[XP] DEP laat steeds mijn explorer afsluiten*

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-02 10:46
Ik heb een AMD Athlon64 en ik draai windows XP SP2.

Als ik in de verkenner zit en ik zit in een map waar afbeeldingen en/of filmpjes staan schakeld DEP verkenner (explorer) uit waardoor ook mij snelstart balk verdwijnt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/beertjeman/voorbeeld.jpg

Waarom doet DEP dit?
Hoe kan ik voorkomen dat dit nog gebeurd?

ps. topic-titel is niet juist maar kan hem niet meer aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door B___MAN op 04-12-2004 17:35 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36
Ik pas even de topic titel aan "DEP laat steeds mijn explorer afsluiten." > "[XP] DEP laat steeds mijn explorer steeds afsluiten*".

• Haploid
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2021

Haploid

Doh!

Ik kan je zo niet vertellen waarom DEP dat precies doet. Misschien dat het helpt als je "Enable web contents in folders" in de folder options uitzet. Hier kun je lezen hoe je DEP in het algemeen om zeep helpt:
http://support.microsoft.com/kb/875351

Hey, I came here to be drugged, electrocuted and probed, not insulted.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er zat toch een bug in SP2 bij het DEP gedeelte waardoor het niet lekker werkt i.c.m. met een Athlon 64 :?

offtopic:
[flauw mode on]
Ik ben het wel met jouw Windows eens : Explorer is gevaarlijk :+
[flauw mode off]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zegt zelf dat het enkel voorkomt in mappen met afbeeldingen en films - heb je misschien speciale viewers (PhotoShop, ACDSee, achtige dingen) of codecs geinstalleerd? :)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik had ook erg veel problemen met DEP op AMD64 en SP2, ik heb het daarom helemaal uitgeschakeld en daarna nooit meer last van gehad :-)

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstart & herstelinstellingen -> Instellen -> Bewerken:

Verander /NoExecute=[xx-whatever-xx] in /NoExecute=AlwaysOff

Dat dan weer wel......

• B___MAN
elevator schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:24:
Je zegt zelf dat het enkel voorkomt in mappen met afbeeldingen en films - heb je misschien speciale viewers (PhotoShop, ACDSee, achtige dingen) of codecs geinstalleerd? :)
ja. :P
Foxfire schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:34:
Ik had ook erg veel problemen met DEP op AMD64 en SP2, ik heb het daarom helemaal uitgeschakeld en daarna nooit meer last van gehad :-)

Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstart & herstelinstellingen -> Instellen -> Bewerken:

Verander /NoExecute=[xx-whatever-xx] in /NoExecute=AlwaysOff
Bedankt!
Kan geen kwaad als je DEP uitschakeld?

• Foxfire
Beertjeman schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:46:
Bedankt!
Kan geen kwaad als je DEP uitschakeld?
Volgens mij niet; voor SP2 zat het er ook nooit in. En als je er zoveel problemen mee hebt valt er ook al niet mee te werken.

Software-enforced DEP -
An additional set of data execution prevention security checks have been added to Windows XP SP2. These checks, known as software-enforced DEP, are designed to mitigate exploits of exception handling mechanisms in Windows. Software-enforced DEP runs on any processor which is capable of running Windows XP SP2. By default, software-enforced DEP only protects limited system binaries, regardless of the hardware-enforced DEP capabilities of the processor.

Bron: http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2mempr.mspx

[ Voor 50% gewijzigd door Foxfire op 05-12-2004 10:52 ]

Dat dan weer wel......

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
:( schakel dep niet uit!!! :(

het is hoogs waarschijnlijk een virus! ik had dit ook en toen ik mijn virus scanner mijn schijf had laten scannen was het weg. dep is een techniek dat zorgt dat wanneer een prog slechte omgang vertoont met de systeembronnen deze sluit.

het is dus aanteraden dep te gebruiken.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Foxfire schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:49:
[...]

Volgens mij niet; voor SP2 zat het er ook nooit in. En als je er zoveel problemen mee hebt valt er ook al niet mee te werken.
duh tuurlijk zat dep niet in vorige versies. dat is ook een van de verbeteringen van sp2

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Foxfire
Mento schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:52:
[...]

duh tuurlijk zat dep niet in vorige versies. dat is ook een van de verbeteringen van sp2
Ach boeien... Vanaf het moment dat ik SP2 erop zette had ik problemen met DEP. Zelfs met een schone install. Daarna gedeactiveerd en nergens last van. Draai nu alweer een paar maanden zonder DEP.

Dat dan weer wel......

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 09:29
leon1e schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:41:
Ik pas even de topic titel aan "DEP laat steeds mijn explorer afsluiten." > "[XP] DEP laat steeds mijn explorer steeds afsluiten*".
Je verandert een correcte titel naar een titel met een spelfout?

^ Wat hij zegt.

• B___MAN
Het lijkt erop dat het in een codec zit... zodra de verkenner een voorbeeld (thumbnail) wil maken van een filmpje gooit DEP het zaakje eruit. :(

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26
Je kan ook bij eigenschap "Deze computer" => tapblad Geavanceerd => instellingen "Prestaties" => tapblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP) => toevoegen "C:\WINDOWS\explorer.exe"
En dan heb je het niet meer last van.

• B___MAN
Calamor schreef op maandag 31 januari 2005 @ 01:40:
Je kan ook bij eigenschap "Deze computer" => tapblad Geavanceerd => instellingen "Prestaties" => tapblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP) => toevoegen "C:\WINDOWS\explorer.exe"
En dan heb je het niet meer last van.
Bedankt, deze tip werkt!

• nie-0
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:43
ik heb ook het probleem met DEP en alleen bij filmbestanden ik dacht eerst dat het om pinnacle ging want het ging vaak met pinnacle bestanden mis. Maar ook met een schone instal zonder pinnacle ging het fout. Ik heb DEP nu uitgeschakeld met een bovengenoemde tip ga nu bekijken of het beter werkt.

Verwijderd

Beertjeman schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:31:
Het lijkt erop dat het in een codec zit... zodra de verkenner een voorbeeld (thumbnail) wil maken van een filmpje gooit DEP het zaakje eruit. :(
Bij mij komt het dus door een codec... Had de pdvcodec van dvd-guides.com gedownd (freeware) om een dv te captureren, sindsdien hetzelfde gezeik!
:( :O

Bedankt voor de tip voor uitschakelen DEP bij Explorer (dit werkt) _/-\o_
Pagina: 1