Toon posts:

[Gforce 6800GT] Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc aangeschaft maar zit toch met een probleempje. Ik heb namelijk de aopen 6800GT 256mb en als ik een spel speel (komt altijd voor als ik the sims2 speel, al een keer bij HL: DM) gebeurt soms dat heel mijn systeem vastloopt. Dus mn beeld bevriest en kan nix meer doen. Ik heb mn kaart nog niet overclocked noch geflashed naar ultra settings dus ik weet niet aan wat het zou kunnen liggen.

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 11:57

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Geef even de rest van de specs van je computer alsook de drivers die je gebruikt dat helpt voor anderen iets makkelijker.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Te zwakke voeding?
Onder zware belasting (bijvoorbeeld HL2) gebruikt die kaart best wel wat stroom, dus heeft zo'n kaartje een redelijk sterke voeding nodig.

Volgens mij is 350 watt aangeraden, maar ik denkt dat ze dan wel van een standaard pc uitgaan. Als je dus bijvoorbeeld 4 HDD's en 2 DVD spelers en nog wat extra case fans hebt, heb je wel een sterkere voeding nodig.

Kweenie of dit het is he, maar dit leek me het meest logisch.

Commodore 64 = tha bomb

Verwijderd

Topicstarter
Skarloc schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:28:
Geef even de rest van de specs van je computer alsook de drivers die je gebruikt dat helpt voor anderen iets makkelijker.
Mn specs zijn:
Athlon 64 3500+
ASUS K8V Deluxe
Aopen Geforce 6800 GT 256mb
1024mb Ram (400) (2x512mb)
Maxtor 300Gb 16mb buffer
Enermax 420W

Gebruikte drivers: Forceware 66.93

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Hoe herkenbaar! Ik heb ook dat mijn hele systeem vastloopt (XFX 6800LE) bij HL2. Dat is me in het hele spel maar op twee plaatsen gebeurd, maar gebeurde wel 4 keer achter elkaar (maakt 8 keer vastlopen dus). Dan gaat de monitor op standby en moet ik de pc eerst helemaal uitzetten en daarna weer opstarten. Ik gebruikte eerst 66.81 en ben later overgestapt naar 66.93, maar dat gaf dus geen verschil. Het is alleen maar in HL2 dat ik dit ben tegen gekomen. Alle andere games (doom 3, nfs underground2 enzo) geven geen problemen.

XP2600+
Asus A7V600
Tagan 380watt voeding
512MB DDR
Windows XP Pro

[ Voor 15% gewijzigd door matel op 05-12-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matel schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:08:
Hoe herkenbaar! Ik heb ook dat mijn hele systeem vastloopt (XFX 6800LE) bij HL2. Dat is me in het hele spel maar op twee plaatsen gebeurd, maar gebeurde wel 4 keer achter elkaar (maakt 8 keer vastlopen dus). Dan gaat de monitor op standby en moet ik de pc eerst helemaal uitzetten en daarna weer opstarten. Ik gebruikte eerst 66.81 en ben later overgestapt naar 66.93, maar dat gaf dus geen verschil. Het is alleen maar in HL2 dat ik dit ben tegen gekomen. Alle andere games (doom 3, nfs underground2 enzo) geven geen problemen.

XP2600+
Asus A7V600
Tagan 380watt voeding
512MB DDR
Windows XP Pro
Ik heb het niet enkel bij Half Life 2, ook Sims2, need for speed underground 2 gaat ni. Het is wel merkwaardig dat bij nfsu2 een hele tijd kan spelen,maar bij the sims 2 na een kwartier al vastloopt.

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met een xfx 6600gt. Ik kan ook haast geen spellen/benchmarks spelen zonder vast te lopen. Een nieuwe voeding raad ik dus niet aan, aangezien dit bij mij ook niet helpte en jouw voeding aardig goed is. Wat wel helpte bij mij is door de kaart onder te clocken. Nou weet ik dat het niet echt de bedoeling van de kaart is maar toch je kan het proberen. Ik denk zelf dat de drivers best gaar zijn en raad ik je dus ook aan om ff te wachten op de nieuwe drivers die hopelijk snel uit komen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, idd erg herkenbaar. Mijn kaart is dood gebleven na 1 van deze crashes, monitor op standby, PC leek door te lopen. Producent beweert dat het komt door mijn waterkoelblok, ik ben echter een andere mening toegedaan. De PC start met kaart nl. niet meer op, er zit een kortsluiting op de kaart.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Is er iets dat ik kan doen eraan? een format eventueel

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Is al een tijdje geleden, maar is hier een oplossing voor gevonden? Heb namelijk hetzelfde probleem met een aopen aeolus 6800 GT. Best irritant.

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 20:25
neem minimaal 350 watt A-merk Voeding..

En de nieuwste drivers installeren??

:)

Verwijderd

Ik heb dezelfde ellende met BF2.

Specs

XP 3000+
Asus V9999GT 256MB
1536MB 333
Zalman 400W

Spel lijkt gewoon te crashen bij systemen waarvan sommige componenten zijn overgeklokt :(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 14:25 ]

Pagina: 1