Toon posts:

[XP] System crash & USB problemen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze zomer een nieuw moederboard(asus AI, 105 euro), prcessor(p4 3.0 gig) en werkgeheugen gehaald(512 sd ram).
maar telkens tijdens WC3 reboot mijn pc.
En als ik dan me pc opstart krijg ik de msg dat me systeem hersteld is van een erge crash, maar nu gebeurd dit soms ook buiten WC3 en als me pc ook gewoon standaard windows draai. het ligt dan zogenaamd aan een driver
maar heb alles al op nieuw installed.

verder tript mijn pc zodra ik een extern iets er in stop op me usb poort etc.
Zoals mp3 speler, digitale camera etc.

Zodra ik hem erin stop wordt mijn pc enorm traag en wilt in de meeste gevallen zelfs niet meer afsluiten, terwijl die niet aangeeft dat er een nieuw apparaat gedetecteerd is.

ik moet dan mijn mp3 speler erin doen als hij uitstaan, vervolgens pc aanzetten, en dan heb ik ongveer 2 min voordat hij aangeeft dat er geen usb poort available is. Zelfde gebeurd met mijn digitale camera die nu vrij nutteloos thuis ligt:|

heeft iemand zelfde probs of weet iemand wat ik moet doen?

Alvast bedankt jaap Gerritsen }:O

Verwijderd

Conflicten in apparaat beheer?
Zijn alle driver WHQL?
Laatste BIOS en drivers voor je moederboord?

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 20:27

ChangeLife4Ever

owned by above

wat is de rest van de configuratie waar je het over hebt?

remember your end, someone owns us

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Staan in de bios de usb poorten geenabled? , windows xp? , WC3=Warcraft 3?, welke videokaart drivers ?

Wat heb je zelf allemaal geprobeerd, zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq deze moet je verplicht als nieuw lid gelezen hebben voor dat je een topic begint, daar staat b.v. ook in dat je niet moet groeten etc...

[ Voor 54% gewijzigd door djexplo op 30-11-2004 12:02 . Reden: FAQ ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
heb niet de nieuwste drivers voor moederboard (uh bestaan die dan? )
BIOS
naja ga er vanuit dat die goed is aangezien alles vrij nieuw is
maar zelf heb ik er in gekeken en ken nergens aanvinken(ben nu trouwens op school dus heb niet de mogelijkheid om alles exact op te zoeken)

ik zelf heb een ati 256mb vidkaart met 9600chipset en nieuwste catalyst driver

de drivers die ik use werkte voorheen allemaal wel opme oude setting

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 12:05 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 20:27

ChangeLife4Ever

owned by above

mijn systeem bootte ook vrij frequent, maar dat lag aan de voeding. aangezien het bij jou ook gebeurd, sinds je nieuwe onderdelen in je systeem geschroefd hebt, zou het misschien ook een mogelijkheid zijn.

post ff in het topic "welke voeding heb ik nodig" en kijk ff wat daar uitkomt

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Topicstarter
hmmm heb bovendien ook een vrij nieuwe voeding
schat een jaar oud ofso
420W
ik denk dat dat wel genoeg is voor mijn systeempje
maar ik zal het doen

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welk merk voeding?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:03:
heb niet de nieuwste drivers voor moederboard (uh bestaan die dan? )
BIOS
naja ga er vanuit dat die goed is aangezien alles vrij nieuw is
maar zelf heb ik er in gekeken en ken nergens aanvinken(ben nu trouwens op school dus heb niet de mogelijkheid om alles exact op te zoeken)

ik zelf heb een ati 256mb vidkaart met 9600chipset en nieuwste catalyst driver

de drivers die ik use werkte voorheen allemaal wel opme oude setting
De nieuwste bios en moederbord drivers kun je van de site van asus halen. Kan je voeding jouw systeem wel aan? (jouw voltlijnen kun je bv checken met speedfan). Test je geheugen eens met memtest (staat ook in de faq).

De USB-driver zitten meestal op de cd-rom die bij jouw moederbord zitten, maar probeer ook eens de nieuwste. Ook deze staan op de site van asus, waarschijnlijk zitten ze gewoon in de moederborddrivers.

Wat bedoel je met de laatste zin? Ik hoop toch niet dat je drivers van je oude systeem bij jouw nieuwe systeem gebruikt? Dat zal nooit goed werken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

LekkerNL, ik pas even je topic titel aan zodat het OS erin staat (zie hierover de Windows Operating Systems Policy boveaan dit forum) :)

Verder - als je PC zo spontaan reboot kan dit een hardware probleem zijn (zie die problemen met je voeding die hier worden aangehaald) maar ook een software probleem. Zet dan ook eventjes het 'Reboot on crash' uit en kijk ofdat je een BSOD krijgt. Zo ja - welke BSOD krijg je dan? :)
Pagina: 1