Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]
Verwijderd
Ckeck die URL eens zelf: MSdn MS=afk. van Microsoft, had je echt verwacht dat ze daat firefox zouden gaan aanprijzen? (hoewel dat op MSN Slate wel gedaan is)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
MSDN == MicroSoft Developer NetworkVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:16:
Lol, @ dat stukje.
Ckeck die URL eens zelf: MSdn MS=afk. van Microsoft, had je echt verwacht dat ze daat firefox zouden gaan aanprijzen? (hoewel dat op MSN Slate wel gedaan is)
(maar deze meneer is geen developer maar program manager

Enne, lees na het lezen van die vorige link ook de volgende even:
http://weblogs.asp.net/ptorr/archive/2004/12/21/328377.aspx
gestures shit ... zoom inHIValicious schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:17:
ik heb een vaeg probleempje:
als ik RMB klik om dan 'back' te selecteren, dan springt af en toe mijn lettertype groter; net als je met CTRL+scrollbutton zou doen...
is hier een oplossing voor?

This is the Way.
Je moet de pagina niet als gewone bookmark toevoegen, maar via de Bookmark Manager en dan via File > New Live Bookmark het ding toevoegenDoRRoN schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 12:55:
Vraagje hè. Want XS4All biedt sinds kort ook haar nieuws en storingen in RSS aan. Alleen als ik deze toevoeg aan mijn bookmarks, dan krijg ik een geparsed pagina te zien en ik wil gewoon de headlines zien. Het gaat om deze urls http://www.xs4all.nl/feeds/nl/nieuws/rss2.xml en http://www.xs4all.nl/feeds/nl/storingen/rss2.xml.
Weet iemand hoe dat kan....
Ik ben het niet met je eens. Hoewel ik de uitlatingen van Mijn heer MS over hoe veilig IE wel niet is (en dat we niet nog een besmettingsvector voor spyware nodig hebben) volledig belachelijk vind, heeft hij een paar goede punten.André schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:10:
Wat een waardeloos stukje, dit heeft niets, maar dan ook niets met de veiligheid van FF te maken. Ze lopen alleen maar te zeuren over het feit dat de download van FF niet van een trusted site komt, nou en? Je kunt er vanuit gaan dat je van de originele website gewoon een goed bestand krijgt. Waarom zouden ze dan duizenden euro's uitgeven aan een VeriSign certificaat?
Het mirror-systeem zoals dat nu in gebruik is is gewoon gevaarlijk. Als je ergens een vette pijp hebt zul je vast niet zoveel problemen hebben je aan te melden, om nog maar niet te spreken over de rsico's dat een van al die bakken ergens op de wereld compromised wordt. Voor iemand alarm slaat kun je makkelijk duidenden en duizenden geinfecteerd hebben als je ehet ergens rond een major release doet.
Iets dergelijks geldt voor het extensie-systeem. Hoewel er iets van controle is op de extensies die via u.m.o. geserveerd worden, zijn er twee gevaren:
1) het is moeilijk maar niet onmogelijk, iets in een extensie te verstoppen dat over het hoofd gezoien wordt maar wel vervelende dingen doet
2) er bestaat inmiddels een uitgebreide reeks schaduw-websites (inclusief extensionsmirror!) waar naast naar de officiele versies, ook naar zelf aangepaste versies gelinkt wordt (meestal ivm versie veranderen).
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat het niet al een keer goed is misgegaan. Die dag zal komen als er niets verandert, en zal een zwarte zijn voor de MF (en voor alle fans en gebruikers, mij incluis).
Zoef
Dat is idd iets waar ze voor op moeten passen.Zpottr schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:43:
Ik ben het niet met je eens. Hoewel ik de uitlatingen van Mijn heer MS over hoe veilig IE wel niet is (en dat we niet nog een besmettingsvector voor spyware nodig hebben) volledig belachelijk vind, heeft hij een paar goede punten.
Het mirror-systeem zoals dat nu in gebruik is is gewoon gevaarlijk. Als je ergens een vette pijp hebt zul je vast niet zoveel problemen hebben je aan te melden, om nog maar niet te spreken over de rsico's dat een van al die bakken ergens op de wereld compromised wordt. Voor iemand alarm slaat kun je makkelijk duidenden en duizenden geinfecteerd hebben als je ehet ergens rond een major release doet.
Verschillende extensieprogrammeurs bekijken de extensie-code om te zien hoe nieuwe dingen gedaan zijn. Daarbij zal zoiets best snel gevonden worden.Iets dergelijks geldt voor het extensie-systeem. Hoewel er iets van controle is op de extensies die via u.m.o. geserveerd worden, zijn er twee gevaren:
1) het is moeilijk maar niet onmogelijk, iets in een extensie te verstoppen dat over het hoofd gezoien wordt maar wel vervelende dingen doet
Tegenwoordig worden daar ook alle extensies goed gescreended. Het zou idd een keer mis kunnen gaan, hoewel ik die kans niet zo erg groot acht. De beheerders van the extensionsmirror (TEM) hebben gewoon een verantwoordelijkheid.2) er bestaat inmiddels een uitgebreide reeks schaduw-websites (inclusief extensionsmirror!) waar naast naar de officiele versies, ook naar zelf aangepaste versies gelinkt wordt (meestal ivm versie veranderen).
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat het niet al een keer goed is misgegaan. Die dag zal komen als er niets verandert, en zal een zwarte zijn voor de MF (en voor alle fans en gebruikers, mij incluis).
TEM is trouwens ontstaat omdat update.m.o nog steeds erg is en niet echt geschikt om extensies te zoeken/installeren. Als de nieuwe versie (preview op https://update-beta.mozilla.org/) online komt is zo'n site minder nodig.
Verder willen mensen ook gewoon geüpdate extensies kunnen installeren, misschien dat er ook in Firefox (verborgen) functionaliteit moet komen om de versiecheck uit te schakelen..
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Hmmz... Ik krijg een vage security-melding, maar kan er niet bij in de buurt komen, klopt dat?Gert-Paul schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:53:
Als de nieuwe versie (preview op https://update-beta.mozilla.org/) online komt is zo'n site minder nodig.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 11% gewijzigd door Lizard op 22-12-2004 02:13 ]
Waar kan ik dat vinden?Lizard schreef op woensdag 22 december 2004 @ 02:13:
Is een bekend probleem, zet in je voorkeuren (van GOT) 'Gebruik HTTP 304-headers?' aan dan is het probleem op got iig weg.
Ik zie dat het ook nog niet in de TS staat? Misschien een idee?Room42 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 06:29:
In je (got-) voorkeuren, en al heel vaak eerder in dit topic.
Je met gewoon toestemmen. Het heeft er mee te maken dat het certificaat niet overeenkomt met het domein. Waarschijnlijk hebben in hun certificaat niet update-beta staan..anandus schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:48:
[...]
Hmmz... Ik krijg een vage security-melding, maar kan er niet bij in de buurt komen, klopt dat?
Goed idee. Het is idd al wel erg vaak voorgekomen!anandus schreef op woensdag 22 december 2004 @ 07:14:
[...]
Ik zie dat het ook nog niet in de TS staat? Misschien een idee?![]()
Het is 304 en niet 403 voor in de SP.Gert-Paul schreef op woensdag 22 december 2004 @ 07:41:
[...]
Goed idee. Het is idd al wel erg vaak voorgekomen!
Nou, op dit moment is het stukje over 304 nog even '404 Not Found' in de startpost, hahaha
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-12-2004 10:16 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je hebt helemaal gelijk. Is nu verbeterd
* Unverter was een beetje gehaast vanochtend
Verwijderd
Verwijderd
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=22193
Verwijderd
LGetVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:12:
In Opera zat een erg handige functie in de download manager. Je kon daar gewoon een URL invoeren en dan downloadde 'ie het. Deze functie mis ik erg in Firefox. Ik heb de DownTHEMall! extension geprobeerd, maar die heeft deze functie niet. Weet iemand een andere extension die dit kan?
Zoef
Is het ook mogelijk om nooit de scrollbar te zien? Aangezien ik dat ding nooit gebruik, maar mijn scrollwiel of pijltjestoetsen welVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:10:
Is het mogelijk om de verticale scrollbalk altijd te laten zien? ik vind het nogal storend als een pagina steeds 20px ofzo naar links springt als er ruimte is om naar beneden te scrollen
Nope, helaasVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:19:
code:
1 body { overflow: none; }
in usercontent.css zetten denk ik?
Change Theme Elements Easily? - MozillaZine Forumsanandus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:15:
[...]
Is het ook mogelijk om nooit de scrollbar te zien? Aangezien ik dat ding nooit gebruik, maar mijn scrollwiel of pijltjestoetsen wel
Hier zou je genoeg ideeen moeten vinden om het hetzij in usercontent en userchrome, hetzij in scrollbars.css van het theme dat je gebruikt, te veranderen. En dan zou je eens kunnen proberen de width op 0 (of 1) te zetten...
[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 24-12-2004 20:43 ]
Zoef
Waar kan dit aan liggen? Want hij laat wel gewoon de website zien alleen moet je telkens eerst op ok drukken
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Verwijderd
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit weer aan de praat krijg?
Is dit alleen op GoT/T.net of ook op andere sites? Op T.net is het namelijk een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de loadbalancers en waar vrij weinig aan te doen is aan de clientside.jdiezrequejo schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:53:
Ik krijg vaak een waarschuwing: met dat het document geen gegevens bevat.
Waar kan dit aan liggen? Want hij laat wel gewoon de website zien alleen moet je telkens eerst op ok drukken
Die bug is toevallig gefixt vandaag, maar dat is een bug die niet in Firefox 1.0 final zou mogen zitten, te zien aan de datum van opening van de bewuste bug. Als ik jou was, zou ik dus updaten naar versie 1.0 van Firefox en de RC te laten voor wat het isVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:48:
Normaal kon ik rechtstreeks een actieve tab slepen naar Bookmarks Toolbar Folder. Dit werkt helaas niet meer in FF 1.0 RC1.
Maak daar maar dit van:epias schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:17:
code:
1 body { overflow: -moz-scrollbars-none; }
Helaas werkt muisscrolling dan ook niet meer.
1
| scrollbar { display: none; } |
Gebruik een van de extensies vanVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:48:
Normaal kon ik rechtstreeks een actieve tab slepen naar Bookmarks Toolbar Folder. Dit werkt helaas niet meer in FF 1.0 RC1.
MiniT 20041125 - The Extensions Mirror
(volgens mij de onderste).
Net getest in Fx1.0: standaard werkt d&d van een tab naar de bookmarks toolbar niet, met deze extensie wel.
Overigens kun je altijd het icoontje in de adresbalk naar de bookmarks toolbar slepen.
Zoef
Verwijderd
browser.search.defaulturl in about:configVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:39:
is het mogelijk de zoek site te aanpassen die bij rechts kliken op een geselecteerd woord wordt gebruikt
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Verwijderd
ik wil dat ie op imdb zoekt, is dit dan goed: http://www.imdb.com/find?q=&sourceid=mozilla-searchRedFox schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:47:
[...]
browser.search.defaulturl in about:config
Gebruik eens http://www.imdb.com/find?q=. De tekst wordt er volgensmij direct achter geplakt.
Verwijderd
thx het lukte met http://www.imdb.com/find?Gert-Paul schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 18:02:
[...]
Gebruik eens http://www.imdb.com/find?q=. De tekst wordt er volgensmij direct achter geplakt.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wat is je situatie? Ff 1.0 installeren, de nieuwste mediaplayer installeren@WinXP en klaar. In mijn geval dan, geen idee wat jouw situatie isDamian schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:00:
Iemand enig idee hoe je windows media in een site aan de praat krijgt? Hij geeft aan dat ik een plugin mot downen, maar hij zoekt wel, maar vind niets
[google=mediaplayer firefox] geeft trouwens meteen al http://gemal.dk/blog/2003...media_player_9_in_mozilla Dat zal ondertussen achterhaald zijn maar levert wellicht meer ruimte om verder te zoeken.
In mijn geval was het trouwens niet de bedoeling dat die hele MS mediaplayer werd geinstalleerd, laat staan dat het in Ff werd geintegreerd dus een stappenplan heb ik niet voor je
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als ik hem er naar laat zoeken, dan zoekt ie heel lang, maar vind ie niets

Media player 10 opnieuw installeren ofzo ?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Voorbeeld: http://www.myelectronics
Als ik daar een product kies, vervolgens op de terugknopdruk, dan ga ik niet terug naar het overzicht maar naar de vorige site.
Weet iemand hoe je dit kan fixen/instellen?
[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 26-12-2004 13:31 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
ook bij andere sites jah,zoals gamers/scholieren..Harm schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:10:
[...]
Is dit alleen op GoT/T.net of ook op andere sites? Op T.net is het namelijk een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de loadbalancers en waar vrij weinig aan te doen is aan de clientside.
Daar heb ik ook wel eens last van.. vaak is het bij mij dan het geval dat ik PDF's open in Firefox..Simon schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:23:
Ik weet niet of iemand hier last van heeft, maar soms hangt hij een tijdje bij een pagina, doet heel firefox niets, en na een paar seconde werkt hij weer
En na een tijdje wachten werkt het weer..
[ Voor 4% gewijzigd door SmoothVision op 26-12-2004 14:26 ]
Dat heeft in jouw geval dus niets met firefox te maken, maar met acrobat reader.SmoothVision schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:25:
Daar heb ik ook wel eens last van.. vaak is het bij mij dan het geval dat ik PDF's open in Firefox..
En na een tijdje wachten werkt het weer..
Ik heb het inderdaad ook wel eens dat hij tijden het opbouwen van een site, soms zelfs gewoon in de resultaten van Google, dat hij in eens een paar seconden (10 seconden ofzo) hevige schijfactiviteit vertoont en daarna gewoon weer door gaat. Heel weird, imo.
Maar ook (het starten van) Java levert vertragingen op op pagina's.
PS: Is de Plugin Finder Service down ofzo?
[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 26-12-2004 15:18 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ga ff stoeien met settings enz...maar tot nu toe
Tubes....It's what make music music!
Ja, dat is niet op te lossen. Volgens de browser ben je namelijk nog steeds op dezelfde pagina, namelijk www.domein.tld/index_frames.html ofzo. Die pagina verandert niet, alleen de pagina's die in die pagina geladen worden veranderen. Echter weet je browsergeschiedenis dus niet welke pagina's je in de frameset bekeken hebt en dus worden die wijzigingen niet in je geschiedenis opgeslagen.BarôZZa schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:29:
Weet iemand hoe je dit kan fixen/instellen?
Die websites zijn idd droevig geschreven. Ze moeten imho gewoon geen frames meer gebruiken. Dat is niet voor niks verbannen uit XHTML 1.1
Op zich heeft de browser gelijk: je blijft toch ook op dezelfde pagina?
Aan de andere kant heb je natuurlijk wel gelijk dat het misschien makkelijker zou zijn als je history werd bijgewerkt. Maarja, er staat bovenaan de pagina een [level 1] > [level2] > [level 3] klikbalk, dus daar kan je makkelijk een map omhoog enzo....
[ Voor 49% gewijzigd door Electronical op 26-12-2004 17:17 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Een level-systeem lijkt mij dan ook gewoon het handigst.
Bij sommige sites werken frames bovendien gewoon handig. Elke keer de frameset opnieuw inladen vind ik nogal overbodig.
[ Voor 15% gewijzigd door BarôZZa op 26-12-2004 17:58 ]
Verwijderd
Ja je hebt op zich wel een punt dat de gebruiker de dupe is, maar dat wil dus niet zeggen dan Fx 'droevig' geschreven is.BarôZZa schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:57:
Dat de websites droevig geschreven zijn daar kan je als gebruiker weinig aan veranderen en heb je ook niks aan. Ik ga geen webshop boycotten omdat de site slecht is geschreven als ik daar de hardware vandaan moet halen. De webshop zal er ook niet echt mee zitten, dus is de gebruiker de dupe.
Een level-systeem lijkt mij dan ook gewoon het handigst.
Bij sommige sites werken frames bovendien gewoon handig. Elke keer de frameset opnieuw inladen vind ik nogal overbodig.
Ik weet niet of je hier al gekeken hebt. Dat las ik iig in de startpost. Wie weet is het hiermee opgelost.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:39:
ik heb ook nog een probleem en vraag me eigenlijk af of ik de engiste ben ik kan niet internetbankieren met de rabobank in firefox als ik een opdracht wil versturen geeft die een error. En verwijst me door naar de helpdesk.
Verwijderd
hej thx nou werkt het welElectronical schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:11:
[...]
Ja je hebt op zich wel een punt dat de gebruiker de dupe is, maar dat wil dus niet zeggen dan Fx 'droevig' geschreven is.
[...]
Ik weet niet of je hier al gekeken hebt. Dat las ik iig in de startpost. Wie weet is het hiermee opgelost.
/me lees de startpost dan ook beter

Ik weet niet waar het aan ligt want de ene keer laat hij de website zien zonder melding dan weer niet...
Bij die website wel, bij die weer niet..
Vage zooi hoor. Iemand een oplossing of iets?
Ik had het een keer hier @ GoT dat die melding zo'n beetje bij elke click tevoorschijn kwam na een upgrade. Heb toen alle FireFox (Toen nog FireBird of Phoenix weet ik niet meer....) mappen gedelete na de uninstall zoals de profielen enzo.jdiezrequejo schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:32:
Grrr wat er zo onderhand ziek van. Dan wel dan niet...
Ik weet niet waar het aan ligt want de ene keer laat hij de website zien zonder melding dan weer niet...
Bij die website wel, bij die weer niet..
[afbeelding]
Toen weer geinstalleerd en liep als een zonnetje
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Check je opties, is standaard ingebouwdafterburn schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:52:
Weet iemand ook een extension oid, waarmee het automagisch resizen van het venster wordt geblokkeerd? Ik heb daar zon schurfthekel aan. Ik bepaal zelf wel of ik het venster wil maximaliseren of niet.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
http://kb.mozillazine.org...Document_contains_no_datajdiezrequejo schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:32:
Wat je ook kan doen is een bookmark in de bookmark toolbar maken met als adres: "javascript:resizeTo(1024,768)". Dan kun je daar gewoon op klikken om terug te gaan naar je gewenste resolutie.
energy powers future motion
Ik heb het nooit gedaan, maar werkt ook Bestand>Importeren / File > Import niet?pienk schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:50:
Ik wil een profiel van Mozilla 1.7 overzetten naar een Firefox profiel. Nou zijn de cookies en bookmarks niet zo'n probleem, maar bij de passwords loop ik vast. Bij mozilla 1.7 zijn de passwords namelijk Base64 Encoded en bij firefox versluteld met encryptie, ik kan dit dus niet zomaar overzetten. Zijn er hier op GOT ook mensen die dit hebben kunnen omzetten? Dan hoor ik graag hun ervaringen en methoden.
Daar zou ook Mozilla 1.x bij moeten zitten.
Dit lukte nu wel, bij mijn eigen profiel lukte dit niet om dat ik een master password had gezet in mozilla 1.7 maar bij het profiel van mijn ouders (zonder master password) ging het wel.Gert-Paul schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:53:
[...]
Ik heb het nooit gedaan, maar werkt ook Bestand>Importeren / File > Import niet?
Daar zou ook Mozilla 1.x bij moeten zitten.
Bedankt
energy powers future motion
Op http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=416747 las ik hoe je blijkbaar weer van je masterpassword af kunt komen. Je zou het ook kunnen proberen na het maken van een backup, ik heb dit nl nog niet geprobeerd.pienk schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:03:
[...]
Dit lukte nu wel, bij mijn eigen profiel lukte dit niet om dat ik een master password had gezet in mozilla 1.7 maar bij het profiel van mijn ouders (zonder master password) ging het wel.
Bedankt
Als je dat gedaan hebt, kun je ze misschien wel importeren?
Ik weet al dat het aan mijn profiel ligt, want als ik met -profilemanager even een temp profiel aanmaak, werkt het gewoon.

Ik verwacht dus dat het oude troep is in mijn profiel waar ik vanaf moet, maar wat zou het kunnen zijn? Wat ligt er dwars dat voorkomt dat het ok-knopje gewoon actief wordt?
Ik heb al geprobeerd om in prefs.js van alles met wmv weg te halen, maar dat mocht niet baten.
Hewp
Form Bookmarklets: View Passwordspienk schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:50:
Ik wil een profiel van Mozilla 1.7 overzetten naar een Firefox profiel. Nou zijn de cookies en bookmarks niet zo'n probleem, maar bij de passwords loop ik vast. Bij mozilla 1.7 zijn de passwords namelijk Base64 Encoded en bij firefox versluteld met encryptie, ik kan dit dus niet zomaar overzetten. Zijn er hier op GOT ook mensen die dit hebben kunnen omzetten? Dan hoor ik graag hun ervaringen en methoden.
maakt een password in ***-vorm weer leesbaar.
Zoef
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik geef alleen aan dat dat gedeelte droevig geprogrammeerd is, aangezien het simpel is om te maken. In IE werkt het ook goed. Maak dan een simpel optietje waarin je het kan kiezen. Dit zorgt gewoon soms voor onnodige frustraties.Electronical schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:11:
[...]
Ja je hebt op zich wel een punt dat de gebruiker de dupe is, maar dat wil dus niet zeggen dan Fx 'droevig' geschreven is.
Nou net had ik het weer, dus alles gewist... Maar ik blijf het houden hoor...
En het is dan vooral op het scholieren forum
Probeer in dat geval eens contact op te nemen met wat developers van Firefox. Misschien datze vinden dat het een slim idee is om dit in een nieuwe versie te integreren. Door te posten in de nieuwsgroep Wishlist (news.mozilla.org).BarôZZa schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:26:
[...]
Ik geef alleen aan dat dat gedeelte droevig geprogrammeerd is, aangezien het simpel is om te maken. In IE werkt het ook goed. Maak dan een simpel optietje waarin je het kan kiezen. Dit zorgt gewoon soms voor onnodige frustraties.
[ Voor 4% gewijzigd door Electronical op 27-12-2004 21:17 ]
Maar dat zeggende, moet ik wel zeggen dat ik niet over ga stappen van Maxthon naar Firefox. De opties voor de tabbladen zijn mij niet uitgebreid genoeg, firefox onthoud niet welke pagina's ik open had en ik werk in maxthon met groepen van url's en dat mis ik heel erg in firefox.
In vergelijk met kaal IE is het een stuk beter, echter ten opzichte van een IE shell (zoals maxthon), mis ik persoonlijk toch nog wat functies waardoor ik (nog) niet over zal stappen op firefox.
Je kunt een aantal zaken met bepaalde extensies wel oplossen.
sessionsaver is je vriendUnderFlow schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:26:
Maar dat zeggende, moet ik wel zeggen dat ik niet over ga stappen van Maxthon naar Firefox. De opties voor de tabbladen zijn mij niet uitgebreid genoeg, firefox onthoud niet welke pagina's ik open had en ik werk in maxthon met groepen van url's en dat mis ik heel erg in firefox.
Dan moet ik die maar eens gaan zoeken bij de extensies. Staat die er nog bij als ik via firefox naar de extensies ga? Zo ja dan heb ik er overheen gekeken...
btw: kan me herinneren dat er uitgebreidere extensies waren in vroegere versies, die ik nu niet meer terug kon vinden. Ondermeer uitgebreidere tabblad instellingen. Zijn die obsolete geworden of werken die nog (en zijn ze nog terug te vinden)
[ Voor 29% gewijzigd door UnderFlow op 28-12-2004 16:18 ]
Ook een hele goeie site voor extensies: http://www.extensionsmirror.nlUnderFlow schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:13:
[...]
Dan moet ik die maar eens gaan zoeken bij de extensies. Staat die er nog bij als ik via firefox naar de extensies ga? Zo ja dan heb ik er overheen gekeken...
Staat ook wel genoemd in de startpost.
Misschien ben je wel de enigste, ik gebruik Firefox nu iets meer dan een week en heb nog geen problemen ondervonden, ook niet met Rabo-internetbankieren.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:39:
ik heb ook nog een probleem en vraag me eigenlijk af of ik de engiste ben ik kan niet internetbankieren met de rabobank in firefox als ik een opdracht wil versturen geeft die een error. En verwijst me door naar de helpdesk.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
In Firefox <1.0 kon je links in dezelfde tab laten openen door "user_pref("browser.block.target_new_window", true);" in user.js te zetten. Links met als target een new window opende dan dus netjes in dezelfde tabs. Popups kwamen wel gewoon (gewenst) in een nieuw venster.
In 1.0 kun je in about:config "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" zetten en op die manier ongeveer hetzelfde doel bereiken, alleen werken nu popups ook niet meer. Die worden dan in dezelfde tab geopend in plaats van een echt nieuw venster. Ik wil echter gewoon een nieuw venster.
Is er een manier om dat weer te omzeilen, dus dat popups gewoon in een nieuw venster openen i.p.v. in een tab?
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Misschien via een extensie? Maar welke? Geen idee.alwinh schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:07:
Is er een manier om dat weer te omzeilen, dus dat popups gewoon in een nieuw venster openen i.p.v. in een tab?
Zet browser.link.open_newwindow.restriction eens op 1. Ik weet niet of het effect heeft, maar probeer het eens. Als allles op nieuwe tabbladen ingesteld staat wel.alwinh schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:07:
In 1.0 kun je in about:config "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" zetten en op die manier ongeveer hetzelfde doel bereiken, alleen werken nu popups ook niet meer. Die worden dan in dezelfde tab geopend in plaats van een echt nieuw venster. Ik wil echter gewoon een nieuw venster.
Gert-Paul schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:38:
[...]
Zet browser.link.open_newwindow.restriction eens op 1. Ik weet niet of het effect heeft, maar probeer het eens. Als allles op nieuwe tabbladen ingesteld staat wel.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
/edit: user agent switcher er ook bij
/edit: web developer er ook bij
[ Voor 29% gewijzigd door Bananenplant op 28-12-2004 22:29 ]
Deze extensies staan nu ook allemaal weer op de pagina met Nederlandstalige extensies. Dit wordt vanaf nu de nieuwe url boven de site op mijn eigen domein. Vanmiddag nog even wat aan de layout doen en dan is het wel goed.ucchan schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:02:
Ik heb (zie huisje) nu een vertaling gemaakt van SessionSaver en ListZilla. Veel plezier dermee
/edit: user agent switcher er ook bij
/edit: web developer er ook bij
Gmail Notifier staat er nu trouwens ook bij en die is door mij vertaald.
Verder heeft ook de startpost een nieuw uiterlijk gekregen. Ik wil nog een aantal dingen verbeteren, maar heb deze versie die ik van Woudloper gehad heb gewoon geplaatst. Gewoon omdat het er veel beter uitziet
Jij kan nog geen gebakken ei koken...
Wat je kunt proberen is het hernoemen van je cookies.txt file:-Marjo- schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:01:
Ik krijg steeds een melding dat het bestand cookies.txt is beschadigd. Iemand een idee hoe ik dat oplos??
• Sluit Firefox af
• Ga naar %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\\[jouw.profiel]\
• Hernoem cookies.txt naar cookies.old
• Herstart Fx
Zoef
Verwijderd
Kent iemand hier trouwens nog meer 'browser benchmark' tools zodat ik ook Opera, Firefox & IE kan vergelijken?
Dat verbaast me anders niets. IE is gewoon een ontiegelijk snelle browser. Hopelijk wordt er nu aan de hand van deze tabel gewerkt aan het optimaliseren van FirefoxVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:34:
IE vs Firefox (BENCHMARK) http://www.greymagic.com/dagon/results-nov-04.html , hieruit blijkt dat IE beter is??
Ik vind de cijfers overigens wel erg laag bij alle tests. Er zijn heel veel factoren die de uitkomst van deze getallen behoorlijk kunnen beinvloeden. Een uitkomst van 20 miliseconden is bijvoorbeeld helemaal niets. Een leesactie op je hardeschijf tussendoor en daar komt zo een aantal miliseconden bij. Het had me beter geleken als er in plaats van 20.000 iteraties 100.000 iteraties had plaats gevonden bij het benchen.
[ Voor 37% gewijzigd door Remenic op 29-12-2004 13:54 ]
Al geprobeerd maar ik kan het bestand niet hernoemen omdat het beschadigd is...Zpottr schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:30:
[...]
Wat je kunt proberen is het hernoemen van je cookies.txt file:
• Sluit Firefox af
• Ga naar %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\\[jouw.profiel]\
• Hernoem cookies.txt naar cookies.old
• Herstart Fx
/Edit:
Zie bijvoorbeeld onderstaand topic:
[rml][ js] Snelheid javascript in verschillende browsers *[/rml]
[ Voor 21% gewijzigd door Woudloper op 29-12-2004 13:55 ]
Ziet er allemaal prima uit !
Ik ben er nog niet achter hoe ik op bepaalde sites velden vooringevuld voorgeschoteld krijg.
Het Rabo internet bankieren gaat opzich prima, maar ik vind het irritant dat ik elke keer weer opnieuw moet kiezen dat ik de digipas gebruik en het gebruikersnummer opnieuw moet invullen. Bij IE wordt het juiste tabblad en het gebruikersnummer keurig geselecteerd.
(ik zie bij firefox wel als ik begin te typen dat het gebruikersnummer wel opgeslagen is, een tooltip wordt weergegeven).
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
Verder lukt het me niet de Google toolbar te installeren. De standaard zoekoptie is opzich goed, maar ik mis de extra opties zoals zoeken in nederlandse sites etc wel.
En het laatste puntje : wordt de downloadsnelheid in kilobits/sec weergegeven ?
Hoe krijg ik dit in kilo bytes ?
(of ik heb ineens een opgewaardeerde internetconnectie)
[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 29-12-2004 13:58 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Oef, in dat geval ben ik bang dat het probleem niet bij Fx ligt maar bij je hard disk/ bestandssysteem oid. Heb je het schijfstation al eens laten controleren op fouten?-Marjo- schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:51:
Al geprobeerd maar ik kan het bestand niet hernoemen omdat het beschadigd is...
Zoef
Dat je de toolbar niet geïnstalleerd krijgt is logisch:Xymox schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:56:
Verder lukt het me niet de Google toolbar te installeren. De standaard zoekoptie is opzich goed, maar ik mis de extra opties zoals zoeken in nederlandse sites etc wel.
Misschien nog wat tips:Systeemvereisten
Microsoft Windows 95/98/ME/NT/2000/XP
Microsoft Internet Explorer 5.0 of hoger
Voor de functie Pop-ups blokkeren is Internet Explorer 5.5 of hoger vereist
GoogleBar
Google Side Search
Beide zijn extensions. Misschien kan je ze instellen/aanpassen, zodat ze ook in NL-sites kunnen zoeken.
[ Voor 26% gewijzigd door Electronical op 29-12-2004 14:06 ]
1) als je pijltje omlaag drukt krijg je de onthouden data ook al te zienXymox schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:56:
Bij IE wordt het juiste tabblad en het gebruikersnummer keurig geselecteerd.
(ik zie bij firefox wel als ik begin te typen dat het gebruikersnummer wel opgeslagen is, een tooltip wordt weergegeven).
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?
2) of installeer de autoform-extensie: http://autoform.mozdev.org/
1) installeer de Mycroft-searchplugins die je extra wilt hebben (bv. Google nederland zit hier ook tussen; kun je na installatie selecteren in de dropdown van het zoekveld)Verder lukt het me niet de Google toolbar te installeren. De standaard zoekoptie is opzich goed, maar ik mis de extra opties zoals zoeken in nederlandse sites etc wel.
2) of installeer de Googlebar-extensie
bij mij is dit kilobytes per seconde, en dat klopt ook redelijk met mijn verbinding (Chello Classic, maxed hier uit bij plm. 450 KBps)En het laatste puntje : wordt de downloadsnelheid in kilobits/sec weergegeven ?
Hoe krijg ik dit in kilo bytes ?
(of ik heb ineens een opgewaardeerde internetconnectie)
Zoef
Nee, nog niet...Zpottr schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:58:
[...]
Oef, in dat geval ben ik bang dat het probleem niet bij Fx ligt maar bij je hard disk/ bestandssysteem oid. Heb je het schijfstation al eens laten controleren op fouten?
Dit topic is gesloten.