[DVD]Films worden te groot

Pagina: 1
Acties:

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-12 21:00
Op het moment ben ik aan het proberen om een aantal eigen films op DVD te zetten. De films zijn met behulp van Xvid gecomprimeerd naar stukken van 350 MB. (1 uur aan film)

Nou wil ik deze stukken op DVD verwerken. Alleen hier loop ik tegen wat problemen aan. Ik wil namelijk de film overzetten naar DVD. Hiervoor gebruik ik het programma Sonic. Het probleem is alleen dat de bestanden na het converteren op de DVD een stuk groter worden.

Het gaat namelijk van 350 MB naar 2500 MB. Dit betekend dat ik net geen twee delen op een DVD krijg. Nou ben ik zeer benieuwd of er nog een manier van comprimeren bestaat zodat er meerdere delen op een DVD passen.

Wat ik al heb geprobeerd.
1. Heb de Faq doorgenomen
2. Doom9 een aantal tools geprobeerd om de film kleiner te krijgen. Ze worden alleen exponentieel groter ipv kleiner

Ideeen die ik op het moment heb
1. Met een virtual brander een vob file maken en die met DVD shrink proberen kleiner te krijgen. Ik ben alleen bang, dat dit niet gaat werken.
2. Data converten/encoderen naar MPEG2. Kijken of de grote dan kleiner wordt. Ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken.

Ik wil niet converteren naar VCD of SVCD, omdat de DVD speler geen SVCD 2.0 ondersteunt. VCD vind ik de kwaliteit niet naar behoren. Dus het is voor mij echt noodzakelijk dat ik ze naar DVD help.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je niet gewoon een lagere bitrate nemen voor het encoden? (ik hoop btw dat je niet van xvid => MPEG2 gaat, want dat zou zonde zijn)

Verder lijkt me DVD-shrink wel een goede optie :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Cardinal
deepspace schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:52:
Kun je niet gewoon een lagere bitrate nemen voor het encoden? (ik hoop btw dat je niet van xvid => MPEG2 gaat, want dat zou zonde zijn)

Verder lijkt me DVD-shrink wel een goede optie :)
Ik weet niet wat een acceptabele bitrate is voor een DVD-film

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12 16:50
cardinal808 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:02:
[...]

Ik weet niet wat een acceptabele bitrate is voor een DVD-film
Een acceptabele bitrate voor een DVD film is dat ie nèt op een DVD past en dan toch nog een goede kwaliteit heeft. Maar ehh, is DVD-formaat geen MPEG2? Als je dus van XVid naar DVD gaat dan is je formaat toch al MPEG2?
Wat ik zou proberen is een DVD bakken met je twee bestanden van 2500MB maar dan niet naar een fysieke DVD, maar naar een Image. vervolgens de image mounten als virtuele DVD-Drive en dan met DVDShrink de boel zo converteren dat het nèt op een DVD kan.

Succes.

Verwijderd

Je zou natuurlijk gewoon de 2 te grote stukken zo kunnen comprimeren met DVD-shrink dat deze net binnen de limiet voor een DVD-5 schijf passen. Dan kijk je daarna of het resultaat acceptabel is. Zo niet dan gebruik je alsnog één schijfje per film. :)

• Cardinal
Sierra-NL schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:09:
[...]
Een acceptabele bitrate voor een DVD film is dat ie nèt op een DVD past en dan toch nog een goede kwaliteit heeft. Maar ehh, is DVD-formaat geen MPEG2? Als je dus van XVid naar DVD gaat dan is je formaat toch al MPEG2?
Klopt, maar ik had de gekke ingeving dat als je een zwaar gecomprimeerde MPEG2 file maakt dat de film dan niet meer werd uitgerekt naar een veel groter bestand.
Wat ik zou proberen is een DVD bakken met je twee bestanden van 2500MB maar dan niet naar een fysieke DVD, maar naar een Image. vervolgens de image mounten als virtuele DVD-Drive en dan met DVDShrink de boel zo converteren dat het nèt op een DVD kan.

Succes.
Het makkelijkste zou zijn als je daarvoor een virtuele brander zou hebben die bijvoorbeeld naar image converteerd. De vraag is alleen welke programma's zou ik daarvoor kunnen gebruiken.

Ik ben bekend met Alcohol 120% en met Daemon Tools, maar dat zijn alleen rom drives en geen branders

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 14:52
Ik ben bekend met Alcohol 120% en met Daemon Tools, maar dat zijn alleen rom drives en geen branders
Met Nero en CloneCD kan je een image maken .. , die je dan weer met deamon manager kan openen ...

[ Voor 14% gewijzigd door djexplo op 07-12-2004 12:24 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Cardinal
djexplo schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:24:
[...]
Met Nero en CloneCD kan je een image maken .. , die je dan weer met deamon manager kan openen ...
Ik snap prima dat je met Nero en CloneCD images kan maken. De programma's die ik gebruik voor het maken van de DVD zijn alleen geen Nero of CloneCD.

Je moet dus een writer selecteren in de programma's, niet een brandprogramma. Daarom ben ik op zoek naar een Virtual DVD brander.

Verwijderd

Alcohol 120% kan ook images van een DVD laden hoor. Als je dus een image aanmaakt vanuit Nero of zo (naar een image bestand als brander selecteren) dat groter is dan de standaard 4,7 (4444) disc en dat image in de virtuele drive van alcohol laad, dan kun je deze met behulp van dvd-shrink weer comprimeren naar de grote van een dvd recordable.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 12:37 ]

• Cardinal
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:35:
Alcohol 120% kan ook images van een DVD laden hoor. Als je dus een image aanmaakt vanuit Nero of zo (naar een image bestand als brander selecteren) dat groter is dan de standaard 4,7 (4444) disc en dat image in de virtuele drive van alcohol laad, dan kun je deze met behulp van dvd-shrink weer comprimeren naar de grote van een dvd recordable.
8)7

Oke, ik wordt denk ik niet helemaal begrepen. Ik heb geen problemen met het laden van images. Ik heb geen idee hoe ik een image moet branden vanuit een wilekeurig programma dat van oorsprong geen brandprogramma is.

Bijvoorbeeld heeft het programma Sonic wel de funcionaliteit om te kunnen branden, maar niet naar image. Sonic is een DVD authoring tool en geen brand programma. Hiermee zet je de DVD (menu's etc) in elkaar. Wat ik wil is het branden naar een image door middel van een virtual brander. Aangezien virtual-roms altijd wel worden herkend, neem ik aan dat het zelfde geldt voor een virtual brander. Ik weet alleen niet of ze bestaan.

Als ik hem namelijk gewoon brand kost dat me klauwen aan DVD's en niet de bedoeling.

* Cardinal heeft het vermoeden dat het meer een OM vraag gaat worden

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Even testfikjes maken op een DVD RW dan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-12 16:33
www.dvdrhelp.com altijd een goede vriend geweest van me :Y)

Vroeger altijd handmatig via tmpgenc alles geencodeerd, tegenwoordig ben ik wat lakser en neem ik al genoegen met NeroVisionExpress. (sleur en pleur, pas de settings ietsjes aan zodat het balkje de DVD vol maakt/binnen de grote van de DVD valt, klaar)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Als je met bijv daemon tools die image inlaad... dan hoef je toch geen virtuele brander te hebben :S

Bij dvdshrink klik je dan toch gewoon op re-author en die bestanden brand je vervolgens op dvd.
Of begrijpen wij elkaar ook al niet :+

specs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In Sonic dvd studio ( daar gaat het om?) kun je toch van het file save as disk image een disk image (of video folder) aanmaken? En in het hoofdmenu kun je onder copy een disk image branden?

Bitrate: rondom 2600-3400 met een gode encoder (tmpgenc/mainconcept) is het acceptabel vind ik, voor eigen films wel evt denoisen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Een optie is ook, ( |:( maar dan zou je wel een nieuwe dvd speler moeten kopen), is nero digital.
Als je dus in het bezit bent van een dvd speler die dit kan afspelen, zou je, je xvid bestanden om kunnen zetten naar nero digital, (je kan ze waarschijnlijk nog wel minder dan 350mb maken, zonder kwaliteits verlies. Reken maar uit 4,7 gb past op een dvd. Als 1 deel rond de 350mb is.
En het mooste hiervan is, dat het ook nog erg simpel is.

Ik weet niet of je in hetbezit bent van nero vision express, hiermee kun je, je eigen dvd's maken, je kan hier kiesen uit verschillende bitrates, bij de hoogste bitrate kan je 1 uur film kwijt, bij de laagste 4 of 5 uur.

ps. Er zijn tevens diverse dvd spelers op de markt die divx of zelfs xvid kunnen afspelen.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-12 10:02
Adobe heeft een paar programma's die kunnen wat jij wilt...neem bijvoorbeeld Encore DVD -> de try out versie kan je hier vinden: http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=76 . Dan fix je het allemaal inelkaar, sla je dat bestand op en brand dat dan virtueel met Nero oid (misschien kan Encore dat trouwens ook wel)

[ Voor 12% gewijzigd door Nevie op 01-01-2005 20:54 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 19:24

Caveman

whahoehaha

Als ik het goed begrijp, vorm je dus films eerst van DV naar Xvid en dan naar een DVD ?
Volgens mij is dat een beetje zonde, je kunt veel beter direct van DV naar DVD(mpeg2) gaan...
Ik gebruik zelf TMPGenc (gewoon de ouderwetse, dus geen express of source), kun je helemaal naar je hand zetten, als het moet kun je wel 4 uur op een dvd krijgen .... het is maar wat je wilt. Op dvdhelp en doom9 staan zat handleidingen hoe met TMPGenc te werken, als je eenmaal weet hoe het proggie werkt wil je niet anders meer.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1