[XP-CD] legale key, maar wat voor key is het?

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Op mijn Dell laptop zit aan de onderkant een license key. Na een formar dacht ik mooi even schoon windows er op te zetten, maar dat werkt dus niet. Hij accepteert de key niet.

Het is een groen/blauwe sticker met de naam Dell er op en ook windows xp profession staat er op.

Je kan via de Pid uit het Setupp.ini een cd aanpassen zodat de key werkt. Bijvoorbeeld een oem key op een retail cd.

Inmiddels heb ik al ehel veel combinatie uitgebrobeerd maar geen een lijkt te werken.
Dit staat op een website over de setupp.ini

UNLOCK WINXP SETUPP.INI
WinXP's Setupp.ini controls how the CD acts. I.e. is it an OEM or retail version? First, find your Setupp.ini file in the I386 directory on your WinXP CD. If you open it up, it looks something like this:
[Pid]
ExtraData=707A667567736F696F697911AE7E05
Pid=55034000
The Pid value is what we're interested in. What's there now looks like a standard default. There are special numbers that determine if it's a retail, OEM, or Volume License Edition. First, we break down that number into two parts. The first five digits determine how the CD will behave, i.e. is it a retail CD that lets you clean install or upgrade, or an OEM CD that only lets you perform a clean install? The last three digits determine what CD key it will accept. You are able to mix and match these values. For example you could make a WinXP CD that acted like a retail CD, yet accepting OEM keys. Now, for the actual values. Remember the first and last values are interchangeable, but usually you'd keep them as a pair:
; Retail:
Pid=51882 335
; Volume License:
Pid=51883 270
; OEM:
Pid=82503 OEM
So if you wanted a retail CD that took retail keys, the last line of your Setupp.ini file should read:
Pid=51882335
And if you wanted a retail CD that took OEM keys, you should use:
Pid=51882OEM
Note that this does NOT get rid of WinXP's activation (WPA). Changing the Pid to a Volume License will NOT bypass activation. You MUST have a Volume License (Corporate) Product Key to do so.

Zelf heb ik nu de 51882OEM gerbuikt, maar die accepteerd de key niet.
Kan iemand met een Dell laptop mij misschien vertellen wat er precies in de SETUPP.ini moet staan? om mijn legale key wel aan het werk te krijgen...

of als iemand een andere sugestie heeft wat voor code het is, oem, retail, corporate, noem maar op... graag...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

het aanpassen van je setupp.ini is volgens mij niet eens illegaal. Het beste lijkt mij dan ook dat je contact opneemt met Dell of Microsoft? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
de cd wordt niet opgezonden want die is onderdeel van de code. Daar zijn menige topic's over te vinden. Het gaat mij er om, of dit een OEM key is of iets anders...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Zolang je geen boekjes bij de CD krijgt lijkt het me een OEM versie, als de istalatie-cd op de harde schijf staat (sommige bedrijven zetten XP op een afgeschermde partitie) lijkt het mij ook een OEM versie.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je van Dell geen CD ontvangen met een image van de volledige Windowsversie erop? Volgens mij is dat de manier waarop ze dat normaal doen :) Ik kan echter niet uit je verhaal halen vanaf welke CDROM je nu probeert te installeren? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is mij nog nooit gelukt om met een andere dan de Dell cd de key, welke voor zover ik weet een Dell-OEM-key is, te gebruiken. Misschien niet helemaal ontopic, maar wilde het toch even met je delen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
heb inderdaad geen cd meer van dell, en de hardeschjf partitie is ookv erwijderd B) ;( ben nu zelf dus een windows cd aan het maken. van een andere xp cd die ik had. Het lukt mij alleen niet dan de code van de laptop te gebruiken. Als het goed is moet je dus je SETUPP.ini aanpassen, maar dat lijkt niet te helpen, of ik pak de verkeerde waarden.
Die waarden moet ik dus zien te vinden.

dus iemand met een dell cd please, kijk ff naar de PID code..

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik weet dat Compaq ook specifieke keys hebben, die je niet zomaar bij andere XP versies kunt gebruiken. Dit zal wel hetzelfde zijn.
Installeer gewoon een OEM versie met een Illegale key. Kun je iig installeren en daarna het probleem door Dell laten oplossen.
Kan je niks gebeuren, je genruikt immers maar 1 licentie, daarvoor heb je ook betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
beste killer ace, graag wil ik dus de originele erop zetten, die key moet werken, de vraag is alleen met welke pid code. als die goed is werkt het gewoon, en kan ik dus ook support krijgen. dus eerst illigaal instaleren is eigenlijk geen optie,

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KillerAce_NL schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:53:
Ik weet dat Compaq ook specifieke keys hebben, die je niet zomaar bij andere XP versies kunt gebruiken. Dit zal wel hetzelfde zijn.
Installeer gewoon een OEM versie met een Illegale key. Kun je iig installeren en daarna het probleem door Dell laten oplossen.
Kan je niks gebeuren, je genruikt immers maar 1 licentie, daarvoor heb je ook betaald.
Hiermee overtreed je wel de licentievoorwaarden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet belangrijk in dit geval denk ik. Hiermee krijg je echt geen probleem hoor.
B.t.w. je kunt hem natuurlijk ook eerst illegaal installeren en achteraf de key in je origineel wijzigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:01:
Hiermee overtreed je wel de licentievoorwaarden ;)
Die niet geldig zijn in NL. Shrink wrap licence.. Ik zou idd gewoon een ali-illigali key gebruiken, als de Dell key niet wil. Je hebt betaald voor de licentie, zal geen kip naar kraaien hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
oke ik snap jullie standpunt, maar ik wil gewoon een legale key! tenminste 1 die werkt. deze is legaal, alleen de cd moet dus aan worden gepast zodat die key er mee werkt.
Als iemand weet hoe dat moet dan hoor ik het heel graag.!!!
wat er aan moet worden gepast en dergelijke.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Doe dan gewoon wat ik zei:
Eerst installeren met illegale key, na install key veranderen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
btw je moet ook een pidgen.dll verranderen? lees ik net op inet... iemand zo'n bestand van een Dell cd ?:)

zal vanavond ook ff je manier (killerace) proberen

[ Voor 7% gewijzigd door Q-bone op 02-12-2004 17:05 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Kun je niet naar Dell bellen om te vragen wat je moet doen?
dus iemand met een dell cd please, kijk ff naar de PID code..
Als je dit wil proberen is het illegaal, dus dan kun je net zo goed een illegale key nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
was hier illigaal aan? je probeerd een cd na de maken? zie er niets illiegaals in, gaat wel om en legale key, heb er voor betaald. Alleen werkt niet meer omdat de cd er niet meer is. En die probeer ik dus weer te fixen...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al naar de HD die in die machine zit geschreven? Je CD staat nl. waarsch. ook nog wel op die HD, en veel is te unerasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je een legale licentie op je Laptop hebt zitten mag je toch ook gewoon een gelijke illegale Windows versie gebruiken ?? Las ik hier op GoT ooit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:40:
Als je een legale licentie op je Laptop hebt zitten mag je toch ook gewoon een gelijke illegale Windows versie gebruiken ?? Las ik hier op GoT ooit :)
Yup mag, je koopt de licentie. Niet Windows zelf :) uiteindelijk ook wel maar je betaalt voor de key ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik snap jullie standpunt, maar ik wil gewoon een legale key!
Hij wil dat dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

KillerAce_NL schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:09:
Niet belangrijk in dit geval denk ik. Hiermee krijg je echt geen probleem hoor.
B.t.w. je kunt hem natuurlijk ook eerst illegaal installeren en achteraf de key in je origineel wijzigen ;)
MS heeft aan gegeven in de toekomst de key te gaancontroleren. Je zou al dan niet functionaliteit kwijtraken, met name in media player, met een illegale key. Dus als je een legale key hebt is die wel aan te raden. ( en dat is ook de vraag van de TS).

Wellicht ben je het hiermee niet eens, maar ooit wel eens gemangeld tussen de helpdesk van MS & DELL? dus vergeet het maar.

Volgens mij lukt dat wijzingen ook niet zonder de goede pid waarden. Je riskeert zelfs bleuscreens omdat hij vindt dat je ...NU... eigenlijk 2 maanden terug had moeten activeren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
is er niemand die een oplossing heeft? of een dell cd?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Q-bone schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:14:
is er niemand die een oplossing heeft? of een dell cd?
Ik kan je morgen die PID code wel bezorgen.
Heb nu geen cd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kun je niet een windowsxppro-oem cd bij een cheapass muis hardware onderdeel aanschafffen bij een pc winkeltje.
U mag OEM software alleen verkopen in combinatie met een volledig geassembleerd systeem, tenzij de OEM software een besturingssysteem is voor een desktop PC (dus geen Server). In dat geval mag het ook worden meegeleverd met een hardware component (geen randapparatuur).
bron: microsoft correct software gebruik.

de dell oem key (xjm6q-) die ik ken werkt gewoon met de reguliere oem cd's.

pid van xphomenl sp1 oem: 55677OEM
pid van xppronl sp1 oem: 55679OEM
pid van xppronl rtm vlk: 55679270

[ Voor 89% gewijzigd door PipoDeClown op 02-12-2004 20:18 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
PipoDeClown schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:26:
kun je niet een windowsxppro-oem cd bij een cheapass muis aanschafffen bij een pc winkeltje.
de dell oem keys die ik ken werken gewoon met de reguliere oem cd's.
Windows XP Pro OEM bij een muis? Dat komt samen met een volledige PC niet met een muis hoor :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
beste pipo...

als het bij een gewone oem cd werkte was het me allang gelukt. Maar Dell heeft een (8)? tal bestanden die anders zijn dan een normale oem cd. waaronder de pid, en een paar dll's als ik die in mijn cd verrander naar de waarden van dell moet ie het gewoon doen... alleen welke file's zijn het en wat moet er verranderd worden.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google zoeken: Dell pid windows xp registration procedure
http://www.google.nl/sear...tration+procedure&spell=1

en dat pas eentje, heb alleen jouw vraag ingevuld...

http://www.tipsdr.com/windows-xp-tips-2.html
  • Unlocking WinXP's setupp.ini WinXP's setupp.ini controls how the CD acts. IE is it an OEM version or retail? First, find your setupp.ini file in the i386 directory on your WinXP CD. Open it up, it'll look something like this: ExtraData=707A667567736F696F697911AE7E05 Pid=55034000 The Pid value is what we're interested in. What's there now looks like a standard default. There are special numbers that determine if it's a retail, oem, or volume license edition. First, we break down that number into two parts. The first five digits determines how the CD will behave, ie is it a retail cd that lets you clean install or upgrade, or an oem cd that only lets you perform a clean install? The last three digits determines what CD key it will accept. You are able to mix and match these values. For example you could make a WinXP cd that acted like a retail cd, yet accepted OEM keys. Now, for the actual values. Remember the first and last values are interchangable, but usually you'd keep them as a pair: Retail = 51882 335 Volume License = 51883 270 OEM = 82503 OEM So if you wanted a retail CD that took retail keys, the last line of your setupp.ini file would read: Pid=51882335 And if you wanted a retail CD that took OEM keys, you'd use: Pid=51882OEM
PS:
effe verder op staat een hit van een forum
http://www.mcse.ms/archive65-2004-3-497018.html
het lijkt me een regelmatig terugkerend iets. Zoek anders naar ook profi forums en je vindt het antwoord, legaal., mocht het bovenste niet werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel mogelijk. Wat je vergeet te vermelden is met welke originele retail cd je begint.
Je hebt een XP Pro OEM key. Dan moet je een XP Pro retail cd gaan verbouwen zodat ie OEM keys accepteert. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een Home versie naar een Pro versie om te zetten. Ik had een Pro retail versie met Pid=55661000 en die heb ik veranderd naar Pid=55661OEM. Vervolgens was deze probleemloos met een XP Pro key van Dell te installeren.
Let er wel up dat je de eerste 5 cijfers zo houdt als ze orgineel waren en alleen de laatste drie in OEM verandert.
Pagina: 1