Toon posts:

hdd formatteren met schijfbeheer lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Een vriend van mij gaf me een hdd en vroeg of ik em wou formatteren voor hem.
Het is een hdd van het merk 'Fujitsu' en is10gb groot.

Nu gebruik ik windows xp en wou ik em gewoon formatteren en partitioneren m.b.v. schijfbeheer.
Nu krijg wil ik em 'snelformatteren' als ntsf maar dan krijg ik een foutmelding al direct een foutmelding:

'het formatteren is niet voltooid' ik kan alleen op OK drukken en voor de rest niks. Ik heb ook geprobeert met gewoon formatteren maar dan krijg ik wederom een foutmelding

Ik heb al vaker hdd's geformateerd op deze manier en toen lukte het altijd. Nu opeens niet en krijg ik zo'n domme foutmelding waar ik niks aan heb.

Hoe kan ik em toch goed formatteren?
bvd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 19:56 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eerst maar even de partities verwijderen lijkt me al genoeg.

ARME AOW’er

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
En ook even de schijf scannen... zie de FAQ voor de tools.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik heb ook eerst alle partities verwijderd en dan opnieuw geprobeerd.
Nu is er wat vreemds gebeurd. Ik had dus alle partities verwijderd en wou 2 partities maken.
De ene 5gb de andere ook 5gb.
Nu kreeg ik de eerste gepartitioneerd, de 2e NIET. (een hele rare foutmelding kreeg ik)
De eerste die ik gepartitioneerd heb,wou ik gaan formateren maar opeens staat er in het 'formateer-venstertje' (om het zo maar even te noemen) dat de capaciteit maar 1,95gb is :s
ik formatteer em dan toch en dat gaat dan gewoon goed!, als ik kijk bij eigenschappen staat er echter dat er maar 1,95gb beschikbaar is :??

wat ik ook opgemerkt heb is dat als ik een partitie wil maken van groter dan ongeveer 5gb hij em NIET wil formatteren...

vreemd..

ps. de partitie die ik nu heb van dus 1,95gb werkt wel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 20:17 ]

Verwijderd

In de FAQ staat een linkje naar een tooltje om de harddisk te controleren op fouten.