DVD-Speler zonder NTSC decoder?

Pagina: 1
Acties:

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:09
Hallo,

Ik heb hier al een tijd lopen zoeken naar een oplossing voor een probleem, maar geen oplossing kunnen vinden. Alle topics die hier verband mee hebben gaan over tv's die geen ntsc ondersteunen.
Gisteren heb ik een mooie alles in 1 surround set van sony van de sint gekregen, de HT-C800DP, ter vervanging van een provision, elcheapo, standalone dvd speler.
Nu heb ik de sony aangesloten op mijn tv en krijg ik zwart/wit beeld bij ntsc dvd's, het gekke is dus dat ik met de provision wel gewoon kleur heb wanneer ik deze ntsc dvd's afspeel. De tv, een ± 7 jaar oude philips, ondersteund dus wel gewoon het ntsc formaat dacht ik zo.

De opstelling verschilt iets bij de beide spelers, zo zit er achter op de provision een scartaansluiting welke ik dus met de scartaansluiting achterop de tv kan aansluiten. De sony heeft geen scartaansluiting, maar wordt via een zwart kabeltje met gele plug verbonden aan een scart die achterin de tv gaat.

Ik heb een vermoeden dat de provision misschien het signaal wel omzet van ntsc naar pal, zodat hij het daar wel op doet.

_/-\o_ Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier nou niet aan klopt en hoe ik kleuren beeld kan krijgen met de sony dvd-speler _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Lexxx op 06-12-2004 19:11 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 01:05
Het is ook mogelijk dat je die provision RGB via scart liet uitpoepen, dan maakt het niet uit of je pal of ntsc hebt. En dan dus op een RGB scart ingang van de TV (welke de meeste fatsoenlijke tv's wel hebben).
Wel apart dat dat ding geen scart uitgang heeft en enkel een composite, dat is toch wel de meest beroerde aansluiting mogelijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Lexxx
ShittyOldMan schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:18:
Het is ook mogelijk dat je die provision RGB via scart liet uitpoepen, dan maakt het niet uit of je pal of ntsc hebt. En dan dus op een RGB scart ingang van de TV (welke de meeste fatsoenlijke tv's wel hebben).
Wel apart dat dat ding geen scart uitgang heeft en enkel een composite, dat is toch wel de meest beroerde aansluiting mogelijk.
Sorry, maar wat bedoel je precies met deze RGB via scart? Is dat ook gewoon een scart aansluiting met de 3 kabels (rood, wit en geel)?

En het komt er dus eigenlijk op neer dat ik met de huidige opstelling van philips tv en de nieuwe sony set geen kleur zal krijgen met de ntsc dvd's?

Verwijderd

ik ga even voor je kijken lijkt me namelijk sterk dat hij alleen composite heeft :|

volgens:
http://store.hometheatertown.com/sonyhtc800dp.html

heb je:
svideo
composite
component

als je iets hebt waar component op kan: gebruik die!
en anders s-video...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:59 ]

• Lexxx
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:56:

heb je:
svideo
composite
component

als je iets hebt waar component op kan: gebruik die!
en anders s-video...
Ik heb weer de achterkant en het boekje bekeken, de svideo zit er echt niet op. Wel zit er "component video out" op. Deze bestaat uit 3 uitgangen, namelijk:
- Y
- Pb / Cb
- Pr / Cr

Nu horen hier ook twee opties bij, interlaced en progressive ...
Dit zou volgens mij een oplossing kunnen zijn, het blijkt beter beeld te geven dan de composite kabel. Maar ik geloof niet dat mijn tv iets met dit component video aan kan .. :?

Verwijderd

Ik denk dat je TV dat wel kan via een scart ingang met RGB.
Laat me verder even opmerken dat je waarschijnlijk even in je setup menu van de DVD-speler moet gaan kijken. Grote kans dat er ergens een optie is die luidt als: "TV Type" of iets dergelijks. In ieder geval moet je kunnen kiezen tussen PAL, AUTO en NTSC. Experimenteer hier eens mee.

Is bij één van mijn spelers ook zo namelijk: Ik moest eerst even heen en weer tussen de instellingen voordat ik kleur had op mijn PAL TV. Ik bezit nogal wat NTSC DVD's namelijk. Die koop ik daar wel eens omdat ik ijshockeyliefhebber ben.... De meeste in Europa verkochte DVD-spelers kunnen beide systemen gewoon afspelen op een PAL TV. In Noord-Amerika is dit echter nog niet altijd het geval. De spelers daar, vooral de dure merken, spelen meestal alleen NTSC (Never The Same Color) af. Het wordt gelukkig voor hen die daar wonen wel steeds beter. Makkelijk voor als je een home-DVD wilt sturen aan een bekende daar.

Goed, het is een klein beetje off-topic gegaan maar alleen om aan te geven wat er zoal te doen kan zijn rond jou probleem. Succes.

Edit: Soms zit er zelfs gewoon een toetsje op je AB genaamd P/N of N/P. Is om om te kunnen schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 20:49 ]

Pagina: 1