Toon posts:

xfx 6800 gt dual dvi alweer kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerder had ik al eens gepost over een kapotte dvi uitgang, daar zat een pixel storing op. Nu heb ik na een maand wachten een totaal nieuwe kaart gekregen. Die zelfs een nieuwe opbouw heeft, aan de zijkant tegenovergesteld aan de moederbord zijde zit een metalen strip die de kaart erg stevig maakt. Ook staat op de stikker met de S/N informatie niet V1.0 maar V1.1.

Het stomme is, ook deze kaart heeft een storing op de DVI uitgang nummer 1, nummer 2 heeft helemaal nergens last van :S. En na 1 keer de dvi kabel heen en weer geruild te hebben met alles uit doet DVI 1 uitgang het helemaal niet meer :(. Nu heb ik voorlopig nog wel garantie, heb alleen geen zin om weer een hele tijd te moeten wachten.

Iemand anders met een vergelijkbaar probleem, er moeten er meer zijn aangezien ik het nu al 2 keer heb gehad? De kaart trouwens altijd met liefde en respect behandelt, mijzelf esd ontladen voor dat ik de kaart aanraak. Of enig idee waar het aan kan liggen, misschien toch mijn systeem?

pentium 4 2.8 HT
p4p800
2x512 3200 mb
120 gig 2mb cache
neovo s-17

Gebruik nu de 66.93 drivers, van de nvidia website.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Had je het probleem ook met de originele drivers van XFX die je waarschijnlijk met de videokaart meegeleverd hebt gekregen?!?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

switch je als de pc aan staat?

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles uit als ik die dvi kabel verwissel, zowel pc als monitor.

Heb de originele driver van xfx niet geprobeerd, maar zij raden zelf ook aan om de meest recente WHQL driver te gebruiken. Heb de kaart geinstalleerd op een videokaart driver vrij systeem, dus eerst opgestart zonder drivers. Toen was de storing al aanwezig op DVI uitgang1, na het installeren van de 66.93 drivers bleef dit hetzelfde. Na 1 keer kabel switchen helemaal niets meer uit uitgang 1 :(.

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

zit er ergens kortsluiting? Gebruik je een aarde-stopcontact?
Anders zou je denken dat die XFX-kaarten gewoon bagger zijn???

Hang loose, KiteSurfing for life!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wat voor voeding heb je in je computer zitten?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem zit geen kortsluiting, er hangt, zit of valt ook niets tegen of op de videokaart. Maar misschien dat die eerste ingang wel ergens kortsluiting maakt ja.

Voeding, is een standaard B-merk case meegeleverde 350 Watt voeding. Deze heeft alleen nog niet slecht gepresteerd, lijkt mij trouwens ook niet de oorzaak omdat DVI uitgang 2 helemaal nergens last van heeft.

• Cpete
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 23:46
Ik heb dezelfde videokaart en ook identiek hetzelfde probleem.

1 DVI output werkt, de andere geeft een pixelstoring (soort flikkerende rode puntjes)
Zouden deze kaarten toch brak zijn dan ? :s

Amd 3200+
Epox 8rda3+
iiyama E511S

Verwijderd

Topicstarter
Later vandaag plaats ik wel een aantal foto's van de setup, hoe die in mijn systeemkast zit en hoe die nieuwe xfx 6800 gt kaart er tegenwoordig uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Cpete schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 02:10:
Ik heb dezelfde videokaart en ook identiek hetzelfde probleem.

1 DVI output werkt, de andere geeft een pixelstoring (soort flikkerende rode puntjes)
Zouden deze kaarten toch brak zijn dan ? :s

Amd 3200+
Epox 8rda3+
iiyama E511S
Mijn eerste kaart gaf alleen wit flikkerende puntjes, maar deze tweede groen/rood en wit maar dan ook echt zeer veel. Daar kan ik nu alleen geen foto meer van maken omdat de uitgang het nu helemaal niet meer doet.

Verwijderd

Topicstarter
zoals beloofd een foto, er volgen meer. Wat je kunt zien is de nieuwe kaart opbouw (let op het metaal)

Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/my.php?loc=img130&image=r9rinsideshot1.jpg

[link naar de foto]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 22:16 ]

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 14:57
Hier hetzelfde probleem, vanaf het begin gehad, zie: 6800 GT beeldkwaliteit probleem

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Klopt het dat XFX de enige fabrikant is die DUAL DVI maakt?

Afgezien van de Ultra versies
Pagina: 1