[Gezocht] Moederbord met ondersteuning REG ECC mem

Pagina: 1
Acties:

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Topicstarter
Hallo, ik heb via een kennis goedkoop 2 gig Corsair gegeugen op de kop te weten tikken. Echter heb ik bij deze aankoop niet goed nagedacht, het is namelijk REG ECC geheugen, wat op zich het koopje extra mooi maakt gezien de prijs van dit geheugen, echter heb ik nu een probleem een moederbord te vinden waar ik het op kan prikken.

De sites van de bekende moederbordbakkers ben ik al af geweest (Asus, MSI, Gigabyte enz) echter lijkt het erop dat de enige moederborden die dit geheugen ondersteunen server borden zijn. Bijna allemaal dual borden, en als dit niet het geval is kan er alleen maar een Xeon of een AMD 940 op, wat het geheel niet echt goedkoop maakt.

Mijn vraag is dus of iemand nog een moederbord weet waar ik REG ECC geheugen op kan prikken maar tegelijkertijd ook een simpele CPU. (Athlon XP, AMD 64 939, P4 enz)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan een ECC reepje niet op een gewoon moederbord werken dan? De RAM FAQ is daar niet echt duidelijk over.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 22:39

Glewellyn

is er ook weer.

Volgens mij kan je gewoon een MSI KT4V bord gebruiken.

Het mobo ondersteunt de ECC function niet, maar toen mijn Tyan Tiger (en een van de processoren) overleed heb ik alles wat nog werkte overgezet op een MSI plank en er nog maanden mee gedraaid.

*zucht*

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

[edit] dus niet... volgens balusc's-site. erg handig btw. thnx

[ Voor 87% gewijzigd door iH8 op 01-12-2004 13:09 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MF schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:46:
Mijn vraag is dus of iemand nog een moederbord weet waar ik REG ECC geheugen op kan prikken maar tegelijkertijd ook een simpele CPU. (Athlon XP, AMD 64 939, P4 enz)
Check de chipsets tabel op mijn website: http://balusc.xs4all.nl/ned/har.html

Zoek af naar chipsets met Registered geheugenondersteuning, zoek vervolgens naar mobo's die zijn voorzien van deze chipsets :)

Voorbeelden: Intel E7205 (P4), een heleboel VIA chipsets voor de AthlonXP (KT266/333/400/etc). Wat betreft de Athlon64: de ingebakken geheugencontroller van de A64-FX ondersteunt registered geheugen. Bij de Socket 940 A64-FX is registered geheugen zelfs verplicht.
AtleX schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:49:
Kan een ECC reepje niet op een gewoon moederbord werken dan? De RAM FAQ is daar niet echt duidelijk over.
Registered geheugen kun je alleen op mobo's prikken die deze ook daadwerkelijk ondersteunen. Dat geldt niet voor ECC; je kunt ECC geheugen op elk willekeurig mobo prikken. Als een bepaald mobo geen ECC ondersteunt, dan wordt het simpelweg niet benut :)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 01-12-2004 13:16 ]

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Topicstarter
Het is dus een via plank geworden. Bedankt voor de hulp!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AtleX schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:49:
Goeie trigger, ik heb het gedeelte nu aan de FAQ toegevoegd:
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? en dan geheel onderaan de hoofdstuk :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

BalusC schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:37:
[...]

Goeie trigger, ik heb het gedeelte nu aan de FAQ toegevoegd:
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? en dan geheel onderaan de hoofdstuk :)
\0/

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1