot is zodat ie niet op een 4.7 Gig DVDtje past. De TS denkt vervolgens: "Dat lossen we op door een iso te maken, deze te verkleinen met DVDshrink en vervolgens alsnog te fikken."

Probleem is alleen dat de authoringtool wel kan branden naar een fysieke DVD maar niet naar een image. Dus de vraag is nu of er ergens een programma is wat er voor zorgt dat er een virtuele DVD-writer wordt geinstalleerd onder windows die i.p.v. echt brand een image wegschrijft.

Dat Nero dit kan staat buiten kijf en is niet interessant in deze discussie....

* Schonhose hoopt het probleem zo duidelijker gemaakt te hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Cardinal op 07-12-2004 15:30 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoezo brander :?

De programma's waar je naar hebt gekeken, kunnen een DVD simuleren (een gebrande DVD, als jij wilt). Dan kan je die dus als virtuele schijf benaderen (alsof er een DVD in zit) en shrinken met bijvoorbeeld DVDShrink.

Of ontgaat mij de bedoeling van jou?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Bedoelt hij niet gewoon een iso maken zonder cd,

zoja .. maak gewoon een zip file en maak van de extensie .iso .. of denk ik nou te simpel..

• Cardinal
BtM909 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:19:
Hoezo brander :?

De programma's waar je naar hebt gekeken, kunnen een DVD simuleren (een gebrande DVD, als jij wilt). Dan kan je die dus als virtuele schijf benaderen (alsof er een DVD in zit) en shrinken met bijvoorbeeld DVDShrink.

Of ontgaat mij de bedoeling van jou?
Ik wil niet een iso simuleren, ik wil met de software een iso laten maken.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:28:
Bedoelt hij niet gewoon een iso maken zonder cd,

zoja .. maak gewoon een zip file en maak van de extensie .iso .. of denk ik nou te simpel..
Ook dat kan gewoon door de verschillende programma's worden gemaakt :? Daarom snapte ik dit topic al niet ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40

momania

iPhone 30! Bam!

Gewoon in bijvoorbeeld nero ipv je dvd brander de image burner selecteren :?
Dan doen alsof je de dvd brand en dan hou je alleen een image over ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 22:22

Corn

Raar jongetje

Nero, en als brander Image Recorder instellen.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12 23:10
cardinal808 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:17:
Ik ben na aanleiding van dit topic opzoek naar een virtuele DVD brander.

Het gaat om een emulatie van een brander die iso's kan trekken. Het zou ook met Nero en ...(vul hier een willekeurige brander in) kunnen, maar het gaat mij om een losse virtuele brander.

De reden is dat ik met Sonic (DVD authoring) een DVD wil maken, maar daarna moet DVD shrink er nog overheen. Je kan met deze programma's geen iso's maken, maar wel branden. De bedoeling is dat ik met de ge-emuleerde brander kan gebruiken in het programma. Een ander programma heeft niet veel zin, omdat ook Pinnacle Studio 9 het niet aankan.

Ik heb al gekeken naar Alcohol 120% en Daemon Tools. Beide programma's maken het mogelijk om een DVD-ROM aan te maken, maar geen brander.

Dus ik ben benieuwd of mensen een programma kennen, waarmee dit mogelijk is
Je bedoeld een progje waarmee je dus een iso kan laden. En dat dus Pinnacle software alleen dvd branders kan lezen. En nu wil je dus een progje dat die Pinnacle software als een dvd brander ziet.

• Cardinal
momania schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:30:
Gewoon in bijvoorbeeld nero ipv je dvd brander de image burner selecteren :?
Dan doen alsof je de dvd brand en dan hou je alleen een image over ;)
We nemen een authoring tool. Als je een project maakt en saved het project slaat hij GEEN ISO op. Hij slaat alleen de locaties op waar de verschillende informatie staat. Bijvoorbeeld, dat de film op D:\ staat, je template X gebruikt etc, hooguit 100K groot.

Wil je dit omzetten dan moet je in de authoring tool het project gaan branden. Daarom wil ik een software hebben die een virtuele brander simuleerd. De authoring tool kan namelijk geen ISO bestanden maken.
Wazzup! schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:31:
[...]
Je bedoeld een progje waarmee je dus een iso kan laden. En dat dus Pinnacle software alleen dvd branders kan lezen. En nu wil je dus een progje dat die Pinnacle software als een dvd brander ziet.
Nee, Ik wil een onafhankelijk programma dat een brander kan emuleren, zodat ik een soort van image drive kan selecteren in programma's die dat niet ondersteunen

[ Voor 25% gewijzigd door Cardinal op 07-12-2004 14:38 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

cardinal808 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:36:
[...]

We nemen een authoring tool. Als je een project maakt en saved het project slaat hij GEEN ISO op. Hij slaat alleen de locaties op waar de verschillende informatie staat. Bijvoorbeeld, dat de film op D:\ staat, je template X gebruikt etc, hooguit 100K groot.

Wil je dit omzetten dan moet je in de authoring tool het project gaan branden. Daarom wil ik een software hebben die een virtuele brander simuleerd. De authoring tool kan namelijk geen ISO bestanden maken.
Lees jij wel :? In Nero kan je instellen dat je niet brandt naar een DVD-brander, maar naar een virtuele brander... Dan hou je een ISO of BIN over...

• Cardinal
BtM909 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:37:
[...]

Lees jij wel :? In Nero kan je instellen dat je niet brandt naar een DVD-brander, maar naar een virtuele brander... Dan hou je een ISO of BIN over...
Je kan de projecten alleen exporteren als DVD, niet als ISO. Dus aan de image drive heb ik niets, want ik kan het niet exporteren.

En ik weet perfect wat image drive van Nero doet, en dat ik er niets aan heb

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-12 20:39
Prober eens zoiets als Ultra-Iso... misschien is dat wat je zoekt..

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 10:27

Schonhose

Retro Icoon

BtM909 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:37:
[...]
Zelfde vraag voor jou ;)

Wat ik er van snap is dat de TS graag een dvd wil branden vanuit zijn authoringtool. Er zijn authoringtools die de gebruiker de mogelijkheid bieden om een dvd rechtstreeks te branden.

Probleem is alleen dat de betreffende (nog te branden) DVD te groot is zodat ie niet op een 4.7 Gig DVDtje past. De TS denkt vervolgens: "Dat lossen we op door een iso te maken, deze te verkleinen met DVDshrink en vervolgens alsnog te fikken."

Probleem is alleen dat de authoringtool wel kan branden naar een fysieke DVD maar niet naar een image. Dus de vraag is nu of er ergens een programma is wat er voor zorgt dat er een virtuele DVD-writer wordt geinstalleerd onder windows die i.p.v. echt brand een image wegschrijft.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Cardinal
Kosh66 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:46:
Prober eens zoiets als Ultra-Iso... misschien is dat wat je zoekt..
Nee, Ultra-iso is een programma om Iso file te maken als je de bestanden al hebt, die in een iso file moeten komen te staan.

Bij dit programma kan je het bestand encoderen en kan alleen verwerkt worden naar DVD, ik wil het verwerken naar iso. Dit is niet mogelijk binnen het programma, daarom wil ik een programma dat het kan emuleren. Dan kan ik ipv de echte brander de emulator selecteren die er een iso van kan maken ipv branden.
[...]

Zelfde vraag voor jou ;)

_/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Cardinal op 07-12-2004 14:53 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 23:16
Deze software bestaan naar mijn weten niet, inderdaad het omgekeerde in vele varianten, maar er is niks waarmee je een virtuele driveletter kan maken, via een willekeurig programma een DVD fikken en dan de ISO opvangen. Net zoiets als een PDF printer, maar dan voor DVD's. Enige wat overblijft is om in je authoring software de kwaliteit omlaag te schroeven zodat het gaat passen op een single layer DVD.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Hij heeft die bestanden echt wel hoor misschien in 1 of andere temp map
ik denk niet dat hij dat on the fly doet naar dvd.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:37
mijn versie van DVDshrink kan gewoon wegschrijven naar ISO.. misschien een keer upgraden?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 08:51
Misschien zijn deze proggies iets:
http://www.soft32.com/download_9333.html (<- volgens mij niet meer dan een betaalde versie van Daemon Tools)
http://www.freedownloadsc...OM_Emulator_Personal.html (<- deze lijkt mij wat je zoekt)

• Cardinal
lamko schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:57:
Hij heeft die bestanden echt wel hoor misschien in 1 of andere temp map
ik denk niet dat hij dat on the fly doet naar dvd.
Nee, die heeft ie niet en nee ook niet on the fly. Als je een brander hebt geselecteerdm gaat ie eerst alles converteren en daarna branden, maar je kan hem niet zomaar saven.
m3gA schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:58:
mijn versie van DVDshrink kan gewoon wegschrijven naar ISO.. misschien een keer upgraden?
Als je al een DVD had wel jah, maar als ie er nog niet is gaat het zo moeilijk
Postman schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:22:
Misschien zijn deze proggies iets:
http://www.soft32.com/download_9333.html (<- volgens mij niet meer dan een betaalde versie van Daemon Tools)
http://www.freedownloadsc...OM_Emulator_Personal.html (<- deze lijkt mij wat je zoekt)
Helaas is dit Read, ik zoek Write.

Dit is dus software waarmee je een iso kan uitlezen en emuleren als cd-rom. Ik zoek een Emulator waarme je kan schrijven naar een bestand. bijvoorbeeld iso/whatever

[ Voor 31% gewijzigd door Cardinal op 07-12-2004 15:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Even duidelijk gemaakt in welke richting moet worden gezocht O-)

Die Paragon lijkt inderdaad wel wat:
Construct and Burn wizards allow you to create your own CD-images

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Zelfde vraag voor jou ;)
Gelukkig iemand die weet wat TS wil :?

Iig, zo is het duidelijk, maar dan weet je ook waar het probleem ligt. Binnen de authoring tool zal de kwaliteit aangepast moeten worden om het gewenste formaat te krijgen.

Naast het feit dat een aantal Authoringtools weer direct kunnen branden via NERO en je dus via NERO een ISO kan maken ;)

• Cardinal
F_J_K schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:31:
offtopic:
Even duidelijk gemaakt in welke richting moet worden gezocht O-)

Die Paragon lijkt inderdaad wel wat:
[...]
Easy Built-in burner includes: test mode, possibility to write raw and subchannel data, create multisession disks, Track-At-Once/Session-At-Once writing methods. Supports ISO format
Het gaat er inderdaad op lijken dat het inderdaad het geval is. maar even uitproberen
BtM909 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:32:
[...]

Gelukkig iemand die weet wat TS wil :?

Iig, zo is het duidelijk, maar dan weet je ook waar het probleem ligt. Binnen de authoring tool zal de kwaliteit aangepast moeten worden om het gewenste formaat te krijgen.

Naast het feit dat een aantal Authoringtools weer direct kunnen branden via NERO en je dus via NERO een ISO kan maken ;)
Ik ben bang, dat jij het niet echt snapt, maar dat geeft niet hoor :)

[ Voor 35% gewijzigd door Cardinal op 07-12-2004 15:42 ]

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je met Nero's Image Recorder een image maakt (.nrg) wat je vervolgens mount met Daemontools (dat ken toch?), is dat niet iets wat je dan door DVD shrink als input kunt gebruiken of lul ik nou uit mijn nek?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

cardinal808 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:39:
Ik ben bang, dat jij het niet echt snapt, maar dat geeft niet hoor :)
offtopic:
Added @ msn. Praat makkelijker :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Is het niet zo dat een "geauthorde" (leuk woord voor galgje) DVD niets meer of minder is dan een filestructuur met VIDEO_TS en AUDIO_TS folders met hieronder een verscheidenheid aan files zoals de menustructuur en de 1 Gb videostukken?

Als ik een DVD Rip naar harde schijf waarbij ik o.a. DVD Shrink gebruik dan hou ik aan het einde gewoon een filestructuur over op harde die ik met behulp van Nero dan naar een DVD brandt. Die filestructuur kun je met Nero naar een .NRG file branden, maar je kunt ook elk ander willekeurig brandprogramma gebruiken en een .ISO of een .IMG/BIN maken natuurlijk. Volgens mij produceerd een DVD Authoring programma ook alleen maar een VIDEO_TS folder met de juiste bestanden? :?

Of begrijp ik het weer es verkeerd en moet het perse vanuit het DVD Authoring programma?

[ Voor 9% gewijzigd door maartena op 07-12-2004 17:57 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Met die tempmap bedoel ik waar hij het naar toe "converteerd" waar jij het over hebt.

Als je die vindt en het is gewoon een standaard video_ts en audio_ts kun je daar zo een image van maken.
Je hoeft helemaal niet te saven als ie al in een temp map staat.
Hou gewoon het programmaatje open zodat ie de tempmap niet wist.

Met filemon kun je mooi zien waar een over ander programmaatje wat naar toe schrijft op de hd.

[ Voor 5% gewijzigd door lamko op 07-12-2004 19:28 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 10:27

Schonhose

Retro Icoon

lamko schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:19:
Met filemon kun je mooi zien waar een over ander programmaatje wat naar toe schrijft op de hd.
Filemon is inderdaad een handig tooltje en is (evenals andere handige freeware tools) te downloaden van http://www.sysinternals.com

edit:

En F_J_K is een prutser :P

[ Voor 6% gewijzigd door Schonhose op 08-12-2004 11:39 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Pagina: 1