Toon posts:

Opgelicht bij Mycom ? met Radeon 9600 Pro Atlantis

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaterdag de Radeon 9600 Pro 256 mb Atlantis gekocht bij Mycom (artikelno: 74747).
Ik ging voor een goedkopere kaart maar op aanraden van de verkoper heb ik deze genomen , omdat
Engine kloksnelheid: 400 MHz
Geheugen kloksnelheid: 600 MHz
RAMDAC: 400 MHz

Nu zie ik op de doos een sticker met Advantage staan 446mhz DDR memory clock speed.

Als ik het artikel nummer opzoek op internet vind ik het volgende:

1024-TC20-0F-SA Advantage, 256MB DDR (4 ns), 400/223, DVI-I, TVO

En op de website, www.sapphiretech.com , staat ook: TSOP; 400MHz / 223MHz

Ik snap er dus niks meer van, wie helpt mij van m'n opgelichte gevoel af komen, of zit Mycom echt de boel te belazeren ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 09:24 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

Ik ben bang dat je inderdaad niet hebt gekregen wat de verkoper beweerde. Maar om dat nou meteen oplichting te noemen gaat imo wat ver. Ik zou het eerder op onkunde van de verkoper gooien. Maar ga gewoon terug naar de MyCom en ruil m om voor de kaart die je eerst wou, zou ik zeggen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:23:
Ik heb zaterdag de Radeon 9600 Pro 256 mb Atlantis gekocht bij Mycom (artikelno: 74747).
Ik ging voor een goedkopere kaart maar op aanraden van de verkoper heb ik deze genomen , omdat

Nu zie ik op de doos een sticker met Advantage staan 446mhz DDR memory clock speed.

Ik snap er dus niks meer van, wie helpt mij van m'n opgelichte gevoel af komen, of zit Mycom echt de boel te belazeren ?
Het is zo dat er verschillen zijn.

De XT heeft wel 300 of 350 mhz geheugen.

De Pro krijgt af en toe nog wel eens 400 MHz ipv 300. Ik zou gewoon terrug gaan want een 9800 pro kost 200 euro en die heeft een 256 bit geheugen bus met 8 piplines. Een 9600 XXX maar 4 piplines met 128 bit geheugen. Dus qua prijs / prestatie heb je meer aan een 9800 pro.

Dat je echt opgelicht bent weet ik niet het zou een fout van de verkoper kunnen zijn maar ik vind wel dat je je geld terrug moet krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 06-12-2004 09:30 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter

deze gegevens staan ook in hun boekje en op de website. Heb ik een verkeerde kaart gekregen of kloppen de gegevens gewoon niet?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dit is geen oplichting te noemen nee, maar gewoon ondeskundigheid van de verkoper.
Je zou kunnen proberen terug te gaan naar Mycom, en dan proberen ook naar die verkoper terug te gaan. Hij heeft je een kaart verkocht waarvan hij zei dat het geheugen op 600 Mhz zou lopen. Jij hebt alleen niet gekregen van wat hij zei dat hij jou verkocht. Er is een kans dat ze je (als ze het hebben) alsnog zonder bijbetalen een kaart zullen geven die op 600 Mhz loopt. Mycom doet hier meestal niet zo heel erg mogilijk over (voor zover ik het heb meegemaakt dan), maar hiertoe zijn ze volgens mij niet verplicht.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alle (geheugen) snelheden, zijn DDR snelheden... Met andere woorden... Je hebt zelfs een snellere versie, dan die je vond op internet...

Je core (engine) is namelijk 400MHz, versus 400MHz
Je mem (DDR) is namelijk 600MHz versus 446MHz
http://www.extremeoverclo...o/Sapphire_9600pro_1.html
The 9600 Pro cards come in clocked at 400 MHz core and 300 MHz memory (300 X 2 vanwege DDR).
Volgens mij heb je dus zelfs bij de verkeerde kaart gekeken... ;)

RAMDAC is AFAIK altijd 400MHz, dat is geloof ik al zo, vanaf de TNT2 (ultra)

Met andere woorden: Je bent niet opgelicht, door MyCom...

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 06-12-2004 09:39 ]

Verwijderd

Ik zou het idd op onkunde gooien, maar je kunt hem waarschijnlijk direct omruilen. Een 9800 zal lastig worden want die zijn niet goed leverbaar bij mycom :(

(Dat stukje over "niet bijbetalen" zou ik niet al te veel op rekenen)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

GJ-tje schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:32:
Alle (geheugen) snelheden, zijn DDR snelheden... Met andere woorden... Je hebt zelfs een snellere versie, dan die je vond op internet...

[...]
Volgens mij heb je dus zelfs bij de verkeerde kaart gekeken... ;)

RAMDAC is AFAIK altijd 400MHz, dat is geloof ik al zo, vanaf de TNT2 (ultra)

Met andere woorden: Je bent niet opgelicht, door MyCom... Waarom zou MyCom dat doen? Kost hun de naam... En zouden ze alles zelf aan moeten passen... Wat mij niet erg slim lijkt... En sowieso een boel geld kost... ;) Maar goed :)
Er staat op de doos van zijn kaart dat het 446 MHz geheugen heeft en via het serienummer kwam hij ook daarop uit B) Verder snap ik niet zo goed wat je wil zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
GJ-tje schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:32:

Dit begrijp ik niet helemaal. Volgens jou is een kaart op

400/223 sneller dan op 400/300 8)7

Verwijderd

Zou oppassen met woorden als oplossing.. Snelheid is gewoon 446 MHz, daar je de snelheid van 223 MHz maal 2 moet doen aangezien het DDR is. Je hebt dus zelfs een snellere kaart gekregen. Nu heel snel een excuus mailtje naar MyCom!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 07:39
Misschien kan hij met een programma kijken op welke snelheden zijn kaart werkelijk blijkt te draaien? Als het lager is dan wat de verkoper zij, meteen teruggaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kwiebus schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:38:
Dit begrijp ik niet helemaal. Volgens jou is een kaart op

400/223 sneller dan op 400/300 8)7
Nee dat zeg ik helemaal niet... Ik laat alleen zien wat de verschillen zijn... En aangezien de TS 600MHz heeft (300 dus eigenlijk) heeft hij dus de snellere versie...

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Zie : Pas op met Video kaarten kopen van sapphire bij mycom !

ik heb hetzelfde gehad , ik heb de kaart terug gebracht

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
GJ-tje schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:40:
[...]
Nee dat zeg ik helemaal niet... Ik laat alleen zien wat de verschillen zijn... En aangezien de TS 600MHz heeft (300 dus eigenlijk) heeft hij dus de snellere versie...
Als je goed leest dan heeft hij die volgens de verkoper gekocht maar is het niet de kaart die hij werkelijk gekregen heeft.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Bij de MyCom heb je 8 dagen niet goed geld terug garantie. Ga dus gewoon terug met de kaart en ruil hem om of vraag je geld terug en ga alsnog naar een andere winkel. Dat je dit oplichterij noemt vind ik wat te ver gaan. Waarschijnlijk heeft de verkoper zich gewoon vergist, iets wat ieder normaal mens overkomen kan.

Profile

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
die 400/600 schijnt alleen bij de 128 mb variant te gelden :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:47

Ankh

.Howdy

GJ-tje schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:40:
[...]
niet waar, hij heeft de 233 versie.. wel lezen natuurlijk :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 14:35

AzzKickah

06-CENSORED

Godjira schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:44:
Bij de MyCom heb je 8 dagen niet goed geld terug garantie. Ga dus gewoon terug met de kaart en ruil hem om of vraag je geld terug en ga alsnog naar een andere winkel. Dat je dit oplichterij noemt vind ik wat te ver gaan. Waarschijnlijk heeft de verkoper zich gewoon vergist, iets wat ieder normaal mens overkomen kan.
Verkopers die zich vergissen in het voordeel van hun winkel --> daar geloof ik niet in.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

AzzKickah schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:48:
[...]

Verkopers die zich vergissen in het voordeel van hun winkel --> daar geloof ik niet in.
Iedereen maakt weleens een vergissing. Ben je weleens in een MyCom winkel geweest? Ze zijn bij de MyCom altijd goudeerlijk. Als je een laptop gaat kopen en je budget ligt tegen de 1500 euro aan, je eisen zijn Internetten, Chatten, E-mailen, Foto's opslaan en tekstverwerken, dan zullen ze je een laptop aanraden onder je genoemde budget, meestal een van de goedkoopste, maar goede laptops die ze in het assortiment hebben zitten. Lees ook de Computer Idee maar eens door. Daarin staan een test over de aanschaf van laptops, en MyCom komt er het beste bij uit de bus met als opmerking van de koopster "Goudeerlijk!". Dit is niet alleen bij laptops zo, maar bij elk artikel in hun assortiment.

Profile

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Volgens mij is het mode om "opgelicht!!!!1" in je topictitel te zetten. :/

OT: Als je denkt dat je niet hebt gekregen waar je om vroeg breng je de kaart terug omdat hij niet aan je verwachitngen voldoet (mits deze door de verkoper of verpaking zijn gewekt).

Great minds think alike!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
dude... start ff sisoft sandra of aida32 op om te zien hoe snel je kaart draait. Als het niet klopt ga dan terug en zeg dat ze een verkeerde kaart hebben verkocht aan je en dat je een andere wilt. sim-pel

dikzak

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:23:
[...]

Core 400
Dubbel Date Ram: 223 * 2 = 446
Verbal Kint schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:01:
Volgens mij is het mode om "opgelicht!!!!1" in je topictitel te zetten. :/
Nee, dat zijn meestal mensen die het gelijk roepen om veel reacties uit te lokken. Het is eigenlijk een soort van instaat van beschuldiging stellen van een klant/winkel/etc.

De grap is dat het in vraag-teken-vorm gebeurd, dus ze doen een beschuldiding maar weten het zelf niet eens zeker.

[ Voor 41% gewijzigd door Cardinal op 06-12-2004 11:38 ]

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 07:52
Nou, t'is wel heel toevallig dat ik dit lees!
Een half jaar geleden, heb ik bij MyCom precies hetzelfde gehad, alleen dan was het wel Pure en Pure oplichting!
Wat was er gebeurd:
Ik keek op hun internetsite en daar stond toen, Saphire Atlantis 9800 pro voor 200 euro op. Let wel, dit was alleen in combinatie met een ander compleet systeem, dus zonder doosje e.d..
Dus ja, ik bellen naar MyCom Den Haag, was voor mij dichstbij en ze hadden hem gewoon op voorraad liggen. Dus ik hem diezelfde middag gekocht. Kom ik thuis, prik hem in m'n PC, installeer drivers en alles lijkt het goed te doen. Ik kijken via ATI tool wat m'n kloksnelheden waren en dacht van hmmm vreemd, dat hoort 380/340 te zijn, die staan laag! (weet niet meer uit m'n hoofd hoe hoog maar die waardes kwamen we verdacht bekend over!). Dus ik zet ze op 380/340 en allemaal artifacts en gekke storingen in beeld tijdens 3D! Kijken in m'n device manager en daar staat toch echt 9800 PRO!
Ik verder zoeken op internet, wat bleek, op mijn 9800 zat gaan Samsung of Hynx geheugen, maar ander, trager geheugen welke teovallig ook op een gewone 9800 zat!
MyCom had mij een 9800 gegeven met een gemodde bios van een 9800 Pro. Dus ik hun bellen van goh hoe zit dat nou, kon hem zonder problemen omruilen voor een echte pro en die hadden ze gewoon op voorraad liggen.
Kom ik de volgende dag weer in die winkel (+/- 40 km bij me vandaan) hadden ze alleen de AIW pro en die wilde hij natuurlijk niet meegeven. Dus ik echt van ja, wat gaan we doen. Jullie laten me twee keer voor niks hier naartoe komen voor een product wat je niet hebt en je geeft ook nog is een verkeerd product mee! (had het geluk dat op de bon PRO stond en niet alleen gewoon 9800!! Verkoper probeerde zich eruit te babbelen dat alles op de site en in hun folder onder voorbehoud was op fouten, maarja, de bon, wat het aankoopbewijs is moet het product overeenkomen met de omschrijving!).
Na lang discussieren in de winkel kwamen ze met het voorstel een echte pro naar mij thuis te sturen, allen op hun kosten, dus wel netjes opgelost van MyCom, alleen het verbaast mij dat meerdere mensen problemen hebben met de videokaarten die ze daar hebben gekocht!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
PeeGee81 schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:58:
Een half jaar geleden, heb ik bij MyCom precies hetzelfde gehad, alleen dan was het wel Pure en Pure oplichting!
[...]
Na lang discussieren in de winkel kwamen ze met het voorstel een echte pro naar mij thuis te sturen, allen op hun kosten, dus wel netjes opgelost van MyCom, alleen het verbaast mij dat meerdere mensen problemen hebben met de videokaarten die ze daar hebben gekocht!
Dan is het geen pure en pure oplichting geweest. Ze hebben namelijk iets geleverd wat niet op de bon stond, probleem is aangegeven en er is een oplossing voor gezocht. Je hebt uiteindelijk gekregen waar je voor betaald hebt. ik mis namelijk:

1. Je bent niet je geld kwijt
2. Je hebt uiteidelijk gekregen warvoor je betaald hebt.
3. Mycom is er niet vandoor gegaan met je geld.

Ze hebben een oplossing gezocht en gevonden. Er kan overal wat fout gaan, waarom zie je vaak de Mycom staan? simpel doordat er veel mensen hun produkten kopen.dan gaat er wel eens wat fout. Een kleine winkel zul je namelijk minder vaak zijn dan een complete winkel keten.

Uiteindelijk hebben ze de fout erkend en op hun kosten een nieuwe toegezonden. Naar mijn mening kan je het dan niet meer oplichting noemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, pak de woordenboek erbij...

Oplichting vereist kwade opzet, dat is overduidelijk niet het geval hier.

GoT Huisregels

Tendentieuze, slecht onderbouwde topics zijn niet de bedoeling. Sowieso is het onzin om te spreken van kwaad opzet voor je de verkoper de kans hebt gegeven eea recht te zetten :Z

Neem gewoon contact op met de winkel, zoals PeeGee81 hierboven aangeeft zijn MyCom de beroerdste niet, er valt vast wat te regelen zolang je gewoon beleefd blijft en niet overal 'oplichting!' schreeuwt, want dat heeft doorgaans net zo'n slechte uitwerking op winkelpersoneel als op GoT crew :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.