Toon posts:

Hauppauge tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben iemand die sinds enige tijd opzoek is naar de kwaliteit van tv kaarten.
ik heb hiervoor in verschillende forums gekeken maar op het GOT forum vind je toch het meest :)

Er zijn al enige vragen geweest welke tv kaart nou goed is (goed = vergelijkbaar met gewone tv)
en naar mijn mening komen de hauppauge PVR kaarten er het beste uit.
Vooral omdat deze je cpu niet zoveel belasten en je weinig aan video bewerking hoeft te doen (achteraf). (enige nadeel misschien dat het altijd in mpg1 en mpg2 opgenomen moet worden??)

welke pvr versie je neemt maakt naar mijn mening niet zoveel uit. De ene wat extra functies maar verder identieke chips.

Mijn vraag is nu. Heeft iemand video materiaal van de PVR???
Heb ze op het forum weinig kunnen vinden. (alleen wat oudere filmpjes van andere 'oudere 'kaarten)

PS
heb zelf 1 website van iemand die paar stukjes heeft opgenomen en verschillende kwaliteiten. :P
http://www.cask-of-amontillado.com/htpc.html
(en dan onder sample mpeg)
De hoogste kwaliteit is best goed alleen zie je toch nog wat vertraging in het beeld (klopt in ieder geval niet 100 %). En het is helaas maar een stukje van paar sec.

Misschien ook geen overbodige vraag.
Zit er veel verschil tussen de kwaliteit van opgenomen materiaal en life tv kijken?

alvast bedankt voor de moeite
grtz koster!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 20:55
Ik heb zelf de Hauappauge PVR 350.
Doet het prima hoor. Dus als je hardware matig MPEG2 wilt opnemen, is de 350 of 250 aan te raden.

Leadtek heeft zelf ook een PVR kaart.

Software matige kaarten kun je beter overslaan.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reply.
heb idd gezien dat leadtek er ook 1 heeft.
Alleen is deze stukje duurder dan de pvr 150.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:31:
bedankt voor je reply.
heb idd gezien dat leadtek er ook 1 heeft.
Alleen is deze stukje duurder dan de pvr 150.
De pvr150 (of Amity) neemt ook gewoon realtime Mpeg2 op. Alleen het afspelen gebeurt mbv je cpu. Als je simpel wilt opnemen met een goede kwaliteit, dan kan ik je deze kaart aanraden voor XP Media Center. En hij is een stukje goedkoper dan de 350 en de 250 (die overigens uit productie gaat geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
als je gewoon tv kijkt (zonder opnemen) gaat dan via mpeg2 chip of via cpu?

ben benieuwd hoeveel PVR 500 gaat kosten (duur denk ik helaas :'( )

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:04:
als je gewoon tv kijkt (zonder opnemen) gaat dan via mpeg2 chip of via cpu?

ben benieuwd hoeveel PVR 500 gaat kosten (duur denk ik helaas :'( )
Het actief zijn van de pvr is encoderen naar mpeg door de kaart en decoderen door de pc, ook tijdens enkel kijken op de pc-monitor. Als je enkel de tv-out van de pvr-350 gebruikt, dan decodeert het hardware matig; dan dus geen cpu-belasting.

Indien je opneemt in een goede kwaliteit, dan zie je bijna geen verschil met live: enkel heel af en toe een 'glitch' (minieme storing), pc's blijven nu eenmaal complexe apparaten, er gaat wel eens een bitje verkeert o.i.d.

Als je een relatief vlotte pc hebt (meer dan ca. 1,8 GHz), dan kun je ook afzien van het hardware-matige van een pvr, ook een Pinnacle rave kan het goed doen: spreek af dat je kunt terugbrengen als je het niet naar tevredenheid kunt laten draaien op jouw systeem: het blijft een kritische configuratie, pc en tv-kaart.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Denk er ook even aan te kijken of je kaart geschikt is voor MCE. Mocht je later met MCE willen gaan werken, dan is het fijn als je tv-kaart ondersteund wordt. Aangezien het aantal ondersteunde kaarten (momenteel) niet zo groot is, is de keuze voor een Hauppauge geen foute keuze.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb zelf 3 TV kaarten (en er is nooit iets op TV :7 ), waaronder een oude Guillemot TV video 3, een recentere MSI TV@nywhere en onlangs een PVR350. Neem maar van mij aan dat die de kwaliteit van TV meer dan evenaart. Spijtig genoeg krijg ik enkel de meegeleverde soft aan de praat en zijn er een aantal kleine details die ontbreken (afstandsbediening werkt enkel als het programma aangevinkt staat, geen knop voor fullscreen aan en uit te zetten, ...) Maar het het is de enige kaart die aan mijn eisen voldoet (Mpeg out loopt ook naar de projector ;))

Zoals altijd, een duurdere prijs is toch een andere kwaliteit

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Als je een relatief vlotte pc hebt (meer dan ca. 1,8 GHz), dan kun je ook afzien van het hardware-matige van een pvr, ook een Pinnacle rave kan het goed doen: spreek af dat je kunt terugbrengen als je het niet naar tevredenheid kunt laten draaien op jouw systeem: het blijft een kritische configuratie, pc en tv-kaart.
Ik heb zelf een Pinnacle Rave gehad en heb er nu een PVR150 ingezet. Echt een wereld van verschil met betrekking tot beeldkwaliteit hoor! Ik heb een P4 2,4 ghz met 1024mb ram.

Over die afstandbediening in die post boven mij....
Bij mij is fullscreen op de afstandbediening het pijltje naar rechts indrukken (naast de play toets)
er staat skip onder.

• ParkOverall
................................................................

Ik heb zelf een Pinnacle Rave gehad en heb er nu een PVR150 ingezet. Echt een wereld van verschil met betrekking tot beeldkwaliteit hoor! .........................
...........................................
Lijkt me overdreven. Er bestaat verschil in gevoeligheid van de ene tuner t.o.v. de ander, resulterend in wat meer ruis bij de een dan bij de ander, dit is echter op te lossen door een beter signaal aan te leveren aan de minder gevoelige tuner (betere coax-kabel, antenne versterker gebruiken), dus verklaar je nader t..a.v. 'wereld van verschil' a.u.b.

• suizer
Het beeld is nu veel en veel scherper ten opzichte van de Pinacle pctv rave kaart. (lees nagenoeg geen ruis meer ten opzichte van zichtbare ruis) Vooral rtl 5 is nu goed terwijl op de pinnacle het beeld niet om aan te zien was.

De sterkte van het signaal heb ik niets aan veranderd dus die was gewoon goed.

Verder is het alleen jammer dat het meegeleverde programma van hauppauge niet echt super is (vind ik dan) ik gebruikte voorheen Dscaler wat echt top was.

• ParkOverall
svennie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:00:
Het beeld is nu veel en veel scherper ten opzichte van de Pinacle pctv rave kaart. (lees nagenoeg geen ruis meer ten opzichte van zichtbare ruis) Vooral rtl 5 is nu goed terwijl op de pinnacle het beeld niet om aan te zien was.

De sterkte van het signaal heb ik niets aan veranderd dus die was gewoon goed.

.............................

.
Het signaal is van een bepaalde sterkte en dat is voor de ene kaart voldoende, voor de andere misschien niet genoeg: zoals eerder gesteld, dit is afhankelijk van de gevoeligheid van de tuner en dat verschilt per kaart. Je kunt dus niet stellen: 'het signaal is gewoon goed', een andere tuner kan een sterker signaal nodig hebben om tot een 'goed plaatje' te komen. De gevoeligheid van de tuner zegt dus niets over de te bereiken beeld-kwaliteit met een bepaalde kaart, die kan van een kaart met een minder gevoelige tuner even goed zijn als die van een kaart met een gevoeliger tuner. Houdt deze twee zaken dus goed uit elkaar.

• suizer
tja maar heb toch het idee dat we nu ligt offtopic gaan :)
blijft dus over dat de pvr150 bij mij het beter doet dan die pinacle kaart, ongeacht wat daar de oorzaak van is. Ik zou de topicstarter dus eerder een pvr150 aanraden dan een pctv rave

• ParkOverall
svennie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:46:
tja maar heb toch het idee dat we nu ligt offtopic gaan :)
blijft dus over dat de pvr150 bij mij het beter doet dan die pinacle kaart, ongeacht wat daar de oorzaak van is. Ik zou de topicstarter dus eerder een pvr150 aanraden dan een pctv rave
Nee hoor niet 'off-topic'. Je moet gewoon nog een beetje meer 'Tweaker' worden: de oorzaak van een eigenschap is van groot belang om te kunnen werken aan het beste resultaat.

Bedenk dat een pctv rave bijzonder laag geprijsd is, indien je b.v. met een iets betere coax-kabel een even goede beeld-kwaliteit kunt behalen als met de pvr met z'n gevoeliger tuner, dan is dat een mogelijk goede keus.

• suizer
altijd leuk als mensen het laatste woord willen hebben :D
maar goed. Kosten van een signaalversterker zijn net zoveel als gelijk een goede kaart kopen die tevens hardwarematig opneemt. Tenzij je natuurlijk canal+ gratis wil kijken zou ik de pctv rave niet kopen. Voor canal+ heb ik 'm toen gekocht en heb werkelijk alle programma's geprobeerd om het beeld beter te krijgen. Uiteindelijk een mix van twee programma's die ideaal waren om canal+ te kijken :P

-edit-
de pvr150 kost trouwen zo'n E 100,-

[ Voor 8% gewijzigd door suizer op 08-12-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reply's.
Ik zie dat jullie al een hevige discussie gestart zijn 8)
Ik heb zelf vandaag de hauppauge PVR 150 besteld. (was € 92.5 bij hardwareconcurrent )
Jullie en anderen geven hier nl. goede reacties over. De rave was nog een optie (??) maar dan alleen met een zwaarder systeem als ik jullie goed begrijp.
En dat heb ik niet dus duidelijke keuze.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
Je kan hem zelfs al voor 69 eurie oem vinden. Tegen die prijs kan geen brakke "RAVE" tegenop die zo'n 50 eurie kost.
Computerland verkoopt hem voor 65 eurie. Onder de naam Hauppauge amity2. Is technisch identiek aan de pvr150mce.

[ Voor 51% gewijzigd door leonbong op 08-12-2004 23:13 ]

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelf de Terratec Cinergy 600.
Dat softwarematig mpg2 opnemen is goed te doen hoor op de pc's van nu. Ikke PIII 3,0 nw /
1024 mb / raid0
On the fly mpeg4, da's wat zwaarder, maar ook te doen.
Halve werk is volgens mij idd dat er een goed signaal ingaat.

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog laatste bericht voor andere die op zoek zijn naar tv kaart!

Ik heb nu de PVR 150 en ben er zeer tevreden over. De kwaliteit is zeker zo goed al van een tv. Het opnemen gaat ook heel gemakkelijk en is ook van hoge kwaliteit.
Je kan het makkelijk instellen (verschillende kwaliteiten) en je hoeft het verder niet meer te bewerken ofzo.
Wel belangrijk dat je zorg voor een goede verbinding!!
Gebruik gewoon een coax- a kwaliteit kabel en probeer deze zo weinig mogelijk te onderbreken.

Dit is wat ik wou melden misschien dat iemand er nog iets aan heeft :+

grtz Koster

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ook ik ben, al een poos, op zoek naar een TV-tunertje, ik zag trouwens dat Plextor nu ook een externte tuner heeft, ze hadden al een interessante video in, en nu is die uitgebreid met een tuner: http://www.plextor.be/pro...onvertX%20PVR%20PX-TV402U, reviews zijn te vinden, maar nog wat magertjes. In een review waarmee hij met een Hauppauge wordt vergeleken blijkt die Hauppauge toch wat scherper. Nou vraag ik me af, heeft Hauppauge misschien een beeldverscherping in de drivers verwerkt?
http://htpcnews.com/main.php?id=plextor_divx.
http://www.byopvr.com/Sec...icle-artid-14-page-1.html.
Versie zonder tuner, staan wat samples, misschien interessant om te zien wat hij er aan kwaliteit uitgooit bij een goede input: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/960138. Ding kan ook direct naar DivX, wat ik nog niet veel tegenkwam.
Leadtek heeft ook een externe: http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_tv_usb2_1.html (Ben zelf op zoek naar een externe ivm ruimte die niet meer beschikbaar is in m'n barebone :) vandaar mijn intresse in extern via USB2).

[ Voor 44% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-12-2004 13:52 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb nu een leadtek winfast 2000 xp tv kaart + fm radio. De exacte versie staat niet op de leadtek site, maar zit tussen de normale en de deluxe in zo lijkt het.

Zit er nu over te denken om een pvr 150 MCE te kopen van hauppage, is deze stukken beter in beeldkwaliteit dan de leadtek of is het enkel de hardwarematige mpeg encoder die het verschil maakt?

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 20:13
Veel mensen vergelijken de pvr 150 nu met de PCTV rave van pinnacle. Ik ben benieuwd hoe de vergelijking is met de nieuwe MCE kaarten van pinnacle, de PCTV MediaCenter 100i en 100e.

Verwijderd

Ik wou het sample filmpje eens bezien op je site, de laatste van 20mb (beste kwaliteit?) maar als ik dat open op men PC staat er error downloading codec maar dan speelt het wel maar niet echt zo mooi vind ik, tv is mooier. Als ik dan de film laad met Gspot zegt hij bij codec N/A en als ik render duw gebruikt hij eerst MPEG2 splitter en dan Nero codec ofzo

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
Echnon schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:48:
Veel mensen vergelijken de pvr 150 nu met de PCTV rave van pinnacle. Ik ben benieuwd hoe de vergelijking is met de nieuwe MCE kaarten van pinnacle, de PCTV MediaCenter 100i en 100e.
Pinnacle noemt die dingen MCE kaarten maar dat zijn ze niet. Ze werken alleen met pinnacle eigen "mediacenter" software 30 dagen trail troep. Dit komt omdat deze kaarten een mpeg2 chip ontberen.
Pagina: 1