[JS] text als laatste laden/vernieuwen op site in IE6

Pagina: 1
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54
Zijn er nog mogelijkheden om bepaalde tekst in een HTML pagina te vernieuwen? De volgende code werkt om veiligheidsredenen niet meer in IE 6 (SP2) (nog wel in FF) en geeft zo'n mooi balkje in IE dat de actieve content geblokkeerd wordt om veiligheidsredenen:
HTML:
1
2
3
4
<table border="1"><tr><td id="clock">&nbsp;</td></tr></table>
<script>
    document.getElementById('clock').firstChild.nodeValue="test";
</script>

Zijn er alternatieve constructies die wel nog werken met een standaard IE installatie? Op Google, GoT, w3cschools is een hoop te vinden, maar dat zijn allemaal oude scripts die het probleem niet oplossen.

Ik wil het gebruiken om een RSS feed te laden (die soms nog van een externe server moet komen wat enige tijd kan kosten) in een HTML pagina nadat de rest al is weergegeven .
Ik heb al geprobeerd om de RSS data dmv javascript te includen (<javascript src="blabla.php">), maar het includen van zo'n javascript file op de juiste plek op de site blokkeert ook het laden van de rest van de pagina.

Overigens is het niet mogelijk om een apart script als cronjob op de server te draaien en het is dus noodzakelijk om de RSS data soms als onderdeel van het normale laden van een pagina dmv PHP te updaten.

Laatste redmiddel is de data apart te laden bv in een iframe, maar dat wil ik pas doen als bovenstaande echt niet mogelijk is :)

Verwijderd

werkt bovenstaande ook al niet? ik dacht dat dat gewoon nog mocht (even geen sp2 bij de hand om het te testen). Ligt het er niet gewoon aan dat je geen activeX mag doen?

zie ook: [rml][ JS] XML doc maken en verzenden, ook in SP2?[/rml]

• Rukapul
Nee, bovenstaande werkt niet bij mijn installatie en met activeX heeft het geen van doen want de sites die ik heb geraadpleegd plaatsen dit onderwerp typisch onder HTML DOM, Javascript en DHTML. In genoemd topic zie ik geen aanknopingspunt om mijn probleem op te lossen (het moet cross-browser werken).

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

waarom niet zo
JavaScript:
1
2
ge = document.getElementById;
ge("clock").innerText = "test";

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:55:
Nee, bovenstaande werkt niet bij mijn installatie en met activeX heeft het geen van doen want de sites die ik heb geraadpleegd plaatsen dit onderwerp typisch onder HTML DOM, Javascript en DHTML. In genoemd topic zie ik geen aanknopingspunt om mijn probleem op te lossen (het moet cross-browser werken).
hoe laadt jij je RSS dan in?

• Rukapul
XLerator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:10:
waarom niet zo
JavaScript:
1
2
ge = document.getElementById;
ge("clock").innerText = "test";
Helaas, volgens mij is alles wat op getElementById is gebaseerd en vervolgens iets probeert te wijzigen geblokkeerd (innerText, innerHTML, etc.).
Als de RSS data ververst moet worden: Aan het einde van de pagina roept mijn PHP script een functie aan om de RSS data te verversen en poept vervolgens javascript uit met de te tonen HTML. Die HTML moet dmv javascript alleen nog even op de juiste plaats geschreven worden.
Als er nog verse RSS data is: PHP script schrijft direct de juiste HTML in de pagina (en op dit moment een boodschap met 'click here to refresh feed' als de info niet vers is).
Pagina: 1