Toon posts:

[XP] Partitie verdwenen, data terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde met Partition Magic 8.0 2 partities samenvoegen op een schijf: C en E. De clustergrootte was niet gelijk dus heb ik die van C aangepast aan die van E, nl 4096. Nu moets ik m`n comp dus opstarten en ging hij aan de slag. Alleen op een gegeven moment bij het mergen van de partities gaf hij een fout, iets met het schrijven van de headers en startte hij opnieuw op. Nu is de E partitie verdwenen en is Unallocated space geworden. Ik kan em ook niet meer Un-Deleten met Partition magic... Hoe kan ik alsnog de gegevens die erop staan over zetten naar een andere harde schijf die ik heb, of hoe kan ik de partitie terug krijgen?

Alvast bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens een programma als getbackdata of easy recovery pro

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een aantal progjes aan het proberen, zover nog geen succes

Verwijderd

Topicstarter
Help, het leukt niet echt, heeft iemand tips?

Edit: Of progjes die wel werken en waar je niet gelijk voor hoeft te betalen...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 18:31 ]

Verwijderd

Misschien dat er nog wat nuttigs in de FAQ van Opslag media en I/O Controllers staat....
Edit: Of progjes die wel werken en waar je niet gelijk voor hoeft te betalen...
Al wil je je data echt terugrkijgen moet je daar misschien ook wel voor betalen, anders moet je je computer weg laten brengen naar een dat recovery bedrijf, en die vragen waarschijnlijk veel meer poen voor het terugkrijgen van jouw data :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 18:33 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier staat misschien wel iets tussen al zijn dit maar wat topics van de laatste 61 dagen.

In de OM FAQ staan ook wat mogelijkheden en links.

Je noodkreet is duidelijk. Kicken binnen 10 minuten is 'not done' .

Geef exact aan wat je zelf inmiddels allemaal hebt gedaan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die links bekeken, maar kom niet verder... Ik heb een aantal progjes geprobeerd die verloren bestanden moeten vinden, maar daar moet wel een partitie voor aanwezig zijn, en die is er niet...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De meeste kans heb je als je daadwerkelijk een of meerdere programma's probeert. In een aantal gevallen kun je testen of er iets te achterhalen is en hoeveel van de data. Dan kan betalen voor een stukje software toch geen enkel probleem geven.

Het allerbelangrijkste advies. Gebruik de schijf zo min mogelijk.

ARME AOW’er

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap echt niet waarom mensen nog PM gebruiken... je leest alleen maar problemen hiermee.

Eigenlijk zou er een grote waarschuwings banner op GOT moeten komen voor het gebruik van deze rampentool. En als mensen het dan toch nog gebruiken geen hulp hiervoor bieden, want er zijn echt eindeloos veel topics van

Modbreak:Als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan alsjeblieft niet ;) Je mening over policies vernemen we liever op een andere manier

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 01-12-2004 03:14 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Of weten wat je doet. :) Ik heb er nog nooit last mee gehad en ik heb het toch heus al heel wat jaren regelmatig in gebruik.

Daarnaast waarschuwt PM, net zoals elk ander partitioneerprogramma ervoor dat het fout kan gaan.

Vraag jij je niet af waarom mensen geen backups maken?

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 30-11-2004 19:12 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja juist, oke

Ik heb een backup gemaakt, maar ik wil die partitie terug

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:13 ]

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik had een paar weken geleden ook bij het resizen met Partition Magic dat hij vastliep.
De partie was gewoon verdwenen :( . Na zoeken op Got en Google kwam ik bij Magic Recovery terecht.
Met dit programma heb ik alle data terug kunnen halen en nog meer :).

Je moet de harde schijf waar de verloren data opstaat niet gebruiken anders wordt de data overschreven.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Verwijderd

Topicstarter
tis me gelukt om (de meeste) data terug te krijgen.

nu alleen het volgende: Min windows partitie heeft de stations aanduiding D: een andere partitie op die harde schijf F: en een andere harde schijf E:

Kan ik de windows in C: veranderen zonder dat er ernistige fouten optreden, zoals het niet meer booten van windows? Dit geeft PM nl wel als mogelijkheid aan..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hoe en waarmee kreeg je je data terug?

Ik zou het i.i.g. proberen... na nog een backup. :)

ARME AOW’er

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 11:13
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:18:
tis me gelukt om (de meeste) data terug te krijgen.

nu alleen het volgende: Min windows partitie heeft de stations aanduiding D: een andere partitie op die harde schijf F: en een andere harde schijf E:

Kan ik de windows in C: veranderen zonder dat er ernistige fouten optreden, zoals het niet meer booten van windows? Dit geeft PM nl wel als mogelijkheid aan..
Als hij nu boot van partitie D zou het geen probleem moeten zijn als je er C van maakt. Als je zeker weet dat je alle data terug hebt kan je het doen, je bent dus wel de info op de unallocated space (voormalige C) kwijt.
noobs:

Ik snap echt niet waarom mensen nog PM gebruiken... je leest alleen maar problemen hiermee.

Eigenlijk zou er een grote waarschuwings banner op GOT moeten komen voor het gebruik van deze rampentool. En als mensen het dan toch nog gebruiken geen hulp hiervoor bieden, want er zijn echt eindeloos veel topics van
Totale bullshit, nog nooit problemen mee gehad, je moet gewoon goed kijken en weten wat je doet.
Net zoiets als het waarschuwen voor de format optie bij eigenschappen van een disk, oe oe, echt slecht.

Verwijderd

Topicstarter
het mag duidelijk zijn dat de meningen over dit onderwerp verdeelt zijn :P

Ik heb GetDataBack for NTFS V2.31 gebruikt om de meeste data weer terug te krijgen. Jammer genoeg was alles een zooitje en had ik er niet veel meer aan, dus heb ik de partitie verwijderd en samengvoegd met een andere...
Ik laat m`n partitie labels wel zoals ze nu zijn, ik kan er mee leven, toch bedankt.

offtopic: leuke nieuwe look, professioneler, tis wel even wennen.
Pagina: 1