Pas op met Video kaarten kopen van sapphire bij mycom !

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Hoi Tweakers,

wederom ben ik een video kaart gaan halen bij mycom , ( sapphire ati rad 9600 pro atlant Adv ed 256mb ) ik ga naar huis en dacht dus een leuk video kaartje binnen gehaalt te hebben , met toch wel redelijke snelheden , Zoals de site ( en prijsmagazine ) aangaf

400/600..

ik start aida32 op , en tot mijn grootste schrik kom ik erachter dat ik dus geen kaart met 400/600 had maar 392/446 :( , ik heb mycom opgebelt , en ze zeiden dat de specificaties direct van Sapphire af kwamen , en dat de doorgegeven specificaties niet werden gechecked :(

dit is mij al eens eerder overkomen , zie :

Sapphire ati rad 9200 atlantis Opgelicht of fabrikant fout ?

Vriendelijke groet,

Yori 1989

PS : als je een sapphire kaart hebt , en je inruil periode van 8 dagen is nog niet voorbij , zou ik je adviseren om de snelheden te kijken op de site en die je daarwerkelijk hebt Sucess !

edit : heb je ook al zulke ervaringen gehad ? , post ze hier ! :/

[ Voor 4% gewijzigd door NomadTitan op 28-11-2004 22:53 . Reden: iets vergeten :/ ]

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:49:
Hoi Tweakers,

wederom ben ik een video kaart gaan halen bij mycom , ( sapphire ati rad 9600 pro atlant Adv ed 256mb ) ik ga naar huis en dacht dus een leuk video kaartje binnen gehaalt te hebben , met toch wel redelijke snelheden , Zoals de site ( en prijsmagazine ) aangaf

400/600..

ik start aida32 op , en tot mijn grootste schrik kom ik erachter dat ik dus geen kaart met 400/600 had maar 392/446 :( , ik heb mycom opgebelt , en ze zeiden dat de specificaties direct van Sapphire af kwamen , en dat de doorgegeven specificaties niet werden gechecked :(

dit is mij al eens eerder overkomen , zie :

Sapphire ati rad 9200 atlantis Opgelicht of fabrikant fout ?

Vriendelijke groet,

Yori 1989

PS : als je een sapphire kaart hebt , en je inruil periode van 8 dagen is nog niet voorbij , zou ik je adviseren om de snelheden te kijken op de site en die je daarwerkelijk hebt Sucess !

edit : heb je ook al zulke ervaringen gehad ? , post ze hier ! :/
hoort dit niet thuis @ shopsurvey ipv op het forum ?

Iig is het niet de schuld van mycom, die krijgen die dingen ook maar geleverd, moet je zelf even kijken of het wel klopt, je kunt ze niet verplichten om ze de kaarten te laten controleren, alhoewel dat wel een goede service zou zijn :P

• NomadTitan
nee , maar aangezien dit de 2e keer zouden ze er eigelijk wel wat aan moeten doen , en ik wil ook de mensen waarschuwen dat ze meschien e mist in gaan met hun video kaart

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:19
Ik ben van mening dat je hier MyCom onterecht beschuldigt!

Dat je het ff weet ;)

• NomadTitan
qwertyuiop schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:03:
Ik ben van mening dat je hier MyCom onterecht beschuldigt!

Dat je het ff weet ;)
waarvan ?

dat ze me 2x een video kaart verkopen waar de snelheden niet van kloppen en waarvan ik de eerste keer al een aanklacht van heb ingedient ? , en ze er niks mee hebben gedaan , en nu het de 2e keer gebeurt , wil ik meschien andere mensen waarschuwen voor een eventuele miskoop ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
als je dan zo gebrandt bent op die snelheden dan zorg je toch dat je meteen de snelheden van je kaart checkt binnen die 8 dagen omruilgarantie. En dan niet mycom de schuld gaan geven dat jij te traag was 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Om dit soort problemen niet te krijgen kijk ik altijd eerst even op de site van de producent.

Ik heb slechts 1 x wat bij Mycom gekocht en dat was, hoe toevallig, een Sapphire 9600 waarvan ik de specificaties zoals het i.m.o. hoort eerst had opgezocht op hun site.

ARME AOW’er

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Mjah, een computerwinkel moet dus ELKE doos opentrekken volgens jouw, om te kijken of de fabrikant wel het goede erin stopt.

Doen ze dat inderdaad, dan wil niemand het kopen omdat de zooi al open is geweest.
Controleren ze dat niet, dan zijn ze oplichters omdat hun leverancier of fabrikant het niet overeenkomstig met de specificaties levert????

Sorry hoor, maar dit vind ik een beetje kromme zet. Als ze een verkeerde kaart geleverd zouden hebben of die stiekem in een doosje "als nieuw" verkocht hebben, ok, maar dit is toch iets waar Mycom niets aan kan doen :?

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 15:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik zou sowiezo nooit iets kopen bij mycom, maar dat is mijn mening ;)

Spec's PC

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ramon de Jesus schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:08:
als je dan zo gebrandt bent op die snelheden dan zorg je toch dat je meteen de snelheden van je kaart checkt binnen die 8 dagen omruilgarantie. En dan niet mycom de schuld gaan geven dat jij te traag was 8)7
Uhmmm...misschien heb ik iets gemist maar volgens mij doet 'ie dat ook niet :)
Guardian Angel schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:10:
Om dit soort problemen niet te krijgen kijk ik altijd eerst even op de site van de producent.

Ik heb slechts 1 x wat bij Mycom gekocht en dat was, hoe toevallig, een Sapphire 9600 waarvan ik de specificaties zoals het i.m.o. hoort eerst had opgezocht op hun site.
Idd en sowieso kloppen het prijsmagazine en vooral de site van MyCom niet altijd helemaal 100%.

[ Voor 38% gewijzigd door Ruzor op 28-11-2004 23:13 ]

[This is what you get when you mess with us]

• NomadTitan
Ramon de Jesus schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:08:
klantvriendelijkheid , en trouwens , als je een kaart koopt hoor je toch ook een kaart te krijgen met de correcte specificaties ?

een kleine vergelijking , je koopt een honda civic , in de occasion zeggen ze dat de topsnelheid 200 is , je koopt de auto , en je trapt eens lekker het gas in op de snelweg , en bij 150 wil hij niet harder ,

zou je dat niet tegen andere mensen zeggen om ze meschien te behoeden voor een miskoop ?

Verwijderd

Vink een beetje een rare reactie, maar goed...

Tja dat snelheden niet kloppen met wat er staat in het boekje: zoek even het regeltje "specificaties en afbeeldingen kunnen afwijken van de werkelijkheid" in het foldertje en ik denk dat de mycom genoeg weet: je kan denk ik gewoon je geld terug krijgen?

• NomadTitan
DJSmiley schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:10:
Mjah, een computerwinkel moet dus ELKE doos opentrekken volgens jouw, om te kijken of de fabrikant wel het goede erin stopt.

Doen ze dat inderdaad, dan wil niemand het kopen omdat de zooi al open is geweest.
Controleren ze dat niet, dan zijn ze oplichters omdat hun leverancier of fabrikant het niet overeenkomstig met de specificaties levert????

Sorry hoor, maar dit vind ik een beetje kromme zet. Als ze een verkeerde kaart geleverd zouden hebben of die stiekem in een doosje "als nieuw" verkocht hebben, ok, maar dit is toch iets waar Mycom niets aan kan doen :?
er staat ook op de doos , dat de geheugensnelheid 446 is.....

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Eigen schuld, al je eventjes had gezocht is 300/400 normaal(voor 256mb) en heb je met 446 zelfs nog geluk. De 300/600 specificaties gelden alleen voor de 128mb variant.

• NomadTitan
http://www.sapphiretech.com/vga/9600pro.asp

de site van de producent

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/images/330mhz.jpg

en dus tref ik dit aan , dus dit is heel erg krom

werkelijke snelheid : 466
aangegeven snelheid mycom folder&site : 600
aangegeven snelheid fabrikant : 660 ( 330x2 )

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit hoort niet thuis hier in V&B, of op GoT sowieso. Voor service-opmerkingen van de shop kan je op de Tweakers.net FP bij shop surveys je ei kwijt, maar verder had je zelf zoals anderen al zeggen ook goed op moeten letten :)

LinkedIn
Instagram

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Kom op zeg...

- ervaringen met winkels horen in de T.net Shop Survey, niet hier
- om van oplichting te spreken bij een simpele en zeer begrijpelijke fout in een folder is IMHO teken van paranoide neigingen
- apparaat kwam exact overeen met specs van de fabrikant, als je je van tevoren ingelezen had zou je niet verrast zijn
- als je dan gal gaat spuien, onderbouw het dan. Je blaast hoog van de toren over het foutje van de folder van MyCom, maar zegt niets over de afhandeling. DAT is waar je achter evt service komt.
- als die snelheden je zoveel schelen, had dat dan gelijk gecontroleerd, zeker als het je al een keer eerder overkomen is. Dit is mosterd na de maaltijd...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.