Toon posts:

Barebone moederbord in ATX of BTX kast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb even hier op gezocht maar kon weinig vinden waar ik wat mee kon doen. Ik wil mn systeem upgraden tot een volwaardige gamepc. In mn Qbic past echter geen x8x0 kaart. Wil namelijk alles stil hebben dus heb ik er iig een extra slot bij nodig. Dus ik denk dat t mss handig zou zijn om de rest van mn systeem in een grotere kast te doen. T beste zou een BTX kast zijn maar de vraag is of mn rechthoekige moederbord zowiezo wel gaat passen in een grotere kast.

Mijn specs:
Intel (R) P4 CPU 3.00GHz,
Moederbord: Intel SL-B8E-F (Intel 865g+ICH5)
Geheugen: 1024 MB 333 MHz DDR
Videokaart: Nvidia GeForce FX5200
Dit alles in een Qbic Barebone behuizing.

Dus voor een game pc zou ik dan alleen een nieuwe kaart en behuizing nodig hebben.
Iemand die weet of zo'n moederbord past in bv. een Coolermaster Stacker want ik heb dus echt geen zin om een compleet nieuw systeem aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 12:13 ]

Verwijderd

Een beetje 'tweaker' past het één en ander aan zodat het wel past. ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar een arme student met weinig tijd kan dat niet ;)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 21:51
Hoi,

het gaat dus om deze mobo: http://www.soltek.de/solt..._all.php?isbn_st=SL-B8E-F
Ziet er uit als micro atx dus weet niet of dat zo 123 in een btx kast past.

Een coolermaster stacker heeft echter wel de mogenlijkheid om atx mobo's op z'n btx er in te zetten maar kan natuurlijk ook gewoon atx blijven. Zeker een aanrader die kast.

[ Voor 33% gewijzigd door Grijns op 04-12-2004 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm..

ik heb maar coolermaster gemaild met die link van je. ff wachten op hun antwoord.

• Grijns
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:39:
hmm..

ik heb maar coolermaster gemaild met die link van je. ff wachten op hun antwoord.
zoals ik al zij, het mobo dat je hier ziet is gewoon een microatx dat gaat prima in een coolermaster stacker passen, dat weet ik wel zeker. Een coolermaster stacker is namelijk geheel zelf om de bouwen en daar passen zowel atx en btx mobo's in. Ik weet dit zeker omdat ik de coolermaster stacker hier naast mij heb staan ( *aai* ) en met hoeveelheid busjes die je met deze kast krijgt kan je echt alles inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:42:
[...]

zoals ik al zij, het mobo dat je hier ziet is gewoon een microatx dat gaat prima in een coolermaster stacker passen, dat weet ik wel zeker. Een coolermaster stacker is namelijk geheel zelf om de bouwen en daar passen zowel atx en btx mobo's in. Ik weet dit zeker omdat ik de coolermaster stacker hier naast mij heb staan ( *aai* ) en met hoeveelheid busjes die je met deze kast krijgt kan je echt alles inbouwen.
ok :)
waar ik nog aan zat te denken was de vraag of die agp slot, die je ook kan zien op die foto ook weer te dichtbij de wand van de behuizing zal komen, want dan heb ik er nog niets aan.

• Grijns
Het (paarse) agp slot zit mijn inziens prima. Je kan wellicht wat problemen krijgen als je het (gele) pci slot wil gebruiken indien je agp kaart een extreem grote koeling heeft maar volgens mij ziet het er prima uit.

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:55:
Het (paarse) agp slot zit mijn inziens prima. Je kan wellicht wat problemen krijgen als je het (gele) pci slot wil gebruiken indien je agp kaart een extreem grote koeling heeft maar volgens mij ziet het er prima uit.
bedankt voor de info maar t laatste lijkt me niet.
zo'n koeling moet de andere kant op wijzen, richting wand.

• Grijns
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:06:
[...]

bedankt voor de info maar t laatste lijkt me niet.
zo'n koeling moet de andere kant op wijzen, richting wand.
Met een normale agp koeler gaat het idd prima, er zijn echter ook andere, exotische, agp koelers.
zie hier: http://www.coolermaster.c...r_title=+VHC-L61+CoolViva

[ Voor 4% gewijzigd door Grijns op 04-12-2004 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:05:
[...]

Met een normale agp koeler gaat het idd prima, er zijn echter ook andere, exotische, agp koelers.
zie hier: http://www.coolermaster.c...r_title=+VHC-L61+CoolViva
volgens mij is er wat miscommunicatie :P

stel ik wil de x850xt. die heeft een cooler die lijkt op 1 van arctic-cooling. maar als ik die kaart in de agp doe ( er van uitgaand dat ati een x850xt met rialto chip uitbrengt) dan zal die koeler richting wand komen en dus niet passen in de barebone.

ik vraag me af hoe dat er uit gaat zien in die coolermaster. is er dan opeens veel meer ruimte aan de kant waar die agp zit?

• Grijns
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:10:
[...]

volgens mij is er wat miscommunicatie :P

stel ik wil de x850xt. die heeft een cooler die lijkt op 1 van arctic-cooling. maar als ik die kaart in de agp doe ( er van uitgaand dat ati een x850xt met rialto chip uitbrengt) dan zal die koeler richting wand komen en dus niet passen in de barebone.

ik vraag me af hoe dat er uit gaat zien in die coolermaster. is er dan opeens veel meer ruimte aan de kant waar die agp zit?
aaah, op die manier... als je dit moederbord atx of btx stijl in de coolermaster stacker zet gaat het prima passen. kijk hier ff voor een plaatje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/893983
Immers normale moederborden hebben meer pci sloten en daar is in deze kast ook nog bergen ruimte voor.
Als je die video kaar in de barebone wilt stoppen wordt dat idd wel wat rottiger.

Verwijderd

Topicstarter
pcies.

een optie waar ik trouwens niet eerder aan heb gedacht, is een nieuw moederbord bestellen van Soltek. Daar zit PCI-E op en heeft ook een andere positie. Dan is mn probleem al meteen opgelost.
dus hoef ik alleen maar een moederbord en ati te bestellen.

• Grijns
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:31:
pcies.

een optie waar ik trouwens niet eerder aan heb gedacht, is een nieuw moederbord bestellen van Soltek. Daar zit PCI-E op en heeft ook een andere positie. Dan is mn probleem al meteen opgelost.
dus hoef ik alleen maar een moederbord en ati te bestellen.
en die weer in de barebone proppen? klinkt als een goed idee. zo'n cm stacker is zeker niet gratis en een barebone is stukken makkelijker te verplaatsen.
Pagina: 1