Dual Xeon Systeempje

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 17:28
Ik had een nogal rare vraag :)

Mijn baas wilt een Dual Xeon systeem hebben die als RIP server moet dienen (voor de printer aan te sturen, de HP 5500). Nu wilt hij dus een zo snel mogelijk systeem hebben voor een kleine 2500 a 3000 euro. Nu heeft hij mij de opdracht gegeven om een offerte voor hem op te stellen voor de aanschaf van zo'n server (in onderdelen), maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ik ben op zoek naar een moederbord met Dual Xeon, onboard gigabyte lan, dual channel DDR en het liefst ook nog Sata raid (dat hoeft niet persee want kan natuurlijk altijd losse kaart erin stoppen).

Weet iemand welk moederbord moederbord ik ongeveer nodig heb? Ik heb ook gezien dat er op alle xeon borden een 2x kleine atx aansluiting zit, wat is dit en moet die aangesloten zijn? Ik ben nml zelf nog niet echt thuis in Xeon bordjes...

Ik zat verder te denken aan ong 1GB DDr geheugen en een 2x een Sata raid van WD raptor schijven 80GB in raid0 (2 Raid0 opstellingen dus, 1 voor de spool en 1 voor de queue). Denken jullie dat dit beetje snel zal draaien of zeg je van nee man je moet wat anders nemen!

Alvast bedankt :)

P.S. Mijn baas wilt de onderdelen kopen via een groothandel uiteraard maar bij onze huidige groothandel (mcDos) hebben ze niet veel keus in Dual Xeon bordjes, Alleen 3 Asus plankjes waarvan er 2 niet op voorraad zijn en de levertijd onbekend is) Weet iemand een adresje voor een goede groothandel?

[ Voor 12% gewijzigd door Mishmash op 06-12-2004 23:31 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

zou je die raid 0- wel doen? doe dan 0+1, want weet niet of je data heel belangrijk is, maar voor een bedrijf zou ik toch eerder voor veiligheid dan voor snelheid gan, dan wachten we maar even 2 sec langer!

Met Vriendelijke Groet,

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik gok dat de Asus PC-DL wel aan je verwachtingen zal voldoen. http://nl.asus.com/products/server/srv-mb/pc-dl/overview.htm

Wat betreft de aansluitingen op het moederbord, Dual Xeon maakt veelal gebruik van een extra connector, je hebt dus een speciale EPS voeding nodig.

Verder zou ik een RAID0 setup niet zo snel aanraden, in dit geval zou ik eerder een RAID5 setup aanraden, mocht er iets fout gaan in RAID0, ben je de klos (zal niet zo snel gebeuren met Raptors, maar just to be sure).

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 17:28
De data die erop staat is niet super belangrijk, de snelheid is belangrijker dan de data...

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
In een server zou ik gebruik maken van SCSI-drives, en niet van S-ATA :)
(S)ATA-schijfjes zijn daar gewoon niet voor gemaakt..
Verder kan je in bovengenoemd topic idd heel wat nuttige info vinden.

Leave only footprints, take only memories

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
NightRaider schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:32:
zou je die raid 0- wel doen? doe dan 0+1, want weet niet of je data heel belangrijk is, maar voor een bedrijf zou ik toch eerder voor veiligheid dan voor snelheid gan, dan wachten we maar even 2 sec langer!
rippen.. das dus gewoon printspoolen, daar ga je geen redundant systeem op bouwen

als snelheid je ding is moet je scsi nemen, en dan in een stripesetje (2x15k) met een raid kaartje (softwareraid kan je niet van booten)

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 06-12-2004 23:35 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik werk met een PC-DL Dual Xeon systeem..... 2 x 3,2 ghz 1mb L2 en 2 gb RAM....dient ook
als RIPstation voor een grootformaat plotter (printer)...werkt perfect...denk wel om voldoende
koeling want deze machientjes geven heel wat warmte af.

PC-DL voldoet zo te zien aan al je eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 23:52 ]

Verwijderd

Ik heb een PP-DLW, die heeft wat jij wilt, alleen geen raid. Mss is het handig, maar hij heeft PXE on-board, hij kan dus vanaf het netwerk booten (mogelijk handig in een bedrijfssituatie).

Meer dan genoeg PCI-X mogelijkheden voor raid (PCI-X 66/100 en 133), Gb lan en DDr zijn ook dingen die op je lijstje staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 23:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mishmash schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:29:
Nu heeft hij mij de opdracht gegeven om een offerte voor hem op te stellen voor de aanschaf van zo'n server (in onderdelen), maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Begin hier:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Welke moederbord fabrikanten zijn er, en waar vind ik ze?
Asus, Iwill, Tyan en Supermicro maken leuke serverbordjes :)
Ik ben op zoek naar een moederbord met Dual Xeon, onboard gigabyte lan, dual channel DDR en het liefst ook nog Sata raid (dat hoeft niet persee want kan natuurlijk altijd losse kaart erin stoppen).

Weet iemand welk moederbord moederbord ik ongeveer nodig heb?
Gewoon de specs van de gevonden moederborden napluizen :)
Ik heb ook gezien dat er op alle xeon borden een 2x kleine atx aansluiting zit, wat is dit en moet die aangesloten zijn? Ik ben nml zelf nog niet echt thuis in Xeon bordjes...
Raadpleeg de (online) handleidingen van de moederborden naar jouw voorkeur. Je zult terugvinden dat het om EPS voedingen gaat.
Ik zat verder te denken aan ong 1GB DDr geheugen en een 2x een Sata raid van WD raptor schijven 80GB in raid0 (2 Raid0 opstellingen dus, 1 voor de spool en 1 voor de queue). Denken jullie dat dit beetje snel zal draaien of zeg je van nee man je moet wat anders nemen!
Hangt af van waar je de server voor wil gebruiken, hoeveel mensen gebruik ervan gaan maken en wat de geschatte belasting is op de afzonderlijke onderdelen. Mocht het puur een printserver zijn dan moet je meer aandacht vestigen op het geheugen, mocht het een fileserver zijn, dan moet je wat meer aandacht vestigen op de harddisks. Kijk eens rond in de FAQ's/stickies/topics van Professional Networking & Servers :)
P.S. Mijn baas wilt de onderdelen kopen via een groothandel uiteraard maar bij onze huidige groothandel (mcDos) hebben ze niet veel keus in Dual Xeon bordjes, Alleen 3 Asus plankjes waarvan er 2 niet op voorraad zijn en de levertijd onbekend is) Weet iemand een adresje voor een goede groothandel?
Zoek ze op via de www.tweakers.net/pricewatch en stuur wat mailtjes :)

Al met al vragen die met een beetje rondkijken en inzicht door jouzelf te zijn beantwoorden. Daarnaast kun je een hele hoop ervaringen terugvinden in de eerder genoemde Dual Xeon Ervaringentopics B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.