[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.838 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
hmmz... straks eens even kijken.

* UnderFlow slaat zijn brakke firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:27:
ik heb van iemand die ik ken gehoord dat hij gewoon in MSN zijn mail kan openen in firefox, ik wil geen trillian of gaim

ik heb meerdere MSNs online tegelijk (dmv polypatch) en dat gaat perfect met trillian gaat het fout dat weet ik al uit ervaring dan komen alle contacts in elke lijst

met Gaim kan ik maar 1 keer aanmelden :(
Jij weet dus niet hoe Trillian werkt :

Je moet meerdere accounts ook niet onder 1 Trillian account aanmelden dan krijg je dat probleem ja, met elk protocol !!!

Maak dus meerdere Trillian accounts met elk account dus een eigen MSN account zoals het hoort en dan start je gewoon 5 keer Trillian B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dimmu schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 08:48:
[...]

edit: wat ik had geschreven is onzin; zie dat er hard gewerkt wordt aan SessionSaver; pass4 is momenteel de laatste versie op dit gebied: http://www.extensionsmirr...?showtopic=166&hl=session.

Misschien dat deze update beter werkt?
Ik geloof niet dat je me helemaal begrijpt .. :) Zodra ik FF opstart (vers en nieuw geinstalleerd)... dan is het meteen *CRASH*. FF kan niet eens een normaal window opbouwen, bij het starten van FF gaat de boel al compleet onderuit.

Ik denk dat niet een SessionSaver update helpt omdat:

a) ik alleen FF plugins/extensions kan installeren....vanuit FF en FF werkt gewoon niet.

b) ik al compleet FF van mijn PC gehaald had, incl. alle files en registry entries.. tenzij SessionSaver ergens anders wordt geinstalleerd? Buiten de FF applicatie directory? (Mag hopen van niet, dat zo mij tamelijk slordig lijken!).

Ik kan een Windows XP Restore point van enige weken geleden nog eens proberen.... misschien dat dat helpt.. :|

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tazzman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:14:
FF uninstalled, re-installed.. maar zelfde probleem.
FF uninstalled, uit registry alle FF verwijzingen gehaald, FF directory gedelete, reboot, reinstall .. zelfde probleem.

Volgende optie is wellicht XP overnieuw te installeren maar dat gaat mij een beetje ver :) Iemand enig idee wat hier loos is?
Ik lees uit je verhaal niet dat je al een nieuw profiel hebt aangemaakt (geprobeerd)? Doormiddel van: firefox -p

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die had ik ook al weggegooid meen ik - ik zal vanavond nog eens kijken, wist niet dat je met die cmdline optie ook een nieuwe profile kan aanmaken. Thx.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het pas met mijn broer over Firefox. Hij gebruikt nog Internet Explorer om twee redenen: De bekendste, niet alle sites werken, en nog één: Het niet-automatisch-naar-beneden-scrollen als je op de "back" knop hebt gedrukt.
Ik gebruikt zelf uiteraard wel Firefox. Ik heb zelfden last van websites die het niet goed doen, en als dat zo is dan wil ik niet eens op die site komen ;)
Maar ik snap niet dat het automatisch-scrollen als je op de back-knop hebt gedrukt niet goed werkt. Opera heeft het wel. Waarom kan dit niet eenvoudig erin gebakken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:32:
Ik had het pas met mijn broer over Firefox. Hij gebruikt nog Internet Explorer om twee redenen: De bekendste, niet alle sites werken, en nog één: Het niet-automatisch-naar-beneden-scrollen als je op de "back" knop hebt gedrukt.
Ik gebruikt zelf uiteraard wel Firefox. Ik heb zelfden last van websites die het niet goed doen, en als dat zo is dan wil ik niet eens op die site komen ;)
Maar ik snap niet dat het automatisch-scrollen als je op de back-knop hebt gedrukt niet goed werkt. Opera heeft het wel. Waarom kan dit niet eenvoudig erin gebakken worden?
Zou je een voorbeeld kunnen noemen waarbij niet automatisch teruggescrolled wordt? Want ik heb daar eigenlijk nooit last van (hier eerst wel, maar met die 304 headers niet meer, maar hierbuiten ook niet meer). Heb op verschillende sites geprobeerd, maar telkens scroll ik @auto weer mooi naar beneden.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:41:
[...]

Zou je een voorbeeld kunnen noemen waarbij niet automatisch teruggescrolled wordt? Want ik heb daar eigenlijk nooit last van (hier eerst wel, maar met die 304 headers niet meer, maar hierbuiten ook niet meer). Heb op verschillende sites geprobeerd, maar telkens scroll ik @auto weer mooi naar beneden.
Hier dus ja, en bijvoorbeeld inkoopacties.net. Maar het gaat mij er niet om bij welke sites het wel of niet werkt, ik vind het niet zo hinderlijk. Ik vraag me alleen af waarom het gebeurt, en dat niet makkelijk opgelost kan worden in de browser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Daar zijn dus tabs voor B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:09:
echt heel vreemd heb er nu 2 dage problemen mee gehad,
niets aangepast en nu gaat ie weer volledig goed ...

Vaag
Heb je toevallig niet een extension update gedaan?
Ik had hetzelfde probleem namelijk ook. Na het updaten van de extensies werkte het allemaal weer zoals het hoort.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:35:
[...]

Jij weet dus niet hoe Trillian werkt :

Je moet meerdere accounts ook niet onder 1 Trillian account aanmelden dan krijg je dat probleem ja, met elk protocol !!!

Maak dus meerdere Trillian accounts met elk account dus een eigen MSN account zoals het hoort en dan start je gewoon 5 keer Trillian B)
los daarvan vond ik het zowiezo bagger eruit zien en niet prettig werken. nee trillian is GEEN optie

GAIM ben ik echter erg over te spreken (onder linux) alleen onder windows kan ik maar 1 account tegelijk openen! en dan valt GAIM dus ook af

daarnaast ken ik iemand en die heeft het probleem niet! die kan gewoon op MSN mail klikken en die wordt dan geopend in firefox en hij heeft er niks voor gedaan behalve dan een bekende bug opgelost en dat heb ik ook gedaan! en nu opent hij wel alle links in b.v. een MSN venster in firefox maar de MSN mail niet en FTD links ook niet

FTD is een usenet progg. om te kijken wat erop de nieuwsgroepen te vinden is hartstikke handig en uiteraard veel links, en ook al die links opent hij met IE en dat zuigt!!!

http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox_bug_246078.asp

dat is een link van de betreffende bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:52:
[...]
daarnaast ken ik iemand en die heeft het probleem niet! die kan gewoon op MSN mail klikken en die wordt dan geopend in firefox en hij heeft er niks voor gedaan behalve dan een bekende bug opgelost en dat heb ik ook gedaan! en nu opent hij wel alle links in b.v. een MSN venster in firefox maar de MSN mail niet en FTD links ook niet
Las hier iets over iemand die het allemaal in Maxthon geopend wilde hebben. Misschien dat je daar iets aan hebt:
Right. So I finally got pissed off enough at IE to do another search for this. I found a post over at Maxthon Forums with some registry entries that supposedly fix it. I'm willing to give it a shot, but I have a question. What exactly do I change? Does the '@' symbol mean make a new entry, and put ContentType to 'text/html' ? I've played with the registry quite a bit before, but I just want to be sure before I bork something...

[HKEY_CLASSES_ROOT\.html]
"PerceivedType"="text"
@="MaxthonHTML"
"Content Type"="text/html"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.htm]
"PerceivedType"="text"
@="MaxthonHTML"
"Content Type"="text/html"

[HKEY_CLASSES_ROOT\MyIEHTML\DefaultIcon]
@="C:\\Program Files\\Maxthon\\Maxthon.exe,0"

[HKEY_CLASSES_ROOT\MyIEHTML\Shell]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\MyIEHTML\Shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\MyIEHTML\Shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\Maxthon\\Maxthon.exe\" \"%1\""
Bron: Shortmedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijn net trillian nog maar eens geprobeerd meteen weer al mijn contacts door de war terwijl ik gewoon een nieuw venster koos... bagger progg.

miranda geprobeerd jeez das helemaal bagger

:( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
ik heb een klein probleempje:
Als ik nu tekst selecteer en kies voor "search web for" dan beland deze zoek opdracht bij www.google.co.uk
Hoe kan ik er voorzorgen dat ik gewoon via www.google.nl zoek ?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik nam firefox vooral omdat ik IE gewoon haat (weet niet waarom :P ) en omdat het tabbed browsing heeft. Maar dit werkt niet bij mij ofzo, de enige tabs die ik zie zijn Gratis Hotmail etc. :? 8)7 Hoe zet ik tabbed browsing aan, en krijg ik dan telkens als ik een nieuwe site intype een nieuwe tab? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:04:
[...]

Las hier iets over iemand die het allemaal in Maxthon geopend wilde hebben. Misschien dat je daar iets aan hebt:

[...]
Bron: Shortmedia
heb je de uitslag er ook bij ??? (of het werkte?) maar volgens mij is dit precies wat die bug fix doet die ik gepost heeft, en die kennis van mij heeft echt alleen die fix gedaan en daar werkt het zonder allerlei omwegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFrozen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
Ik nam firefox vooral omdat ik IE gewoon haat (weet niet waarom :P ) en omdat het tabbed browsing heeft. Maar dit werkt niet bij mij ofzo, de enige tabs die ik zie zijn Gratis Hotmail etc. :? 8)7 Hoe zet ik tabbed browsing aan, en krijg ik dan telkens als ik een nieuwe site intype een nieuwe tab? :)
bestand en dan nieuwe tab ;)

extra ===> opties ===> geavanceerd ===> ff lezen en aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:21:
[...]
bestand en dan nieuwe tab ;)

extra ===> opties ===> geavanceerd ===> ff lezen en aanpassen ;)
Na het volgen van de volledige tip uit de faq: [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI[/rml]
sunturion schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
Als ik nu tekst selecteer en kies voor "search web for" dan beland deze zoek opdracht bij www.google.co.uk
Ik denk in about:config eventjes browser.search.defaulturl aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
sunturion schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
Je kan in about:config de waarde van browser.search.defaulturl veranderen in:
http://www.google.nl/search?q=
Dat zou moeten werken.
TheFrozen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
Als je een link in een nieuwe tab wil, kan dat ook door er op te klikken met je scrollwiel. Verder kan je altijd een 'new tab'-knopje toevoegen aan een balk, dat vond ik iig handig.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
heb je de uitslag er ook bij ??? (of het werkte?) maar volgens mij is dit precies wat die bug fix doet die ik gepost heeft, en die kennis van mij heeft echt alleen die fix gedaan en daar werkt het zonder allerlei omwegen....
Nee heb ik ook niet kunnen vinden. Blijkbaar werkt dat met die fix van jou kennis niet bij iedereen of heeft hij soms meer gedaan dan hij weet. Hebben jullie wel dezelfde versie van MSN en Fx?

[ Voor 1% gewijzigd door Electronical op 04-01-2005 22:38 . Reden: Gert-Paul was me net voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronical schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:38:
Nee heb ik ook niet kunnen vinden. Blijkbaar werkt dat met die fix van jou kennis niet bij iedereen of heeft hij soms meer gedaan dan hij weet. Hebben jullie wel dezelfde versie van MSN en Fx?
ja

ik flip hier echt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37

Reinier

\o/

Als je een link in een nieuwe tab wil, kan dat ook door er op te klikken met je scrollwiel. Verder kan je altijd een 'new tab'-knopje toevoegen aan een balk, dat vond ik iig handig.
Dat werkt overigens niet met alle muizen, vreemd genoeg. Met de mouse gestures plugin kan je ook makkelijk nieuwe tabs openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
[...]

Je kan in about:config de waarde van browser.search.defaulturl veranderen in:
http://www.google.nl/search?q=
Dat zou moeten werken.
Ik was al aan het zoeken in de about:config, maar kon maar niet vinden waar het stond.
Bedankt _/-\o_

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Ok, dat is dus opgelost, maar nu, hoe haal ik de "bladwijzerblak" weg? Sorry, ben nogal erge leek met firefox |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

TheFrozen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:50:
Ok, dat is dus opgelost, maar nu, hoe haal ik de "bladwijzerblak" weg? Sorry, ben nogal erge leek met firefox |:(
Heb geen Nederlandse FFox, maar het is iets als Beeld -> Werkbalken -> Bladwijzerbalk

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
TheFrozen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:50:
Rechterklik op de balk met 'Bestand' enz. en dan het vinkje voor 'bladwijzerbalk' weghalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Electronical op 04-01-2005 22:55 . Reden: Alweer te sloom, haha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Reinier schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:48:
[...]Dat werkt overigens niet met alle muizen, vreemd genoeg.
Je moet wel in je mouse control panel de functie van de middelste knop op "middle mouse button" zetten.
Ik had hem op "doubleclick" staan en ja, dan werkt het niet.... (logitech)

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<te traag met lezen,typen>
via (engelse versie) view -> toolbars -> uitvinken wat je niet wil hebben
of aan de linker kant van de balk gaan staan met je muis en dan rechtermuisknop en dan wegvinken.

</te traag met lezen,typen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Ok, alles is nu geconfigged, snap nu hoe alles werkt. Wordt nu mun standaart browser :)
Maar in welke map staan de "favorieten" van Firefox? En zijn er nog leuke plugins? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFrozen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:03:
Ok, alles is nu geconfigged, snap nu hoe alles werkt. Wordt nu mun standaart browser :)
Maar in welke map staan de "favorieten" van Firefox? En zijn er nog leuke plugins? 8)
je mag best wel wat lezen cq uitzoeken hoor...

bladwijzers=favorieten

plugins zat google eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Al jou vragen staan ongeveer wel in dit topic al 3x vermeld. Misschien is de search iets?
# Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:

* Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
* Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
* Linux: ~/.mozilla/firefox/xxxxxxxx.default/
* MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Rechtstreeks uit de startpost. Als je in zo'n map rondbanjert, kom je ergens een file bookmarks.html tegen en daar zitten je bookmarks opgeslagen.

Voor plugins kun je eens op Extensionsmirror.nl kijken. Er zijn er meer dan zat. Daarnaast zijn er ook nog zat themes...

[ Voor 11% gewijzigd door Electronical op 04-01-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Favorieten heten "bookmarks" en worden in 1 file -anders dus dan bij IE!) opgeslagen in je profiel. Je profiel is ergens in
code:
1
C:\Documents and Settings\NAAM\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

te vinden. De bookmarks.html file kun je ook gewoon in je browser bekijken.

Leuke extensions (want die bedoel je waarschijnlijk):
All-in-One Gestures
BBCode
Digger
Disable Targets For Downloads
FirefoxView
Flashblock
ieview
LastTab
Linky
miniT (drag+indicator)
Nuke Anything
SessionSaver
Show Failed URL
Tabbrowser Preferences
text/plain
undoclosetab

[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 04-01-2005 23:10 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Br@m schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:55:
[...]

Ik lees uit je verhaal niet dat je al een nieuw profiel hebt aangemaakt (geprobeerd)? Doormiddel van: firefox -p
*ZOEN* ;) Profile had ik inderdaad niet gedelete - helemaal vergeten. |:( Dat loste meteen het probleem op ... ben nu weer lekker terug onder/op/met FF 1.0 en mijn fav plugins. Helemaal happy weer - voelde me toch erg onprettig met IE6 weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er in Firefox een optie om urls die zijn ingetypt te orderen? Nu is het zo dat ze op volgorde van invoerdatum staan. Bij IE staat de laatst geselecteerde bovenaan, wat ik erg handig vind. Ook ben ik benieuwd of er een mogelijk is om ingetypte urls selectief te verwijderen, dus zonder direct ook mijn gehele geschiedenis te verwijderen (analoog aan de typedUrls reg. sleutel van IE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 09:58:
Zit er in Firefox een optie om urls die zijn ingetypt te orderen? Nu is het zo dat ze op volgorde van invoerdatum staan. Bij IE staat de laatst geselecteerde bovenaan, wat ik erg handig vind. Ook ben ik benieuwd of er een mogelijk is om ingetypte urls selectief te verwijderen, dus zonder direct ook mijn gehele geschiedenis te verwijderen (analoog aan de typedUrls reg. sleutel van IE).
Ga naar de adresbalk type een gedeelte van de URL in die je wil verwijderen, ga vervolgens met de pijltjestoetsen naar de URL toe (in het dropdownding dus) en druk daar op Shift+Enter om de URL te verwijderen die je weg wil hebben. Volgens mij werkt dat.

[edit]
En ordenen kan niet, misschien via een extensie, maar zie daarvoor https://update.mozilla.org/ of http://www.extensionsmirror.nl/

[ Voor 9% gewijzigd door Harm op 05-01-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zpottr schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:09:
[...]Leuke extensions (want die bedoel je waarschijnlijk):
All-in-One Gestures
BBCode
Digger
Disable Targets For Downloads
FirefoxView
Flashblock
ieview
LastTab
Linky
miniT (drag+indicator)
Nuke Anything
SessionSaver
Show Failed URL
Tabbrowser Preferences
text/plain
undoclosetab
kan je misschien bij elke een korte uitleg geven? scheelt een hoop zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nah, check zelf ff op www.extensionsmirror.nl, daar staat alles wat je wilt weten. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waar kan ik de file met cookie info vinden van FireFox ? heb in die documents&settings map gekeken maar daar kan ik t niet vinden. Search met GoT levert enkel de wat vinden we ervan topics op :{ Iemand die t antwoord me snel kan vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
In C:\Documents and Settings\$NAAM\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\$profielnaam\ is een bestand genaamd cookies.txt te vinden. Daarin staat cookie-informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:28:
In C:\Documents and Settings\$NAAM\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\$profielnaam\ is een bestand genaamd cookies.txt te vinden. Daarin staat cookie-informatie.
tnx, heb ik me daar toch helemaal op blind zitten staren :o :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04
Firefox is gewoon super! GIF plaatjes loopt vloeiender en sneller dan IE en laden gaat iets sneller dan IE. Maar nadeel is dat hij meer geheugen vreet dan IE (maar dat zou geen probleem zijn),

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Room42 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:58:
Nah, check zelf ff op www.extensionsmirror.nl, daar staat alles wat je wilt weten. :)
Jammer dat de forum opzet van de site niet echt handig is qua even snel door de lijst met extensions bladeren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niet echt een probleem, eerder een verwondering.

Ik zie hier allemaal mensen die de links in hun MSN niet kunnen openen in FF.
Ik heb hier nooit last van? Al mijn links openen braaf in FF in een nieuw tabblad :)
Of gaat het om "ga naar mijn postvak in"? (Al gaat dát bij mij naar TB, niet FF, zoals het hoort)

Heb ik geluk of begrijp ik het probleem niet helemaal?

* anandus kan zich nooit herinneren dat linkjes niet in FF openen...

Wat ik trouwens bij extensionmirror echt heel heel erg mis is een top 20 van meest populaire downloads voor FF en TB...

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 05-01-2005 12:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:20:
Ga naar de adresbalk type een gedeelte van de URL in die je wil verwijderen, ga vervolgens met de pijltjestoetsen naar de URL toe (in het dropdownding dus) en druk daar op Shift+Enter om de URL te verwijderen die je weg wil hebben. Volgens mij werkt dat.
Ik denk dat je Shift + Del bedoeld..
anandus schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:24:

Ik heb hier nooit last van? Al mijn links openen braaf in FF in een nieuw tabblad :)
Of gaat het om "ga naar mijn postvak in"? (Al gaat dát bij mij naar TB, niet FF, zoals het hoort)

Bij mij ging het altijd om de Link van de e-mail, dus bv in de kleine popupjes als je nieuwe Hotmail had, of links via het Bestand menu > ga naar hotmail postvak in oid.

* Unverter is nu alleen een blije Miranda IM gebruiker..

Wat ik trouwens bij extensionmirror echt heel heel erg mis is een top 20 van meest populaire downloads voor FF en TB...
Nou ze bestaan wel hoor:
Firefox top 30
Thunderbird top 15

Verder is trouwens in de Startpost ook wel basicinfo over sommige extensies te vinden. Alleen natuurlijk niet allemaal, 500 is wel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

f*ck f*ck f*ck!!!

Ineens al mijn bookmarks weg, al mijn instellingen :/

Denk najah, importeer ze wel weer opnieuw uit IE. Krijg ik alles er soms 6 keer in, soms 1 keer. Haal ik de dubbele weer weg, en zet ik ze op de goede plek. Na een nieuw venster ofzo geopend te hebben, is er ineens weer wat mis, staan er weer dubbele en op de verkeerde plek links in :/

Maar ff reinstallen dat firefox, moet niet te vaak gaan doen, want anders is het weer back to IE :)

Iemand enig idee waar firefox zijn instellingen + bookmarks opslaat ??

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 05-01-2005 14:01 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Damian schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:47:
f*ck f*ck f*ck!!!

Ineens al mijn bookmarks weg, al mijn instellingen :/

Denk najah, importeer ze wel weer opnieuw uit IE. Krijg ik alles er soms 6 keer in, soms 1 keer. Haal ik de dubbele weer weg, en zet ik ze op de goede plek. Na een nieuw venster ofzo geopend te hebben, is er ineens weer wat mis, staan er weer dubbele en op de verkeerde plek links in :/

Maar ff reinstallen dat firefox, moet niet te vaak gaan doen, want anders is het weer back to IE :)

Iemand enig idee waar firefox zijn instellingen + bookmarks opslaat ??
Staat in de startpost..
# Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:

* Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
* Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
* Linux: ~/.mozilla/firefox/xxxxxxxx.default/
* MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Hopelijk kun je daar nog wat bestanden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:24:

het probleem ligt alsvolgt:

nadat ik FF had geinstalleerd en als standaard browser had staan wou hij ELKE link buiten FF met IE openen. toen heb ik een bug oplossing gevonden (een registry sleutel) en daarna werkte alle links wel met FF behalve dus idd de mailbox van MSN en ook de links in FTD

die wil ik ook op FF hebben en na veel googlen heb ik nog steeds geen oplossing, behalve dat ik weet dat er heeeeeeeel veeeeeeeeel zijn met dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een probleem met Firefox op een Windows 2000-PC waar ook IE 5 op staat. Een tijdje lang kan ik Firefox opstarten zonder problemen of meldingen. Dan, het lijkt op willekeur, krijg ik onderstaand screen te zien. Ik kies dan maar een profiel, geen idee waarom ik dat ineens moet doen en eerder niet, maar ok. Ik krijg dan echter de melding "Kan het profiel "standaardgebruiker" niet gebruiken omdat het in gebruik is. Kies een ander profiel of maak een nieuwe aan".

Als ik een andere kies, krijg ik dezelfde melding. Elke keer een nieuw profiel aanmaken is ook niet echt een optie, want dan ben ik steeds mijn bookmarks kwijt, los van het feit dat ik dan op een gegeven moment enkele tientallen profielen overhoud. Als ik de PC een keer opnieuw opstart, werkt Firefox weer een tijdje.

Iemand ideeen? Dank je!

Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/2353/firefox5sm.jpg

edit:
je kunt hier geen pics attachen? hmm... dan moet je je maar even een schermpje inbeelden van Firefox waar je een profiel kunt kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-01-2005 15:17 . Reden: plaatje vergeten ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Je moet gewoon [img] url van je pic[/url] doen.. wel; eerst ff uploaden op Imageshack.us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

DeRCT13 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:11:
Je moet gewoon [img] url van je pic[/url] doen.. wel; eerst ff uploaden op Imageshack.us.
Tieteh, dat werkt! Normaal gesproken kun je kleine plaatjes wel attachen namelijk, maar goed. Dat imageshack werkt ook goed zo, thanx for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:29:
Ik heb een probleem met Firefox op een Windows 2000-PC waar ook IE 5 op staat. Een tijdje lang kan ik Firefox opstarten zonder problemen of meldingen. Dan, het lijkt op willekeur, krijg ik onderstaand screen te zien. Ik kies dan maar een profiel, geen idee waarom ik dat ineens moet doen en eerder niet, maar ok. Ik krijg dan echter de melding "Kan het profiel "standaardgebruiker" niet gebruiken omdat het in gebruik is. Kies een ander profiel of maak een nieuwe aan".

Als ik een andere kies, krijg ik dezelfde melding. Elke keer een nieuw profiel aanmaken is ook niet echt een optie, want dan ben ik steeds mijn bookmarks kwijt, los van het feit dat ik dan op een gegeven moment enkele tientallen profielen overhoud. Als ik de PC een keer opnieuw opstart, werkt Firefox weer een tijdje.

Iemand ideeen? Dank je!

[afbeelding]

edit:
je kunt hier geen pics attachen? hmm... dan moet je je maar even een schermpje inbeelden van Firefox waar je een profiel kunt kiezen.
Ja.. dit gebeurd als het firefox.exe proces nog draait (niet meer zichtbaar) en je firefox opstart. Als je dit scherm krijgt, moet je even ctr+alt+delete doen om het firefox.exe bestandje te killen en dan weer is op te starten.

Ik heb geen flauw idee waarom hij bij jou zo vaak zou "crashen"? corrupt profiel of slechte plugins?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

apNia schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:53:
kan je misschien bij elke een korte uitleg geven? scheelt een hoop zoeken :D
UnderFlow schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:09:
Jammer dat de forum opzet van de site niet echt handig is qua even snel door de lijst met extensions bladeren :o
Wat zijn jullie enorm luie figuren zeg.

Maar goed, blijkbaar krijgen jullie het zelf niet verzonnen: Open http://extensionsmirror.nl/ in een andere tab, kopieer en plak een paar keer een extensienaam in het zoekveld en, happy happy, Underflow en apNia zijn weer wat wijzer geworden. Of gebruik find as you type en ctrl-enter op http://extensionroom.mozdev.org/ . Google werkt ook prima trouwens. Bovendien komen veel van de extensies ook terug in dit topic.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Iemand die weet hoe ik dit doe, maar dan voor full-screen (F11):

Cascading Stylesheet:
1
window[sizemode="maximized"] > toolbox { display: none; }

Het is iets dat in userChrome.css moet komen te staan om wat borders in full-screen te verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door epias op 05-01-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Volgens de berschrijving van de extentie adblock is het mogelijk regular expressions te gebruiken bij het blocken van adds.

Wat ik wil is de syntax om adds te bannen,. Als ze op *.tweakers.net getoond worden wil ik ze wel zien, want dat moet en ik wil geen ban en je steunt dan GOT. Ik ben niet voor niets abbo.

Een add van de frontpage ziet er bijvoorbeeld als volgt uit
code:
1
http://adserver.webads.nl/jserver/SITE=TWEAKERS/AREA=TWEAKERS_HOME/ADSIZE=120X600/AAMSZ=120X600/POSITION=RIGHT/PAGEID=77044/ACC_RANDOM=1104956909

Wat is dan de syntax om adds te bannen vanaf het domein http://adserver.webads.nl/, behalve als de tekst TWEAKERS er in voor komt.

Wie weet hoe je dit juist kan configureren?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:31:
Heb je ucchan's tutorial gelezen? -> http://www.seeraamuun.net/tutorials/regextutorial.html

Anders even wachten tot hijzelf langskomt..
epias schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:23:
Iemand die weet hoe ik dit doe, maar dan voor full-screen (F11):

Cascading Stylesheet:
1
window[sizemode="maximized"] > toolbox { display: none; }

Het is iets dat in userChrome.css moet komen te staan om wat borders in full-screen te verwijderen.
Ik ken alleen de extensie allmostfullscreen, maar ik vraag me af of die randen weghaalt zoals jij graag wil.
Verder weet ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Zpottr schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:04:
[...]

[...]

Wat zijn jullie enorm luie figuren zeg.

Maar goed, blijkbaar krijgen jullie het zelf niet verzonnen: Open http://extensionsmirror.nl/ in een andere tab, kopieer en plak een paar keer een extensienaam in het zoekveld en, happy happy, Underflow en apNia zijn weer wat wijzer geworden. Of gebruik find as you type en ctrl-enter op http://extensionroom.mozdev.org/ . Google werkt ook prima trouwens. Bovendien komen veel van de extensies ook terug in dit topic.
:)

Ik heb gewoon liever een lange lijst dan 30 bladzijden waar ik door moet bladeren zonder indicatie bij welke letter je ongeveer bent ;)

Magoed details en bijzaak allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57
Tukk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:31:
Volgens de berschrijving van de extentie adblock is het mogelijk regular expressions te gebruiken bij het blocken van adds.

Wat ik wil is de syntax om adds te bannen,. Als ze op *.tweakers.net getoond worden wil ik ze wel zien, want dat moet en ik wil geen ban en je steunt dan GOT. Ik ben niet voor niets abbo.

Een add van de frontpage ziet er bijvoorbeeld als volgt uit
*knip*

Wat is dan de syntax om adds te bannen vanaf het domein http://adserver.webads.nl/, behalve als de tekst TWEAKERS er in voor komt.

Ik weet niet wat voor filters je allemaal hebt, maar dit is gewoon heel erg lastig. Stel: je hebt als filter
/ad(cycle|farm|vertisement|server)+/

Je filter zal het script van GoT matchen met
adserver

Vanaf dat punt moet je kijken hoe je herkent dat het om tweakers gaat. In dit geval:
ad(cycle|farm|vertisement|server)+(?!\/jserver\/SITE=TWEAKERS)

Het stukje in
(?! )
is een negatieve lookahead assertion. Als dit letterlijk wordt gezien na het matchen van het voorgaande filter matcht het filter dus alsnog niet. Nadeel is wel: je kunt alleen vooruit kijken. Je hebt dus de mazzel dat het herkenbare stukje NA het gefilterde stuk staat... maar... je bent er nog niet. Er zitten advertenties tussen waarvan het aan de URL simpelweg NIET te zien is of ze bij tweakers horen of niet. Helaas... we moeten dus wachten tot de adblocklieden whitelists gaan implementeren :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenplant op 05-01-2005 23:01 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen is er nou echt niemand die dit probleem kan oplossen ;( ;( ;(

MSN mail opent in IE ipv FF
links in FTD (proggie om in nieuwsgroepen te kijken) opent ook alles in IE ipv FF

de rest gaat allemaal prima...

een andere messenger was een optie
GAIM=hartstikke mooi maar max 1 account tegelijk dus valt af
trillian=zuigt aan alle kanten
miranda=helemaal 10x niks

voor FTD nog helemaal niks gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GandalfTheGrey schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:02:
[...]

Ja.. dit gebeurd als het firefox.exe proces nog draait (niet meer zichtbaar) en je firefox opstart. Als je dit scherm krijgt, moet je even ctr+alt+delete doen om het firefox.exe bestandje te killen en dan weer is op te starten.

Ik heb geen flauw idee waarom hij bij jou zo vaak zou "crashen"? corrupt profiel of slechte plugins?
Ga ik proberen, thanx! En er zitten nog geen plugins in trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:28:
mensen is er nou echt niemand die dit probleem kan oplossen ;( ;( ;(
Je MSN-probleem is op te lossen via MSN Plus! met die StuffPlug-NG-plugin te laden. Voor je andere programma ken ik geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:54:
[...]
Je MSN-probleem is op te lossen via MSN Plus! met die StuffPlug-NG-plugin te laden. Voor je andere programma ken ik geen oplossing.
ja leuk, probeer hem eens te downen zou ik zeggen. dat gaat dus niet want alle mirrors zijn over hun data heen...

los daarvan moet het ook zonder plugins kunnen alleen weet ik niet hoe, ik google me de PIEP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Het kan niet anders, of je moet die executables gaan hacken. Het is gewoon hard in de code geprogrammeerd dat er gebruikgemaakt moet worden van IE en niet van de standaard browser. Daar kun je vrij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:57:
[...]

ja leuk, probeer hem eens te downen zou ik zeggen. dat gaat dus niet want alle mirrors zijn over hun data heen...
Waarom toch >:) ?

Misschien een stomme oplossing, maar... kun je geen andere programma's voor het doel gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:58:
Ja idd, ik heb nu een paar plugins, echt super! Ik heb View as IE, Delete this object, en open link in nieuwe tab. Dat was het geloof ik. Kan iemand een nederlandse korte beschrijving geven van alle plugins, van van de helft snap ik geen meter, en mijn engels is echt niet ZOOO slecht.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
TheFrozen schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:33:
[...]

Ja idd, ik heb nu een paar plugins, echt super! Ik heb View as IE, Delete this object, en open link in nieuwe tab. Dat was het geloof ik. Kan iemand een nederlandse korte beschrijving geven van alle plugins, van van de helft snap ik geen meter, en mijn engels is echt niet ZOOO slecht.. :(
Uh... ik weet niet wie er gestoord genoeg is om continu dat ding bij te werken met vertalingen... het zijn er zeg maar zo'n... 94 :? ?

In de wiki van mozbrowser staan er ook wel een paar :) . (ff zelf verzinnen hoe je daar komt :P )

En verder... als je niet snapt wat het doet heb je het misschien ook niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:14:
Het kan niet anders, of je moet die executables gaan hacken. Het is gewoon hard in de code geprogrammeerd dat er gebruikgemaakt moet worden van IE en niet van de standaard browser. Daar kun je vrij weinig aan doen.
leg mij dan eens uit dat een kennis van mij dit probleem niet heeft ?

hij heeft NIETS gedaan behalve die ene bug opgelost en dat heb ik ookk (registry key om de default browser geheel te laten werken)

hij heeft gewoon MSN zonder plus

als hij op email klikt opent hij hem in firefox

maar inmiddels is het me wel gelukt en gebruik ik GAIM :)

nog ff wennen hier en daar maar bevalt me wel... FTD zijn ze mee bezig dus dat komt vast ook wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
ucchan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:41:
[...]

Uh... ik weet niet wie er gestoord genoeg is om continu dat ding bij te werken met vertalingen... het zijn er zeg maar zo'n... 94 :? ?

In de wiki van mozbrowser staan er ook wel een paar :) . (ff zelf verzinnen hoe je daar komt :P )

En verder... als je niet snapt wat het doet heb je het misschien ook niet nodig ;)
Ik bedoelde eigenlijk alleen die die aardige meneer dinges daar voor me gepost had. En achterlijk ben ik ook niet, kwam nogal noob over omdat ik gewoon paar dingen niet gewent was :X En natuurlijk kan je wel iets nodig hebben, ookal snap je niet wat het doet. Iets waar je zelf niet meteen opkomt kan toch nog wel handig zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nog even over dat 'whitelisten' :
(?!.*TWEAKERS)
zal het truukje ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
hier stond onzin

[ Voor 95% gewijzigd door Splash op 06-01-2005 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:57:
[...]

los daarvan moet het ook zonder plugins kunnen alleen weet ik niet hoe, ik google me de PIEP
Ik kan alleen maar vinden dat het hard-coded is en dat de plugin de oplossing is. Op google zijn trouwens wel mirrors te vinden van de plugin, hoor. Dus dat je het niet kan downloaden is redelijke onzin.

[ Voor 188% gewijzigd door Room42 op 06-01-2005 03:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 12:59
Er is ook een tooltje om de default browser goed in te stellen:

Set the default browser for your user profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
TheFrozen schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:33:
[...]

En naast de tips die Ucchan al gaf kun je ook op http://www.mozilla-nl.org/projecten/extensies/firefox/ kijken. Daar staat voor alle 31 vertaalde extensies ook een beschrijving.

Verder zijn er trouwens ook plannen voor een grote Firefox advertentie in een Nederlandse krant (Telegraaf waarschijnlijk) zie ook dit en dit topic op MozBrowser.nl om te kijken of we in de buurt komen van de 40.000 euro die er minimaal nodig is voor een volledige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik (Windows 2000 SP4 client in netwerk, Firefox 1.0) heb nog een probleem met Firefox. Soms wanneer ik op een link klik, of die open in een nieuwe tab, dan laadt 'ie niet meer. Ook als je handmatig een URL intikt, gebeurt er niets meer. Je ziet wel dat rondje van "laden", wat normaal beweegt als 'ie een pagina laadt. Maar het rondje staat nu stil, en geen enkele link krijg je meer geladen. Je moet dan Firefox afsluiten en opnieuw openen om het te fixen. Iemand een idee? Want ik zit nu weer aan de IE, en tja... well.... you know...... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-01-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lizard schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 04:27:
Er is ook een tooltje om de default browser goed in te stellen:

Set the default browser for your user profile
Maar werkt dat dus ook voor MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Gert-Paul schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:47:
Verder zijn er trouwens ook plannen voor een grote Firefox advertentie in een Nederlandse krant (Telegraaf waarschijnlijk) zie ook dit en dit topic op MozBrowser.nl om te kijken of we in de buurt komen van de 40.000 euro die er minimaal nodig is voor een volledige pagina.
40.000 is wel veel geld... Zou de Telegraaf er niet iets af doen, omdat het Firefox is. Misschien zijn er nog andere grote bedrijven die interesse hebben om te sponsoren. Ik lees af en toe ook mee op het forum van mozbrowser.nl, maar met die bedragen kom je er waarschijnlijk niet. Ik vind het wel een leuk initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:53:
Ik (Windows 2000 SP4 client in netwerk, Firefox 1.0) heb nog een probleem met Firefox. Soms wanneer ik op een link klik, of die open in een nieuwe tab, dan laadt 'ie niet meer. Ook als je handmatig een URL intikt, gebeurt er niets meer. Je ziet wel dat rondje van "laden", wat normaal beweegt als 'ie een pagina laadt. Maar het rondje staat nu stil, en geen enkele link krijg je meer geladen. Je moet dan Firefox afsluiten en opnieuw openen om het te fixen. Iemand een idee? Want ik zit nu weer aan de IE, en tja... well.... you know...... ;)
Heb je al Safe Mode/Nieuw profiel geprobeerd. Zijn vaak de oplossingen voor zulk soort problemen.
Room42 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:22:
[...]

Maar werkt dat dus ook voor MSN?
Vraag me af. Is eerder een progje om de standaard browser helemaal goed in te stellen. Maar volgensmij houdt MSN voor de mail hier sowieso geen rekening mee.
Electronical schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:41:
[...]

40.000 is wel veel geld... Zou de Telegraaf er niet iets af doen, omdat het Firefox is. Misschien zijn er nog andere grote bedrijven die interesse hebben om te sponsoren. Ik lees af en toe ook mee op het forum van mozbrowser.nl, maar met die bedragen kom je er waarschijnlijk niet. Ik vind het wel een leuk initiatief.
Zeker. Ik weet niet of er nog korting is omdat Firefox non-profit is. Zou je eigenlijk aan Ronald-Jan op MozBrowser moet vragen.
Ik weet ook niet of we het gaan halen, maar het is zeker niet onmogelijk. Als we 2000 man bij elkaar kunnen krijgen die elk 20 euro willen bijbetalen zijn we er. En dan heb ik nog niet over bedrijven die mischien wel voor meer willen bijdragen. Daarnaast zal dit ook wel hier in NL weer de nodige publiciteit trekken. Iedere Firefox-enthousiast hoort er dan wel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Gert-Paul schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:57:

Zeker. Ik weet niet of er nog korting is omdat Firefox non-profit is. Zou je eigenlijk aan Ronald-Jan op MozBrowser moet vragen.
Ik weet ook niet of we het gaan halen, maar het is zeker niet onmogelijk. Als we 2000 man bij elkaar kunnen krijgen die elk 20 euro willen bijbetalen zijn we er. En dan heb ik nog niet over bedrijven die mischien wel voor meer willen bijdragen. Daarnaast zal dit ook wel hier in NL weer de nodige publiciteit trekken. Iedere Firefox-enthousiast hoort er dan wel van..
Vet offtopic en ietwat gewaagt maar maak die €20,= dan over naar Giro555 :D . Firefox red zich zo ook wel lijkt me.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gert-Paul schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:47:
[...]
Dat was precies wat ik gisteren dacht toen iki boodschappen aan het doen was :)

* anandus wil wel een beetje doneren :)

Overigens over dat msn-linkjes probleem: Ik heb geen hotmail, maar een gmail-account als passport, misschien dat het daaraan ligt?
Dus bij Hotmail-accounts naar IE gaat? Verder zou ik niet weten waarom het bij de meeste mensen naar IE gaat, maar bijvoorbeeld bij mij niet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Puresmoker schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:28:
Vet offtopic en ietwat gewaagt maar maak die €20,= dan over naar Giro555 :D . Firefox red zich zo ook wel lijkt me.
offtopic:
Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn geld aan uit geeft... Artsen zonder Grenzen heeft al gezegd dat ze nu wel genoeg heeft, dus dat onderdeel van de Samenwerkende Hulp Organisaties is al content met wat ze hebben. Al zeg ik niet dat het geld beter in een advertentie kan worden gestoken dan in de wederopbouw. Ik neem aan dat iedereen toch wel stort/gaat storten wat hij of zij nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Electronical schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:21:
[...]
offtopic:
Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn geld aan uit geeft... Artsen zonder Grenzen heeft al gezegd dat ze nu wel genoeg heeft, dus dat onderdeel van de Samenwerkende Hulp Organisaties is al content met wat ze hebben. Al zeg ik niet dat het geld beter in een advertentie kan worden gestoken dan in de wederopbouw. Ik neem aan dat iedereen toch wel stort/gaat storten wat hij of zij nodig acht.
En je hebt ook helemaal gelijk met je mening, maar 40.000 euro aan een advertentie uitgeven voor een produkt wat zo goed is dat het zichzelf al prima in de markt zet is imo een beetje zonde.

gewoon mijn 2 centen, meer niet ;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het idee van een advertentie in de Telegraaf (of een andere groot Nederlands dagblad) klinkt natuurlijk erg goed, maar je moet je wel afvragen wat van soort advertentie je dan zou moeten plaatsen. Persoonlijk denk ik namelijk dat de advertentie in de New York Times niet heel erg veel nieuwe gebruikers van Firefox heeft opgeleverd. Je zou mensen naar mijn idee toch écht over de streep moeten trekken met voorbeelden (screenshots, e.d.) en met redenen waarom Firefox beter zou zijn dan Internet Explorer of andere bestaande browsers...

Wellicht zouden diverse bedrijven (die opensouce ondersteunen) ook een donatie willen doen voor een advertentie in de krant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Puresmoker schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:30:
[...]

En je hebt ook helemaal gelijk met je mening, maar 40.000 euro aan een advertentie uitgeven voor een produkt wat zo goed is dat het zichzelf al prima in de markt zet is imo een beetje zonde.

gewoon mijn 2 centen, meer niet ;)
Waar ik me meer zorgen om maak is de timing voor zo'n advertentie. Als je zo'n kerel met een half verdronken kind in z'n armen ziet staan en op de volgende pagina een vrolijke firefoxadvertentie komt dat niet zo netjes over... een beetje als "het kan ons niks verrekken, als jij die browser maar neemt!"

Niet dat het zo is, maar ja, je doet er weinig aan hoe mensen zoiets interpreteren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zo'n advertentie zal meerdere dingen doen. Er zullen mensen daardoor van Firefox horen en het waarschijnlijk gaan gebruiken, maar er zal daardoor in Nederland ook weer veel publiciteit om Firefox ontstaan misschien ook wel in meer kranten etc. Door die tweede reden icm met de eerste denk ik dat zoiets het geld wel waard is.
Dat betekent niet, Puresmoker, dat zoiets belangrijker is dan Giro 555. Want ook daar draag ik graag mijn steentje aan bij. Voor de mensen in Azië is veel geld nodig, maar zo'n Firefox advertentie is iets wat ik ook graag zie gebeuren.

Verder weet ik niet wanneer die advertentie geplaatst wordt. Pas gisteravond is het echt begonnen, hoewel de ideeën er al wel langer lagen. Nu is het volgensmij vooral bekijken hoeveel animo er voor is. Er wordt nu een site opgezet , er moeten bepaald worden of je net als in de NYT er voor kunt zorgen dat je naam duidelijker zichtbaar wordt etc. Deze ad zal dus pas misschien rond of ruimschoots na het verschijnen van Firefox 1.1 zijn, gok ik. Zoiets moet goed geörganiseerd worden. Hoewel men in Azië nog steeds veel hulp nodig heeft, zal de publiciteit toch wel minder zijn rond die tijd. Je weet alleen niet of er dan weer zoiets verschrikkelijks gebeurd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik zoek een extensie of combinatie van extenties die in deze dingen voldoen:
- dubbelklik op leeg veld = nieuwe tab.
- CTRL of SHIFT + click op tab = tab sluiten
- Single window mode

En deze als het mogelijk is.
- SHIFT click op een link opent in nieuwe tab
- CTRL click op een link opent in nieuwe tab en gaat er heen.

de extensie dat hier dan uitkomt is Tabbrowser extentions, jammer dat deze extensie crap is, en Fok/Flabber e.d. laat crashen.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 12:59
MLO2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:22:
Ik zoek een extensie of combinatie van extenties die in deze dingen voldoen:
- dubbelklik op leeg veld = nieuwe tab.
- CTRL of SHIFT + click op tab = tab sluiten
- Single window mode

En deze als het mogelijk is.
- SHIFT click op een link opent in nieuwe tab
- CTRL click op een link opent in nieuwe tab en gaat er heen.

de extensie dat hier dan uitkomt is Tabbrowser extentions, jammer dat deze extensie crap is, en Fok/Flabber e.d. laat crashen.
Kijk eens naar:
Tab Clicking Options 0.4.1
Single Window 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

Tab Clicking Options werkt perfect.

Single Window en/of Tabbrowser Preferences werken goed voor de dingen die hierboven stonden, maar beide openen ze een Shift-click URL in een nieuw window ipv een nieuwe tab. Dus hiervoor zoek ik nog een extensie :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
MLO2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:51:
[...]

Tab Clicking Options werkt perfect.

Single Window en/of Tabbrowser Preferences werken goed voor de dingen die hierboven stonden, maar beide openen ze een Shift-click URL in een nieuw window ipv een nieuwe tab. Dus hiervoor zoek ik nog een extensie :)
Je kunt jezelf ook Ctrl + Klik aanleren :)

Misschien dat je verder met keyconfig die sneltoets ook aan kunt passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Ik kwam dit geniale plaatje tegen op internet, misschien is al ene keer gepost, maar zeker de moeite waard: http://funnypictures.punt...i2004/image/empowered.jpg

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
punt.nl :?

Ik zag in de c't wel een plaatje van een vos die als een reu tegen een IE-e aanpist, bedoel je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ucchan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:33:
punt.nl :?

Ik zag in de c't wel een plaatje van een vos die als een reu tegen een IE-e aanpist, bedoel je die?
Direct linken naar het plaatje werkt niet.
Werkt wel.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Het werkt in zoverre dat de punt.nl nu dezelfde dimensies heeft als wat je wilt laten zien ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ucchan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:57:
Het werkt in zoverre dat de punt.nl nu dezelfde dimensies heeft als wat je wilt laten zien ;) .
En dan doe je nog een [ctrl]-[shift]-[R] en is alles weer OK B)

Het verkeerde plaatje zit nog in je cache.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

Gert-Paul schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:08:
[...]

Je kunt jezelf ook Ctrl + Klik aanleren :)

Misschien dat je verder met keyconfig die sneltoets ook aan kunt passen?
Ik zal die link eens uitproberen. Verder ben ik CTRL click gewend, alleen het gaat erom als ik SHIFT-click dat hij dan niet focust op de tab waar de url naar verwijst ;)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn op de hoogte van de klote CSS van Tilbo.com en we werken eraan
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:12:
haha
:? Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:12:
haha
offtopic:
Het ging om je html, m8 :) Je hebt nog een boel te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Na een crash van Windows XP zijn alle bookmarks uit FF verdwenen? Kan het nergens terugvinden... weet iemand oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

legolas82 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:49:
Na een crash van Windows XP zijn alle bookmarks uit FF verdwenen? Kan het nergens terugvinden... weet iemand oplossing.
Heb je al eens in je profile directory van Mozilla gekeken? Daar staat als het goed is een bestand genaamd bookmarks.html en anders staat daar ook nog een backup bestand met de naam: bookmarks.bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Woudloper schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:53:
[...]

Heb je al eens in je profile directory van Mozilla gekeken? Daar staat als het goed is een bestand genaamd bookmarks.html en anders staat daar ook nog een backup bestand met de naam: bookmarks.bak.
Staat idd een bookmarks.html (16kb) maar geen .bak en heb geen flauw idee hoe te herstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:56

TMC

Mijn Vuurvos doet gek :{.

Sommige plaatjes laden niet, dan krijg ik slechts de alt te zien. Soms laadt de CSS-sheet niet in, en de linkjes van pagina's in een GoT topique doen het niet (bij dat dropdown menu).

Iemand enig idee hoe dit kan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

legolas82 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:10:
Staat idd een bookmarks.html (16kb) maar geen .bak en heb geen flauw idee hoe te herstellen..
Als je nou het volgende doet:

Bookmarks --> Manage Bookmarks...

File --> Import...

Vervolgens selecteer je de optie 'from file' en zoek je het bookmarks.html bestand op en selecteer je deze. Als het goed is worden dan je bookmarks geïmporteerd.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.