6800 GT beeldkwaliteit probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 14:57
Heb zojuist mijn XFX 6800 GT Dual DVI geïnstalleerd. Helaas heb ik witte stippen en dunne lijntje in het beeld. Dit komt in Windows voor bij stilstaande beelden, maar het aantal neemt toe bij bewegende beelden (games en muisbewegingen bijvoorbeeld)

Nieuwste driver 61.77 en direct x 9.0c zitten erop.
Temperatuur is 63 graden en de kaart heeft een aparte voedingskabel van mijn Enermax 353 watt voeding, daar ligt het dus niet aan.

Voor meer informatie, please check mijn specs.

Wat kan het zijn denken jullie?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Of je kaart word te warm of hij is gewoon DOA (Dead on Arrival) en moet 'ie dus vervangen worden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Even testen in een andere pc, mocht ie daar zelfde probleem geven, dan direct terug sturen!

• NokiaFan
k, thanks voor jullie reacties.
Het gekke is; 3DMark '03 geeft echter geen strepen of puntjes.

Is dit te verklaren?

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Dan ligt het dus aan jou pc lijkt me, test 'm eerst is in 'n andere pc.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sjukke schreef op 24 augustus 2004 @ 20:00:
Voor een videokaart maakt het uit of het in 2D of 3D mode is, het lijkt me een te snelle conclusie. :)

🌞🍃

• NokiaFan
sjukke schreef op 24 augustus 2004 @ 20:00:
edit wtf, het ligt aan de poort waarop je je beeldscherm aansluit. Op logische wijze van XFX, sluit je de eerste monitor op poort 2 aan en het probleem is opgelost. In zoverre, ben benieuwd wat ie ooit met een 2e TFT scherm gaat doen :? Vage shit.

Inmiddels heb ik mijn GT op Ultra speeds 12k in 3DMark'03 :*)

[ Voor 115% gewijzigd door NokiaFan op 25-08-2004 00:52 ]

• Race Eend
Probeer even een andere kabel ja, en anders ff je oude kaart terug.
Agp fastwrites etc ff in het bios uitzetten, kan ook helpen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

wat doen die fastwrites eigenlijk? ik zie dat heel veel in dit soort topics.
Bij mij staat het altijd aan, maar weet niet waarvoor het is. Kep nooit problemen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• --MeAngry--
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Deathchant schreef op 25 augustus 2004 @ 09:19:
wat doen die fastwrites eigenlijk? ik zie dat heel veel in dit soort topics.
Bij mij staat het altijd aan, maar weet niet waarvoor het is. Kep nooit problemen
Dat is een methode voor de videokaart om het systeemgeheugen sneller aan te kunnen spreken, alleen niet alle kaarten/chipsets ondersteunen dat even goed.
Ik denk overigens dat 1 van de DVI-uitgangen van de TS gewoon rot is of dat de kabel niet meer helemaal opiejopie is. Vooral dus wat de rest zei :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

--MeAngry-- schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
[...]

Dat is een methode voor de videokaart om het systeemgeheugen sneller aan te kunnen spreken, alleen niet alle kaarten/chipsets ondersteunen dat even goed.
Ik denk overigens dat 1 van de DVI-uitgangen van de TS gewoon rot is of dat de kabel niet meer helemaal opiejopie is. Vooral dus wat de rest zei :P
Misschien heeft ie zo'n pinnetje scheef staan. Ik had bij de gewone VGA aansluiting ook 1 pinnetje scheef. Ik had ineens flikkerend beeld, werd steeds blauwer............pinnetje rechtgebogen en het was weg.
offtopic:
Dus als fastwrites aanstaat, gaat je videokaart sneller naar het systeemgeheugen? En als je fastwrites uitzet niet? Heeft dat ook iets te maken met de AGP aperture size? Ik heb die namelijk van 64MB naar 256MB gezet. Is er een voordeel van fastwrites? Ik ben er nooit aangeweest, staat standaard aan

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 25-08-2004 10:54 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Race Eend
Deathchant schreef op 25 augustus 2004 @ 10:53:
[...]
Misschien heeft ie zo'n pinnetje scheef staan. Ik had bij de gewone VGA aansluiting ook 1 pinnetje scheef. Ik had ineens flikkerend beeld, werd steeds blauwer............pinnetje rechtgebogen en het was weg.
offtopic:
Dus als fastwrites aanstaat, gaat je videokaart sneller naar het systeemgeheugen? En als je fastwrites uitzet niet? Heeft dat ook iets te maken met de AGP aperture size? Ik heb die namelijk van 64MB naar 256MB gezet. Is er een voordeel van fastwrites? Ik ben er nooit aangeweest, staat standaard aan
Fastwrites is idd een manier die er voor zorgt dat je videokaart direct in je interne geheugen kan schrijven, zonder omwegen. Dit is iets sneller. Maar in werkelijkheid komt het neer op iets meer fps áchter de komma (en soms meer problemen).
Je kunt het vergelijken met het verschil tussen apg 8x en agp4x, nihil dus.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oke bedankt voor de uitleg. Dan laat ik het fijn aanstaan. Is het verschil tussen 4x en 8x zo weinig ? Waarom heeft het dan nut om 8XAGP kaarten te maken als 4X toch al genoeg is?

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 27-06 11:52
Marketing en waarschijnlijk is het zelfs duurder om oude agp4x chips te gebruiken. De bus is gewoon een keer upgegrade naar 8x met het oog op toekomstige kaarten . Misschien komt er wel een agp kaart die wel de volle bandbreedte van 8x gebruikt en dan merk je wel verschil.

Waarschijnlijk komt dat er niet meer van aangezien alles binnen een jaar ofzoow wel allemaal pci Express zal zijn. * Wat nog een idiotere bandbreedte heeft. Niet aantrekkelijk dus voor een gewone desktop. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-08-2004 11:58 ]

Pagina: 1