[pci] Dual screen mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:45
Beste mede tweakers.

Ik zit nu al een redelijk tijdje opgescheept met 2 analoge monitors maar met een videokaart waar ik maar 1 analoog beeldscherm op kan aansluiten.
Het betreft een ati radeon 9200 se 128mb.
Nu is dit indd niet meer een supergeweldige kaart maar daar gaat het niet om. want het is een prima kaart voor mijn toepassingen.

Maar nu wil ik dus mijn 2de analoge scherm ook gebruiken. dit omdat ik graag wat meerdere schermen open wil hebben zonder dat het allemaal zo klein word.

Ik zelf heb dus gezocht naar een pci kaartje en ik kwam op de volgende uit:
Sapphire Radeon 7000 32MB (PCI)
XFX GeForce2 MX400 64MB, PCI

Het zijn weer geen super kaarten maar dat hoeft dus ook niet vanwege de eerder genoemde reden. (er zal voornamelijk winamp/msn/irc op te zien zijn)

Welke van de twee zou het beste bij mij systeem passen?
http://home.mjdsl.nl/~cxl/Specs.html

En is dualscreen in combinatie met mijn huidige kaart mogelijk?
Ik heb hier niet veel verstand van.

Ik heb gezocht met google maar ik kwam eigenlijk niet verder dat het een simpel kaartje is (kan ook niet anders voor deze prijs) en dat je dezen ook in een agp versie hebt.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

They who buy the dip, deserves the rip.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Welk OS draai je? Afaik ondersteunt windows XP geen 2 videokaarten tegelijkertijd... Windows 98 deed dat nog wel.

Overigens kan ik je daar nix met zekerheid over zeggen hoor :) een programmatje zoals Ultramon biedt ook wel eens uitkomst.

Als je alleen maar msn/irc/winamp draait maakt 't niet zo veel uit, een S3 4MB trekt windows xp nog op 1024 :P

• Danjel
Wussie schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:03:
Welk OS draai je? Afaik ondersteunt windows XP geen 2 videokaarten tegelijkertijd... Windows 98 deed dat nog wel.
OS=Windows XP.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
uhm.. dit is bullshit ;)

knal je tweede kaartje (eender welk) erin, sluit je 2e scherm aan, opstarten drivertje installeren en klaar ;)

Verwijderd

Home Edition of Professional?
Voor zover ik weet ondersteunt Home geen 2 monitoren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 16:08 ]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
The_Stickie schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:06:
[...]

uhm.. dit is bullshit ;)

knal je tweede kaartje (eender welk) erin, sluit je 2e scherm aan, opstarten drivertje installeren en klaar ;)
oh dat is iig wat 'k ergens heb gehoord :) nog nooit zelf uitgeprobeer tho :P

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
Onzin, werkt prima. Meer kan ook.

Ik denk dat de GF2 zowieso wel werkt, ik heb ook een GF2 agp en een GF2 pci. Sommige (vooral oudere kaarten) kunnen niet als secundaire kaart opstarten (instelbaar in je bios), waardoor je met zo'n kaart met een 4mb videokaart als primair moest booten. In windows deed je (eventueel stuk nieuwere) andere kaart het dan ook wel weer.

Roomba E5 te koop

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Overigens kan ik je daar nix met zekerheid over zeggen hoor :) een programmatje zoals Ultramon biedt ook wel eens uitkomst.

Als je alleen maar msn/irc/winamp draait maakt 't niet zo veel uit, een S3 4MB trekt windows xp nog op 1024 :P
Windows XP kan rustig tig schermen aan.

Welk kaartje je koopt maakt niks uit voor je doel. Ik heb zelf een tripple screen setup (2 monitoren op een ti4400). De derde monitor is aangesloten op een tweede hands matrox G200 die je zeer eenvoudig ergens voor een tientje kan krijgen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Danjel
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:07:
[...]

Proffesional.

En ik heb ff gezocht naar dat programmatje wat eerder werd genoemt.
Maar ik heb het idee dat als ik een extra kaartje neem geen probleem moet zijn.
Maar is er iemand die dit kan bevestigen?

• Danjel
The Dolf schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:10:
[...]

Windows XP kan rustig tig schermen aan.

Welk kaartje je koopt maakt niks uit voor je doel. Ik heb zelf een tripple screen setup (2 monitoren op een ti4400). De derde monitor is aangesloten op een tweede hands matrox G200 die je zeer eenvoudig ergens voor een tientje kan krijgen.
Matrox G200 zeg je he?
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen en waar die zoal te vinden is voor een tientje?
Want in de pricewatch vind ik niks als ik op Matrox G200 of alleen op G200 zoek.
En in google kom ik bij de MMS versie. Alleen die moet ik niet hebben volgens mij.

• sig69
klik

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 03-12-2004 16:18 ]

Roomba E5 te koop

• Danjel
Hmm dat kaartje kan maximaal 16 mb hebben.
en er zit 8 in.
Ook haalt ie maar 1024X768 @ 24 bit.
Dan denk ik dat ik liever een 32 bits kaartje neem.
Omdat beeld voor mij wel er fatsoenlijk uitziet en niet dat de ene van goeie kwaliteit is en de andere bagger. want het zijn dezelfde schermen...

Dus een SG200 zit er niet in.

Maar hoe zit het dan met die andere kaarten?
Ik kan gerust eentje kopen en erin pluggen en dan drivers instaleren en dan werkt het?
En moet ik dan alsnog dat eerder genoemde progje gebruiken?

• sig69
Ik kan gerust eentje kopen en erin pluggen en dan drivers instaleren en dan werkt het?
Ja, als het 16 mb of meer heeft ben je redelijk safe denk ik, (ivm met niet secundair kunnen booten)
En moet ik dan alsnog dat eerder genoemde progje gebruiken?
Nee, ultramon geeft alleen wat meer beheersmogelijkheden en wat handigheidjes zoals het scheiden vand e taakbalk op de primaire en secundaire monitor, schortcuts om vensters te verplaatsen etc.

Roomba E5 te koop

• Danjel
sig69 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:31:
[...]
Ja, als het 16 mb of meer heeft ben je redelijk safe denk ik, (ivm met niet secundair kunnen booten)
Dan zou het dus een van de opgenoemde kaartjes worden die in de startpost staan.
[...]
Nee, ultramon geeft alleen wat meer beheersmogelijkheden en wat handigheidjes zoals het scheiden vand e taakbalk op de primaire en secundaire monitor, schortcuts om vensters te verplaatsen etc.
Oke Thnx :-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Als het één uit de startpost moet zijn zou ik gewoon de Radeon 7000 PCI nemen, dit omdat je al een Radeon kaart hebt. Niet dat het erg veel uitmaakt maar beide kaarten met dezelfde type driver is wel zo handig is mijn ervaring :)

En het zal gewoon werken hoor: kaart er bij in, monitor op aansluiten, PC starten, XP ziet de kaart en je geeft aan welke driver te installeren en na de reboot kun je beide schermen gewoon gebruiken en instellen onder Windows :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Danjel
Abbadon schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 17:02:
Als het één uit de startpost moet zijn zou ik gewoon de Radeon 7000 PCI nemen, dit omdat je al een Radeon kaart hebt. Niet dat het erg veel uitmaakt maar beide kaarten met dezelfde type driver is wel zo handig is mijn ervaring :)

En het zal gewoon werken hoor: kaart er bij in, monitor op aansluiten, PC starten, XP ziet de kaart en je geeft aan welke driver te installeren en na de reboot kun je beide schermen gewoon gebruiken en instellen onder Windows :)
Oke,

Echt hartstikke bedankt allemaal voor jullie hulp.
Ikga zo even opzoek naar een shop waar de Radeon 7000 te koop is en dan bestel ik hem.
En misschien horen jullie dan nog van mij of het werkt of niet.

Iig super bedankt. (en ook errug snel gereageert zeg :p)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben hier laatst ook mee bezig geweest en het lukte toen niet meteen. Mijn ervaring is dat je éérst even moet booten met alleen de PCI kaart die installeren in XP, en dan dáárna booten met de PCI+AGP kaart. Daarna werkte het wel..

Maybe tip voor als je aan de slag gaat en het niet lukt ;)

Verwijderd

ik raad aan gewoon een nieuwe 3d kaart met een extra DVI uitgang, kost je mss wel wat meer, maar zo heb je nooit kans dat je PCI bus volloopt door die PCI 3dkaart die je erbij gooit.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08
Zolang je alleen maar 2D dingen op dat scherm doet. Zal de PCI-bus echt niet vollopen en daarnaast hij heeft alleen ze onboard sound erop aangesloten en LAN misschien. (als dat geen CSA is).

• Danjel
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:39:
ik raad aan gewoon een nieuwe 3d kaart met een extra DVI uitgang, kost je mss wel wat meer, maar zo heb je nooit kans dat je PCI bus volloopt door die PCI 3dkaart die je erbij gooit.
Als je een beetje de moeite had genomen om te lezen dat ik tevreden ben met de videokaart die ik nu heb en opzoek ben naar een tweede om een dualscreen (die ook nog eens analoog zijn), heb ik helemaal niks aan een tweede DVI aansluiting.
En op mijn huidige agp kaartje zit een extra DVI aansluiting dus ik zou geen reden weten om een nieuwe te kopen waar ik dan alsnog niks aan heb...

En wees maar niet bang dat mijn PCI bus volloopt want ik heb daar helemaal niks in zitten...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

KneoK

Not in a million lightyears

Danjel schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:12:
[...]

Als je een beetje de moeite had genomen om te lezen dat ik tevreden ben met de videokaart die ik nu heb en opzoek ben naar een tweede om een dualscreen (die ook nog eens analoog zijn), heb ik helemaal niks aan een tweede DVI aansluiting.
En op mijn huidige agp kaartje zit een extra DVI aansluiting dus ik zou geen reden weten om een nieuwe te kopen waar ik dan alsnog niks aan heb...

En wees maar niet bang dat mijn PCI bus volloopt want ik heb daar helemaal niks in zitten...
Bij mijn Radeon 9700Pro en nu ook bij mijn X800 (eerste was van Gigabyte, laatste van Asus) zat een verloopstukje voor DVI naar analoog. Misschien ook los te koop ?

Ik gebruik het verloopje al een tijdje naar alle tevredenheid met een 19 inch op de analoge en een oud 15 inch bakkie op de DVI.

Edit: en nu ik er zo over nadenk. Mijn vader heeft ook een Radeon 9200 met analoog en DVI en ook daar werkte het verloopje prima voor 2 x 15 inch.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 04-12-2004 19:48 ]

• Danjel
BioWEB schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:47:
[...]

Bij mijn Radeon 9700Pro en nu ook bij mijn X800 (eerste was van Gigabyte, laatste van Asus) zat een verloopstukje voor DVI naar analoog. Misschien ook los te koop ?

Ik gebruik het verloopje al een tijdje naar alle tevredenheid met een 19 inch op de analoge en een oud 15 inch bakkie op de DVI.

Edit: en nu ik er zo over nadenk. Mijn vader heeft ook een Radeon 9200 met analoog en DVI en ook daar werkte het verloopje prima voor 2 x 15 inch.
Ik heb nog nooit van zo'n verloopje gehoord en gezien.
Dus ik ben ff gaan googelen. alleen ik kom niet in een winkel oid terecht waar ik zo'n verloopje kan kopen.
Ik zal eens kijken wat de locale pc-boer te koop heeft en anders toch maar een extra kaartje.

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon een vgakaart die een d-sub en een dvi connector heeft ? kan je met een converter 2x dsub van maken. scheelt het je nog een pci slot ook ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:40:
Waarom neem je niet gewoon een vgakaart die een d-sub en een dvi connector heeft ? kan je met een converter 2x dsub van maken. scheelt het je nog een pci slot ook ;)
Je neemt me de woorden uit me mond, met een DVI connector kun je ook een analoge monitor connecten, je hebt dan wel een verloopstukje nodig en volgens mij zijn die goedkoper als een extra 3dkaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:07:
[...]

In Windows XP kan je zelfs 9 videokaarten aansturen
:>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

@TS:
- als je nieuw niet (makkelijk) kunt vinden wat je zoekt , probeer eens 2e hands, is nog een stuk goedkoper ook :)
- zelfde voor die DVI-I -> VGA converters, die worden bij vrijwel elke kaart meegeleverd, maar zat mensen die ze niet nodig hebben, kun je vaak voor (bijna) niets ophalen

Oslik blyat! Oslik!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Afbeeldingslocatie: http://www.home-hifi.ru:8080/doca/dvi/61.jpg

^^ Zoiets zat bij mijn Club3D ATI Radeon 9600 Pro 128 MB en heb er 2 17" schermpjes op gedraaid @ D-Sub zonder problemen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Ik zou wel kaartjes nemen met dezelfde chipset, dus geen Ati en Gforce mixen. Gaf bij mij met gamen nog wel eens problemen.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12

ThunderNet

Flits!

Ook haalt ie maar 1024X768 @ 24 bit.
Dan denk ik dat ik liever een 32 bits kaartje neem.
Omdat beeld voor mij wel er fatsoenlijk uitziet en niet dat de ene van goeie kwaliteit is en de andere bagger. want het zijn dezelfde schermen...
Sorry hoor, maar wat is dit voor onzin?
Het aantal kleuren dat je op 24bit hebt, is gelijk aan het aantal kleuren op 32bit
dat komt omdat in 32bits kleuren, de laatste bits genegeerd worden. of gebruikt worden om alpha-channel data in op te slaan...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dan nog, met 8MB haal je stukken meer:

1600x1200x32b=7.3MB, dus dat lukt ook wel :z

Oslik blyat! Oslik!

• Danjel
Aangezien mijn videokaart dus nog een DVI aansluiting heeft ga ik maar voor een verloopje maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden maar ik zoek verder...

Verwijderd

Danjel schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:16:
Aangezien mijn videokaart dus nog een DVI aansluiting heeft ga ik maar voor een verloopje maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden maar ik zoek verder...
Een aantal weken geleden heb ik die nog bij de lokale pc boer gekocht voor een paar euro. Kan me niet voorstellen dat jij ze nergens kunt vinden.

edit: Gevonden: Klik
Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/450x450/v/vkz-14.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 18:08 ]

• Danjel
Ik gebruik nu dus een verloopje en het werkt uittermate prima.

Super bedankt.

En prettige kerstadgen nog :-)

Verwijderd

Ik heb een Siemens Scaleo 900 met een analoge en een digitale uit gang, heb er nu Home Edition op staan, maar heb ook Pro, hiermee kan ik gewoon een 2e beeldscherm aansluiten?? het is een vrij nieuwe pc, 2 a 3 maanden oud 256 mb ati zit er in d8 ik

/edit: en waar kan ik zo'n verloopje kopen, gewoon bij een pc dealer? ja toch

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 22:32 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:31:
Ik heb een Siemens Scaleo 900 met een analoge en een digitale uit gang, heb er nu Home Edition op staan, maar heb ook Pro, hiermee kan ik gewoon een 2e beeldscherm aansluiten?? het is een vrij nieuwe pc, 2 a 3 maanden oud 256 mb ati zit er in d8 ik

/edit: en waar kan ik zo'n verloopje kopen, gewoon bij een pc dealer? ja toch
Dat kan ws. wel ja :) Als je ook nog uitvindt wat voor videokaart erin zit, kun je het echt vaststellen :)

Verloopje: zie site paar posts eerder, of de betere computer / electronica zaak.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

is het trouwens erg als het ene scherm 17" CRT is en de andere 15" TFT??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:08:
is het trouwens erg als het ene scherm 17" CRT is en de andere 15" TFT??
Nee, alleen qua 'design' is 2 identieke schermen natuurlijk wel het mooist.

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 10:06
Je kunt toch ook gewoon 2 monitoren op je videokaart aansluiten!? Heb ik ook hier met een ati radeon 9200 gewoon de drivers installeren van de videokaart op win xp op de dvi uitgang gewoon een plug bij gebruiken(zat er volgensmij bij of hij is van me pa geforce fx 5200)

Verwijderd

Nahata schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:17:
Je kunt toch ook gewoon 2 monitoren op je videokaart aansluiten!? Heb ik ook hier met een ati radeon 9200 gewoon de drivers installeren van de videokaart op win xp op de dvi uitgang gewoon een plug bij gebruiken(zat er volgensmij bij of hij is van me pa geforce fx 5200)
topic gelezen?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

nog even een kleine toevoeging; het probleem met die oudere PCI-videokaarten zit m deels in de driver, daarom is het soms zo dat XP er wel iets mee kan, en 98 niet, en andersom. Er is geen enkele hardwarematige reden te verzinnen waarom een videokaart primair moet zijn. Onder linux (of een andere *n?x) werkt het dan ook altijd prima. Je kunt zoveel videokaarten gebruiken als je PCI-sloten hebt, en als je er dan nog meer moet hebben kun je DMX gebruiken, met een extra machine, met opnieuw zoveel schermen als je wilt, die je over het netwerk gebruikt. Kost uiteraard wel (een hoop) performance).

wat is die modulaire structuur in linux toch geweldig en gebruiksvriendelijk! En wat is het toch prettig dat doordat de drivers vrij zijn er daadwerkelijk mensen zijn geweest die de drivers kunnen verbeteren, zodat ze niet de problemen hebben die de 98/XP drivers hebben.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

ik heb nog even gekeken en het is een ATI Radeon 9600, er staat bij eigenschappen ook al een 2e beeldscherm is alleen nog niet geactiveert, alleen een plugje kopen het zal het dus wel doen, bedankt :)
Pagina: 1