Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Er schijnen nog niet echt topics over DRM hier te zijn, terwijl dit toch de toekomst voor het beveiligen van mediabestanden lijkt te zijn, gezien de vele nieuwsberichten.

Wat ik me afvroeg is hoe dat straks toegepast gaat worden op de mobiele telefoon. Ik weet dat er verschillende DRM technieken zijn zoals Open Mobile Alliance (OMA) DRM, Microsoft, Apple en RealNetworks.

Microsoft integreert DRM zeg maar in hun Windows Media Player. Is een mobiele telefoon met alleen Windows Media Player die DRM ondersteunt voldoende om mediabestanden die met Microsoft DRM beveiligd zijn af te spelen? Is het installeren van een mediaspeler dan voldoende? Lijkt me dat de DRM beveiliging dan te omzeilen is een door andere mediaspeler te gebruiken.

Er zijn op dit moment ook Nokia's met OMA DRM ondersteuning waarbij volgens mij een OMA DRM client in het toestel geimplementeerd wordt. Houdt dit in dat "alle" content op het toestel voorzien moet zijn van (speciale Nokia?) DRM om af te kunnen spelen?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Alle Vodafone toestellen hebben ook DRM techniek op hun toestellen, maar daar is al een manier voor gevonden om dat netje te omzeilen zonder daarvoor gebruik te hoeven maken van een minder legale handeling.

Gewoon een walkaround. Ik zal `m even zoeken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:15:
Alle Vodafone toestellen hebben ook DRM techniek op hun toestellen, maar daar is al een manier voor gevonden om dat netje te omzeilen zonder daarvoor gebruik te hoeven maken van een minder legale handeling.

Gewoon een walkaround. Ik zal `m even zoeken.
Ja klopt, heb ik ook gelezen.
Je bedoelt dat MP3's niet als ringtones afgespeeld kunnen worden toch?
Door het toevoegen van Vodafone DRM rechten met bepaalde software lukte dit wel.

Bij mediaspeler weet ik wel hoe het werkt, maar bij ringtone werkt het anders volgens mij. Worden de licenties van de MP3's met een speciale ringtone speler gecontroleerd om te kijken of deze afgespeeld mag worden of zou er een algemene client op het toestel zitten die dit voor alle mediabestanden controleert? In dit geval moet alle software in het toestel geintegreerd zijn lijkt me. Bij een smartphone bijv. wordt een probleem aangezien je zelf mediaspelers kan installeren. Tenzij de software ook DRM beveiliging moet hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die meer over dit onderwerp weet?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op mijn Vodafone Motorola v525 kan ik gelukkig zonder DRM gezeik MP3'tjes als Ringtone gebruiken :Y)

* nero355 is heel erg anti Palladium/TCPA/DRM en dat is zo'n beetje het enige nuttige dat ik kan melden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:10:
Op mijn Vodafone Motorola v525 kan ik gelukkig zonder DRM gezeik MP3'tjes als Ringtone gebruiken :Y)

* nero355 is heel erg anti Palladium/TCPA/DRM en dat is zo'n beetje het enige nuttige dat ik kan melden ;)
Ben er ook niet echt liefhebber van, maar we moeten er toch aan geloven ben ik bang.. :(

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, want SonyEricsson schijnt het nu in standaard elke SonyEricsson te willen stoppen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1