2GB geheugen, kiezen voor So939 of So754?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

OK, sorry voor de kick, maar ik wilde aan mijn vraag geen nieuw topic aanmaken, omdat jullie dit waarschijnlijk zo kunnen beantwoorden.

Ik sta op het punt om een nieuw systeem aan te schaffen.
De Asus K8V Deluxe, met een Athlon64. Nu was ik op GoT wat informatie aan het zoeken, en het blijkt dat je met een socket754 nogal wat problemen kan krijgen.

Aangezien ik 2GB intern geheugen wil, en geen zin heb om eerst een week te kloten voordat alles draait, zit ik nu te denken aan een socket 939. Echter, de processors met deze socketaansluiting hebben geen van allen 1MB cache, maar alleen 512KB. Is dat iets wat je echt gaat merken? Of kan ik toch beter een socket 754 met een 1MB processor nemen, en hoe kan ik dan het beste het 2GB geheugenverhaaltje oplossen?

Kan iemand hier even een lichtje op schijnen? :)

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

dawg schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:01:
OK, sorry voor de kick, maar ik wilde aan mijn vraag geen nieuw topic aanmaken, omdat jullie dit waarschijnlijk zo kunnen beantwoorden.

Ik sta op het punt om een nieuw systeem aan te schaffen.
De Asus K8V Deluxe, met een Athlon64. Nu was ik op GoT wat informatie aan het zoeken, en het blijkt dat je met een socket754 nogal wat problemen kan krijgen.

Aangezien ik 2GB intern geheugen wil, en geen zin heb om eerst een week te kloten voordat alles draait, zit ik nu te denken aan een socket 939. Echter, de processors met deze socketaansluiting hebben geen van allen 1MB cache, maar alleen 512KB. Is dat iets wat je echt gaat merken? Of kan ik toch beter een socket 754 met een 1MB processor nemen, en hoe kan ik dan het beste het 2GB geheugenverhaaltje oplossen?

Kan iemand hier even een lichtje op schijnen? :)
Nou lijkt me simpel.. 2x1024MB erin en het moet werken op socket 754, zo ook met socket 939.. :) Het schijnt dat de 754 terug geclockt moet worden met 3 dimms.. :( En die 1 MB Cache of 512KB zul je niet egt merken denk, daarintegen zul je wel veel merken van Dual Channel wat alleen bij socket 939 (940) mogeljik is, en er zijn wel degelijk 939 processoren met 1MB cache, namelijk de 4000+ en de FX series..

Het is zobiezo verstandig om voor 939 te gaan omdat socket 754 al weer aan het einde van z'n latijn zit!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:12:
[...]

Nou lijkt me simpel.. 2x1024MB erin en het moet werken op socket 754, zo ook met socket 939.. :) Het schijnt dat de 754 terug geclockt moet worden met 3 dimms.. :( En die 1 MB Cache of 512KB zul je niet egt merken denk, daarintegen zul je wel veel merken van Dual Channel wat alleen bij socket 939 (940) mogeljik is, en er zijn wel degelijk 939 processoren met 1MB cache, namelijk de 4000+ en de FX series..

Het is zobiezo verstandig om voor 939 te gaan omdat socket 754 al weer aan het einde van z'n latijn zit!
Ok, dan wordt het 939. Die 4000+/FX is wel lekker, maar te duur. Het wordt dus een 3200+. :)

It’s the economy, stupid!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
^^^bovenstaande posts zijn afgesplitst van [rml][ Geheugen upgrade] 2x256 -> 2x256+512 / 2x512 / 1x1024?[/rml], aangezien het hier om een op zichzelf staand vraag gaat. Welke makkelijk zélf te beantwoorden is overigens. Als je even wat reviews had doorgenomen van de So754 + 1MB en So939 + 512KB, dan was je ook tot de conclusie gekomen dat een So939 CPU met dezelfde modelrating ietsjes sneller is dan de So754 versie.

Verder is de FAQ van dit subforum ook duidelijk over het kiezen van een CPU: Welke CPU moet ik nemen?.

Dit topic is gesloten.