Toon posts:

CPU 533MHz op 800MHz Mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel (denk ik?) vraagje (of eigenlijk twee),

Past een FSB 533MHz processor (Intel Celeron D 320 (2,4GHz)) op een FSB 800 MHz moederbord (Asus P4PE2-X)? Ik neem aan dat dat moederbord gewoon backwards compapatible werkt, maar ik weet het niet zeker.

Vraag twee: als die 533MHz processor op het bordje past, hoe gaat het dan met PC3200 = DDR400 geheugen? Gaat dat dan ook langzamer (past het zich aan op de FSB van de CPU?), of werkt dat dan helemaal niet, of werkt het gewoon op volle snelheid?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Past een FSB 533MHz processor (Intel Celeron D 320 (2,4GHz)) op een FSB 800 MHz moederbord (Asus P4PE2-X)?
PMG FAQ » Moederborden » Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken? » Asus CPU Support » Query by motherboard » Socket 478 » P4PE2-X » taadaa!
Vraag twee: als die 533MHz processor op het bordje past, hoe gaat het dan met PC3200 = DDR400 geheugen? Gaat dat dan ook langzamer (past het zich aan op de FSB van de CPU?), of werkt dat dan helemaal niet, of werkt het gewoon op volle snelheid?
Hangt af van de (beschikbare) BIOS instellingen. Raadpleeg de (online) handleiding van het moederbord.

Al met al vragen die je met enige moeite makkelijk zélf had kunnen beantwoorden. Dicht.

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van het subforum door eer je er een topic wil openen. Daarin staat namelijk duidelijk uiteengezet wat je dan wel niet minimaal moet kennen cq uitvoeren. Daaronder valt dus 1) raadplegen van de handleiding, 2) supportsite, 3) de FAQ's alhier, 4) de Search en 5) Google. Simpel, niet? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 30-11-2004 22:18 ]

Dit topic is gesloten.