Toon posts:

Peak Geforce FX5700V geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe Peak Geforce FX5700V gekregen. Ik heb hem in de computer gezet en geinstaleerd, maar hij geeft maar een bagger beeld bij spellen.
Specs van de kaart en de computer:

256MB DDR
DirectX 9
AGP 8X
op een Inter Celeron 2.6 Ghz met 768MB RAM

De verkoper zei dat ik NFSU2 vlekkeloos zou moeten kunnen afspelen, maar het ziet er niet uit! Heb vanalles veranderd bij de options van het spel maar dat levert niks op. :'(
Heb de nieuwste drivers geinstaleerd.

Weet iemand wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Welke kaart had je ervoor en is het een verse install van Windows en heb je je PC gerestart na het installeren van NFS:U2 ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26

LopeZ

Too much is never enough

Kijk even hier rond [rml][ multiplatform] Need For Speed Underground 2 -deel IV-[/rml] de bagger textures is een bug in het spel. Meestal te verhelpen door je drivers opnieuw te installen en te klooien met je video instellingen. Ligt niet aan je kaart dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier geen andere spellen om te testen, maar denken julie wat ik met deze videokaart de nieuwste spellen wel goed kan spelen?

edit: heb de nieuwste drivers net geinstaleerd, het balkje van detail op de helft gezet en het spel opnieuw gestart, nog steeds niks veranderd. Het is niet blokkerig ofzo maar het gaat zo sloom.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 18:48 ]

Verwijderd

Ik vind de 5700 serie ook bagger beeld geven. :( De ati's gevenv eel mooier beeld.
En ik heb bij alle spellen allemaal 'glitches'.

Verwijderd

Topicstarter
welke ATI zou ik dan kopen als ik NFSU2 goed wil spelen? De prijs moet ongeveer rond de €100 liggen.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Stukje uit de pricewatch van tweakers:
  • PEAK Radeon 9600 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) € 102,50 05-12
  • Sapphire Radeon 9600 Pro 256MB (AGP) € 102,95 05-12
Dan kom je op een radeon 9600 pro uit. Met deze kaart kan je nog makkelijk nfsu2 spelen. Of hij lang meegaat is een ander verhaal...

[ Voor 4% gewijzigd door Bee.nl op 05-12-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag bij de pcboer geweest (PCSPEED) die geeft mij de keus om die geforce om te ruilen tegen een ATI Radeon 9600 Pro 256MB, zal ik dat doen? Hij zegt zelf dat het niet zo veel verschil moet maken, en dat ik met deze videokaart NFSU2 al heel goed moet kunnen spelen. Maar ik heb vandaag vanalles geprobeerd maar het ziet er nog niet goed uit. Kan onder een resulutie van 800x600 maar op stand 1/5 staan en dan happert het beeld net niet.

Wat denken julie? Moet ik mijn geforce FX5700V omruilen tegen een ATI Readon 9600 Pro? (tegen wat extra betaling wel)

Verwijderd

Topicstarter
subtiel *kickje*, want straks kan ik hem niet meer ruilen.. :/

Verwijderd

ligt eraan wat je moet bij betalen, maar ik zou het toch echt doen, fx5700 is baggerkaart :X

Verwijderd

de 9600 pro is wel een goede kaart hoor, UT2004 alles op high en 1024*768 resolutie, +- 60 fps, dat is zeer degelijk, die kaart moet zeker nog een paar jaar meekunnen, alleen het is een beetje het probleem dat je een celeron hebt, maar dat is iets voor later :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus moet ik hem morgen omruilen? Ik moet €30 bij betalen. Is dat het waard?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 09:59
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:47:
Dus moet ik hem morgen omruilen? Ik moet €30 bij betalen. Is dat het waard?
Je mag blij zijn dat het geen asus was.
Ik heb een asus geforce 5700 256 mb. Echt een bagger kaart.(overclocked voor geen meter)
Ik heb nu aan t sparen voor de geforce 6800 series

Verwijderd

hm mijn asusje nou weer wel ;)

475 / 333 (667)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:43:
hm mijn asusje nou weer wel ;)

475 / 333 (667)
Far cry (alles vol aan) en doom 3 kan ik ook prima spelen op mijn fx5700 le 256 mb ????
En is need for speed zoveel veeleisender?????

Verwijderd

nee nfsu2 is even veel eisent als deel 1

Verwijderd

ik heb de td versie van asus, ik moet wel toegeven dat ik een bijna miskoop hiermee heb gedaan, maar die oc maakt dat weer een beetje goed. NFSu2 draai ik op 800x600 / 4xAF en dat draait redelijk goed, kan races nog spelen :)

Verders draait doom3 bagger omdat er gebruikt gemaakt wordt voor dx9 en juist de fx lijn staat er bekend om klote te draaien met dx9 ook al ondersteunt ie het. Ik haal zo'n 28fps met de timedemo op 800x600 / high quality.

Verders ligt dat niet aan mijn systeem, amd xp2000 / 768mb / nieuwste WHQL nvidia drivers met de nodige tweaks d'rachter.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik dit zo allemaal lees, ga ik morgen ff naar de winkel om te ruilen. :P

Verwijderd

ik heb ook een FX5700 LE 256mb "aopen"
nergens geen problemen
prima beeld, misschien kwa snelheid niet bijzonder maar dit kan ik
niet beoordelen omdat ik geen ATI heb getest.
nfsu2 draait prima, HL2 ook, als ik mijn werkgeheugen geruilt heb dat nu stuk is.
:(

Verwijderd

heh.. ik snap het ook niet meer,, heb gewoon alles op High quality gezet, DirectX op high image quality, AF op 4x en alles draait gewoon super ! waar ik met doom 3 nog net geen 30 fps haalde, knal ik nu op 40 fps, nfsu2 draait op alles max / 800x600 nog beter zelfs... :D

Ik snap dit niet,, zwaardere image settings zouden toch performance moeten verminderen :?
Pagina: 1