1000 replies limiet.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47
crisp zei net ergen:
Overigens is er layout-technisch met de nieuwe template niet echt een reden meer om topics bij 1000 replies te sluiten
Daar was ik mij ook al van bewust en zat al even te denken er iets over te zeggen. En ik denk dat ik dat nu dus ga doen.

Er zijn altijd mensen die als ze een topic zien van 950 post oid ze met een f5 knop in de hand aftellen tot de 1000 bereikt is. Dan rammen ze als een gek op de post knop en hopen de eerste te zijn met hun o zo mooie nieuwe topic. Kon je net ook weer zien.

Maar layouttechnisch is daar helemaal niets ergs meer aan. Met de nieuwe template dan. Kunnen we die lat mischien een stuk hoger zetten of gewoon afschaffen. Het is toch iig layout technisch niet meer nodig om dit zo vol te houden.

Zijn er nog andere redenen om het wel erin te houden dan zou ik deze graag horen. Andere ideeen natuurlijk ook :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat was die layout technische reden eigenlijk? vroeger liepen topics wel eens door tot 1050 posts ofzo, en er was nix aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Topics met meer dan 1000 posts zijn ook erg lastig (handmatig) te doorzoeken. Aan de andere kant geldt dat natuurlijk ook voor 10 topics met 1000 posts... :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mensen die weinig replies per pagina's hebben/hadden kregen veel nummers achter de topiclink en op een gegeven moment slurpt zoiets veel 'regels' :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben ook voor de afschaffing van deel x. Alles bij elkaar is denk ik nog overzichtelijker dan 10x een groot topic met 1000 replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46
Reptile209 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:50:
Topics met meer dan 1000 posts zijn ook erg lastig (handmatig) te doorzoeken. Aan de andere kant geldt dat natuurlijk ook voor 10 topics met 1000 posts... :)
Je kunt nu ook zoeken in het topic met het venster naast henk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
Reptile209 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:50:
Handmatig kan je nu ook op de zoek in topic drukken ;) Het lijkt mij irritanter om 2 topics van 1000 regels te doorzoeken. Dan moet je weer naar het volgende topic gaan om weer verder te zoeken.

Dus ook daar zou het ergens makkelijker zijn om dit niet te doen ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:20

momania

iPhone 30! Bam!

Voor sommige mensen worden de oude templates nog ondersteund en dan zou je voor hun weer wel layout verkrachting krijgen als topics _echt_ te groot worden.

Daarbij zijn er zat grote topics waarbij met de periodieke overgang naar een nieuw topic ook weer tijd is om de topicstart weer up-to-date te brengen en die weer even voor iedereen in beeld te brengen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
in de oude layout was het erg onoverzichtelijk met het aantal nummertjes (aantal pages) allemaal in de balk naast elkaar.

de balk werd dan heel dik, en layoutverneuking was een feit.

met deze layout is het zo dat er in het midden in de nummertjes geknipt word, zodat alleen de eerst 4 en de laatste xx zichtbaar zijn (als je op laatste pagina ben)

zodoende kan je eeuwig door gaan in 1 topic, zonder dat layout verneuking ontstaat
bovendien is er op got nu een 'doorzoek topic' feature, dus zoeken in topic is ook veel makkelijker
momania schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:53:
Daarbij zijn er zat grote topics waarbij met de periodieke overgang naar een nieuw topic ook weer tijd is om de topicstart weer up-to-date te brengen en die weer even voor iedereen in beeld te brengen :)
true, maar voor topics als 'het grote mededelingen topic' hoeft dit niet zo vaak als bij bijvoorbeeld een 'halflife2 deel x' topic

[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 01-12-2004 22:54 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Achja, old habbits die hard :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Old templates also do... :+

(tja, ik kon het niet laten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
Voor sommige mensen worden de oude templates nog ondersteund en dan zou je voor hun weer wel layout verkrachting krijgen als topics _echt_ te groot worden.
Dat is voor sommige mensen echt pech ;) :P
Hmm dat is idd een goede reden.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 28-09 20:22
Voor handmatig zoeken had je toch dat 'Loepje'?. Als je daar op klikte kon je zoeken in alleen dat topic, best wel handig in de grote topics. Beter dan met ?limit=999 en dan handmatig te zoeken.

edit:

Hebbes!
Kijk het duurt even bij mij even, maar daar bij Henk hebben ze die functionaleit gezet. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sybr_E-N op 01-12-2004 22:57 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sdomburg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:52:
Ik ben ook voor de afschaffing van deel x. Alles bij elkaar is denk ik nog overzichtelijker dan 10x een groot topic met 1000 replies.
Met stom ^^

Als je bijv. iets wilde teruglezen in een KNMT... pff, dan was je wel ff bezig om dat terug te vinden. Als het mogelijk is om alles in een topic te houden, is dat wat mij betreft een verbetering d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou, layouttechnisch is het misschien mogelijk maar zolang ik nog steeds niet meer dan 999 posts per pagina kan opvragen hoeft het van mij niet.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan hetzelfde kunstje ook in de oude templates inbakken natuurlijk ;)
True, maar daar is geen harde grens van 1000 posts meer voor nodig ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

disjfa schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:54:
[...]
Dat is voor sommige mensen echt pech ;) :P
Dat zijn over het algemeen mensen die betalen ;)
Denk niet dat wij hun die 'pech' gaan opdringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:01:
[...]

Kijk, dat maakt het verhaal al heel anders :)
True, maar daar is geen harde grens van 1000 posts meer voor nodig ;)
Het kan iig per topic bekeken worden idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

ik vind alles in 1 topic ook duidelijker.
En je kan nog steeds regelmatig de TS updaten gewoon met de edit post. en dan post je in het lopende topic even een melding dat de TS is geupdate met een mooi linkje.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

momania schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:02:

Het kan iig per topic bekeken worden idd. :)
Het is wel een zeker voordel om een bepaalde standaard te laten bestaan, ook vroeger, nadat de aloude Topix-limiet van 256 posts was opgeheven, kwam men toen vooral op 1000 post vanwege de beheersbaarheid, werden topics langer, werd het toch voornamelijk een herhaling van zetten zonder dat iemand nog ooit de moeite nam de belangrijke punten van het topic eerst te ontdekken..

volgens mij kan die limiet zeker in sommige gevallen eerder naar beneden, om echte topic-soep juist te vermijden, in sommige fra is dat ook gebruikelijk.
Ik heb soms de ervaring met bepaalde topics waar een heleboel mensen betrokken bij zijn en veel plezier is, dat er al rond 600, 700 posts een kentering komt, en men eerder in een vorm van slowchat vervalt en het oorspronkelijke onderwerp vergeet ...
juist omdat een topic dan bij veel mensen in de Posthistory staat en ze toch meestal een kikje nemen naar de laatste post

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hmmm, als topics langer worden dan wordt de db-server daar traag van. We hebben een groot *kuch* test *kuch* topic in Harde Waren crew. Met de oude db-server liepen de laadtijden soms op tot meer dan een minuut. Met de nieuwe server duurt het soms ook 20 seconden. Iemand quoten duurt bijvoorbeeld erg lang. Sterker nog, ik probeer het net even en ik krijg gewoon een keiharde timeout. M.a.w., het is de vraag of het wel wenselijk is qua serverbelasting om met hele grote topics te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40

André

Analytics dude

Wat m-m al zegt, er lag ook een DB reden aan ten grondslag wat ik mij kan herinneren.

En stel je voor dat grote topics eeuwig door konden gaan: dan zou op een gegeven moment mijn posthistory vol staan met alleen dat soort topics. Ik ben nu al redelijk van een aantal 'grote' topics in mijn PH af omdat ik ze er irritant vind staan, ik post er daarom bij voorbaat al niet snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 27-09 13:57
André schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:19:
Wat m-m al zegt, er lag ook een DB reden aan ten grondslag wat ik mij kan herinneren.

En stel je voor dat grote topics eeuwig door konden gaan: dan zou op een gegeven moment mijn posthistory vol staan met alleen dat soort topics. Ik ben nu al redelijk van een aantal 'grote' topics in mijn PH af omdat ik ze er irritant vind staan, ik post er daarom bij voorbaat al niet snel in.
IWS, persoonlijk post ik ook alleen maar in bikkeltopics oid als ze tegen hun einde lopen, dan blijft hij tenminste uit m'n persoonlijke active topics (posthistory). Al die grote nogwat draadjes is soms best leuk om eens in te posten, maar om ze nou de rest van je leven active te houden?

Misschien is het dan nuttiger om die dingen een tijd mee te laten gaan. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat je een bikkel- of KNMT-topic maakt dat gewoon een maand of week oid meegaat, dan is de nummering tenminste ook duidelijk. Misschien is het sluiten dan zelfs automatiseerbaar :Y)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 27-09 03:39

Mentalist

[avdD]

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/layoutvernuek0212.jpg
w00t, airbrush!

Ik wil het niet hebben :P
crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:01:
[...]

Oh.. Ok :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 17:47
Zet 'm dan op 100pp W_N, fucked 'ie de layout ook minder op :+

Overigens pleur ik in PMG zelfs topics dicht met 500 posts, gewoon om het zoeken in zo'n topic makkelijker te maken; die grote topics zijn feitelijk ondingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Abbadon schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:07:
Zet 'm dan op 100pp W_N, fucked 'ie de layout ook minder op :+

Overigens pleur ik in PMG zelfs topics dicht met 500 posts, gewoon om het zoeken in zo'n topic makkelijker te maken; die grote topics zijn feitelijk ondingen.
Eens met Abbadon, techtopics boven de 500 (of soms 1000, als er 'goed' in gepost wordt ;) ) zijn niet handig. Andere topics boven de 1000 posts zou niet zo'n hel zijn, wmb :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

NoTimeRemains

I know

je kan gewoon beter een groot topic hebben van 1000 post alleen moet de nieuwe TS dan wel de info bevatten die in het oude topic staat ... kan je makkelijk doen door de oude TS ondertussen te updaten ... maar dat wordt niet gedaan. daar komen er ook 30x dezelfde vragen door.
een nieuwe TS als FAQ van het onderwerp, dat werkt lijkt mij het beste

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cryforhelp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:26:
[...]
Misschien is het dan nuttiger om die dingen een tijd mee te laten gaan. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat je een bikkel- of KNMT-topic maakt dat gewoon een maand of week oid meegaat, dan is de nummering tenminste ook duidelijk. Misschien is het sluiten dan zelfs automatiseerbaar :Y)
Dat is niet eens zo'n slecht idee! :D :o
(Om dezelfde reden, overigens, mijn post history zit soms ook vol met dergelijke topics, als ik er maar 1 keer in gepost heb :) )

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 02-12-2004 09:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de meeste subfora is het dacht ik sowieso de insteek dat we geen grote topics willen, dus als we ze nou voortaan op 100 posts sluiten lossen we 2 problemen tegelijkertijd op? O-)

Maar ik denk dat 1000 posts misschien nu al te veel is voor 'normale discussie' topics - en dat de limiet van 500 zoals iemand hierboven voorstelt misschien al wel beter is.

Topics langer door laten lopen bij grote gebeurtenissen die héél hard gaan zoals het template topic of bv. een Windows sourcecode lek zou wel makkelijk moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb zelf het volgende:

Als ik iets zoek op GoT, en ik moet dat in 'Het grote ... topic' gaan zoeken, dan haak ik af, het is onbegonnen werk. Ik lees vaak wel de startpost, maar meer niet. Ik zoek het dan wel via een andere weg op, buiten GoT om.

Hetzelfde heb ik met de 'Active Topics', de meeste 'Active Topics' zijn groot, en ik ga daar niet meer lezen en zoeken.

Ook zie ik vaak dat er wordt verwezen naar 'het grote ... topic', daar staat alles in. Helaas zijn zulke grote topics dus minder overzichtelijk dan iedereen denkt.

De grote topics zijn handig als je actief mee discusieert, maar een hel om iets terug te vinden.

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Garage schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:52:
Ik heb zelf het volgende:

Als ik iets zoek op GoT, en ik moet dat in 'Het grote ... topic' gaan zoeken, dan haak ik af, het is onbegonnen werk. Ik lees vaak wel de startpost, maar meer niet. Ik zoek het dan wel via een andere weg op, buiten GoT om.

Hetzelfde heb ik met de 'Active Topics', de meeste 'Active Topics' zijn groot, en ik ga daar niet meer lezen en zoeken.

Ook zie ik vaak dat er wordt verwezen naar 'het grote ... topic', daar staat alles in. Helaas zijn zulke grote topics dus minder overzichtelijk dan iedereen denkt.

De grote topics zijn handig als je actief mee discusieert, maar een hel om iets terug te vinden.
Mooi voorbeeld is het grote 300D topic in FG. Daar woren zo vaak dezelfde vragen gesteld door gebruikers en ik kan het me ook nog voorstellen. Het is echt niet terug te vinden.

Een mooi voordeel van max post=1000 is het feit dat er een nieuw TS is, meestal duurt het wel even voordat de 100 bereikt wordt en ondertussen is er iemand bezig met een nieuw TS met de laatste nieuwtjes er in. Als je de max=1000 er uit haalt ben ik bang dat er minder mooie TS-en ( :? ) in de fora terug te vinden zullen zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

elevator schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:47:

Topics langer door laten lopen bij grote gebeurtenissen die héél hard gaan zoals het template topic of bv. een Windows sourcecode lek zou wel makkelijk moeten kunnen :)
Overigens heb ik zelfs daarbij sterke twijfels, het 'automagisch' op slot gaan na een X aantal posts is ook bij een hard lopend topic een zeker voordel, omdast het een opgelegd breekpunt is, waarop alle betrokkenen eventjes zelf ook zich moeten herbezinnen.

Volgens mij is juist kort na een herstart een moment dat er meer ruimte is voor een positieve ontwikkeling, waar partijen nader tot elkaar komen, dan als een topic 9 pagina's van 100 posts bevat en heel veel mensen eigenlijk niet eens meer de moeite nemen de posts te lezen, en enkel nog zich ingraven in hun standpunt/mening ...

In dat template-topic kunnen we best positief zijn, er is slechts een keer bestraffend opgetreden tegen een flame, verder is er veel toegelaten, ook mensen die gewoon emotioneel reageerden zonder verdere onderbouwing zijn niet hard aangepakt,
maar aan de andere kant had ik wel het idee dat tegen het einde er veel frustratie was, mensen zich onbegrepen voelden en was er een sterke 'herhaling van zetten' ...

juist na die 'herstart' bleek al na kort tijd dat de 'soep helemaal niet zo heet gegeten wordt, als ze wordt opgediend', is er ook een en ander duidelijk gemaakt dat de geuitte kritiek wel degelijk serieus genomen wordt ..
Ik vraag me eigenlijk best wel af of zo'n ontwikkeling niet samen hangt met de 'herstart' van zo'n topic, waarmee ook een soort van 'rust-moment' geschapen wordt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In het template topic ging het dan ook eigenlijk over een topic dat niet goed liep en dan heb je gelijk dat het een positieve verandering is :)

Bij een topic wat wél goed (maar heel snel) loopt denk ik dat het soms zinvol kan zijn om een topic te laten doorkabbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

Zoefff

❤ 

Ik vind het geen goed idee om de 1000 replies "limiet" af te schaffen.

De limiet bestaat natuurlijk niet alleen vanwege de layoutverneuking. Als dat het enige argument was geweest, dan was er natuurlijk al jaren geleden wel een technische oplossing voor gekomen neem ik aan.

Met uitzondering van het 'Nutteloze topic' in de HK en wat 'dagen topics' in een niet nader te noemen forum ( ;) ), is het vaak zo dat een groot topic op de 1 of andere manier 'evolueert'.

In een nieuwe startpost staat vaak andere (nieuwe) relevante informatie, of soms zelfs korte samenvattingen van andere topics. Bovendien kan het zo zijn dat een nieuw topic weer even adempauze geeft, of juist reden om de discussie verder te zetten. Op het moment dat je meerdere topics gaat afschaffen en 1 groot topic opent, denk ik dat een discussie sneller doodbloed of echt onrelevant aan de topicstart wordt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Ik ben het helemaal met Tukk en Zoefff eens. Niemand geeft zin om 1000 posts door te laan lezen, maar een goede SP is geen probleem. Neem bijvoorbeeld Wat zijn goede oordopjes? Deel 2 en Deel 3 (Hoe kom ik erop hè? :P ) Deel 2 stelde aan het eind niet heel veel meer voor, maar in het begin van deel 3 barste de discussie weer los. Als er geen limiet was geweest, dan zou het waarschijnlijk helemaal ingekakt zijn.
Daarnaast is het nieuwe topic bijna een verplichting aan een starter om na te denken over de inhoud van die eerste post. Aan een klakkeloos kopietje heb je namelijk vaak niet veel. Zo kan je een overzicht houden in de kennis die er op dat moment is. Zie het als een manier van conserveren...

Just my 2 cents...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, het zou mijns inziens al helpen als je met de search direct op een relevante pagina terecht kan komen... Denk dat dan een limiet van 1000 posts niet meer nodig is...
Maar voor sommige topics zou het beter zijn om het wat kleiner te houden ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:26:
Sjah, het zou mijns inziens al helpen als je met de search direct op een relevante pagina terecht kan komen... Denk dat dan een limiet van 1000 posts niet meer nodig is...
Maar voor sommige topics zou het beter zijn om het wat kleiner te houden ja...
Inderdaad, nu is het nog bij een zoekresultaat "?limit=999" erachter zetten en ctrl-F op de hoop dat het zoekwoord niet te vaak in de 1000 posts staan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

anandus schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:27:
[...]

Inderdaad, nu is het nog bij een zoekresultaat "?limit=999" erachter zetten en ctrl-F op de hoop dat het zoekwoord niet te vaak in de 1000 posts staan... :/
Ieder topic heeft natuurlijk ook zijn eigen Quicksearch (zie rechtsbovenin, tussen de banner en het GoT-logo)

dit is niet geintegreerd met de Omega Search zelf
(alhoewel het misschien wel een mogelijk interssante feature zou kunen zijn, vanuit de zoekresultaten direkt door naar een in-topic search op de zoekwoorden).
maar sowieso beteknt dat een besparing van handling die de oude ?limit=999 en CTRL-F nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RM-rf schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:33:
[...]

Ieder topic heeft natuurlijk ook zijn eigen Quicksearch (zie rechtsbovenin, tussen de banner en het GoT-logo)

dit is niet geintegreerd met de Omega Search zelf
(alhoewel het misschien wel een mogelijk interssante feature zou kunen zijn, vanuit de zoekresultaten direkt door naar een in-topic search op de zoekwoorden).
maar sowieso beteknt dat een besparing van handling die de oude ?limit=999 en CTRL-F nodig had.
* anandus is ouderwets ;)

Maar zou zoiets moeilijk te implementeren zijn, eigenlijk, dat alléén de desbetreffende pagina's met zoekresultaten getoond worden?
Bijv.
code:
1
2
Results:
Het grote mededelingen topic             1, 5, 7, 15

Ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

anandus schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:36:
[...]

* anandus is ouderwets ;)

Maar zou zoiets moeilijk te implementeren zijn, eigenlijk, dat alléén de desbetreffende pagina's met zoekresultaten getoond worden?
Bijv.
code:
1
2
Results:

Klopt, daar zat ik ook aan te denken.
ik weet niet hoe de search werkt, of er echt daadwerkelijk door de posts zelf wordt gezcht, maar dan moet het ook mogelijk zijn om zoiets te doen, met de link naar de 1e post die voldoet aan de zoekcriteria.

* Tukk is dolblij met de mogelijkheid de oude -lay-out te kunnen gebruiken.. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 02-12-2004 13:05 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

anandus schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:36:

Bijv.
code:
1
2
Results:

Ik vermoed dat dat enigszins lastig is, dan moet je namelijk exact de positie van posts binnen een thread weten en volgens mij is dat zelf geen gegevens die Omega zelf direkt mee-indexeerd

Waar ik op doelde zit momenteel al in de zoekresultaten: onder de link met de text:
Alleen berichten in dit topic met trefwoorden tonen

als je die aanklikt bij grote topics krijg je direkt die posts die het zoekwoord bevatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RM-rf schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:00:
Waar ik op doelde zit momenteel al in de zoekresultaten: onder de link met de text:
Alleen berichten in dit topic met trefwoorden tonen

als je die aanklikt bij grote topics krijg je direkt die posts die het zoekwoord bevatten
...wat ik al een aantal keren heb geprobeerd - maar steeds krijg ik een foutmelding, omdat die grote topics enorme verzamelplaatsen van trefwoorden zijn, maar zelden een post bevatten die ook daadwerkelijk alle trefwoorden bevat. Erger nog zijn de posts met oplossing die het probleem niet quoten, waardoor je alsnog het hele topic zal moeten lezen.

Wat mij betreft zijn die 'grote' topics zoektechnisch ondingen, en hebben ze alleen (edoch niet te onderschatten) nut als discussieplatform. Voor serieuze problemen blijven kleine topics imo absoluut te prefereren; grote topics zouden eigenlijk verplicht een entry in de GoTWiki moeten hebben waar de deelnemers hun kennis in sublimeren. Dat neemt ook de noodzaak regelmatig een nieuwe startpost te bouwen weg. Mocht dat toch als prettig gezien worden, dan zou ik het niet gek vinden als grote topics een vaste looptijd ipv een vaste grootte krijgen, eea natuurlijk afhankelijk van de belasting op de db.

Dat laatste voorkomt dat mensen een topic volspammen om maar aan de limiet van 1000 te komen zodat ze als eerste een vervolg kunnen openen. Bizarre gewoonte :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rataplan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:10:
[...]
...wat ik al een aantal keren heb geprobeerd - maar steeds krijg ik een foutmelding, omdat die grote topics enorme verzamelplaatsen van trefwoorden zijn, maar zelden een post bevatten die ook daadwerkelijk alle trefwoorden bevat. Erger nog zijn de posts met oplossing die het probleem niet quoten, waardoor je alsnog het hele topic zal moeten lezen.
Ik heb het gechecked, gezocht op basis van AND, en de link Alleen berichten in dit topic met trefwoorden tonen gaf vervolgens het topic via OR weer, dus zoveel mogelijk resultaten;
ik kreeg geen foutmelding.

Maar verder ben ik het ok met je eens dat er veel nadelen zijn aan grote topics, zeker als naslagwerk heeft het grote nadelen, en vaak kan zo'n topic enkel functioneren als er bepaalde individuele gebruikers zeer betrokken bij zijn, en met veel geduld bereid zijn om ook herhaldelijk dezelfde vragen te beantwoorden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb het vaak voorbij zien komen in LA; Beoordeling geven aan berichten, zoals op FP, maar dit is wat anders ;)

Mischien is een minimalistische vorm wel handig voor dit probleem. Indien een topic een 'groot topic' om dan de gerbuiker de mogelijkheid te geven dat een reply een 'have-to-read' is.

Iemand die zich in wil lezen in een topic kan dan eerst de 'have-to-reads' lezen (een soort gegenereerde faq heb je dan) voor dat hij de vraag stelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 02-12-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Rataplan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:10:
[...]
:?

Dan klik je in op de datum/tijd van de post met de oplossing zodat je naar die post gaat in het complete topic? En dan scroll je een stukje terug?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 02-12-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RM-rf schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:18:
Ik heb het gechecked, gezocht op basis van AND, en de link Alleen berichten in dit topic met trefwoorden tonen gaf vervolgens het topic via OR weer, dus zoveel mogelijk resultaten;
ik kreeg geen foutmelding.
Hm, dat heb ik blijkbaar te kort door de bocht geformuleerd. Ik doel op het volgende scenario: ik zoek met Omega op "computer crash", vind een groot topic, en binnen dat topic bestaan er wel posts met "computer" OF "crash", maar niet allebei. Niet allebei levert bij het zoeken met AND binnen het topic een foutmelding op (iets als: topic cannot be found).

Moot point, want hoe dan ook: het zoeken in grote topics heeft mij de afgelopen drie jaar nog geen nuttige info opgeleverd :)
W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:52:
Dan klik je in op de datum/tijd van de post met de oplossing zodat je naar die post gaat in het complete topic? En dan scroll je een stukje terug?
In 'grote' topics lopen vaak veel discussies dooreen, waardoor je rustig honderd posts of meer moet consumeren voordat je iets hebt wat er op lijkt.

Vergeet niet dat concrete oplossingen niet gegarandeerd gevonden worden. Als ik met omega vijftig grote topics terugkrijg, ga ik ze niet alle vijftig die behandeling geven om te kijken of er wat nuttigs tussen staat. Als ik de correcte vraag vind, scroll ik trouwens doorgaans naar beneden als ik een oplossing zoek ;)

Maar ik ga hier niet mijn hele zoekgedrag analyseren. Kijk maar hoeveel techtopics ik de laatste jaren heb geopend: ik kan redelijk zoeken :P en wil niet meer dan mijn mening dat grote topics zoektechnische drama's zijn kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het lijkt mij beter om het gewoon zo te laten óf naar 500 terugzetten. Heb ik een paar redenen voor:
1. Overzichterlijker, dan kan je tenminste nog een nummer noemen en niet van: 'zoek maar in (vul in) topic van 10.000 posts.
2. De andere ook de kans geven om eens een topic-start te maken.
3. Als de topic-starter nooit meer op GoT komt of naar het topic kijkt, kunnen er geen aanpassingen voor worden gedaan.
4. De db-server, zoals ik hierboven begreep, zijn grote topics vaak krachtvretend op de server, en dat je zelfs een time-out kan krijgen. Daar wordt de snelheid van GoT niet zo beter van.

Maar ik weet niet hoe jullie erover denken, ik zal het volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Rataplan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:01:
Vergeet niet dat concrete oplossingen niet gegarandeerd gevonden worden. Als ik met omega vijftig grote topics terugkrijg, ga ik ze niet alle vijftig die behandeling geven om te kijken of er wat nuttigs tussen staat. Als ik de correcte vraag vind, scroll ik trouwens doorgaans naar beneden als ik een oplossing zoek ;)
Je had het eerst over het vinden van een oplossing zonder vraag.. Dan moet je terugzoeken ;). Maargoed, dat spreekt allemaal nogal voor zich.
Maar ik ga hier niet mijn hele zoekgedrag analyseren. Kijk maar hoeveel techtopics ik de laatste jaren heb geopend: ik kan redelijk zoeken :P en wil niet meer dan mijn mening dat grote topics zoektechnische drama's zijn kwijt :)
Ik ben het trouwens wel met je eens dat grote topics een hel zijn om te doorzoeken hoor. Als je met even snel zoeken het antwoord ook niet kan vinden is het normaal ook geen probleem je vraag gewoon opnieuw in het "grote" topic te zetten.. Maar idd, echt werken doet het ook niet, als heeft zoek-in-topic mij al wel meerdere malen geholpen.
Drawer schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:15:
4. De db-server, zoals ik hierboven begreep, zijn grote topics vaak krachtvretend op de server, en dat je zelfs een time-out kan krijgen. Daar wordt de snelheid van GoT niet zo beter van.
Nou.. Het zit ongeveer zo. Wanneer je een topic opvraagt komt dat topic in de cache terecht. Wanneer zo'n huge topic in de servercache zit kan je het gewoon snel opvragen.

Probleem : wanneer het topic een poosje niet is opgevraagt zal het verdwijnen uit de cache. De volgende die het topic dan probeert op te vragen krijgt waarschijnlijk een timeout, en als diegene het meteen daarna nog eens probeert lukt het wel (topic zit weer in servercache).

Verdere vraag is dus : wíl je wel tig van die huge topics in de servercache hebben? Ik denk het niet, want dan mag Kees er nog een paar GB bijproppen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 02-12-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

W3ird_N3rd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:17:
Je had het eerst over het vinden van een oplossing zonder vraag.. Dan moet je terugzoeken ;).
offtopic:
Ik bedoelde dat antwoorden die de vraag niet vermelden niet met trefwoorden uit de vraag zijn terug te vinden. Dan kan je in zo'n topic eventueel de vraag wel vinden maar moet je alsnog doorlezen in de hoop dat 'ie beantwoord is. Maar het spreekt idd allemaal wel vanzelf ;)

Pagina: 1