Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ben dus op zoek naar een eenvoudige gsm zonder toeters en bellen... :)

Waarom
Ik gebruik het ding dus enkel en alleen om te bellen danwel te sms'en (dit kan elke telefoon dus). Ik heb op dit moment een SE T610 die me eigenlijk al teveel opties heeft; cam gebruik ik nooit; VLive nog minder dan nooit, andere plaatjes of ringtones boeien me ook niks, BT/IR dus logischerwijze ook niet

Enkele eisen
- Het enige interessante is het formaat/gewicht; klein en laag
- Liever geen klepjes of echt logge toestellen; beetje style dus
- Unbranded of in iedergeval sim lock vrij...los toestel dus

Probleem
Vind er maar eentje zonder al teveel toeters/bellen! :|
In elke GSM shop wordt het gesprek automatisch richting het nieuwste van het nieuwste gestuurd...deze heeft zoveel megapixel, deze heeft mp3/radio etc etc.. Wil ik dus niet! :(

Zelf gezocht natuurlijk ...vooral de Nokia 6100 leek me wel een geschikt model, echter dateert dit toestel al van 2001/2 ofzo, dus erg recent is ie niet meer (niet zozeer de specs, maar meer de firmware/bat kwaliteit)
Verder zijn sommige Siemens toestellen ook wel geschikt, maar meestal iets te dik danwel te plastic. De Samsung toestellen hebben bijna allemaal klepjes :/
Heb zo'n beetje elk hedendaags toestel doorgenomen, maar veel wijs kom ik er niet uit.

You're point being?
Er zijn vast wel tweakers die ook de behoefte hebben aan een eenvoudig toestel, dus...

Suggesties voor een eenvoudig toestel, iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 03-12-2004 16:01 ]

An Explanation of l33t Speak

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
Nokia 3150 en hoger denk ik, goedkoop, betrouwbaar en kan alleen maar bellen!

Ik heb trouwens de 6310i, en ik vind het nog steeds een superieure telefoon. Niet te veel opties, maar ook niet te weinig ; ik denk aan bluetooth dewelke handig is voor een oortje, IR voor sync met de laptop. En een lange bel- batterijtijd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Wat denk je van een Nokia 3310? Supersimpel en niet kapot te krijgen. Als je voor iets meer 'style' wilt gaan zou ik voor een Nokia 6310 gaan...

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Het is wel moeilijk wat je wilt. Hedendaagse toestellen van een redelijke kwaliteit (qua stijl en gewicht) hebben nou eenmaal frutsels aan boord. als je nu al een SE610 hebt, wil je ook niet terug naar een oud model, dus ik zou zoeken naar een telefoon waarbij die frutsels niet al te zeer in de weg zitten. Dan denk ik aan de Nokia 6230.

--edit--

zelf zit ik te wachten op de nokia 6170. veel minder features dan de 6230 en deels van RVS...maar da's een klap-telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Genoil op 03-12-2004 15:02 ]

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
zo eenvoudig zijn 6310 toestellen ook niet meer te krijgen...

Wil natuurlijk wel een nieuw toestel (incl. garantie); geen 2de hands dus

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat ik tot nu toe doe is gewoon 2e handse dingen gebruiken :)

Mijn eerste telefoon was een Ericsson a1028s, erg simpel, miste helaas de trilfunctie.
Mijn tweede telefoon was een Ericsson T10s, destijds net nieuw model. Zelfde functionaliteit, 1 regeltje meer in de display en een trilfunctie

Daarna is het bergafwaards gegaan met fatsoenlijke telefoons naar mijn mening.

Toen ik die T10s moest vervangen omdat ie na de jaren gebruik gewoon niet goed meer was, (klepje afgebroken, accu was niet goed meer, ding viel nog wel eens uit, knopjes die versleten waren), heb ik gezocht naar een simpele telefoon. Die waren helaas niet meer te krijgen, maar heb toen wel een mooie 2e handse Sony CMDJ5 gekregen. Zaten mij in principe al te veel toeters en bellen op en geen enkele fatsoenlijke beltoon.

Deze laatste heb ik zeer recent vervangen met een ander 2e hands toestel: Siemens M50. Dit toestel bevalt me beter dan die Sony qua simpliciteit, echter miste ik het extreem handige scrolwieletje. Dit is gewoon een lekker simpel goed telefoontje.

Ik hoop dat dit ding het heel erg lang nog vol blijft houden want ik zie echt geen heil meer in die moderne mobiele telefoons zakcomputers.

Als er ooit nog 1 fabrikant komt die een simpele* telefoon zonder allemaal toeters en bellen maakt ben ik in ieder geval van de partij om hem te halen.

* Een telefoon, zoals een telefoon bedoelt is, en niet anders. Om te bellen en eventueel SMS'en.

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 19:03
de Nokia 1100 en de 2200 geen toeters en bellen en zijn nog nieuw te krijgen.
die toesten kunnen niet eens WAP-en (dacht ik)

Scuba-diver

Verwijderd

Als ik je verhaal zo hoor denk ik dat je als nokia geen problemen geeft een nokia 1100 zou kunnen overwegen en anders de 2100 evt. zou de 3410 in uiterste nood ook nog kunnen.

SE de T100 of de T105 mocht je toch een kleurenscherm willen de T230.

Siemens de A65

Dit is snel het lijstje dat ik zo uit mijn hoofd zou kunnen noemen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
voor de lol:

http://www.foony.nl/

[ Voor 49% gewijzigd door sjongenelen op 03-12-2004 15:17 ]

you had me at EHLO

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Hrm ik heb om deze reden bij mijn abonnement een 3310 gekregen voor niets. Werkt uitstekend, kan meer dan ik ermee hoef te doen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
offtopic:
Idd erug gaaf! Fijne tip :/

Overigens komt SE binnenkort met de T290i, lijkt ook wel wat (de zwarte dan)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

jobcohen schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:57:
Wat denk je van een Nokia 3310? Supersimpel en niet kapot te krijgen. Als je voor iets meer 'style' wilt gaan zou ik voor een Nokia 6310 gaan...
Ik ben het over de nokia 3310 volledig mee eens, geen aparte frutsels en dergelijke, ik heb hem zelf ook, heel eenvoudig te bedienen :), en hij is nog voordelig ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door -Thunder- op 03-12-2004 15:23 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

De Nokia 8210 is nog altijd een geweldig toestel... .. Maar of die nog wordt verkocht.

Er worden geen toestellen zonder al die dingen die je bedoeld verkocht of het is een low budget.

Zoek anders maar naar de 8000 series van Nokia

Edit: als je echt een nieuwe wilt kan je nog altijd ebayen.. klinkt tegestrijdig.. maar is de waarheid

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 15:35 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb de 8210 nog wel eens zien liggen, maar mijn mening er van is dat hij me te priegelig is en je moet dan wel het nieuwste type er van hebben want anders heb je zo het scherm kapot. Als je een 8210 wilt dan moet je iig zéér goed zoeken want er zijn niet veel winkels die hem meer hebben, meestal van die "eenvoudige" gsm winkeltjes in grote steden hebben ze nog wel eens maar dan moet je goed opletten of hij niet al gebruikt is.

Blij Met Wilco

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
ik heb bij dixons van die totaalpakketten gezien, 40 euro heb je toestel + beltegoed van vodafone.

een nokia 3410 en een siemens A50 Allebei simpele toestellen vooral de A50 is super eenvoudig.

Verwijderd

de nokia 8810, mijn oude phone. geen frutsels ofzo en ziet er mooit uit en is klein :)

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Ik heb hier een sony ericson T100 liggen
Afbeeldingslocatie: http://www.mobiltest.cz/img/SE_T100_m.jpg
(dit is het duidelijkste plaatje wat ik op inet kon vinden, als ik m'n toestel bij de monitor houd is deze foto zelfs iets groter als het orgineel, maar dat licht aan je resolutie natuurlijk)
echt een heel simpel en klein toestel. Ik vond hem juist weer te simpel en heb een uitgebreidere gekocht. doe nu niets met deze eigenlijk.
het enige nadeel van dit toestel zijn de kleine toetsjes, maar dat is weer per persoon verschillend of je daar last van hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Adrian- op 03-12-2004 15:42 ]

Adrian- werkt en leert

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nieuw maar simpel
Nokia 3120
lastig is het natuurlijk wanneer dit toestel op de markt komt :?

Verwijderd

Heb je verder wel eisen? Ik bedoel, telefoons worden ook al simpeler als je enkel een dual-band wil (iig dual-band genoeg is).
En moet het een unbranded losse telefoon zijn of mag het een prepaid zijn van elke provider?

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
single band bestaat volgens mij niet meer (dual of tri dus)

het moet in ieder geval een nieuw toestel zijn en dan wel unbranded of in iedergeval niet gesimlockt...ff in de SP erbij

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NOFI Maar ik vind dit echt gezeur :/

Als je telefoon opties heeft die je niet gebruikt dan doe je dat toch gewoon niet ?? En wat betreft simpele besturing kan het niet mis gaan met die T610 als je het mij vraagt.

Verder kan je inderdaad naar die lelijke Nokia's kijken die min of meer de 3de generatie 3200 zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik raad je aan om anders ff naar www.gsmarena.com te gaan of www.nieuwemobiel.nl en anders (iets minder compleet) ww.telecomvergelijker.nl. Zeker bij de eerste 2 sites kan je vrij veel eisen kiezen (zeker nieuwemobiel: lengte, breedte, hoogte, gewicht).

En inderdaad is heeft SE pas 2 nieuwe low-end modellen aangekondigd. De Nokia 2600 is er al en is ook low-end, maar misschien te zwaar.

Verwijderd

Een Sharp GX15, heb ik ook voor m'n vriendin gekocht, mooi, easy en gewoon goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-phones-uk.org.uk/images/sharpgx15.gif

Review: http://www.mobile-phones-uk.org.uk/sharp-gx15.htm

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:49:
Enkele eisen
- Het enige interessante is het formaat/gewicht; klein en laag
- Liever geen klepjes of echt logge toestellen; beetje style dus
- Unbranded of in iedergeval sim lock vrij...los toestel dus
Een Ericsson T66 zou wel iets voor jouw zijn. Is 1 van de kleinste en lichtste telefoons die er is zonder toeters en bellen. Nieuw zul je waarschijnlijk niet meer vinden, moet je 2e hands zoeken :)

Verwijderd

/me Xinn bookmarks topic
Op dit moment gebruik ik een nokia 8250 (vrijwel gelijk aan de al eerder genoemde 8210). Maar de standbytijd mag wel wat langer. En nog wat kleiner/lichter zou ook mooi meegenomen zijn :)

Helaas worden ze tegenwoordig alleen maar groter/zwaarder met al die overbodige troep...

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
nero355 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:05:
NOFI Maar ik vind dit echt gezeur :/

Als je telefoon opties heeft die je niet gebruikt dan doe je dat toch gewoon niet ?? En wat betreft simpele besturing kan het niet mis gaan met die T610 als je het mij vraagt.
als je het onzin vindt doe je een TR en plaats je geen offtopic post...

Verwijderd

t600 is net zo goed te doen, die is misschien wel nog lost te krijgen. Ook Panasonic heeft een aantal mini-modellen.
Ik vraag me alleen af in hoeverre je bereid bent er "minder" van te worden. Heb je bijvoorbeel geen behoefte aan een kleurenscherm, maakt het helemaal niet uit welk merk etc.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Mis. is de Nokia 6510 wel een aanrader. Ik heb hem ook, lekker klein maar toch nog redelijk grote toetsen. Er zit een radio in maar dat is dan ook zo ongeveer de enige "toeter". Echter, wordt het wel moeilijk om deze nog nieuw te krijgen, op marktplaats is hij nog wel veel te vinden.
Hij bevalt mij in ieder geval nog prima!

Verwijderd

Overigens zit ik zelf te denken aan een NEC N900 credit card phone:
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/pics/nec/nen900_00.jpg
Wel met camera, maar ondanks dat lekker klein en licht.
Alleen is een standbytijd van 48 uur ronduit beroerd :/

Verwijderd

Dit zijn die twee voorbeelden van mini toestellenvan Panasonic:
G51:Afbeeldingslocatie: http://www.algebeld.nl/images/products/large/product_29_picture_large.jpg
Gewicht (g) 74
Lengte (mm) 80
Breedte (mm) 43
Dikte (mm) 19
Standby (uur) 200
Spreektijd (min) 150
Freq. 850 MHz Nee
Freq. 900 MHz Ja
Freq. 1800 MHz Ja
Freq. 1900 MHz Ja
Kleurenscherm Ja

A100:Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A8593/A100%20%20black%20kopie.jpg
77x44x18mm 80x43x19mm
66 gram.
Ze lijken erg op elkaar maar de A100 is goedkoper waarschijnlijk vanwege het ontbreken van een kleurenscherm (80 euro). Beide zijn ongeveer een jaar oud.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54
http://www.newworldtelnet...bile_phone_cell_phone.htm

DragonReborn was me eigenlijk voor, maar deze heeft zelfs een monochroom schermpje dus nog minder toeters en bellen :P Vriend van me heeft hem, als je een beetje grote oren hebt kan je hem er makkelijk in kwijt ;)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Zelf zou ik zeggen neem een siemens S55 een telefoon waarbij de camera los gekocht kan worden..hij is super klein en heel stylish...
Verder issie nu voor een hele goede prijs te koop!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

een gsm zonder toeters en bellen?? een gsm waarmee je niet kunt bellen? wat heb je daaraan? :D

• Erik1
  • Niet online
Toeters en bellen is hier denk ik een beetje een slechte woordkeus :D :P

Ik zou een Siemens uit de 50/55 serie nemen. Zijn simpele toestellen zonder camera enzo. Ze hebben vrijwel allemaal een 700mAh Li-Ion accu die erg lang mee gaat :) Heb zelf een A52, die kost in de winkel ongeveer 39 euro. Gewoon een standaard telefoontje met zwartwit scherm (oranje verlichting), trilfunctie, en zelfs polyfonische ringtones (al gebruik ik geen ringtones omdat ik mijn GSM's altijd op trillen heb staan). Heb ook een M55, die heeft een 4096 kleurenschermpje, GPRS, een browser, en nog wat kleinie dingetjes zoals een bestandssysteem bovenop de A52. Je kunt dan ook nog voor de S55 gaan, das een M55 met wat minder geheugen, 256 kleurenscherm ipv 4096, maar wel IR en Bluetooth.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/6610/index.html

Niet groot, niet zwaar, meer dan voldoende standby tijd. Zit wel radio op maar dat kan je ook gewoon negeren (werkt niet zonder hoofdtelefoon). Minder frutsels vind je bijna niet. En zoals gezegd, waarom kan je die niet gewoon negeren? Ze zitten allemaal achter menutjes..als je ze niet opzoekt dan wordt je er ook niet mee geconfronteerd :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Vraagje: waarom wil je dat zonodig? Waarom heb je de behoefte aan een telefoon die alleen maar kan bellen en SMS'en? Waarom zou je al die extra moeite doen voor minder opties?

Ik zou overigens voor de Nokia 3310 gaan, die werd ook al eerder gesuggereerd in dit topic. Simpel, handig en niet al te log toestel. Een klassieker.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja maar voor accesoires van die 3310 hoef je niet aan te kloppen, toestel te oud...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Erik1
  • Niet online
Ze hebben ook NiMH batterijen en geen Li-ion. Als ie dan toch een nieuwe telefoon gaat halen neem er dan wel een met een fatsoenlijke Li-ion batterij die een beetje lang meegaat :)

Ik zou trouwens gewoon de SE T610 houden en de overbodige functies niet gebruiken als ik jou was...
Pagina: 1