[JS] XML doc maken en verzenden, ook in SP2?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een avondje zitten stoeien om client-side met javascript data te versturen naar de server die deze data verwerkt en een response terug geeft. Dit alles zonder dat de pagina refresht, dit was niet moeilijk uit te voeren. Nu wil het dat _misschien_ teksten langer dan 8k tekens (ong. max url lengte) zullen worden verzonden, welke dus niet gaan passen in het GET gedeelte van de URL. Graag willen we onze applicatie schrijven voor de moderne browsers en komen we al snel uit bij XML. Op het internet zijn genoeg voorbeeldjes te vinden van XML trees die worden gemaakt en verzonden, dat is het probleem niet. Het punt is alleen dat ik geen enkele heb gezien die geen gebruik van activeX objecten maakt voor de IE browser. En sinds ActiveX uit staat sinds SP2 zal het niet handig zijn om die te gaan gebruiken.
Is er een andere methode om toch xml documenten aan te maken en te verzenden via javascript?

Verwijderd

zoek eens op httprequest

lama 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 23:04 ]

• b19a
  • Niet online
*klein kickje?

Verwijderd

Als ik dit zo lees, dan kan ik maar één oplossing verzinnen: een iframe op de pagina plaatsen onzichtbaar. Wanneer je XML naar de server wil sturen, doe je dat d.m.v. een post. De server verwerkt de data en stuurt je de XML weer terug. Moet wel toegeven dat ik dit een vieze methode vind.

Verwijderd

Niet zeker, maar heb je al gekeken naar XMLHttpRequest?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Zonder activeX, dus IE gaat al niet werken.

Verwijderd

Ah stom, sorry. Dus Gmail werkt standaard ook niet in SP2? :S

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:37:
Ah stom, sorry. Dus Gmail werkt standaard ook niet in SP2? :S
Daar heb je gelijk in, maar hij vraagt expliciet om iets zonder activeX :)

• b19a
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:10:
Als ik dit zo lees, dan kan ik maar één oplossing verzinnen: een iframe op de pagina plaatsen onzichtbaar. Wanneer je XML naar de server wil sturen, doe je dat d.m.v. een post. De server verwerkt de data en stuurt je de XML weer terug. Moet wel toegeven dat ik dit een vieze methode vind.
Inderdaad een (te) vieze methode om het uit te voeren. Wat ik nu maar gebruik is dynamisch een nieuw <script> element te maken en daar request aan te hangen. Nadeel is wel dat je request maar 8k groot kan zijn (max url lengte).

edit:
gvd tekst weg

Verwijderd

Het meegeven van gegevens via de URL vind ik persoonlijk ook (te) ranzig. Als je dan toch moet kiezen tussen twee vieze oplossingen, dan zou ik gaan voor die oplossing die je probleem oplost.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Wat betreft XmlHttpRequest: is Dean Edward's alternatief (IE7 XML Extras) dan ook niet een idee?

Verwijderd

creative8500 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:51:
Wat betreft XmlHttpRequest: is Dean Edward's alternatief (IE7 XML Extras) dan ook niet een idee?
activeX is geen optie

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

This new module provides wrappers for the underlying ActiveX objects.
Prutser die ik ben! |:(

• b19a
  • Niet online
Hmm ik heb me nog 's een beetje verdiept in het hele gebeuren, en blijkt nu dat je wel gewoon kunt xml kunt sturen/opvragen met ActiveX (voor zover dus toegestaan door SP2)? Als dit zo is, hoe kun je dan de ontvangen (bij client) XML weer parsen zodat je de data kunt uitlezen?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
BoukeHaarsma schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:38:
Hmm ik heb me nog 's een beetje verdiept in het hele gebeuren, en blijkt nu dat je wel gewoon kunt xml kunt sturen/opvragen met ActiveX (voor zover dus toegestaan door SP2)? Als dit zo is, hoe kun je dan de ontvangen (bij client) XML weer parsen zodat je de data kunt uitlezen?
ff in de MSXML 3.0 SDK kijken die is te downloaden op

http://www.microsoft.com/...56f10ee175&displaylang=en

edit:
overigens kun je de MS SDK ook gebruiken voor je gecko xmlhttp devwerk...

[ Voor 8% gewijzigd door faabman op 03-12-2004 09:07 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• b19a
  • Niet online
faabman schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:06:
[...]

ff in de MSXML 3.0 SDK kijken die is te downloaden op

http://www.microsoft.com/...56f10ee175&displaylang=en

edit:
overigens kun je de MS SDK ook gebruiken voor je gecko xmlhttp devwerk...
En hoe gebruik ik dergelijke toolkit? 8)7 Moet ik ergens een extra icoontje ontdekken (niks gezien nl.).

Verwijderd

Toolkit downloaden, installeren, naar de installatiemap gaan en dan naar de directory: Docs. In mijn geval staat de SDK in: C:\Program Files\Microsoft XML Parser SDK\
In de Docs directory vind je een help bestand. Daarin staat uitvoerig uitgelegd wat het is en hoe je het moet gebruiken. succes!
Pagina: 1