Toon posts:

pc boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik daarnet aan het internetten was, rook ik plots een licht verbrande geur, die duidelijk van mijn computer kwam. Meteen daarna freezde de computer. Het rook een beetje naar verbrande plastic, maar het was zeker geen felle geur. Enkele seconden later viel mijn pc uit. En toen begon hij raar te doen, hij probeerde vanzelf (ik had niets gedaan) te booten, maar dat mislukte, (hij sprong dus eigelijk aan en uit en aan en ... ). Toen heb ik de voeding uitgezet en de spanning eraf gelaten (powerknop gedrukt terwijl de voeding afstond), daarna de stekker uitgetrokken. Toen ik daarna de stekker terug instak en de voeding terug opzette en op de powerknop drukte startte hij gewoon op, of zo leek het toch, want op mijn scherm kreeg ik niets, en ik hoorde enkele malen een ge-tik-, dat er normaal gezien niet is (komt precies van de harde schijf). en na eventjes is de geur weer waarneembaar, ook neemt de temperatuur in de kast toe (van een normale 22° naar 24°).

Aangezien ik pas ten vroegste overmorgen naar de winkel kan is mijn vraag : "Wat is er aan de hand met mijn pc volgens jullie?" Zodat ik al een gedacht heb van hoeveel geld het me gaat kosten...

Specs:
- WinXP pro
- ATX 350W Power Supply
- PIV 2.8 Ghz (@ 3 Ghz)
- ATI 9800 pro 128MB (mem en core @ +/- 400)
- 1024MB (2 x 512) Corsair PC3200 Valueselect
- Asus P4P800E Deluxe

* Indien nog andere gegevens gewenst zijn, let me know!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een voeding zit erin?

Want het zou me niet verbazen als die het loodje gelegd heeft (condensator die gesprongen is ofzo) dat stinkt en zorgt voor een instabiel systeem.

Trek eens wat apparaten los en kijk wat voor voltages je psu uitspuugt (met een multimeter).

Verwijderd

Topicstarter
de voeding zat al in de kast. meer info vindt ge hier: http://autosoft.dyndns.or...ct&product=20040618135403

dus de voeding? ik beschik wel niet over een multimeter...
Maar is het dan normaal dat de fans nog wel draaien?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

als je voeding instabiel is, is het best mogelijk dat de spanning voor je fannetjes (niet spannend of 't wat meer of minder is) best goed zijn. Maar je kaarten etc hebben toch echt de goede spanning nodig.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
ja hopelijk is het de voeding! en niet de HDD... :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em binnengedaan na zelf wa uit te testen, en blijkt dat het mobo doorgebrand was... door kortsluiting of voeding .. 8)7

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb ook kortsluiting veroorzaakt op hetzelfde mobo als jou (P4P800-E Deluxe) en was direct kapot, kan er blijkbaar slecht tegen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eigenlijk dat het aan de voeding ligt, de voeding was het enige minderwaardige onderdeel in mijn pc. Dusja, maar meteen ook een nieuwe voeding erin gooien ;) Maar ik vrees dat dit niet onder de garantie gaat vallen, omdat de fout eigenlijk niet bij de fabrikant ligt... Misschien is dat nog niet zo slecht, anders zit ik weer met die Asus rommel |:( achteraf gezien toch wel een miskoop, maarja..
Pagina: 1