onboard sound op DFI Infinity nf2 doet vreemd (soundstorm)

Pagina: 1
Acties:

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Okee, ik zit met een probleem.

Het geluid wat ik via de SPDIF uitgang van mijn moederbord op mij Sony STR-DE475 gooi, klinkt misvormd.

Ik zou niet weten wat de oorzaak is, aangezien dit probleem recentelijk is ontstaan en ik het idee heb dat het erger wordt.

Op het moederbord zit als het goed is nog gewoon garantie, maar jammer genoeg is dat bij een winkel die nogal wat contact-problemen heeft :( (Ik heb het ze nog niet gemaild, dat doe ik als het zou blijken dat het moederbord kapot is, ik ben wel zo fair om de naam niet te posten, mensen weten wel waar ik het over heb waarschijnlijk)

Wat heb ik uitgesloten:
- De versterker is waarschijnlijk goed, ik heb een cdspeler met digitale optische uitgang en die geeft geen vervorming.
- Speakers zijn dus in elk geval goed
- Storende bronnen?: Nee dat denk ik ook niet, ik heb alle audio kabels ff los gehad. Mijn tvtuner kaart geeft geen problemen, dvd is digitaal 'via de ide kabel' aangesloten.

Wat zou het kunnen zijn?
- Kapotte North/South-bridge?
- Kapotte audio chip?
- Drivers (ik heb wel recentelijk windows opnieuw geinstalleerd met de nieuwste nForce2 drivers, ik gebruik audio driver 4.42)

Verdere info:
Ik draai WIN2k met SP4, directx 9c, ik gebruik verder winamp, wmp 9 etc. (maar goed, alle geluidsbronnen storen) Ik heb dus ook een tvtuner pci (Flyvideo????)

Wie o wie helpt mij???

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Smht
Can I Kick It?

Yes you can!

--niemand???--

• Smht
Kom op zeg, is er niemand met een beetje antwoord??? :(
help me :'(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb dus ook een tvtuner pci (Flyvideo????)
En als je die uit je PC haalt ??

* nero355 heeft veel Onboard Sound VS. TV Kaartje conflicten gezien :)

/EDIT :
Smht schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:27:
[happymode] hehe eindelijk iemand die dit topic leest [/happymode]
LOL :D
Ik vraag het me af, vroeger gaf dit geen probleem, tis echt recentelijk dat ik het opmerk. Ik zou het een keer moeten testen, maar om de kaart te verwijderen, moet ik de bierkrat een eindje afbouwen/openen, dus dat wordt pas dit weekend.
Ow die eene mod met die 3 kratten op elkaar ?? Die is grappig :Y)

[ Voor 61% gewijzigd door nero355 op 06-12-2004 21:34 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Smht
[happymode] hehe eindelijk iemand die dit topic leest [/happymode]

Ik vraag het me af, vroeger gaf dit geen probleem, tis echt recentelijk dat ik het opmerk. Ik zou het een keer moeten testen, maar om de kaart te verwijderen, moet ik de bierkrat een eindje afbouwen/openen, dus dat wordt pas dit weekend.
Ow die eene mod met die 3 kratten op elkaar ?? Die is grappig
offtopic:
nee een andere, dat was een Heineken bier-bod, zelf heb ik geen bier-mod maar een Grolsch-mod :)
Heb er alleen geen topic voor geopend (tenminste nog niet, was ik eerst wel van plan en ik heb fotomateriaal zat)

[ Voor 35% gewijzigd door Smht op 07-12-2004 16:31 ]

• Smht
Net ontdekt: Het lijkt alsof de analoge speakeruitgang wel werkt, zonder storing.

Dus zal het dan toch aan mijn digitale uitgang liggen?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45
Misschien even mailtje sturen naar het bedrijf waar je hem hebt gekocht of misschien DFI (?) zelf. Denk dat het gewoon garantie gevalletje is

O+
Pagina: 1