[MCE 2005] TV kijken schokt*

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-04 12:05

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Sinds vandaag schokken de Live TV beelden een beetje. Om de seconde heb ik frame drops, of daar lijkt het tenminste op. Beeld staat een fractie van een seconde even stil, heel onregelmatig ook. Ik dacht eerst dat het met schijffragmentatie te maken heeft maar ik heb nu een aparte partitie speciaal voor MCE aangemaakt die dus helemaal leeg is en dus ook green fragmentatie heeft en toch schokt het beeld. De Live TV tijdelijke opslag gebeurt ook op die partitie.
TV kijken via bijv. DScaler is wel goed maar dat is ook direct uit de TV kaart en niet een stream zoals bij MCE.

Het is trouwens een P4 3.0 GHz systeem met 2x Haupauge WinTV-150 PVR MCE kaarten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Het heeft blijkbaar toch ook hier iets mee te maken:
[rml][ MCE 2005] Teletekst alleen op 1 van de 2 TV Tuners[/rml]
want teletekst is nu toch niet opgelost. En het beeld schokt ook maar op 1 decoder. Namelijk de decoder waar wel teletekst op zit.
Dus ik heb de keuze: wil ik teletekst of wil ik vloeiend beeld....

K*t computers ook altijd :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij schokt liveTV ook, maar het is alleen te zien als er een langzame 'pan' (links-rechts beweging) getoond wordt, of een langzaam voorbij rijdende auto oid. Het stomme is, dat als ik opnames terug kijk, ik dit fenomeen niet waarneem :( Mijn PVR250 zit wel in een PCI slot wat een irq shared met een ander PCI slot, maar dat andere slot is leeg. Ook share ik een irq met de USB bus, kan het daaraan liggen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Ik heb zelf ook een P4 3ghz machine gemaakt en had ook last van schokken in het beeld, meestal als ik op 1 kanaal aan het opnemen was en dan op het andere gewoon livetv aan het kijken was (2x Hauppauge PVR150)
Dit probleem had ik met de nVidia codec (1.00.58) Ik dacht dat het misschien de Harddisk was 1x 200Gb en heb toen een stripe set (RAID 0) aangemaakt van 2x 200Gb schijven.
Helaas moest toen wel alles opnieuw geinstalleerd worden... enfin om een lang verhaal kort te houden :) Opnieuw geinstalleerd toen wilde de nVidia ineens niet meer werken (de bekende melding 'Decoder niet gevonden') en heb ik andere codecs (winDVD, DScaler5 en PowerDVD) geinstalleerd en nu helemaal geen problemen meer met schokken van beeld oid. Hoe gek ik ook doe hij blijft mooi strak werk afleveren...

Dus:
1. proberen van andere codecs (zeker als je een nVidia codec gebruikt)
2. anders andere Harddisk config proberen (stripe set oid)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

zonoskar schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:40:
Bij mij schokt liveTV ook, maar het is alleen te zien als er een langzame 'pan' (links-rechts beweging) getoond wordt, of een langzaam voorbij rijdende auto oid. Het stomme is, dat als ik opnames terug kijk, ik dit fenomeen niet waarneem :( Mijn PVR250 zit wel in een PCI slot wat een irq shared met een ander PCI slot, maar dat andere slot is leeg. Ook share ik een irq met de USB bus, kan het daaraan liggen?
Kan met VSync of een afwijking tussen refreshrate van de TV-out en de framerate van het beeldmateriaal te maken hebben. Als je PAL weergeeft (25Hz) dan merk je al schokken als de TV-out op 24Hz. of 26Hz staat. Het beste is om precies 25Hz te nemen voor de TV-out en dan lukt het je om geheel vloeiend te hebben, tenzij (uiteraard) er andere problemen zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn TV hangt via de Scart direct aan de VGA uitgang van mijn videokaart. Ik heb met Powerstrip een resolutie gemaakt van 1024x768 met precies 25Hz. Dus tenzijn Powerstrip er een potje van bakt, ga ik ervan uit dat ik de TV met 25Hz aanstuur :)

Op het moment heb ik de NVidia decoder en de PowerDVD decoder geinstalleerd, met de powerDVD als preferred. Als ik de NVidia de-installeer, hangt mijn videokaart steeds met een VPU recover error (doet ie nu nog steeds als ik mceWeather opstart). Kan het zijn dat toch de NVidia decoder roet in het eten gooit?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

zonoskar schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:20:
Op het moment heb ik de NVidia decoder en de PowerDVD decoder geinstalleerd, met de powerDVD als preferred. Als ik de NVidia de-installeer, hangt mijn videokaart steeds met een VPU recover error (doet ie nu nog steeds als ik mceWeather opstart). Kan het zijn dat toch de NVidia decoder roet in het eten gooit?
Probeer de DScaler MPEG filter/decoder eens :)
Die draai ik al een hele tijd en die ziet er goed uit, is sneller dan de andere decoder
(minder CPU load) en draait tot zover stabiel en donder hikken.

linkje: http://sourceforge.net/projects/deinterlace/

MPEG filter 0.0.4 moet je hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 16-12-2004 00:26 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb nu de DScaler 5 - Alpha MPEG Filters (0.0.5) geïnstalleerd. Nu schokt het beeld niet meer maar krijg je continue blokjes in beeld. Zeg maar digitale ruis. Weet niet hoe ik het goed moet omschrijven eigenlijk.
In het tv geluid zitten ook irritante 'popjes'. (Ook met andere decoders).

Volgens mij is het gewoon een hardware iets. Of ik 1 of 2 tv kaarten er in heb zitten maakt overigens niet uit. Na enige tijde keert het probleem toch weer terug (en ga ik weer de kaart in een ander pci slot plaatsen).

Misschien IRQ's ofzo? Weet iemand hoe ik kan achterhalen of het daarmee te maken heeft? Misschien gezeik met shared-irq's (heb ik nooit echt helemaal gegrepen).

[ Voor 50% gewijzigd door amphora op 10-01-2005 13:51 ]

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Weet iemand trouwens waarom teletekst het niet doet met de dscaler decoder?

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 13-01-2005 10:56 ]

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Quote van hauppauge forum over dit probleem:
quote: vandijkr,26 Jan 2005, 19:16
Gisteren wel een vreemde ontdekking gedaan. Opnieuw opstarten en een reset heeft geen enkel effect, maar toen ik de stekker uit het stopcontact haalde (voor 10 sec) was het probleem weg. Nu - 1 dag later - begint het ding weer langzaam te schokken.
Inderdaad! Stekker eruit en er weer in en schokkende beelden zijn weer verleden tijd (maar wel weer tijdelijk). Maar ik hoef in ieder geval niet meer m'n PC open te schroeven om de kaarten weer te verwisselen.

Blijkbaar moeten de TV kaarten 'gereset' worden om weer te werken. Nu dus door ze echt zonder stroom te zetten (alleen power knop laat blijkbaar toch nog stroom door naar de kaarten). Is er geen manier om dit software matig te doen?

Pagina: 1