Plextor ConvertX PX-M402U

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 20:44

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste HiFi-mensen,

Ik wilde binnenkort eens wat video materiaal gaan capturen naar mijn pc en dit omzetten naar DivX of DVD ofzo. Toen kwam ik dit apparaat tegen. (van PLEXTOR)

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/graphics/products/prods_top_PX-M402U.gif

Hiermee krijg je S-VIDEO, COMPOSITE en geluid binnen op je pc. Maar ik vraag me af of jullie hier ervaring mee hebben? En of 75 euro niet te duur is. Als het een goed ding is koop ik me er eentje en krijgt pa er eentje van me van de verjaardag :) Ik kon met de search alleen een oude topic vinden met 0 reacties... Dus misschien is het wel helemaal geen goede keus om dit aan te schaffen... Wat zeggen jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Atmoz op 27-09-2004 20:42 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Niemand?

Het is in ieder geval niet te duur ben ik achter gekomen. (overal op internet 200 euro enzo). Maar is de kwaliteit misschien niet zo goed als die Capture kastjes en kaarten van Pinnacle ofzo?

Atmoz

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Er staat een review van de ConvertX in de laatste editie van de Nederlandstalige c't magazine (c't oktober 2004 pagina 44 - niet verwarren met het prutsblaadje C!T). De review is vrij positief over het toestel, maar duidt wel aan dat je met software codecs (die weliswaar omslachtiger te bedienen zijn) toch nog steeds de beste resultaten behaalt.

Even een quote uit de conclusie van de c't redactie:
Ook al kan de efficiëntie van de DivX-compressor in ConvertX niet helemaal tippen aan de performance van multi-pass-software-codecs, toch ziet een DivX-video die met de halve datasnelheid de beelden weergeeft, er minstens net zo goed uit als een MPEG-2-versie. Bij coor DivX typische datarates van meer dan 0.2 bit/pixels genereert ConvertX een goede kwaliteit -- die hooguit een klein beetje te lijden heeft van de de-interlacing.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Dankjewel. Ik heb zelf ook eens naar een review gekeken en daar komt hij ook goed uit de test. Heel mooi apparatje lijkt me. Maar helaas moet ik er minstens 5 kopen anders verkoopt hij ze niet :S Misschien iets voor een inkoopactie ;) Maar in ieder geval bedenkt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Klein schopje... Sinds gisteren ben ik de tevreden eigenaar van dit apparaat. Werkt prima, de kwaliteit is super. Momenteel heb ik wel een beetje een vreemd probleem. Ik heb al 2x gehad dat Windows op een of andere manier de verbinding met 't apparaat kwijt is. De opname stopt dan en in 't apparaatbeheer komt hij helemaal niet meer voor. Ook als ik de USB-stekker er even uit haal en er weer in doe komt hij niet terug. Pas als ik de drivers opnieuw installeer en Windows herstart is ie er weer.

Ik heb inmiddels 3 sets drivers: de originele van de cd, up-to-date drivers van de site en MS certified drivers. Momenteel ben ik even aan 't puzzelen welke het beste werken... Als het probleem daar dus echt vandaan komt. Misschien ligt 't ook gewoon aan de USB 2.0-drivers ofzo... :?

[edit]

Ok, de nieuwste VIA 4-in-1-drivers van MSI gedownload (ik heb een MSI K4V bord) en nu doet ie het al uren goed. Lijkt erop dat 't probleem is verholpen. Zonet heb ik "Gek op wielen" even opgenomen, titel ervoor geplakt, reclame er tussenuit geknipt en die 2 delen met een overgangeffect aan elkaar geplakt en opgeslagen als WMV (ik ben niet zo gek op wmv maar ik wilde 't ff proberen) en dat werkt allemaal feilloos.

Nog even een plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-10/m402u.jpg

Op die foto heb ik 'm ook aangesloten via de bijgeleverde S-video aansluiting maar daar wordt 't beeld niet mooier van; niet vanaf mijn video tenminste. Er zit veel minder kleur in dan via de tulp-stekkers.

Real-time branden naar DVD werkt ook prachtig, dan merk je echt dat het allemaal hardwarematig wordt ge-encode, de processor doet bijna niets. Alleen de eerste opnames worden trouwens hardwarematig ge-encode. Als je in WinDVD nog even wilt knippen en plakken wordt alles toch softwatig opnieuw ge-encode en dan duurt het alsnog een poosje. Dat encoden naar wmv waar ik 't net over had gaat ongeveer 1:1 bij mij. (Ik heb een XP1800.) Een half uur video is dus een half uur encoden. Maarja, ondertussen ff afwassen en poepen en hij's klaar, dus 't is niet irritant ofzo. ;)

Als iemand er behoefte aan heeft wil ik wel een stukje voorbeeldvideo in formaat naar keuze online zetten...

[ Voor 59% gewijzigd door Bergen op 19-10-2004 00:27 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hey Bergen, zeg heb jij de mogelijkheid om wat samples te posten hier, kleine video fragmentjes, of links daarvan? Om de kwaliteit wat te beoordelen?

Ik zag dat er ook een model was met TV tuner, helaas alleen nog met NTSC. Maar hopelijk later ook PAL, zou benieuwd zijn naar de ontvangst kwaliteit van die dingen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb even een stukje reclame van Liga "Koekje erbij?" opgenomen... Ik heb 'm voor de DVD HQ-versie wat ingekort (niet gereëncode) omdat 't anders nogal een groot bestand werd.

DVD High Quality - 15 seconden, 14.7 MB
WMV - 30 seconden, 1.3 MB

Uiteraard heb je wel een MPEG2-codec nodig maar die's met een beetje Googlen wel te vinden. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 20-10-2004 20:27 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bergen schreef op 20 oktober 2004 @ 20:26:
Ik heb even een stukje reclame van Liga "Koekje erbij?" opgenomen... Ik heb 'm voor de DVD HQ-versie wat ingekort (niet gereëncode) omdat 't anders nogal een groot bestand werd.

DVD High Quality - 15 seconden, 14.7 MB
WMV - 30 seconden, 1.3 MB

Uiteraard heb je wel een MPEG2-codec nodig maar die's met een beetje Googlen wel te vinden. ;)
Hey bedankt man. Ja codecs genoeg hier :). Ff downen...

Ziet er best OK uit voor TV beeld, de mpg is 't mooist. Wat is je bron, een VHS tape of hoger? En alle encoders zitten er bij?

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-10-2004 20:36 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

_XipHiaS_ schreef op 20 oktober 2004 @ 20:33:
[...]

Hey bedankt man. Ja codecs genoeg hier :). Ff downen...

Ziet er best OK uit voor TV beeld, de mpg is 't mooist. Wat is je bron, een VHS tape of hoger? En alle encoders zitten er bij?
Dat filmpje heb ik rechtstreeks van tv opgenomen, ik gebruik m'n videorecorder als tv-tuner. Alle encoders zitten er inderdaad meteen bij; je kunt meteen aan de slag.

Als opname kun je kiezen tussen MPEG-1/2 en DivX/MPEG-4, een lijst presets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-10/input0.png

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-10/input1.png

En als output kun je ook uit een hoopje presets: (tsjek m'n paint shop pro skill0rz! 8))

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/2004-10/output.png

Wat ik wel jammer vind is dat je niet handmatig de bitrate enzo kunt instellen, maarja, dit werkt prima zo.

Verwijderd

Met PlextorGoCap kan je de video bitrate zelf instellen.
http://www.plextor.com/english/support/M402GoCap.htm

Ik vind de divx/mpeg4 kwaliteit niet goed genoeg (bij een bitrate van ca. 1000). Ik had het apparaat gekocht om direct van de mr Zapp box een divx te maken. Maar een Plextor divx van ca. 700mb (1,5 uur) is niet om aan te zien. Nu neem ik op in de hoogste kwaliteit maar dan is de film ca. 2,5 - 3.5 Gb :( Die dan weer met dr Divx omzetten met een lagere bitrate. Dit kost weer veeeel tijd. Jammer.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hoe cool, thanks voor de link! :)
Pagina: 1