Toon posts:

Zalman, Chieftec of Thermaltake voeding ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug had ik een probleem met mijn computer. Het moederbord was doorgebrand, oorzaak was waarschijnlijk de noname voeding, (zie topic)

Omdat ik dit geen tweede keer wil meemaken, zoek ik een nieuwe voeding van goede kwaliteit!! Ik heb ondertussen al heel wat gelezen over voedingen (zowel oudere als recente topics en reviews).

Ik twijfel nog steeds tussen 3 voedingen:
  • Zalman 400W ZM400A-APF
  • Chieftec 360watt PSU
  • Thermaltake 480W W0010 black
Wat ik er tot nu toe van denk:
De Zalman lijkt me een degelijke, stille voeding; maar ik kwam deze enkel tegen in oudere reviews, van ongeveer een jaar geleden. Toen geldde ze als een echte topvoeding, is dat nu nog steeds? De Chieftec lijkt me misschien iets te krap voor mijn systeem (met het oog op upgrades in de toekomst). De Thermalake 480W W0010 lijkt me eigenlijk ideaal, maar over deze voeding heb ik geen reviews gevonden.

Graag zou ik willen weten of jullie ervaring hebben met één van deze voedingen. En welke jullie me aan -of afraden.

* De specificaties van mijn systeem staan in de topic waarvan de link hierboven staat.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:27

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:21:
De Thermalake 480W W0010 lijkt me eigenlijk ideaal, maar over deze voeding heb ik geen reviews gevonden.
[google=thermaltake purepower 480w review] :?

Verwijderd

TAGAN!!!

Ik ben van een Enermax 365 naar een Tagan 480 Watt gegaan, en vanaf het moment dat je hem krijgt, heb ik het gevoel van "kijk, dat is iets van kwaliteit".

Fans worden bestuurt vanuit de belasting, niet vanuit de temp. 60% of lager? 1 fan aan op 5V. Hoger dan 60%: 1e fan gaat hoger en 2e fan komt er gelijdelijk bij. En met onderstaant systeem nog niet boven 60% gekomen. En heet voelt hij ook niet (wel loeizwaar). Stilte zit het goed mee dus.

Kabels is hij ruim in voorzien.

handleiding claimt 480watt maximaal continu waarde, en 500W peak.

Verwijderd

Ik heb zelf de Zalman, ben er erg tevreden over. Lekker stil, goede lijnen en een mooi compleet pakketje. De Chieftec is misschien wat minder Watt maar over het algemeen kan je beter een 300 Watt merkvoeding hebben dan een 480 Watt prutvoeding.

Ik denk dat je aan geen van drie en een foute koop doet...

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:15
Ik heb hier zowel de chieftec als de zalman en mijn voorkeur gaat echt uit naar de zalman. De zalman is namelijk een stuk stiller dan de chieftec.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
vind je een stille voeding belangrijk?

Zo ja, dan gaat de zalman boven de chieftec. Ik heb beide en de zalman is echt veel stiller. Thermaltake geen ervaring mee qua voedings, maar verwacht dat die nooit zo stil zal zijn als de zalman.

Qua wattage kan je het met allemaal prima redden. 400+ is in 99% van de gevallen niet nodig, ZEKER als je een kwaliteitsvoeding neemt

Verwijderd

Ik zou geen Chieftec nemen, dat is troep, kwam altijd na een jaartje kapot terug toen ik bij de technische dienst werkte.
Zalman is wel goed, is redelijk stil, en degelijk.
Met thermaltake heb ik geen ervaring.
Verdere aanraders zijn: Antec, Enermax en Tagan, met deze merken zit je gewoon altijd goed.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:36:
Ik zou geen Chieftec nemen, dat is troep, kwam altijd na een jaartje kapot terug toen ik bij de technische dienst werkte.
Mwah, ik vind niet dat je die ervaring kan gebruiken om het als troep te bestempelen. Mijn chieftec draait al dik 2 jaartjes voluit (server) en doet het prima.

Zalman kreeg ik DOA binnen (leuke eerste indruk toch ;) ) maar de nieuwe draait nu ook al weer dik 2 jaar prima. Kortom, alles gaat wel eens stuk/kapot, maar dat maakt het geen bagger merk.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben zeer te spreken over m'n Zalman. Als 400 Watt aan de krappe kant is ben ik het helemaal eens met CABAL: Tagan is klasse. Bouwkwaliteit, afwerking en geluidsnivo allemaal stukken beter dan al het andere wat ik ooit in handen heb gehad.

Review van de Thermaltake: http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=1378&page=1865

Verwijderd

We Are Borg schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:38:
[...]

Mwah, ik vind niet dat je die ervaring kan gebruiken om het als troep te bestempelen. Mijn chieftec draait al dik 2 jaartjes voluit (server) en doet het prima.

Zalman kreeg ik DOA binnen (leuke eerste indruk toch ;) ) maar de nieuwe draait nu ook al weer dik 2 jaar prima. Kortom, alles gaat wel eens stuk/kapot, maar dat maakt het geen bagger merk.
Alles gaat idd wel is stuk, maar als 9 van de 10 voedingen die stuk terug komen Chieftec's zijn vind ik het gaar spul.
Als we een pc binnenkregen die niet meer wilde starten hadden we allemaal meteen zoiets van: goh, laat me raden een chieftec voeding. :+

Verwijderd

Topicstarter
Een Chieftec voeding gaat het dus niet worden :/

Dan blijft er nog de Zalman en de Thermaltake over,
Ik vond de review van de Thermaltake op Casejunkies wel redelijk overtuigend. Daarentegen heeft Zalman zijn reputatie wel mee _/-\o_ je hoort niets dan goeds van Zalman..
En van die Thermaltake is het natuurlijk nog afwachten of ze lang zal meegaan.

echt niemand die ervaring daarmee heeft?

En ja, die TAGAN..

hmm moeilijke beslissing toch...
Bedankt voor al die reacties !

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus besloten om voor de TAGAN voeding te gaan. Toch wel beter dan die van Thermaltake.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom niet gewoon hier vragen :?

Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.