Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 1

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
En 4launch heeft ze pas in januari op voorraad, vanwege dat Leadtek niet voldoende kan leveren :(

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dualdude schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:01:
Hm... ik was ook van plan om een 6600GT aan te gaan schaffen (XfX) maar als ik dan hier lees hoeveel herrie die krengen produceren begin ik toch wel weer erg te twijfelen. Heb een barebone dus 't moet zo stil mogelijk.
Als je in de TS kijkt zie je een kopje met noise levels. De xfx is de een na laatste kaart met het meeste aantal DB: 52,xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb 'm net binnen, de Leadtek 6600GT AGP, bij Alternate vandaan (vraag niet hoelang ik al wacht). Hij is voor de HT/Game-PC, maar ik heb nog geen HDD, dus ik kan alleen KNOPPIX draaien momenteel :). Volgende week de rest erin.
Voor hen die hem ook voor HTPC willen gebruiken, even opletten. Aangesloten op de composiet bus (geel) kreeg ik prima beeld (voor zover composiet dan he :)), echter, de S-Video bus lijkt niet helemaal lekker te werken :(. Beeld verspringt af en toe, waarbij de kleur even verloren gaat, dan komt de kleur erbij en floep, weer van voor af aan.
Heb 3 verschillende S-video poorten geprobeerd op meerdere TV's en verschillende kabels, maar geen succes. Het kan zijn dat het iets met PAL te maken heeft, en dat het uiteindelijk met de drivers wel goed te krijgen is, wat ik momenteel dus nog even niet kan proberen, echter het vreemde is daarbij dat de composiet wel gewoon stabiel beeld geeft.
Naja, we zoeken nog ff, anders kannie retour als hij vd week in XP ook zo blijft doorgaan :(. Want de DVD speler werkt prima via S-Video.

Wat betreft het geluid, in 2D mode valt hij weg tegen de overige fan's van de Shuttle SN95G5, dus dat is prima in orde :).

Mocht iemand een Leadtek, of andere 6600GT hebben, zouden die eens het beeld resultaat vd s-videobus buiten Windows willen melden _/-\o_ ?

Nou, ik denk dat ik er uit ben, de kaart staat standaard niet op PAL. In het menu van de TV kijg ik namelijk de optie 'Tint' erbij, en voor de kenners, deze optie heb je alleen bij NTSC signaal (Instelling/balance tussen rood en groen dacht ik). Kortom, Leadtek heeft deze kaart niet voor Europa bedoeld, of de kaart is verkeerd geimpoteerd, maar in XP zal het dus wel goed komen, misschien kan een juist BIOS uitkomst bieden. Op m'n andere Leadtek (FX5950) staat wél netjes PAL, en die blijkt dus OK vanaf het BIOS.

[ Voor 47% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-12-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Ik zit nou nog te twijfelen welke kaart ik moet kiezen tussen de XFX Gamers edition en de Leadtek geluid maakt mijn niks uit ga liever voor goeie koeling (wordt waarschijnlijk toch vervangen door zalman of artic) en de beste overclocker. Volgen anandtech kan de core van de Leadtek hoger maar het geheugen van de XFX is weer sneller.

Ik wacht toch nog even voor dat ik moederbord en cpu binnen heb want mijn buurman heeft die Leadtek en die mocht ik even lenen om te testen en kan ik even kijken wat voor scores die haald

Of misschien nog de gewone ASUS als daar nog eens een review van verschijnt

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-12-2004 15:45 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:45:
Ik zit nou nog te twijfelen welke kaart ik moet kiezen tussen de XFX Gamers edition en de Leadtek geluid maakt mijn niks uit ga liever voor goeie koeling (wordt waarschijnlijk toch vervangen door zalman of artic) en de beste overclocker. Volgen anandtech kan de core van de Leadtek hoger maar het geheugen van de XFX is weer sneller.

Ik wacht toch nog even voor dat ik moederbord en cpu binnen heb want mijn buurman heeft die Leadtek en die mocht ik even lenen om te testen en kan ik even kijken wat voor scores die haald

Of misschien nog de gewone ASUS als daar nog eens een review van verschijnt
Houdt je er wel rekening mee dat dit een momentopname is. Bij een nieuwe lading vd zelfde merken kan de overclockbaarheid ineens een heel andere merk-volgorde hebben :). Temperaturen en coolers zullen natuurlijk ongeveer hetzelfde aan geluid en warmte geven.

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-12-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
_XipHiaS_ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:54:
[...]

Houdt je er wel rekening mee dat dit een momentopname is. Bij een nieuwe lading vd zelfde merken kan de overclockbaarheid ineens een heel andere merk-volgorde hebben :). Temperaturen en coolers zullen natuurlijk ongeveer hetzelfde aan geluid en warmte geven.
Daar heb je gelijk in maar ik kijk wel welke het beste is en het beste leverbaar is voor de kerst.

Het enigste voordeel van XFX is het Geheugen

ASUS EXTREME N6600GT Review
http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=371

Ben ik nouw stom of niet het verschil in bij de games tussen de Gigabyte en de Asus is wel heel groot maar overclocken doet hij wel best goed

[ Voor 21% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-12-2004 17:36 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:54:
[...]

Als je in de TS kijkt zie je een kopje met noise levels. De xfx is de een na laatste kaart met het meeste aantal DB: 52,xx
Daarom ook m'n reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Net even arctic-cooling gemailt en gevraagt of en wanneer er een cooler voor 6600GT uitkomt

ASUS EXTREME N6600GT Review
http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=371

Ben ik nouw stom of niet het verschil in bij de games tussen de Gigabyte en de Asus is wel heel groot maar overclocken doet hij wel best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Hey mensen, even de performance melden van mijn sinds gisteren gekochte Sparkle 6600 GT AGP :)

Op mijn 2200 mhz draaiende Athlon XP 1800+ haalde ik gisteren met de 70.90 drivers 3690 punten in 3D Mark 2005.

Half Life 2 (dx9 ) en Far Cry zijn beiden nu goed speelbaar op 1280x1024 met 4xAA of 1600x1200 zonder AA

Kortom , ik ben tevree voor maar 219 euro :o

De kaart is dus een Sparkle ( nog niet veel van gehoord ) , en overclocked redelijk goed moet ik zeggen , na eerst te hoge waardes geselecteerd te hebben , waardoor ik fluo vlekken kreeg ( te hoge core ) , draai ik nu sinds gisteren op 560 core en 1230 mhz mem. ( ongeveer zoals in de test van Anandtech )

Ik heb wel even geschrokken van het initiële lawaai van de kaart , bij nader onderzoek bleek een pushpin scheef te zitten en tegen de ventilo te komen waardoor ik plots een f16 in mijn kast zitten had :) Na de operatie bleek ze toch stil genoeg te zijn, stiller alvast dan mijn Creative 5900ultra

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
-GF-Annihilator schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:30:
Hey mensen, even de performance melden van mijn sinds gisteren gekochte Sparkle 6600 GT AGP :)

Op mijn 2200 mhz draaiende Athlon XP 1800+ haalde ik gisteren met de 70.90 drivers 3690 punten in 3D Mark 2005.

Half Life 2 (dx9 ) en Far Cry zijn beiden nu goed speelbaar op 1280x1024 met 4xAA of 1600x1200 zonder AA

Kortom , ik ben tevree voor maar 219 euro :o

De kaart is dus een Sparkle ( nog niet veel van gehoord ) , en overclocked redelijk goed moet ik zeggen , na eerst te hoge waardes geselecteerd te hebben , waardoor ik fluo vlekken kreeg ( te hoge core ) , draai ik nu sinds gisteren op 560 core en 1230 mhz mem. ( ongeveer zoals in de test van Anandtech )

Ik heb wel even geschrokken van het initiële lawaai van de kaart , bij nader onderzoek bleek een pushpin scheef te zitten en tegen de ventilo te komen waardoor ik plots een f16 in mijn kast zitten had :) Na de operatie bleek ze toch stil genoeg te zijn, stiller alvast dan mijn Creative 5900ultra
toch nette score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaZy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09-2021

SneaZy

Don't Panic!

Dat is zeker een nette score, ik heb een XFX 6600 GT AGP besteld bij OBCS, maar die is pas de 24ste leverbaar :( Ben zwaar benieuwd hoe die het hier doet op een 2600+

Spekkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Hoeveel haal jij als ik vragen mag ? Je cpu is wel een stukkie krachtiger, maar de videokaart is bijna hetzelfde...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
-GF-Annihilator schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:07:
[...]

Hoeveel haal jij als ik vragen mag ? Je cpu is wel een stukkie krachtiger, maar de videokaart is bijna hetzelfde...
Dan moet je nog even wachten mijn hardware is in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Hee grappig ze hebben het weer aangepast bij alternate. De leadtek weer voor 229 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
_XipHiaS_ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:11:
Voor hen die hem ook voor HTPC willen gebruiken, even opletten. Aangesloten op de composiet bus (geel) kreeg ik prima beeld (voor zover composiet dan he :)), echter, de S-Video bus lijkt niet helemaal lekker te werken :(. Beeld verspringt af en toe, waarbij de kleur even verloren gaat, dan komt de kleur erbij en floep, weer van voor af aan.
Heb 3 verschillende S-video poorten geprobeerd op meerdere TV's en verschillende kabels, maar geen succes. Het kan zijn dat het iets met PAL te maken heeft, en dat het uiteindelijk met de drivers wel goed te krijgen is, wat ik momenteel dus nog even niet kan proberen, echter het vreemde is daarbij dat de composiet wel gewoon stabiel beeld geeft.
Naja, we zoeken nog ff, anders kannie retour als hij vd week in XP ook zo blijft doorgaan :(. Want de DVD speler werkt prima via S-Video.
Hee _XipHiaS_ dit zou weleens kunnen liggen aan het feit dat daar copy protectie op zit (net als bij zo'n vervormd beeld als je van videorecorder naar videorecorder opneemt). Dit heb ik op mijn vorige videokaart ook gehad. Ik ben toen TVtool gaan gebruiken, en alle problemen waren verholpen!!
Probeer dat even zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het handig is als iemand dit topic na een tijdje over gaat nemen vanwege het feit dat ik geen 6600 heb. De code staat er nu, de rest kan iemand zelf wel. Als hier na een tijdje meer dan 15 pagina's zijn, dan moet er een deel 2 komen dus als iemand met een 6600 dat dan wil overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:55:
Denk dat het handig is als iemand dit topic na een tijdje over gaat nemen vanwege het feit dat ik geen 6600 heb. De code staat er nu, de rest kan iemand zelf wel. Als hier na een tijdje meer dan 15 pagina's zijn, dan moet er een deel 2 komen dus als iemand met een 6600 dat dan wil overnemen?
Ik wil best wel over nemen (heb alleen nog weinig ervaring ermee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Sapphire Radeon 9800pro flashed naar een XT met een zalman erop.

Ik kan die verkopen, en met dat zelfde geld een Leadtek 6600GT kopen, ik doe dus niets van verlies want ik moet niets bijbetalen en die 6600GT is nieuw in de winkel, zou ik dit doen? Ik zie dat de 6600GT een stuk beter is als de Radeon 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:04:
Ik heb nu een Sapphire Radeon 9800pro flashed naar een XT met een zalman erop.

Ik kan die verkopen, en met dat zelfde geld een Leadtek 6600GT kopen, ik doe dus niets van verlies want ik moet niets bijbetalen en die 6600GT is nieuw in de winkel, zou ik dit doen? Ik zie dat de 6600GT een stuk beter is als de Radeon 9800pro
Ik zouw dat zeker doen de 6600GT is beter dan die 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb laatst een nieuwe pc gekocht en wil nu mijn standaard FX5500 256 MB inruilen voor een betere videokaart. De 6600 GT lijkt me een mooie vervanging! Nu heb ik dit topic helemaal doorgeworsteld en kom veel termen tegen die mij weinig tot niks zeggen (noicelevel, barebone, benchmarks??).

Kunnen jullie mij in Jip-en-Janneke-taal uitleggen waar ik op moet letten? Zouden alle GT-kaarten gewoon passen op mijn moederbord (AGP of PCI-E?) of zijn er nog speciale eigenschappen waar ik op moet letten?

(hierna kunnen jullie natuurlijk weer gewoon over flashbone-clockcontroller-inputs of zo gaan discussieren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:04:
Hallo allemaal,

Heb laatst een nieuwe pc gekocht en wil nu mijn standaard FX5500 256 MB inruilen voor een betere videokaart. De 6600 GT lijkt me een mooie vervanging! Nu heb ik dit topic helemaal doorgeworsteld en kom veel termen tegen die mij weinig tot niks zeggen (noicelevel, barebone, benchmarks??).

Kunnen jullie mij in Jip-en-Janneke-taal uitleggen waar ik op moet letten? Zouden alle GT-kaarten gewoon passen op mijn moederbord (AGP of PCI-E?) of zijn er nog speciale eigenschappen waar ik op moet letten?

(hierna kunnen jullie natuurlijk weer gewoon over flashbone-clockcontroller-inputs of zo gaan discussieren ;) )

noicelevel
is zoals het woord het zegt gewoon lawaainiveau :) wordt uitgedrukt in decibel
barebone is een minipc, dus een zeer kleine case, wordt vooral gebruikt bij home theater pc in bv. de living omdat er dan geen monster van een case in het midden van de mooiste kamer van je huis staat. kijk eens op de Shuttle's website
benchmarks zin een score die je met een computerprogramma aan je videokaart, of aan je hele computer kan laten toewijzen, hoe hoger hoe beter! Zo kunnen wijhier bijvoorbeeld laten zien aan elkaar hoe snel of hoe traag onze (misschien wel overclockte) videokaart wel niet gaat. Bekenste programma om dit te doen is 3dmark.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
In die test van Anand kwam Galaxy er nog veel beter vanaf qua stilte en koele tempartauur, zelfs beter dan die leadtek. Maar is die ook in nederland e krijgen, ik kan er eigenlijk maar weinig over vinden. En om hem nou uit usa te gaan importeren gaat me een beetje ver. Maar voor mij geldt hoe stiller, hoe beter.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
racoontje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:01:
Is het mogelijk om dit ding naar Ultra/GT te flashen (de videokaart-BIOS dus) ipv rivatuner? Ik ga veel onder Linux spelen en spitjig genoeg bestaat er daar alleen nog maar een overclock utilitietje :'(
Aangezien er niemand hier nog een antwoord op heeft gegeven (hoewel het al meerdere keren in 6800LE topic te vinden is...)
Wat wil je?
-Overclocken? Sure, donder je waarden erin en flashen maar!
-Unlocken? Dream on...dwz...niet de 6600GT, 6600 wel

De 6600 GT is gebaseerd op de NV43 core, welke een 8x1/3 chip is! Dus NEE een GT/Ultra is NIET mogelijk. De pipes zitten er gewoon niet.
Als je een 6600 hebt is het een andere zaak. Zelfde core als de GT, maar maar 4 pipes aan. Deze kan je wel unlocken, maar een 6600GT haal je er nooit uit...mem veels te laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ErikRo schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:30:
In die test van Anand kwam Galaxy er nog veel beter vanaf qua stilte en koele tempartauur, zelfs beter dan die leadtek. Maar is die ook in nederland e krijgen, ik kan er eigenlijk maar weinig over vinden. En om hem nou uit usa te gaan importeren gaat me een beetje ver. Maar voor mij geldt hoe stiller, hoe beter.
Koop die van Leadtek met Zalman koeler erop als het past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Past niet, ik heb een barebone en dus helaas geen ruimte.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ErikRo schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:02:
Past niet, ik heb een barebone en dus helaas geen ruimte.
Thermaltake heeft ook van die dingen weet alleen niet hoe groot die zijn.

Maar wet je zeker dat hij niet past ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vladje schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:33:
[...]

noicelevel
is zoals het woord het zegt gewoon lawaainiveau :) wordt uitgedrukt in decibel
barebone is een minipc, dus een zeer kleine case, wordt vooral gebruikt bij home theater pc in bv. de living omdat er dan geen monster van een case in het midden van de mooiste kamer van je huis staat. kijk eens op de Shuttle's website
benchmarks zin een score die je met een computerprogramma aan je videokaart, of aan je hele computer kan laten toewijzen, hoe hoger hoe beter! Zo kunnen wijhier bijvoorbeeld laten zien aan elkaar hoe snel of hoe traag onze (misschien wel overclockte) videokaart wel niet gaat. Bekenste programma om dit te doen is 3dmark.
Bedankt voor de info, maar ik weet nu nog steeds niet welke 6600 kaart in mijn computer zou passen. Aangezien ik niet zomaar 200 euro wil weggooien, moet ik dat wel van te voren weten... :)
Ik heb geen barebone, maar een gewone kast (Scaleo 600 van Fujitsu Siemens). Kan ik er dan van uitgaan dat zo'n AGP-kaart past (zat te denken aan de XFX)? Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van mijn oude videokaart eruit en de nieuwe erin... Er komt dus duidelijk meer bij kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:20:
[...]

Bedankt voor de info, maar ik weet nu nog steeds niet welke 6600 kaart in mijn computer zou passen. Aangezien ik niet zomaar 200 euro wil weggooien, moet ik dat wel van te voren weten... :)
Ik heb geen barebone, maar een gewone kast (Scaleo 600 van Fujitsu Siemens). Kan ik er dan van uitgaan dat zo'n AGP-kaart past (zat te denken aan de XFX)? Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van mijn oude videokaart eruit en de nieuwe erin... Er komt dus duidelijk meer bij kijken :?
Ik heb de XFX sinds een week en werkt uitstekend. Wel een nieuwe voeding erin geknald, Thermaltalk 480 W ofzo.....Heb P4 3Ghz, haal 3700 punten met core op 500 en mem op 1100 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6600GT AGP en dat is een grote vooruitgang op m'n oude GF2 GTS. Half-Life 2 draait op de meeste momenten goed. Maar toch vindt ik dat de FPS vrij vaak naar lage waardes springt.

Zo heb ik tijdens een potje HLDM2 vrij vaak een framerate tussen de 20 en de 40. En even later kan die weer over de 100 zijn. Ik speel HL2DM overigens op 1024x768!

Specs:

AthlonXP 2600+
512mb geheugen

3DMark03 = 7363
3DMark05 = 3043

Overigens lijkt het niet uit te maken of alles op low of high staat. Dat is opzich ook al vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 08-09 14:09
Ik heb ook net een weekje de xfx 6600gt agp. deze ter vervanging van mijn (enigzins) defecte 9600xt die nu bij de leverancier ligt voor rma.

speel nu de meeste spellen (doom3, hl2, farcry, generals) lekker op 1280x1024 of hoger.

specs:

zie sig:
2800+ @ 2,0 ghz
1gb ram ipv 512 mb

3DMark03 = 7648
3DMark05 = volgt snel

dit met de standaard door nvidia meegeleverde drivers (66.81)
dus ik moet nog de nieuwe drivers downloaden en kijken of deze wat winst kunnen bieden. iemand die de stap el heeft gemaakt van de drivers naar de nieuwe?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel eens op een volle HL2DM server in de map dm_overwatch gespeeld? Zo ja, heb jij daar ook op veel plekken een erg lage framerate van 40 of zelfs lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe drivers presteren in de meeste gevallen beter. Ze worden natuurlijk niet voor niets gemaakt. Ze proberen er dan de bugs uit te halen en de prestatiewinst op te hogen, dus in pincipe is de nieuwste de beste (Jah, ik weet het, natuurlijk zijn er uitzonderingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Cyrus The Virus schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:07:
[...]

Thermaltake heeft ook van die dingen weet alleen niet hoe groot die zijn.

Maar wet je zeker dat hij niet past ??
;) Heel zeker, ik heb met de winkelier wel eens geprobeerd een 9800 met zalman er in te krigen en je kon al meteen zien dat gaat niet lukken zonder het nodige hakwerk. Ik heb trouwens oom de enige pci slot in gebruik voor geluid.

Ruimte is 2.5 cm tot kastwand en 1 cm maar pci slot in zo'n barebone (soltek 3401).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:25:
[...]

Ik heb de XFX sinds een week en werkt uitstekend. Wel een nieuwe voeding erin geknald, Thermaltalk 480 W ofzo.....Heb P4 3Ghz, haal 3700 punten met core op 500 en mem op 1100 Mhz.
Ik word zo helaas nog niet veel wijzer. Ik heb zelf een P4 540 HT (3,20 Ghz, 1MB L2 Cache, 800 Mhz FSB) met 1024 MB DDR-Ram. Het is een standaard computer van Fujitsu Siemens met standaard spul erin. De voeding is dan ook een ATX met 300 Watt (ik heb foto's van de binnenkant van de computer maar krijg ze zelf niet online). Kan ik met deze specificaties die 6600 GT aan of zal ik maar gewoon mijn FX5500-kaartje houden? Zijn er andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:51:
[...]

Ik word zo helaas nog niet veel wijzer. Ik heb zelf een P4 540 HT (3,20 Ghz, 1MB L2 Cache, 800 Mhz FSB) met 1024 MB DDR-Ram. Het is een standaard computer van Fujitsu Siemens met standaard spul erin. De voeding is dan ook een ATX met 300 Watt (ik heb foto's van de binnenkant van de computer maar krijg ze zelf niet online). Kan ik met deze specificaties die 6600 GT aan of zal ik maar gewoon mijn FX5500-kaartje houden? Zijn er andere alternatieven?
Waarom zou het niet passen ? Ik heb gewoon een midi kast (Aopen QFC50 ofzo), heb je AGP moederboard koop je AGP bord heb je PCI-E koop je dat type. Let alleen op je voeding, die standaard 300 W trekken het echt niet. Z'o'n kast kost 50 euri van Aopen (incl voeding) kun je nagaan welke kwaliteit voeding dat moet zijn. Die Thermaltalk die ik er in heb gezet is 100 euri.
Dus gewoon voeding halen, kaart erin en gaan met die hap. NFSU2 en Halflife2 zijn super dan met zo'n config als jou.

PS: heb even gekeken naar die Fujitsu, en dat is gewoon AGP. Dus check voor een goede voeding, dan inbouwen, 6600 GT erin en gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:51:
[...]

Nieuwe voeding halen zou wel heel verstandig zijn..Denk dat je volt lijnen nu ook al aardig droppen als je gaat stressen met bv prime95. Knap dat ie het tot nu toe heeft uitgehouden. Maar ga dan ook sowieso niet voor een thermaltake 480watt voeding of een Zalman 400watter.. Beiden hebben een slechte 12V lijn. Ga voor Coolermaster Real Power 450watt of Tagan 480Watt. Daar kun je dan wel een tijdje mee vooruit :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Conclusie: ik denk dat ik mijn huidige kaart maar voorlopig even hou... :(

Het gaat me echt teveel moeite kosten om mijn net aangeschafte pc nu al te upgraden en rotzooien met hardware is nu eenmaal niet mijn sterkste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:56:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Conclusie: ik denk dat ik mijn huidige kaart maar voorlopig even hou... :(

Het gaat me echt teveel moeite kosten om mijn net aangeschafte pc nu al te upgraden en rotzooien met hardware is nu eenmaal niet mijn sterkste punt.
Je voeding kan geen kwaad upgraden, de P3,2 wordt aan geraden een 350 watt te gebruiken, en dan kun je gewoon 6600GT er in doen zoals hier boven al wordt gezegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Twijfel twijfel... de 6600 GT lijkt op veel fronten in ieder geval een hele goede kaart voor een redelijke prijs. Nou worden in de reviews alleen weinig merken vergeleken (laatst alleen op anandtech een test op overclockbaarheid). Probleem hierbij is dat ik eigenlijk fan ben van Asus, maar toevallig de versie van Club3D goedkoper kan krijgen. Het zou ongeveer €50 schelen, maar ik weet niet of dat het waard zou zijn.

Zijn er mensen met de CLub3D versie van de 6600 GT die wat ervaringen kunnen posten? Ik heb ik deze thread wel de naam Club3D gezien, maar voornamelijk in negatieve zin... is dat terecht?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de Club 3D, ik vind de kaart goed, hij maakt alleen een tyfusherrie (ík weet nie hoeveel lawaai de andere 6600's maken t.o.v. deze). GPU draait op 560 (ipv 500) en mem op 1002 (ipv 900), misschien dat ie nog hoger kan maar dat doe ik voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Okee maar dat is dus overclocked... daar ben ik dan minder in geinteresseerd.. als de kaart op zich maar goed draait :) Gaat die fan nog harder draaien als ie ook warmer wordt, of is dat een niveau van intelligentie wat toch iets te hoog gegrepen is voor de kaart? ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:40:
[...]

Nieuwe voeding halen zou wel heel verstandig zijn..Denk dat je volt lijnen nu ook al aardig droppen als je gaat stressen met bv prime95. Knap dat ie het tot nu toe heeft uitgehouden. Maar ga dan ook sowieso niet voor een thermaltake 480watt voeding of een Zalman 400watter.. Beiden hebben een slechte 12V lijn. Ga voor Coolermaster Real Power 450watt of Tagan 480Watt. Daar kun je dan wel een tijdje mee vooruit :)
Is goed! Kom jij dan helpen met installeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Het zou op zich jammer zijn als die Club3d kaart veel lawaai maakt ja, dat is namelijk de enige kaart die op dit moment onder de 200 Eur te leveren is (door Yorcom). Nog meer mensen met Club3d ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
BvK P4 schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:40:
Maar ga dan ook sowieso niet voor een thermaltake 480watt voeding of een Zalman 400watter.. Beiden hebben een slechte 12V lijn. Ga voor Coolermaster Real Power 450watt of Tagan 480Watt. Daar kun je dan wel een tijdje mee vooruit :)
Huh, Zallman met een instabiele 12V lijn? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb juist de Zallman genomen omdat ie uit diverse reviews als zeer stabiel uit de test kwam.
Heb je iets van een URL met informatie hierover? Overigens heb ik bewust niet zo'n 450 of 480Watt monster, want dat kost me een partij extra energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Jerrycan schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:33:
[...]

Overigens heb ik bewust niet zo'n 450 of 480Watt monster, want dat kost me een partij extra energie.
:D Is dit een grapje ofzo? :X Een voeding van 480W verbruikt echt niet meer of minder dan een 350W voeding waar exact dezelfde apparatuur aan hangt ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
KillerBeeForEver schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:44:
:D Is dit een grapje ofzo? :X Een voeding van 480W verbruikt echt niet meer of minder dan een 350W voeding waar exact dezelfde apparatuur aan hangt ;) .
Uhhh zit ik zo mis dan? :X Tis toch te vergelijken met een 300W lamp of 480W lamp? Hij verbruikt toch meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 480w lamp verbruikt daafwerkelijk 480w, in tegenstelling tot een 480w voeding die 480w KAN leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:21:
Een 480w lamp verbruikt daafwerkelijk 480w, in tegenstelling tot een 480w voeding die 480w KAN leveren.
Ah okee, verkeerd begrepen dus. Excuses :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zat zelf naar de Club3D 6600 GT bij Computerland te kijken... die is 199, en daarmee nog goedkoper zelfs dan bij Yorcom. Alleen is Computerland voor mij in de buurt :) Maar goed, niet meer mensen met ervaringen? Want ik vind het toch heel wat om van m'n vertrouwde idee van 'als het duur is is het goed' af te stappen.

Altijd Intel gehad, Asus mobo's, Asus of Hercules videokaart etc. Club3D past niet echt in het rijtje maar zoals al even terug is gezegd is het het enige merk wat deze kaart voor een mooie prijs biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Kaastosti schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:38:
Ik zat zelf naar de Club3D 6600 GT bij Computerland te kijken... die is 199, en daarmee nog goedkoper zelfs dan bij Yorcom. Alleen is Computerland voor mij in de buurt :) Maar goed, niet meer mensen met ervaringen? Want ik vind het toch heel wat om van m'n vertrouwde idee van 'als het duur is is het goed' af te stappen.
Hij is inderdaad goedkoper bij Computerland. Alleen vergelijk je dan de PCI-E versie van Computerland met de AGP versie van Yorcom! Computerland heeft geen AGP versie volgens de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Oh heh daar heb je gelijk in... ik zoek inderdaad de PCI-E versie, misschien interessante informatie om er bij te vermelden :) Het gaat om een nieuw systeem waar ik, met het oog op latere upgrades, PCI-Express in wil hebben. Daarbij wil ik niet meteen 600 centjes neerleggen voor een videokaart, maar eerst even iets in de range van rond de 200, tot de PCI-E kaarten goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:28:
[...]

Is goed! Kom jij dan helpen met installeren? :)
Je kunt toch wel een programma installeren? :P Gewoon de hele tijd op verder ed drukken.. En als je het dan opstart: torture test --> 2e stipje (maximum heat >:) ) en dan naar je volt lijnen kijken ;)

duidelijker kan ik het helaas niet maken :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:09:
[...]

Je kunt toch wel een programma installeren? :P Gewoon de hele tijd op verder ed drukken.. En als je het dan opstart: torture test --> 2e stipje (maximum heat >:) ) en dan naar je volt lijnen kijken ;)

duidelijker kan ik het helaas niet maken :P
Ik bedoelde ook meer hardware-technisch. Of is het gewoon ene blok voeding eruit en andere erin. Stekkers overal in en klaar? Computer opstarten en programma installeren?

Ik probeer op een FAQ nog wel even op te zoeken wat voltlijnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:16:
[...]

Ik bedoelde ook meer hardware-technisch. Of is het gewoon ene blok voeding eruit en andere erin. Stekkers overal in en klaar? Computer opstarten en programma installeren?

Ik probeer op een FAQ nog wel even op te zoeken wat voltlijnen zijn ;)
Gewoon oude voeding connectors losmaken, vier schroeven los, voeding eruit, nieuwe erin, connectoren weer aansluiten en klaar ben je. Hoef je echt geen techneut voor te zijn.

Gewoon halen die zooi, 350 euri en je kunt pas echt goed gamen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Kaastosti schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:17:
Oh heh daar heb je gelijk in... ik zoek inderdaad de PCI-E versie, misschien interessante informatie om er bij te vermelden :) Het gaat om een nieuw systeem waar ik, met het oog op latere upgrades, PCI-Express in wil hebben. Daarbij wil ik niet meteen 600 centjes neerleggen voor een videokaart, maar eerst even iets in de range van rond de 200, tot de PCI-E kaarten goedkoper worden.
Maar de PCI-E kaartjes zijn veel goedkoper joh. Die heb je al vanaf 177 EUR
pricewatch: Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Leadtek 6600GT besteld bij ons in de winkel, 250€, hij is wel nog niet binnen :|

Eens kijken hoeveel lawaai de koeler gaat maken anders vliegt er meteen een andere op. Welke past er eigenlijk op op de Leadtek 6600GT? Een Artic VGA silencer 3? Of een Artic VGA Silencer 5?

EDIT: hij ziet er wel anders uit, namelijk zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com.tw/eng/3d_graphic/image/winfast_a6600gt_2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm, denk dat je nog even moet wachten op een aangepaste versie van Arctic Cooling...Die HIS chip zit behoorlijk in de weg en de hele GPU zit scheeft (zoals je kan zien aan de lijntjes van de default koeler en de positie van het mem). Kaart ziet er eigenlijk best gaar uit in vergelijking met de 'normale' layout.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:24:
[...]
Gewoon oude voeding connectors losmaken, vier schroeven los, voeding eruit, nieuwe erin, connectoren weer aansluiten en klaar ben je. Hoef je echt geen techneut voor te zijn.
Wel even opletten dat je je voeding niet laat donderen als je kast geen onsteuning heeft en um enkel aan die schroeven heeft hangen.
Anders is het:
"schroef, schroef, schroef, schroef"
(insert fluitend, steeds zachter worden geluid uit bekend tekenfilmpje)
"BONK!" "KRAAK" (CPU) "k*t!!"
"KADENK!" (GPU) "k*****t!!"
"PLOFFFfffff..." "k*t!" "k*t!" "k*t!"
En natuurlijk alle randapparatuur zoals toetsenborden en muizen (:'() ff aan de kant leggen voort geval dat je zo'n voeding z'n gewicht niet helemaal goed had ingeschat...

Oftewel...lukt je wel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 13-12-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, denk dat je nog even moet wachten op een aangepaste versie van Arctic Cooling...Die HIS chip zit behoorlijk in de weg en de hele GPU zit scheeft (zoals je kan zien aan de lijntjes van de default koeler en de positie van het mem). Kaart ziet er eigenlijk best gaar uit in vergelijking met de 'normale' layout.
Dit staat er bij:

LEADTEK A6600GT HDTV AGP 128MB Tv-out, Video-in, DVI, Retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:24:
[...]

Gewoon halen die zooi, 350 euri en je kunt pas echt goed gamen :-)
Ja, dat klinkt inderdaad relatief makkelijk... Ik ga denk ik eerst mijn beelscherm maar even opwaarderen van een 17" CRT naar een 19" TFT :*). Kijk ik volgend jaar januari of februari wel even of er weer geld beschikbaar is voor nieuwe voeding en een mooie videokaart. Zal me tot die tijd proberen wat meer in te lezen opdat ik dan ook "op niveau" mee kan praten op het forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Wel opletten he ;) (zie post hierboven)
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:08:
Dit staat er bij:

LEADTEK A6600GT HDTV AGP 128MB Tv-out, Video-in, DVI, Retail
Dus :/ ? Er staat ook 'Niet op sabbelen' op :+ . De layout van die kaart is gewoon nieuw en een alternatieve koeler wordt dan beetje moeilijk...zijn er niet op berekend

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 13-12-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 08-09 14:09
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:35:
Heb je wel eens op een volle HL2DM server in de map dm_overwatch gespeeld? Zo ja, heb jij daar ook op veel plekken een erg lage framerate van 40 of zelfs lager?
nee heb ik nog niet gedaan, ga ik vanaaf eens proberen re checken. je hoort het dus.
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:37:
Nieuwe drivers presteren in de meeste gevallen beter. Ze worden natuurlijk niet voor niets gemaakt. Ze proberen er dan de bugs uit te halen en de prestatiewinst op te hogen, dus in pincipe is de nieuwste de beste (Jah, ik weet het, natuurlijk zijn er uitzonderingen.)
ik zal (wanneer ik tijd ervoor heb) een nieuwe drivers uittesten, door de opvolgende te pakken en dan te testen en zo door tot de laatste. heb met andere kaart teveel gezeur en gezeik gehad met drivers die bleven hangen dat ik zoiets heb van "het werkt" dus hou ik dat ook aan.
info volgt.

[ Voor 52% gewijzigd door profweirdo op 13-12-2004 18:36 ]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ook maar ff 1 score :p

3192 in 3dmark05 met de xfx 6600gt agp
barthon xp 2500@2100 1 gig intern
drivers 70.90

niet overclocked 1000/300

maakt idd een aardig lawaaitje, maar dat past mooi bij de rest van de herrie die mijn pctje produceerd

gekocht bij komplett voor € 219

ik krijg de indruk dat er veel meer uit deze kaart te halen valt, maar ik heb hier nog niet mee gespeeld, ik ben een nog beetje voorzichtig omdat ik mijn 9800xt een beetje verkl*#t heb

met name de 2de test van het luchtschip in 3dmark05 was dramatisch: 1fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik een 6600(AOpen) bij een maatje geïnstalleerd enkele weken geleden nadat de 6600GT nergen te krijgen was.
Helaas draait dat ding verre vlekkeloos op het moment. Sterker nog games draaien niet of bagger.

Ik zal eerst is de rest van die bak gaan updaten zoals BIOS e.d., maar op het moment zit die bak dus met de laatste detonator drivers met het "infinite loop" probleem bij COD. En bij Rome Total War blijft alles op het scherm staan. Dus hij ververst niks als het ware en schrijft gewoon over het oude scherm heen. Bij de drivers van de CD was dit probleem er ook, maar veel sporadischer, nu gebeurt het constant zodra je de game opstart.

Kzal de games nog ff patchen ook, ik heb er echter weinig fidusie in dat dit ook maar iets zal helpen.

In deze thread zo snel niemand gevonden met soortgelijke problemen weliswaar. Ben bang dat ik nog wel ff zoet ben met het oplossen van dit probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Detonator drivers? Die zijn toch al lang out? :? Moet je geen forceware hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ow jah dat zal het vast zijn. :D Ik heb niet naar de naam gekeken eigenlijk. 8)7

En aangezien ik zelf een ATI heb hou ik me er ook niet zo mee bezig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Leadtek Videokaart PCI-e GeForce 6600 GT 128MB DDR DVI/TV
Vendorcode:
PX6600GT-EXTREME-TDH

Unterstützter PCI-Standard PCIe x16

Grafikchip Bezeichnung GeForce 6600 GT
Taktfrequenz 550 MHz
Pixel-Pipelines 8

Speicher Kapazität 128 MB
Typ GDDR3
Zugriffszeit 1,6 ns
Taktfrequenz 1100 MHz
Speicheranbindung 128 Bit

RAMDAC 1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

Auflösungen 640x480 16 Mio 240 Hz
800x600 16 Mio 240 Hz
1024x768 16 Mio 240 Hz
1152x864 16 Mio 200 Hz
1280x1024 16 Mio 170 Hz
1600x1200 16 Mio 120 Hz
1920x1440 16 Mio 90 Hz
2048x1536 16 Mio 85 Hz

MPEG2 Wiedergabe Ja
Encoding Nein

http://www2.alternate.de/...etails.html?artno=J9XL08&

Bij 4Launch

Net om 21:45 mailtje gestuurd krijg 22:00 repley :*) _/-\o_

3 a 4 weken lever tijd

[ Voor 83% gewijzigd door Cyrus The Virus op 13-12-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html

Zal al wel vermeld zijn :-)

Ik ga m'n kaartje zo proberen verder te krijgen, kan misschien wel nuttig zijn voor anderen. Ik eindig met een oplossing die compleet los staat van userspace software. Dit is handig als je (zoals ik) Linux gebruikt en spijtig genoeg geen tooltje tot je beschikking hebt om dit ook dagelijks te doen.
1. Boot van een WinPE bootdisk.
2. Run Rivatuner en probeer zoveel mogelijk pipes/vertex shaders open te zetten en je kaart (zo nodig) zo ver mogelijk te zetten. Schrijf op waar je kaart er mee kapot.
3. Download NiBiTor. Daar kan je een BIOS mee maken.
4. Probeer de BIOS zonder hem effectief te flashen, dit kan je met het VGABIOS-tooltje.
5. Als hij lukt, flash je hem met nvflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een dezer dagen mijn 6600GT binnen. Nadat ik gister 1 gig erbij had gehaald draaide de games al heerlijk. Laat staan met die 6600GT (heb nu 9600XT) :Y) .

Dat trouwens voor 189 euro, terwijl de 9800pro die ik eerst wilde halen 229 kostte :X .

Het is een Club3d voor de geintresseerden en het filliaal zit in het centrum van de haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

wat is nu eigenlijk een betere keuze:

GeForce 6600 GT agp
Radeon 9800 Pro agp

de prijs is nl zo goed als gelijk...?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gully schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:09:
wat is nu eigenlijk een betere keuze:

GeForce 6600 GT agp
Radeon 9800 Pro agp

de prijs is nl zo goed als gelijk...?
De GeForce

Toch vindt ik vaak me framerate te laag. Open ruimtes met 1 of 2 mannetjes in HL2 is al moeilijk voor me pc. Maar of dat aan me vid kaart ligt, me CPU (2600+) of me ram (512mb) dat weet ik niet.

Zit nu toch te twijfelen of ik hem zal ruilen voor een 6800. Kost paar tientjes meer. Is niet veel sneller maar wel beter over te klokken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Die sites over de leadtek spreken elkaar een beetje tegen, heeft die leadtek nou wel of niet een "video-in". De een zegt van wel, de ander niet. Dus zou iemand ie hem al heeft misschien even willen kijken??

Alvast bedankt!

Dus video in en niet video out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:26:
[...]

De GeForce

Toch vindt ik vaak me framerate te laag. Open ruimtes met 1 of 2 mannetjes in HL2 is al moeilijk voor me pc. Maar of dat aan me vid kaart ligt, me CPU (2600+) of me ram (512mb) dat weet ik niet.

Zit nu toch te twijfelen of ik hem zal ruilen voor een 6800. Kost paar tientjes meer. Is niet veel sneller maar wel beter over te klokken.
In Half Life 2 heb ik toch geen performantieproblemen hoor op 1280x1024 met 4xAA...
Misschien draait je cpu niet op 200 Mhz fsb, gelijk met je ram, volgens mij is dat een bottleneck hoor, plus je 512 ram , rekeninghoudend dat je kaart maar 128 mb heeft , is voor Half Life 2 toch te weinig hoor. Zeker op max settings in hoge resoluties...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:49:
[...]

In Half Life 2 heb ik toch geen performantieproblemen hoor op 1280x1024 met 4xAA...
Misschien draait je cpu niet op 200 Mhz fsb, gelijk met je ram, volgens mij is dat een bottleneck hoor, plus je 512 ram , rekeninghoudend dat je kaart maar 128 mb heeft , is voor Half Life 2 toch te weinig hoor. Zeker op max settings in hoge resoluties...
In aida32 zie ik dit:

Front Side But Properties:
Real Clock 166
Effective Clock 333

Ik heb een A7N8X moederbord btw. En CSS speel ik op 1024x768 zonder AA.

3Dmark05 geeft wel een redelijke score, 3045 punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Zijn er nou al meer mensen die de Club3d 6600 GT hebben? Dit ter bevestiging dat de koeler nogal lawaai maakt zoals hierboven beweerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En als subvraag op die van Jerrycan... is dat dan de AGP of de PCI-Express versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Jerrycan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:14:
Zijn er nou al meer mensen die de Club3d 6600 GT hebben? Dit ter bevestiging dat de koeler nogal lawaai maakt zoals hierboven beweerd werd.
Neem dan de leadtek die ene frame maakt toch niet uit, maar hij is wel veel stiller en draait ook nog koeler. Kun je mij meteen vertellen of hij video in heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:20

Tmr

ErikRo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:22:
[...]Neem dan de leadtek die ene frame maakt toch niet uit, maar hij is wel veel stiller en draait ook nog koeler. Kun je mij meteen vertellen of hij video in heeft ;)
Lijkt mij ook een ideale kaart: mooie bundel + stille koeler (volgens Anandtech). Was van plan binnenkort een nieuwe videokaart te halen en een 6600GT op AGP lijkt mij ideaal.
Cyrus The Virus schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:38:Bij 4Launch

Net om 21:45 mailtje gestuurd krijg 22:00 repley :*) _/-\o_

3 a 4 weken lever tijd
Dat is dan weer jammer... Nou ja wie weet dat de prijzen nog een beetje meer richting de PCI-E kaarten komen als de beschikbaarheid toeneemt. Ik had mezelf voorgenomen een 6600GT AGP te kopen als de prijzen tot onder de 200 euro daalden. Dat is dus nu. Jammer dat Leadtek ze dus haast nog niet kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Tmr schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:35:
[...]

Lijkt mij ook een ideale kaart: mooie bundel + stille koeler (volgens Anandtech). Was van plan binnenkort een nieuwe videokaart te halen en een 6600GT op AGP lijkt mij ideaal.

[...]

Dat is dan weer jammer... Nou ja wie weet dat de prijzen nog een beetje meer richting de PCI-E kaarten komen als de beschikbaarheid toeneemt. Ik had mezelf voorgenomen een 6600GT AGP te kopen als de prijzen tot onder de 200 euro daalden. Dat is dus nu. Jammer dat Leadtek ze dus haast nog niet kan leveren...
die PX6600GT Extreme kost 208 euro bij 4launch dus dat is nog te doen, hoop alleen niet dat het net zo iets is als ASUS dat er maar een paar gemaakt worden

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 14-12-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Ik zou absoluut graag voor de AGP leadtek versie gaan, maar vind het verschil tussen 4launch (die nog minimaal 3 a 4 weken levertijd verwacht met beperkte voorraad) en Alternate (die nu voldoende voorraad heeft) toch nog groot. Maar van de andere kant staat mijn huidige videokaartje al te koop.
Overigens heb ik nergens gezien dat de Leadtek video-in heeft .Dat is meer iets voor een all-in-1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb via coolbits een autoscan laten doen en zit nu op
core 586
mem 1.17 ghz
temps blijven naar mijn inzien gelijk (standaard koeler)

3dmark05 score is van 3192 naar 3653 gegaan
verdere specs eerder op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
robbertm schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:17:
ik heb via coolbits een autoscan laten doen en zit nu op
core 586
mem 1.17 ghz
temps blijven naar mijn inzien gelijk (standaard koeler)

3dmark05 score is van 3192 naar 3653 gegaan
verdere specs eerder op de site
Lijkt me een normale score , ik heb 100 mhz cpu meer , maar dan weer geen barton, slechts een gewone Athlon XP, mijn Sparkle draait op 560/1230 en ik haal 3690 met dezelfde drivers :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaZy

SneaZy

Don't Panic!

Misschien oud nieuws, maar ik post em alsnog.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=636

Dit ziet er ook erg leuk uit. Is de AGP versie van MSI. Deze heeft wel degelijk ViVo opties,
Dus video-in. (Aldus de site)

Deze heeft ook een andere koeler dan de PCI-E versie van MSI. Waarschijnlijk kan deze dus beter gekoeld worden. (En wellicht beter overklokken :+ )

Toch is het wel onduidelijk op de site of het hier betreft een AGP of PCI-E versie. Aan het plaatje te zien duidelijk een AGP versie. Maar in de tekst is het steeds een PCI-E versie. Iemand een idee?

Spekkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen, na 2 weken wachten kreeg ik eindelijk het bericht: Uw XFX Geforce 6600gt agp+512 kingsten pc 3200 ram worden op zaterdag geleverd. :P
Ik ben benieuwd hoe dat gamed, ik zit nu met een fx 5200 (de horror :| ) en 512 mb ram.
Overigens zijn verdere specs:
2,66 p4 533 fbs 512 kb l2 cache
audigy 2 zs (net nieuw, bedankt sint ;) )
512 mb dual channel ram
dat wordt dus een hele verbetering. Ik kan niet wachten. Ben de seconden al in kaart aan het brengen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik wil bericht dat m'n moederbord beschikbaar is :P Asus A8N-SLI Deluxe... compleet nieuwe config met dan voor nu even een 6600GT er in, ik kan ook niet wachten :) Op de videokaart na (die is medium-end) is alles dan helemaal uber ... whaa het wachten is het ergst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

SneaZ schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:34:
Misschien oud nieuws, maar ik post em alsnog.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=636

Dit ziet er ook erg leuk uit. Is de AGP versie van MSI. Deze heeft wel degelijk ViVo opties,
Dus video-in. (Aldus de site)

Deze heeft ook een andere koeler dan de PCI-E versie van MSI. Waarschijnlijk kan deze dus beter gekoeld worden. (En wellicht beter overklokken :+ )

Toch is het wel onduidelijk op de site of het hier betreft een AGP of PCI-E versie. Aan het plaatje te zien duidelijk een AGP versie. Maar in de tekst is het steeds een PCI-E versie. Iemand een idee?
plaatje klopt iig niet bij de omschrijving. het plaatje is AGP zonder video-in, de omschrijving PCI-E met video-in :?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneaZy

SneaZy

Don't Panic!

Gully schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:53:
[...]

plaatje klopt iig niet bij de omschrijving. het plaatje is AGP zonder video-in, de omschrijving PCI-E met video-in :?
Ja MSI is hier een beetje verwarrend bezig, maar bij komplett kun je deze kaart bestellen, en hier praten ze wel over een ViVo AGP versie

Link: http://www.komplett.nl/k/...77-40E0-ACC1-0442A4334C59

Spekkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Jerrycan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:14:
Ik heb vanmiddag even zitten spelen met de AGP versie en de koeler is inderdaad een herrie model. Z'n PCI-Express broeder was stukken stiller, die had volgens mij een standaard nvidia referentie koeler deze AGP versie dus niet. Gelukkig zijn er bedrijven als zalman..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen mijn Leadtek 6600GT ontvangen. Vervelend als je bijna alles van een systeem bij elkaar hebt, behalve mobo en proc :X
Jerrycan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:57:

Overigens heb ik nergens gezien dat de Leadtek video-in heeft .Dat is meer iets voor een all-in-1 versie.
Er wordt in de handleiding wel gesproken over een VIVO kabel waar (zo te zien) video-in en s-video in op zit, maar die kabel zit er dus niet standaard bij.
Er zit alleen dat HDTV blok bij, en da's alleen voor OUT signalen.
Ik neem aan dat wanneer je die VIVO kabel besteld het gewoon zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vamiddag is het voor mij zover _/-\o_ . Half 5 vrij en direct naar de stad (werk zit er 20 min vandaan :*) ) Eenmaal thuis, gelijk inbouwen en benchen (8> .

Iemand intresse in cijfers en/of plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:08:
Ik heb vanmorgen mijn Leadtek 6600GT ontvangen.
Gekocht bij alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
dominator schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:15:
Ik heb vanmiddag even zitten spelen met de AGP versie en de koeler is inderdaad een herrie model. Z'n PCI-Express broeder was stukken stiller, die had volgens mij een standaard nvidia referentie koeler deze AGP versie dus niet. Gelukkig zijn er bedrijven als zalman..... ;)
Wel leuk die koelertjes van Zalman enzo maarja dat is weer een extra kostenpost boven die van de videokaart, en als de Leadtek zelf al stil is..... Nu maar wachten op een leverbare AGP versie onder de prijs van Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week een Leadtek Winfast PX6600 GT TDH gekocht met 128 mb geheugen en sli

Nou heb ik ook een Asus Radeon X700 Pro 256MB DDR3 (PCI-e), Extreme AX700PRO/TVD zien staan. Beide pci-express.

Welke kaar tzouden jullie aanbevelen. Proc lijkt een kwestie van gevoel voor een product.
Maar maakt die 256 mb geheugen verschil uit kwa prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:55:
Ik heb van de week een Leadtek Winfast PX6600 GT TDH gekocht met 128 mb geheugen en sli

Nou heb ik ook een Asus Radeon X700 Pro 256MB DDR3 (PCI-e), Extreme AX700PRO/TVD zien staan. Beide pci-express.

Welke kaar tzouden jullie aanbevelen. Proc lijkt een kwestie van gevoel voor een product.
Maar maakt die 256 mb geheugen verschil uit kwa prestaties?
Die GT had laast een test gezien weet niet meer waar anandtech geloof ik en die 6600GT won alles op 1 ding na geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:58:
[...]

Die GT had laast een test gezien weet niet meer waar anandtech geloof ik en die 6600GT won alles op 1 ding na geloof ik
die test heb ik ook gezien idd. maar die waren allebei met 128 mb geheugen.
Ben wel benieuwd of die 256 mb uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:02:
[...]

die test heb ik ook gezien idd. maar die waren allebei met 128 mb geheugen.
Ben wel benieuwd of die 256 mb uit zal maken.
Nee bij Nvidia maakt dat niks uit ik weet niet hoeveel dat bij ATI is ivm 128-bits

Nieuwe Review: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv43-3.html

[ Voor 10% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-12-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:45:
Nou mensen, na 2 weken wachten kreeg ik eindelijk het bericht: Uw XFX Geforce 6600gt agp+512 kingsten pc 3200 ram worden op zaterdag geleverd. :P
Je hebt je 6600GT AGP zaterdag al? Ik heb net met Rax.nl gemailt en zij zeiden "De verwachte levertijd staat bij onze leverancier op 27 december."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:51

delorean7

Let's take the Aston toni

dominator schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:15:
[...]

Hoe zit dat nou voor die Zalman Heatsink, past deze naast op de PCI-e versie ook op de AGP? (bij de laatste is de GPU diagonaal gemount).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb ook maar een leadtek besteld, hopelijk morgen in huis. Heeft iemand de video in nog werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Update ;

Met de 71.20 drivers haal ik nu 3770 punten in 3D mark 2005 :) , een kleine stijging dus tov de 70.90 drivers ( 3690 ). Volgens een collega op het werkt die dezelfde Sparkle kaart kocht , draait Everquest2 er ook een stukje soepelder mee...

Specs staan in m'n sig...

Mijn Specs

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.