Same here. Ik gebruik FireFox sinds gisteren en vind dit toch wel bijna een reden om weer terug te gaan naar IE. Zeker in lange topics is het vervelend om weer te moeten zoeken waar je was. Ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet die voor alle sites werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:19:
Ik heb een probleempje, maar ik weet niet of dit een bekend probleem is hier.
Als ik bijv. een tweakers topic aan het bekijken ben en ik scroll daarin naar beneden en ga daarna naar een andere pagina (maakt niet uit wat) en ga daarna weer terug (back in firefox, of een afgestelde muisknop), dan geeft hij de pagina wel weer, maar staat ie weer bovenaan en niet meer op dezelfde plek gescrollt als waar ik daarvoor stond
Het rare is dat een huisgenoot van mij dat niet heeft
ps. ja, ik heb 1.0 en hij vindt geen updates als ik daarnaar zoek
Verwijderd
Heb ik bij IE ook hoor 
In FF stel ik meestal een nieuwe mouse - gesture in, die me toelaat direct naar de "bottom of page" te gaan. Heel handig als je op vele boards zit.

In FF stel ik meestal een nieuwe mouse - gesture in, die me toelaat direct naar de "bottom of page" te gaan. Heel handig als je op vele boards zit.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:41 ]
MyReact --> Voorkeuren --> Gebruik HTTP 304-headers
dan ben je van dat geleuter met terugspringen af (btw: dit is een bekend probleem)
dan ben je van dat geleuter met terugspringen af (btw: dit is een bekend probleem)
edit:
check, zag 'alle' over het hoofd
check, zag 'alle' over het hoofd
[ Voor 18% gewijzigd door letatcest op 15-12-2004 13:17 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Verwijderd
Bedankt. Dit had ik al wel gelezen. Helaas is dat alleen een oplossing voor deze site. Daarom had ik ook expliciet neergezet: "Ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet die voor alle sites werkt."Letatcest schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:40:
MyReact --> Voorkeuren --> Gebruik HTTP 304-headers
Zorg dat het een tweede natuur wordt, links in een nieuwe tab te openen (middelklik, [ctrl]-klik). Als je dan ook nog de "LastTab"-extensie installeert ga je simpelweg met [ctrl]-[tab] terug naar de pagina vanwaar je de link hebt geopend (of [ctrl]-[w] natuurlijk, als je de nieuwe pagina wilt sluiten). Dit werkt ook nog eens veel sneller dan teruggan, omdat de pagina niet opnieuw opgebouwd hoeft te worden.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:50:
[...]
Bedankt. Dit had ik al wel gelezen. Helaas is dat alleen een oplossing voor deze site. Daarom had ik ook expliciet neergezet: "Ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet die voor alle sites werkt."
Zoef
Oh oh 
Die "Copy all URL's From Tabs as || Plain Text/HTML/phpBB/STX" werkt niet =>
Krijg een ERROR dat in de .js file een fout zit, maar na in de options de length van 76 op 9999 te hebben gezet lijkt het OK allemaal
Verder een paar dingen die denk ik wel handig zijn @ GoT en Fora in het algemeen :
Open Link in ... <= Opent vanalles in een nieuwe tab/window dus best handig voor non-clickable maar wel geresizede pics hier @ GoT !!
Plain Text Links <= Kan links die niet goed geschreven zijn openen in nieuwe tab of in huidige tab/window.
* nero355 krijgt opeens een "Extensions addiction gevoel" ... hoop spul te vinden die het surfen easier maakt
Die "Copy all URL's From Tabs as || Plain Text/HTML/phpBB/STX" werkt niet =>
Krijg een ERROR dat in de .js file een fout zit, maar na in de options de length van 76 op 9999 te hebben gezet lijkt het OK allemaal
Verder een paar dingen die denk ik wel handig zijn @ GoT en Fora in het algemeen :
Open Link in ... <= Opent vanalles in een nieuwe tab/window dus best handig voor non-clickable maar wel geresizede pics hier @ GoT !!
Plain Text Links <= Kan links die niet goed geschreven zijn openen in nieuwe tab of in huidige tab/window.
* nero355 krijgt opeens een "Extensions addiction gevoel" ... hoop spul te vinden die het surfen easier maakt
[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 15-12-2004 12:03 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
weet iemand hoe ik een boss key zoals bijvoorbeeld bij maxthon in kan stellen ? of is daar mischien een extensie voor ?
(iemand anders had deze vraag al eerder maar er was toen geen reply)
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Verwijderd
Draai nu de nightly van gisteren, ben zeer onder de indruk van de snelheid, zowel met opstarten als het renderen van de pagina's. Al mijn favoriete extensies werken ook gewoon
heb een vraagje;
FF1.0 met de extensie Tabbed Browsing van de startpost; waarbij ingeschakeld staat dat alle links in een nieuwe tab geopend moeten worden.
nu wilde ik webmessenger draaien ... webmessenger.msn.com -> start webmessenger -> gebruikersnaam + wachtwoord invullen -> dan opend webmessenger / ff een nieuwe window waar de contacten instaan en dat wil ik dus in een tab hebben staan.
kan ik dat instellen of doe ik iets fout
FF1.0 met de extensie Tabbed Browsing van de startpost; waarbij ingeschakeld staat dat alle links in een nieuwe tab geopend moeten worden.
nu wilde ik webmessenger draaien ... webmessenger.msn.com -> start webmessenger -> gebruikersnaam + wachtwoord invullen -> dan opend webmessenger / ff een nieuwe window waar de contacten instaan en dat wil ik dus in een tab hebben staan.
This is the Way.
Jawel, daar heb ik wel een antwoord op gekregen, zie deze reactie in het vorige Firefox draadje.mind_ schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:12:
weet iemand hoe ik een boss key zoals bijvoorbeeld bij maxthon in kan stellen ? of is daar mischien een extensie voor ?
Met andere woorden. De suggestie was om je bouwers van MinimizeToTray te benaderen. Ik heb dit overigens niet meer gedaan...Pretorian_ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:50:
maar waarom toch? dat lijkt me vrij onhandig.... maar goed, je kunt altijd de mensen van minimizetotray vragen om zulke functionaliteit. wie weet
probeer hem wel even uit, maar zo te zien biedt dit niet dezelfde functionaliteit als de bosskey (alt+grave en dan is het onzichtbaar) in maxthon. Echt veel heb ik er dus niet aan.Woudloper schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:18:
[...]
Jawel, daar heb ik wel een antwoord op gekregen, zie deze reactie in het vorige Firefox draadje.
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Waarom is Firefox soms zo heel traag met het renderen van een site.
check bv http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
eens in Firefox en IE.
In IE duurt het 3 sec ongeveer.
In Firefox duur het 16! ! seconden.
Ik gebruik de 1.0 final release.
Dit heb ik meerdere keren getest.. en firefox blijft gigantisch veel trager..
Iemand een oplossing hiervoor ?
eens in Firefox en IE.
Ik vond dit op een ander forum:Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:59:
Firefox met een paar goeie extensions erbij komt voor mij dicht in de buurt van de perfecte browser. Gebruik het eigenlijk pas sinds 1.0 als default browser. Kan nu al niet meer zonder. Ook kun je merken dat met wat tweaks FF nog aanmerkelijk sneller wordt.
Dit heb ik in m'n user.js:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 user_pref("browser.cache.memory.capacity", 65536); user_pref("browser.cache.disk_cache_ssl", true); user_pref("browser.urlbar.clickSelectsAll", true); user_pref("browser.xul.error_pages.enabled", true); user_pref("content.interrupt.parsing", true); user_pref("content.max.tokenizing.time", 2250000); user_pref("content.maxtextrun", 8191); user_pref("content.notify.backoffcount", 5); user_pref("content.notify.interval", 750000); user_pref("content.notify.ontimer", true); user_pref("content.switch.threshold", 750000); user_pref("layout.word_select.eat_space_to_next_word", false); user_pref("layout.word_select.stop_at_punctuation", false); user_pref("network.http.max-connections", 32); user_pref("network.http.max-connections-per-server", 8); user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-proxy", 8); user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-server", 4); user_pref("network.http.pipelining", true); user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 8); user_pref("network.http.proxy.pipelining", true); user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 750); user_pref("plugin.expose_full_path", true); user_pref("signed.applets.codebase_principal_support", true); user_pref("ui.submenuDelay", 50);
Ben wel benieuwd of er nog meer leuke tweaks zijn.
1. start -> run -> type in "%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\" (without quotes) -> enter
2. browse to the next directory, usually something like default.xxx
3. make a new text file there named user.js and include the following
code:
1 2 3 4 5 6 7 // Last value in milliseconds (default is 250) user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 0); // Enable pipelining: user_pref("network.http.pipelining", true); user_pref("network.http.proxy.pipelining", true); user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 100);
The first chunk of code removes the 250 millisecond wait before loading a page, I guess its important really slow machines, but pointless on anything reasonably modern. The second chunk lets you connect to a web host with several connections to speed up page loading on slow hosts.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Het duurt lang omdat er gigantisch veel gegevens ingeladen moeten worden. Dat duurt bij mij in IE en in Firefox vrijwel evenlang. Alleen Opera rendert die pagina aanmerkelijk sneller bij mij. Overigens, die hele PW-categorie moet nog opgesplitst worden enzo.M55 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:13:
eens in Firefox en IE.
Als het bij jou in Firefox en IE ongeveer even lang duurt, en bij mij totaal niet. Dan kanHarm schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:35:
[...]
Het duurt lang omdat er gigantisch veel gegevens ingeladen moeten worden. Dat duurt bij mij in IE en in Firefox vrijwel evenlang. Alleen Opera rendert die pagina aanmerkelijk sneller bij mij. Overigens, die hele PW-categorie moet nog opgesplitst worden enzo.
het dus aan een instelling liggen ?
Is het mogelijk om de rss-feeds aan te passen qua aantal berichten? Sommige feeds vind ik namelijk hinderlijk irritant (bijvoorbeeld die van tweakers.net, zowel nieuws als reviews) en ik zou ze wat korter willen maken.
Ik wil het via firefox doen en niet een rss-feed aanmaken en die zelf om een server zetten.
Ik wil het via firefox doen en niet een rss-feed aanmaken en die zelf om een server zetten.
Verwijderd
ik vind het een prima programma maar toch heb ik een vraag. Als ik in MSN zeg maar op mijn nieuwe E-mail's klik dan opent die hem nog in IE is. ik heb Firefox wel helemaal ingesteld als default browser. Alleen bij msn doet die dat nog is dat echt zo'n Microsoft streek of kun je dit wel veranderen
Hier ben ik ook naar op zoek, maar ik vrees dat dit gewoon hardcoded in MSN gebakken is. Ik heb al zitten kijken met Resource Hacker, maar heb niets kunnen vinden. Als je MSN plus hebt schijnt er wel een plug-in(StuffPlugNG) te zijn waarmee je dat kan aanpassen, maar volgens mij werkt dat (nog) niet met MSN 7.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:09:
ik vind het een prima programma maar toch heb ik een vraag. Als ik in MSN zeg maar op mijn nieuwe E-mail's klik dan opent die hem nog in IE is. ik heb Firefox wel helemaal ingesteld als default browser. Alleen bij msn doet die dat nog is dat echt zo'n Microsoft streek of kun je dit wel veranderen
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Is weer zo'n MS streekVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:09:
Met de StuffplugNG plugin voor MSN plus kan het wel verholpen worden.
Ik ken er geen instelling voorOpifexMaximus schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:56:
Is het mogelijk om de rss-feeds aan te passen qua aantal berichten? Sommige feeds vind ik namelijk hinderlijk irritant (bijvoorbeeld die van tweakers.net, zowel nieuws als reviews) en ik zou ze wat korter willen maken.
Niet toevallig gecached in IE?M55 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:13:
eens in Firefox en IE.
Welke tabbed browsing extensie? Ik gok dat het om javascript links gaat.HIValicious schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:11:
heb een vraagje;
Ik gebruik SuperDragAndGo. Hiermee kan ik normale links slepen om ze in nieuwe tabbladen te openen. Maar het werkt ook voor zoektermen en tekstlinks. Volgensmij nog veel beter, probeer het maar eens..nero355 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:02:
Nee, kan niet in Firefox. Mogelijk wel in een 'echte' reader.OpifexMaximus schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:56:
Weet iemand toevallig of er een extension is waardoor alle tabs die open stonden bij het afsluiten van Firefox weer geoepend worden zodra je Firefox start? Best wel irritant namelijk, ben net even bezig geweest met wat extensies te installeren, maar dan moet ik Firefox steeds opnieuw starten
.
Session Saver 0.2d2 nightly23 - The Extensions MirrorMarcoC schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:58:
Weet iemand toevallig of er een extension is waardoor alle tabs die open stonden bij het afsluiten van Firefox weer geoepend worden zodra je Firefox start? Best wel irritant namelijk, ben net even bezig geweest met wat extensies te installeren, maar dan moet ik Firefox steeds opnieuw starten.
Of als het maar soms voor komt:sla je sessie op als een folder bookmarks ([ctrl-[d], "[ ] Bookmark all tabs in a folder" aanvinken)
[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 16-12-2004 00:28 ]
Zoef
Ik heb nu toch weer iets raars
Als ik de bron van een pagina bekijk dmv web dev toolbar, dan staat er bij een <option> géén selected="selected", terwijl als ik de bron bekijk dmv rechtermuisknop -> View Page Source hij er wel gewoon staat...
Weet iemand hoe dit kan ?
Ik dank uZpottr schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:24:
[...]
Session Saver 0.2d2 nightly23 - The Extensions Mirror
Of als het maar soms voor komt:sla je sessie op als een folder bookmarks ([ctrl-[d], "[ ] Bookmark all tabs in a folder" aanvinken)
tabbrowser preferences 1.1.1Gert-Paul schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:00:
Welke tabbed browsing extensie? Ik gok dat het om javascript links gaat.
ps iemand een vervanging voor "Close Tab on Double Click"? ik wil deze graag gebruiken in 1.0 maar dat werkt niet.
[ Voor 22% gewijzigd door NoTimeRemains op 16-12-2004 10:47 ]
This is the Way.
Ik heb de volgende: http://extensionroom.mozdev.org/clav/#tabx Die zet een kruisje naast iedere tab, waardoor je hem dus kunt sluitenHIValicious schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:38:
[...]
tabbrowser preferences 1.1.1
ps iemand een vervanging voor "Close Tab on Double Click"? ik wil deze graag gebruiken in 1.0 maar dat werkt niet.
[ Voor 51% gewijzigd door Scott op 16-12-2004 13:05 ]
http://twanno.mozdev.org/ ik gebruik tabclicking options. daar zit die functionaliteit bij in. works for me!ScottB schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:03:
[...]
Ik heb de volgende: http://extensionroom.mozdev.org/clav/#tabx Die zet een kruisje naast iedere tab, waardoor je hem dus kunt sluiten
[ Voor 6% gewijzigd door Pretorian_ op 16-12-2004 15:58 ]
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Hoe staan je instellingen voor javascript vensters? Ik neem aan dat alles in nieuwe tabbladen geopend wordt? (dus ook normale popups)HIValicious schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:38:
[...]
tabbrowser preferences 1.1.1
Wat is jouw CPU gebruik bij het laden van die pagina?M55 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:13:
eens in Firefox en IE.
Als je die pagina al in cache hebt gaat met IE inderdaad sneller, net als Maxthon.
Met firefox duurt bij mij evenlang als IE, Maxthon rendert alvast een deel en Opera laat direct een stukje zien, maar niet alles. De rest wordt nog geladen, alle 3 de browsers duren evenlang bij mij: 30 seconden
Alleen ik heb een slome processor: PIII500mhz

Ervaring met Firefox is heel goed, alleen wel erg jammer dat voor de geavanceerde tweaks je instellingen handmatig moet invoeren en geen (onoverzichtelijke) GUI krijgt zoals bij Opera.
Ik gebruik nu 3 veel gebruikte browsers op deze manieren:
Firefox: tweakers Vraag en aanbod, omdat er al zoveel bookmarks erin staan.
Opera: Sites met veel Javascript en Java: www.tweakers.net en GOT, Suprnova.org
Maxthon: niet voor tweakers.net, te snel klikken op links op tweakers.net of GOT zorgt voor vastloper in Maxthon EN oneindig veel pagina's die wordt geopend door IE zonder inhoud.
Conclusie: Maxthon gebruik minste geheugen met 5 en 50 tweakers.net frontpagina's open, maar Opera reageert sneller en beter met meer dan 20 tabbladen. Voor slome pc's is Maxthon of Opera wel handig.
Aangezien dit topic over Firefox gaat, zal ik maar niet mijn ervaringen van de andere 14 browser vermelden

Mijn zus en al haar vriendinnen gebruiken ook firefox nu, hun minpunt:
- het probleem met oude computers van 500mhz en 64MB ram of minder en win98 , dat Firefox zo sloom opstart en bij aanklikken van links enorm veel CPU load vraagt, vooral bij sites met javascript en Java.
Pluspunt: Geen popups meer, lastige reclame en ze weten opeens hoe ze skins moeten instellen
[ Voor 16% gewijzigd door Archimond op 16-12-2004 16:35 ]
Helaas, die kan mij de functionaliteit ook niet bieden.Woudloper schreef op woensdag 15 december 2004 @ 06:54:
@ sjaakduhuuhl: wellicht kan het met 'SwitchProxy', echter weet ik dat niet zeker. Anders moet je 'SwitchProxy' eens downloaden en kijken hoe het werkt. In het vorige topic staat hierover ook nog het nodige geschreven...
We hebben een Novell netwerk, met een Bordermanager proxy server (Duh, see icon
Bij mij (AMD 1200Mhz) Duurt het zelfs 22 seconden, consequent. IE doet er bij mij trouwens 8 tot 10 seconden over. Wel weird eigenlijk... NOT Heb je die source gezien! Ze gebruiken gewoon javascript om die zooi te renderen lijkt het wel! Wat een freaks dus eigenlijkM55 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:13:
eens in Firefox en IE.
No offence, hoor, devvers
Haha jij maakt het helemaal mooi!Archimond schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:24:
[...]
Conclusie: Maxthon gebruik minste geheugen met 5 en 50 tweakers.net frontpagina's open, maar Opera reageert sneller en beter met meer dan 20 tabbladen. Voor slome pc's is Maxthon of Opera wel handig.
[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 16-12-2004 19:42 . Reden: Ik dacht, laat ik ook nog even op de mensen reageren die mij zo vriendelijk geprobeerd hebben te helpen. :) ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb het ook getest.
code:
1
2
3
| FF: 92% cpu, 5 seconden, consequent. Opera: 68% cpu, 3 seconden, consequent. IE: NVT |
AMD xp 2200+ (@1943.5(11,5x169)) Debian sarge.
Volgens mij kan je niet uit cache zien omdat t.net altijd "Pragma: No Cache" zet. Correct me if I'm wrong.
Met konqueror krijg ik het volgende melding:
Daarna wordt het met 99%cpu in ca 3 seconden geladen.A script on this page is causing KHTML to freeze. If it continues to run, other applications may become less responsive.
Do you want to abort the script?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Op zich dus wel een geinige keuze om de server op deze manier te ontlasten door de client te laten renderen
Maar voor mensen als ik met slechts een 1200Mhz (op overigens een inmiddels niet zo lekkere xp-installatie) toch jammer
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Ach ja ze gaan uit van de tweakers doelgroep dus iedereen heeft een AMD 64 3500/PIV 3.6 Ghz/FX-55 met minimaal 1 GB RAMRoom42 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:16:
Op zich dus wel een geinige keuze om de server op deze manier te ontlasten door de client te laten renderenMaar voor mensen als ik met slechts een 1200Mhz (op overigens een inmiddels niet zo lekkere xp-installatie) toch jammer
Nee, juist het tegengestelde. Er wordt al jaren gebruikgemaakt van dit systeem en het heeft altijd goed gewerkt. Daarbij moet aangetekend worden, dat het ook goed werkt, zolang de PW-categorieën maar niet te groot zijn. En dat is in dit geval wel zo. Maar daar zal als het meezit de aankomende tijd verbetering in komen.Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:54:
[...]
Ach ja ze gaan uit van de tweakers doelgroep dus iedereen heeft een AMD 64 3500/PIV 3.6 Ghz/FX-55 met minimaal 1 GB RAM
Wie zijn al die mensen op de linkerpagina
?
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dat zijn de mensen die gedoneerd hebben om de ad in de krant te krijgen, en vast ook wel wat ontwikkelaars enzo erbij
Ziet er goed uit die ad, ben benieuwd het een leuke stijging in het aantal downloads of gebruikerspercentage teweeg brengt.The ad, coordinated by Spread Firefox, features the names of the thousands of people worldwide who contributed to the Mozilla Foundation's fundraising campaign to support last month's highly successful launch of the open source Mozilla Firefox 1.0 web browser.
[ Voor 27% gewijzigd door Marijn_S op 17-12-2004 00:43 ]
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Ik vraag me af of die namen te lezen zijn in de echte papieren versie?
Maar wel cool, al weet ik niet zeker of het veel uit zal maken..
Overigens ben ik nu heel blij met mijn MSN Beta search plugin
Maar wel cool, al weet ik niet zeker of het veel uit zal maken..
Overigens ben ik nu heel blij met mijn MSN Beta search plugin
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het zal wel wat uitmaken. Het levert naamsbekendheid op. En als iemand die de ad heeft gezien eens iemand met verstand van computers over Firefox hoort praten, hebben zij ineens zoiets van "Hey dat ken ik, inderdaad" en als ze dan ook nog eens positief zijn (die computerlui) dan gaan ze het proberen en aan hun vriendjes vertellen. En zo gaat dat rond. Dus ja, het zal zeker iets helpen. 
Waarom denk je anders dat al die reclames zo vaak op tv zijn? Niet persee primair om het product te verkopen, maar vooral om de naam in je kop te rammen
Waarom denk je anders dat al die reclames zo vaak op tv zijn? Niet persee primair om het product te verkopen, maar vooral om de naam in je kop te rammen
helemaal mee eens.
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Maar deze ad komt toch niet zo vaak in de NYT? In principe maar 1 keer, geloof ik?Room42 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:51:Waarom denk je anders dat al die reclames zo vaak op tv zijn? Niet persee primair om het product te verkopen, maar vooral om de naam in je kop te rammen
En dan blijft het niet zo heel vaak hangen.
als is het wel een duidelijke ad
Het is waar dat hij maar 1x in de NYT terecht komt, echter heeft dat zo veel publiciteit opgeleverd. Daarmee is het als het ware toch weer veel herhaald. Ook zal je deze ad vast niet alleen hier en in de NYT tegen komen. (hoop ik maar
)
Ik merk al zonder de advertentie dat mensen in mijn omgeving (die bepaald niet als 'computerlui' omschreven kunnen worden) overstappen op FireFox. Ik zal laatst in de mailheaders dat een vriend van me (ook niet echt een computerspecialist) helemaal vanzelf op Thunderbird was overgestaptRoom42 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 00:51:
Het zal wel wat uitmaken. Het levert naamsbekendheid op. En als iemand die de ad heeft gezien eens iemand met verstand van computers over Firefox hoort praten, hebben zij ineens zoiets van "Hey dat ken ik, inderdaad" en als ze dan ook nog eens positief zijn (die computerlui) dan gaan ze het proberen en aan hun vriendjes vertellen. En zo gaat dat rond. Dus ja, het zal zeker iets helpen.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
ik dacht dat het aanstond, dus niet :xGert-Paul schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:11:
[...]
Hoe staan je instellingen voor javascript vensters? Ik neem aan dat alles in nieuwe tabbladen geopend wordt? (dus ook normale popups)
thanks
This is the Way.
\o/ whoohooo ik sta ook in de advertentie, ben blij dat het toch op alfabet is.
Ik heb zelfs laatst een reclame @ TV gezien waarin de pagina van een of ander bedrijf was afgebeeld met Firebird 0.8 als ik me niet vergis
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zag laatst ook Firefox op TV, maar dan gewoon bij een gebruiker die een website liet ziennero355 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:55:
Ik heb zelfs laatst een reclame @ TV gezien waarin de pagina van een of ander bedrijf was afgebeeld met Firebird 0.8 als ik me niet vergis
Die AD in NYT is wel leuk, geloof dat de Nederlanders ook zoiets van plan zijn.
Firefox is een hele fijne browser, maar als webdeveloper zijn er toch een paar dingen die Firefox dan weer niet doet en IE wel. Bijvoorbeeld: vandeweek had een klant van me een advertentietekst online gezet, waarin ie doodleuk zijn hele catalogus had neergezet met streepjes ertussen.
dus:
speelgoed-poppenhuizen-wenskaarten-cadeauartikelen-beelden-kroontjespennen-wandtegeltjes-curiosa-meubilair-antiek-tijdschriften-werkhandschoenen-cirkelzagen
(lijst geheel fictief
)
In IE wordt elke - mooi als whitespace gezien en wordt de tekst gewrapt, maar in Firefox fietste het de div uit (die maar 150px breed is) en over de hele pagina heen.
Dat soort kleine (maar hele logische) dingen mis ik wel. Kan zijn dat dat inmiddels al aangepast is overigens.
dus:
speelgoed-poppenhuizen-wenskaarten-cadeauartikelen-beelden-kroontjespennen-wandtegeltjes-curiosa-meubilair-antiek-tijdschriften-werkhandschoenen-cirkelzagen
(lijst geheel fictief
In IE wordt elke - mooi als whitespace gezien en wordt de tekst gewrapt, maar in Firefox fietste het de div uit (die maar 150px breed is) en over de hele pagina heen.
Dat soort kleine (maar hele logische) dingen mis ik wel. Kan zijn dat dat inmiddels al aangepast is overigens.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Heb je al gevalidate dan? Lijkt me meestal toch een foutje in de code te zijn aangezien MSIE zich niet strict aan de standaarden houd.Gunp01nt schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:19:
Wacht, dus als IE netjes tekst wrapt en Firefox minder netjes, dan is dat een fout in mijn code of in IE?SSH schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:31:
[...]
Heb je al gevalidate dan? Lijkt me meestal toch een foutje in de code te zijn aangezien MSIE zich niet strict aan de standaarden houd.
trouwens, in mijn post hierboven loopt de tekst in FF ook de div uit.:P en zowel GoT als de desbetreffende site van mijzelf zetten FF in standards compliance mode.
Verwijderd
edit:Gunp01nt schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:40:
[...]
Wacht, dus als IE netjes tekst wrapt en Firefox minder netjes, dan is dat een fout in mijn code of in IE?
trouwens, in mijn post hierboven loopt de tekst in FF ook de div uit.:P en zowel GoT als de desbetreffende site van mijzelf zetten FF in standards compliance mode.
Niet goed gelezen, dus jij wilt dat een - als whitespace wordt gezien
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 18:06 ]
IE ziet de streepjes niet alleen als streepje, maar ook als afbreekstreepje en dus breekt IE woorden af wanneer er een dergelijk streepje gevonden wordt en de tekst zou anders te breed worden. Heel aardig dus van IE en IMHO zouden meer browsers dat mogen doen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:56:
[...]
edit:
Niet goed gelezen, dus jij wilt dat een - als whitespace wordt gezienHoe kan dat nou! Dat zou betekenen dat een \ net zo goed white space zou kunnen zijn. Als je gewoon een spatie geeft tussen de streepjes gaat het wel goed.
welliswaar tegen de regels in, en absoluut niet altijd gewenst.. ik ben het hier dus niet mee eens.Harm schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:34:
[...]
IE ziet de streepjes niet alleen als streepje, maar ook als afbreekstreepje en dus breekt IE woorden af wanneer er een dergelijk streepje gevonden wordt en de tekst zou anders te breed worden. Heel aardig dus van IE en IMHO zouden meer browsers dat mogen doen.
er zijn genoeg scripts die dit soort dingen kunnen afbreken op sites waar het wel moet (bijv hier op got) maar ik vind niet dat een browser zomaar dingen mag gaan aannemen, en dan maar puur omdat de browser dat graag wil, ergens een zin afbreken

This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
+ het feit dat een - gewoon een character is, dan krijg je dus hele vreemde situaties met woorden die aan elkaar zitten met een koppeltekenBasieP schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:49:
welliswaar tegen de regels in, en absoluut niet altijd gewenst.. ik ben het hier dus niet mee eens.
er zijn genoeg scripts die dit soort dingen kunnen afbreken op sites waar het wel moet (bijv hier op got) maar ik vind niet dat een browser zomaar dingen mag gaan aannemen, en dan maar puur omdat de browser dat graag wil, ergens een zin afbreken
code:
Maar goed ben even verder gaan lezen/zoeken en heb weer eens het een en ander gevonden:1
2
| anti-elitair contra-Amerikaans |
http://www.quirksmode.org/oddsandends/wbr.html
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 19:13 ]
Die woorden mogen toch gewoon afgebroken worden als ze aan het einde van een regel staan? Dat doet een tekstverwerker toch ook? Ik zie werkelijk waar niet in waarom een browser geen woorden mag afbreken en een tekstverwerker precies dezelfde woorden wel mag afbreken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:09:
[...]
+ het feit dat een - gewoon een character is, dan krijg je dus hele vreemde situaties met woorden die aan elkaar zitten met een koppelteken![]()
code:Maar goed ben even verder gaan lezen/zoeken en heb weer eens het een en ander gevonden:
1 2 anti-elitair contra-Amerikaans
http://www.quirksmode.org/oddsandends/wbr.html
Ik heb ff zitten zoeken. Wat ik heb gevonden is het volgende:
Gezien we hier over "plain hypen" hebben is "-" "just another character". Hieruit concludeer ik dat IE weer niet aan de standaarden voldoet.
En, w3-standaard geld niet voor tekst-verwerkers.
bron: http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/text.html#h-9.3.3In HTML, there are two types of hyphens: the plain hyphen and the soft hyphen. The plain hyphen should be interpreted by a user agent as just another character. The soft hyphen tells the user agent where a line break can occur.
Gezien we hier over "plain hypen" hebben is "-" "just another character". Hieruit concludeer ik dat IE weer niet aan de standaarden voldoet.
[ Voor 4% gewijzigd door Gondor op 17-12-2004 20:38 ]
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
En als je de '-' per sé als afbreekpunt wil hebben, moet je dusGondor schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:35:
Ik heb ff zitten zoeken. Wat ik heb gevonden is het volgende:
[...]
bron: http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/text.html#h-9.3.3
code:
of een vervanger daarvoor gebruiken. En dat werkt wel in Firefox.1
| ­ |
Wat ik trouwens vanmorgen hoorde:
Microsoft had in zijn eigen blad '.NET Magazine' een artikeltje staan over "Richtlijen voor webdesigners". Dus over het gebruik van standaarden, hebben ze me verteld (heb het zelf niet gelezen).
[ Voor 33% gewijzigd door Electronical op 17-12-2004 20:53 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Verwijderd
Ja maar hoe moet de browser nou weten of het nederlandse afbreking moet gebruiken of engelse of duitse of etc etc. Aan de hand van de meta tags kan ie dat niet doen (iso-8859-15 bijv.).Harm schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:22:
Die woorden mogen toch gewoon afgebroken worden als ze aan het einde van een regel staan? Dat doet een tekstverwerker toch ook? Ik zie werkelijk waar niet in waarom een browser geen woorden mag afbreken en een tekstverwerker precies dezelfde woorden wel mag afbreken.
Hmm, is het sowieso niet netter als je aan weerzijden van zo'n lijst gescheiden door een - spaties zet? ding1-ding2-ding3 lijkt toch al niet, ding1 - ding2 - ding3 is een stuk leesbaarder
.
(Net als dat je spaties zet tussen operators en operanden als je programmeert, maar dat terzijde)
(Net als dat je spaties zet tussen operators en operanden als je programmeert, maar dat terzijde)
Verwijderd
Kun je bij het venster view page source ook de lettertype standaard op een bepaalde grootte zetten? Het is nu vrij klein bij mij namelijk en ik kan wel 'handmatig' steeds op increase fontsize doen maar dat is ook de hele tijd zoveel werk
heb liever een instelling dat ie het onthoud?
true, ik zou helemaal niet zo ver laten komen dat je browser woorden moet afbreken. dat is al een teken dat je zelf iets goed fout doet met designen/programmerenucchan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:03:
Hmm, is het sowieso niet netter als je aan weerzijden van zo'n lijst gescheiden door een - spaties zet? ding1-ding2-ding3 lijkt toch al niet, ding1 - ding2 - ding3 is een stuk leesbaarder.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ja, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Want er is ook nog zoiets als dynamische tekst, variabele (venster-) breedte en variabele tekengrootte. Die laatste twee zijn factoren waar de gebruiken invloed op kan uitoefenen, waardoor het nodig kan zijn dat er tekst afgebroken moet worden en waar jij als designer dus rekening mee moet houden. Als je alles statisch designt ben je imo "goed fout" bezig.BasieP schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:37:
true, ik zou helemaal niet zo ver laten komen dat je browser woorden moet afbreken. dat is al een teken dat je zelf iets goed fout doet met designen/programmeren
Ja, dan moet je bij Tools -> Options -> General -> Fonts & Colors -> Monospace groter instellen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:32:
Kun je bij het venster view page source ook de lettertype standaard op een bepaalde grootte zetten? Het is nu vrij klein bij mij namelijk en ik kan wel 'handmatig' steeds op increase fontsize doen maar dat is ook de hele tijd zoveel werkheb liever een instelling dat ie het onthoud?
Verwijderd
Bij de NOS lieten ze een screenshot van hun web site zijn met IE.SSH schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:05:
[...]
Ik zag laatst ook Firefox op TV, maar dan gewoon bij een gebruiker die een website liet zien
Die had wel een MySearch toolbar (spyware)
Ik heb laatst ook een tv-reclame gezien met firefox als browser om een site te laten zien... zou bij god alleen niet meer weten wat het was

tja dat hoort erbij denken de meeste mensen......irritant maar ach...Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:28:
[...]
Bij de NOS lieten ze een screenshot van hun web site zijn met IE.
Die had wel een MySearch toolbar (spyware)
had laatst iemand waar ik de pc van moest maken, die had er 5 onder elkaar, halve browserscherm weg..... En dan de reacite als ze weg zijn: *oh dat kan gewoon uit??*
Verwijderd
ah mijn dank is grootRoom42 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:24:
[...]
Ja, dan moet je bij Tools -> Options -> General -> Fonts & Colors -> Monospace groter instellen.
Het probleem is hier dan ook dat ik geen directe controle heb over wat mijn klanten invoeren. Ik kan het uiteraard zelf gaan goedzetten, maar dan kom je ook weer bij het probleem dat de maximale advertentielengte 160 chars is en je met die spaties dus ervoor kunt zorgen dat een deel van de tekst wegvalt. Vraag is ook of mijn klanten het waarderen als ik in hun teksten ga frotten.BasieP schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:37:
[...]
true, ik zou helemaal niet zo ver laten komen dat je browser woorden moet afbreken. dat is al een teken dat je zelf iets goed fout doet met designen/programmeren
Dus wat je zegt is wel leuk en aardig, maar niet altijd toepasbaar. Ik heb het nu dus opgelost door achter alle "-" tekens een spatie te zetten. wat nog steeds verre van ideaal is ( werkt niet overal). Feit is nou eenmaal dat ik wel weet wat wel en niet kan, maar mijn klanten hebben niet allemaal een copy-writing cursus gevolgd als je begrijpt wat ik bedoel
En aangezien het hyphenaten in bijna elk DTP-programma, van Word tot Indesign, aanwezig is, lijkt het me niet meer dan logisch dat een browser een document zo behandelt. Of in ieder geval twee soorten hyphens (breaking en non-breaking) instelt, net zoals bij spaces.
[ Voor 4% gewijzigd door Not Pingu op 18-12-2004 15:57 ]
Verwijderd
ik had even een domme vraag.Ik ben een verwent firefox gebruiker. Nu wil ik graag dit intaleren op mijn netwerk. dat een domein heeft./ Dit kan ik centraal laten instaleren, als de steup kan via een *.*msi, maar ik kan die niet vinden
. Weet iemand of deze bestaat? Of, dat ik de .exe kan aanpassen?
Mwa, wellicht de eerste hit op Google naar firefox msi installer?Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:43:
ik had even een domme vraag.Ik ben een verwent firefox gebruiker. Nu wil ik graag dit intaleren op mijn netwerk. dat een domein heeft./ Dit kan ik centraal laten instaleren, als de steup kan via een *.*msi, maar ik kan die niet vinden. Weet iemand of deze bestaat? Of, dat ik de .exe kan aanpassen?
[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 18-12-2004 20:52 ]
Zoef
Verwijderd
dank u. Ik was even (dom dom) google vergeten. nadat ik wanhopig een paar sites en dit topic had doorzocht. Maar reuze bedankt.Zpottr schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:52:
[...]
Mwa, wellicht de eerste hit op Google naar firefox msi installer?
WTF? Start vandaag FF op en mijn theme is anders, mijn toolbars zijn aangepast en mijn startpage is wel google maar met een firefox logo erboven!

Lijkt gvd wel of al mijn instelllingen en adblocks verwijderd zijn!
Per ongeluk in safe mode oipgestart? Of een neiuw profiel? (al zou ik niet weten hoe dat spontaan kan)Magic666 schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:10:
WTF? Start vandaag FF op en mijn theme is anders, mijn toolbars zijn aangepast en mijn startpage is wel google maar met een firefox logo erboven!![]()
nope gewoon mijn ff icoon in de taskbar aangeklikt.
Al mijn ads zijn ook weer terug!
erg vreemd dit! Maar goed alles is weer bij het oude (zo goed als tenminste
)
Al mijn ads zijn ook weer terug!
erg vreemd dit! Maar goed alles is weer bij het oude (zo goed als tenminste
Probleem :
sinds vandaag overgestapt op firefox. Het werkt allemaal prima, maar toen ik een torrent wilde downloaden.....deed hij t niet of kreeg wel het download scherm maar kan niet op OK drukken.
Waar ligt dit aan..? ik gebruik ovrigens Azu client.
sinds vandaag overgestapt op firefox. Het werkt allemaal prima, maar toen ik een torrent wilde downloaden.....deed hij t niet of kreeg wel het download scherm maar kan niet op OK drukken.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Wat stond er verder in het download schermpje dan? Wat kon je wel aanvinken/selecteren? Kon je een programma kiezen?spyros schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:00:
Probleem :
Wellicht moet je Azu eens opnieuw installeren.
Praat eens even normaal man!!Magic666 schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:10:
WTF? Start vandaag FF op en mijn theme is anders, mijn toolbars zijn aangepast en mijn startpage is wel google maar met een firefox logo erboven!![]()
Alsof wij er wat aan kunnen doen dat jij een probleem hebt!
[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 19-12-2004 14:45 ]
Misschien dat iemand dat probleem al eens eerder gehad heeft en een oplossing/reden heeft.Alsof wij er wat aan kunnen doen dat jij een probleem hebt!
En weet je hoe frustrerend het is om FF weer helemaal in te stellen na wens? (zeker wat de adblocks betreft)
Het enige waar ik van baal met FF is dat applets van me beleggingsbank niet volledig goed werken (www.binck.nl) waardoor de realtime koersen niet worden geupdate.
Moet ik alsnog een IE venster open zetten, helaas
Moet ik alsnog een IE venster open zetten, helaas
Verwijderd
Welke voordelen heeft FireFox nou eigenlijk boven Maxthon ?
( http://www.maxthon.com/en/index.htm )
Verwijderd
Maxthon is gewoon IE met een jasje. Zelfde als FF vs IE dusVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:00:
De veiligheid. Maxthon gebruikt nog steeds IE en is dus ook vulnerable voor de lekken die in IE gevonden worden. Dat is met Firefox niet meer het geval. Voor de rest kan ik niet zoveel bedenken eigenlijkVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:00:
Laten we de lijst beginnen metVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:00:
• Het draait op je .sig
Case closed, lijkt me toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Zpottr op 19-12-2004 17:35 ]
Zoef
Verwijderd
Alles net geinstalleerd in combinatie met thunderbird 1.0 en ik ben zeer tevreden eigenlijk. Werkt soepel. Het ziet er min of meer hetzelfde uit als outlook en internet explorer, zodat het heel wat uitleg werk aan mijn vriendin bespaard. Kortom; een tevreden gebruiken erbij
offtopic:
Magic666 schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:54:
Misschien dat iemand dat probleem al eens eerder gehad heeft en een oplossing/reden heeft.
En weet je hoe frustrerend het is om FF weer helemaal in te stellen na wens? (zeker wat de adblocks betreft)
Allemaal leuk en aardig, maar dan hoef je nog niet te schelden/vloeken e.d. tegen ons
Magic666 schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:54:
Misschien dat iemand dat probleem al eens eerder gehad heeft en een oplossing/reden heeft.
Allemaal leuk en aardig, maar dan hoef je nog niet te schelden/vloeken e.d. tegen ons
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 19-12-2004 19:56 . Reden: off-topic gemaakt ]
had niet gehoeven nee, maar zoals je al begrepen hebt zat de frustratie diep
ik heb een vaeg probleempje:
als ik RMB klik om dan 'back' te selecteren, dan springt af en toe mijn lettertype groter; net als je met CTRL+scrollbutton zou doen...
is hier een oplossing voor?
als ik RMB klik om dan 'back' te selecteren, dan springt af en toe mijn lettertype groter; net als je met CTRL+scrollbutton zou doen...
is hier een oplossing voor?
[ Voor 13% gewijzigd door NoTimeRemains op 20-12-2004 13:17 ]
This is the Way.
Ik heb nu meerdere pagina's als home page ingesteld (kan je doen door tussen de pagina's een | te zetten), maar wanneer ik op een van de tabs terug wil naar mijn eerste home page opent hij ze weer allemaal. Is het mogelijk om via logische operators in een dergelijk geval, maar één home page te openen?
zou je ook bijv een bookmark kunnen maken met meerdere links erin ...
zo van blogs en dan opent ie er 20 ofzow?
This is the Way.
Verzamel alle sites waarmee je dat wil in tabs, doe [ctrl]-[D], vink "[ ] Bookmark all tabs in a folder" aan. Nu middelklik op de nieuw gemaakte folder (of rechtermuis -> Open in tabs zoals hierboven genoemd) en de hele riedel tabs wordt geopend.HIValicious schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:36:
zou je ook bijv een bookmark kunnen maken met meerdere links erin ...
Zoef
Nee, maar als je Tabbrowser Preferences heb geinstalleerd, kun je wel zorgen dat er in een nieuwe tab géén pagina wordt getoond (gewoon about:blank dus):OpifexMaximus schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:29:
Ik heb nu meerdere pagina's als home page ingesteld (kan je doen door tussen de pagina's een | te zetten), maar wanneer ik op een van de tabs terug wil naar mijn eerste home page opent hij ze weer allemaal. Is het mogelijk om via logische operators in een dergelijk geval, maar één home page te openen?
Tools -> Options -> Tabbed browsing -> Load the following in new tabs: [ ] Browser's home page (in newly created tabs).
Ik weet niet of dat zonder die extensie ook kan.
Edit: misschien heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen, sorry.
[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 20-12-2004 20:31 ]
Zoef
Verwijderd
Firefox is helemaal niet veilig ! Lees dit artikel maar eens:So what happens when a typical user decides it's time to download Firefox and enjoy the secure browsing experience that it has to offer? Well, sit back, relax, and let me take you on a journey.
(...)
So, at this point in time, installing (and using) Firefox encourages exactly the sort of behaviour we are trying to steer people away from, and to me that makes it part of the problem, not the solution.
http://blogs.msdn.com/ptorr/archive/2004/12/20/327511.aspx
Toch maar Maxthon.com gebruiken?

Wat een waardeloos stukje, dit heeft niets, maar dan ook niets met de veiligheid van FF te maken. Ze lopen alleen maar te zeuren over het feit dat de download van FF niet van een trusted site komt, nou en? Je kunt er vanuit gaan dat je van de originele website gewoon een goed bestand krijgt. Waarom zouden ze dan duizenden euro's uitgeven aan een VeriSign certificaat?Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:04:
[...]
Firefox is helemaal niet veilig ! Lees dit artikel maar eens:
Verwijderd
Hum vertaal het anders ffVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:04:
[...]
Firefox is helemaal niet veilig ! Lees dit artikel maar eens:
msdn.com is al een beetje partijdig lijkt me

WELKE install van internet explorer? Hebben wij een keuze dan als we Windows gebruiken?
Verwijderd
Dus zeggen ze in het artikel juist:André schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:10:
Je kunt er vanuit gaan dat je van de originele website gewoon een goed bestand krijgt.
Hmmmm, wait a minute. I went to www.getfirefox.com, not mirror.sg.depaul.edu. I don't have any idea where that place is, and it sure makes me nervous. IE has informed me that "If you do not trust the source, do not run or save this software."
Do I really trust a bunch of kids at some random university I've never heard of? Hopefully, the average person will decide that they do not trust this web site, and they will click Cancel. No Firefox for you!
Normaal zeg je toch ook niet tegen een n00b-gebruiker: Klik maar lekker los? Het is terecht dat die gast hier opmerkingen over maakt. En daar hebben ze zeker een punt. (nb: natuurlijk heeft dit niks te maken met de intrensieke veiligheid van FF, en ik ben het lang niet overal eens met wat hij schrijft, maar hij maakt terecht wel een aantal goede punten, waar FF iets van kan leren - en dat is alleen goed!).Not only does this software come from a completely random university server, but I have no way of checking if it is the authentic Firefox install or some maliciously altered copy. (I sure hope those 10 million people who have downloaded Firefox so far haven't all download backdoors into their system...). Since "You should only run software from publishers you trust" and since the publisher cannot be verified, I should click Don't Run (which is, thankfully, the default).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 10:20 ]
Verwijderd
Hij heeft zeker wel een aantal heel sterke punten. Alleen wat zijn verhaal een beetje afslankt is dat hij begint over certificates, en deze door zijn verhaal als een rode lijn laat lopen. Hij gaat dan een door Microsoft bedachte technologie verifieren op een opensource produkt en dat is niet netjes. Dat is net alsof Mozilla gaat zeggen, IE is slecht want het herkent onze XUL bestanden niet. Dus dat vond ik een heel zwak argument, maar wat voor onwetenden heel sterk overkomt.André schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:10:
[...]
Wat een waardeloos stukje, dit heeft niets, maar dan ook niets met de veiligheid van FF te maken. Ze lopen alleen maar te zeuren over het feit dat de download van FF niet van een trusted site komt, nou en? Je kunt er vanuit gaan dat je van de originele website gewoon een goed bestand krijgt. Waarom zouden ze dan duizenden euro's uitgeven aan een VeriSign certificaat?
Maar waar hij absoluut gelijk in had waren die foutmeldingen, de install now button, de download locaties (of is niemand bekend met ebay, paypal spoofing? Telebankieren met de rabobank zegt zelfs controleer uw locatie bij het inloggen, waarom zouden mensen dat niet met downloaden doen) en op zich ook weer wel de certificaten, als je veilig wilt overkomen op het Win32 platform lijkt het me een kleine moeite om een certificaat voor dat platform aan te vragen.
Beetje kinderachtige bangmakerij. Ik vertrouw software nooit helemaal, en een certificate heeft me ook nooit meer vertrouwen gegeven. Er is overigens ongetwijfeld wel iets te faken bij die certificaten (gewoon een dialog nabouwen, vast niet veel mensen die de inhoud echt checken), en dan heb je onterecht vertrouwen in het programma, wat me vervelender lijkt dan een gezonde voorzichtigheid bij alles wat je download.
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Verwijderd
Goh MS begint met FUD te verspreiden, wie had dat nou ooit kunnen verwachten.
Marketing Manager @ MS:
- Goede browser
- Stabiel
- Modern
Ermm laten we ze dan maar aanvallen op het feit dat ze geen trusted site hebben. Don't make me laugh.
Marketing Manager @ MS:
- Goede browser
- Stabiel
- Modern
Ermm laten we ze dan maar aanvallen op het feit dat ze geen trusted site hebben. Don't make me laugh.
Vraagje hè. Want XS4All biedt sinds kort ook haar nieuws en storingen in RSS aan. Alleen als ik deze toevoeg aan mijn bookmarks, dan krijg ik een geparsed pagina te zien en ik wil gewoon de headlines zien. Het gaat om deze urls http://www.xs4all.nl/feeds/nl/nieuws/rss2.xml en http://www.xs4all.nl/feeds/nl/storingen/rss2.xml.
Weet iemand hoe dat kan....
Weet iemand hoe dat kan....
Dit topic is gesloten.