Toon posts:

Alcohol 120% uninstalled en virtual drive blijft

Pagina: 1
Acties:
  • 1.509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem laatst eraf gegooid en toen bleef mijn I: (virtueel) staan.
Nu heb ik A120% er weer op gezet en nu heb ik er weer 1 bij op zich zou dat niet erg zijn maar die eerste werkt dus niet meer.
Hoe krijg ik deze weg?
Aangezien bij systeem apparaten weggooien geen zin heeft (volgende boot is hij terug)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien toevallig nog een ander programma geinstalleerd wat er ook een aanmaakt, bijvoorbeeld nero ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
sanfranjake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 07:18:
Misschien toevallig nog een ander programma geinstalleerd wat er ook een aanmaakt, bijvoorbeeld nero ?
Kan jah,, ik zou denkden aan nero/daemon .. misschien dat je het kan uithalen doordat meeste mount progs een specifiek naam gebruiken bij een virtual drive.. probeer de naam is te geven misschien komen we er verder mee?

Serhat

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is gewoon ook een drive met de naam AVX gewoon door alcohol aangemaakt maar door de uninstall blijven staan. Mijn pc ziet hem nu gewoon als hardware en na uninstall komt hij gewoon terug.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien niet echt een voor de hand liggende zoekterm maar ik heb 'm even voor je in elkaar geflansd: [google=alcohol uninstall virtual drive remains] B)

Deze geeft een rijtje resultaten waar wel wat soortgelijke zaken tussen zitten :) Laat je het ons nog even weten of een der mogelijkheden de oplossing bood ? En zoja, welke?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Raaaa in die eerste link van google is het zelfde probleem uitgelegd en ook geen werkende oplossing.
Ik heb de scsi controllers eraf gegooit en weer die avx drive.
In de reg gezocht. Ik zie maar 1 oplossing als ik er echt af wil komen.
Xp cd erin en hoppa ntfs snel enz enz

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer alcohol eens opnieuw te installeren. Hopelijk herkent ie zijn eigen drive. Verwijder de drive en uninstall.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm nee dat is dus het probleem als ik dat doe
dan werkt dat alleen bij de laatste als ik hem zou laten staan en dan uninstall en dan weer nieuwe install zou ik er bijv 3 hebben waar er maar 1 van werkt.

Verwijderd

Dit probleem is vaker besproken bij GOT. Volgens mij moet je bij apparaatbeheerr - systeemapparaten een onderdeel weghalen. Moet je maar even zoeken op GOT en google voor details. Waarschijnlijk heb je ook iets aan deze link:
[rml][ WinMe] Hoe virtuele (cd)drive verwijderen?[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Hm dit heb ik dus al als eerste geporbeerd wie komt er met de echte oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:31:
Hm dit heb ik dus al als eerste geporbeerd wie komt er met de echte oplossing?
Ik heb ditzelfde probleem ook eens meegemaakt maar dan met daemon. Wat ik heb gedaan is zoeken op het forum van daemon en heb daar de oplossing gevonden. Mijn tip dus: zoek eerst is in het geeigende forum (die van alcohol, ik neem aan dat ze die hebben) of post daar zelf een vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus OOK al gedaan. Er zijn nu al 5 posts zonder enige oplossing.
Meer een debat site zo.

Dus niemand heeft hier een oplossing voor.
Dan wordt het dus toch binnenkort even xp reinstallen.
Is niet eens zo erg moeilijk aangezien het een aparte partitie is.

Wel jammer dat ik altijd iedereen probeer te helpen en oplossingen heb en als ik eens iets nodig heb

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:24 ]

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 12:21
rechtermuisknop op de virtual drive en dismount, daarna deleten ?

Verwijderd

Topicstarter
zucht ik zal het nog 1 keer uitleggen de drive is overgebleven als dat dismount enz er nog stond had het juist perfect geweest dan had ik alcohol niet eens opnieuw erop gezet!!!
maar dat staat er dus niet bij en DAAROM is het een nuttleoze drive die mijn I: opslokt en mijn J: is dus een goede virtual drive of in ieder geval bruikzaam.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 17:53 ]

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 15:50
Ik heb hetzelfde probleem gehad met alcohol, eigenlijk iedre keer als ik em verwijder zonder mijn vdrives weg te halen.
Bij mij werkt het gewoon herinstaleren en het aantal virtual drives op 0 zetten gewoon, vaag datie het bij jouw niet doet.

Zit net ff op google te zoeken, hebbie dit al geprobeert?

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/118373

How do i remove the virtual drives

Q:- I uninstalled Alcohol but the virtual drives remain, how do i remove them?

A:- Go to control panels/system/hardware/device manager, find under "SCSI and RAID controllers" the Alcohol* SCSI controller, and remove it.

All Alcohol drives will disappear. Normally this happens automatically when you uninstall alcohol, unless at the uninstallation time you still had some image mounted.

You will Also need to remove Plug and Play Bios Extension from System Devices. and if needed the Virtual Drive Drivers from the Windows/System32/Drivers Folder.

* Name of the Virtual Drive Driver varies from version to Version.

Verwijderd

Topicstarter
Ah daar is dus de boosdoener er staat dat de driver varieert per versie.
aangezien ik naar een nieuwere versie gegaan ben ligt het dus hieraan!
Maar nou nog oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt ik heb dus gewoon WEER die scsi adapter weggemikt + de virtuele drive bij apparaatbeheer en toen ook nog bij systeemapparaten - Plug And Play bios extension 2x
na reboot was hij dus nog steeds weg!

Probleem opgelost

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 15:50
zo ff 2sec op google en probleem opgelost ;)
Pagina: 1