Toon posts:

Advies gevraagd : ingewikkelde vraag kabel-sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al door dat dit topic al vaker hier aan bod is gekomen, maar toch post ik dit, want het volgende is mij nog niet duidelijk:

Ik heb kabel, en wil straks met een nog aan te leggen netwerkje die kabel ook sharen.

Nu de vraag: is het mogelijk om het zo te regelen dat ik altijd internet op kan zonder meer dan 1 computer aan te zetten?

Voorbeeldje (ter verduidelijking):

Stel ik heb 2 Pc's in een netwerk. Bv. een Athlon een een Pentium. Als ik nu de Athlon server maak (met Wingate of zo, en uiteraard AtGuard en BlackIce) en dat ding staat uit, dan kan mijn broertje niet via die Pentium op internet, toch? En andersom hetzelfde: als ik die Pentium server maak, kan ik met de Athlon niet online als die Pentium uit staat. Het is in mijn geval eigenlijk geen optie om 'n dedicated server te gebruiken, of om 'n computer aan te zetten alleen maar omdat ie server moet spelen voor een andere pc. Normaal gesproken als ik weg ben zet ik alles helemaal uit, stekker er uit en alles.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe los ik dit op?

Alvast erg bedankt.

HlpDsK

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kan, moet je een router kopen, waar een netwerkkaart in kan. Alleen dan ben je net zoveel kwijt als aan een dedicated 486'je. :)
Kabelmodems worden gekoppeld aan het mac adres van je netwerkkaart, dus er kan maar een kaart via dat modem werken.

Wat je ook kan doen is een USB Ethernet dingetje kopen en die steeds heen en weer verhuizen, of hem aan een switchbox hangen.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:00
Hmmm hier bij mij (kabelnoord, nu Chello) is het mijn modem (com21) niet gekoppeld aan de mac van netwerkkaart...

USB Ethernet? Is USB niet 1.5 Mbit (+/- 180 k/s)??

Ok, vaak zul je dit niet halen maar toch, je zit dan wel ver onder de max van 10 mbit.

Kun je er niet een hub tussen plaatsen en de kabel doorlussen naar beide pcs?
En op beide pcs dezelfde instellingen gebruiken, dan kan er dus 1 tegelijk internetten. Dit kan alleen als Mac en Kabelmodem niet gekoppeld zijn natuurlijk.

Of is dit allemaal wishful thinking?
;)

Verwijderd

OK, bedankt voor de info! :)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
tis al zo vaak gevraagt......|:(
http://gathering.tweakers.net/forum/find
zoek op kabel enz...enz......

http://www.xrouter.nl/products/products.asp?id=Vigor-2200E

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
ohohoh,

Kan heel simpel. Koop een oude computer een 468 of zo. Met een PCI moederbord. Druk daar 2 netwerkkaartjes in. 1 voor kabel internet, de andere naar een hub. Op de hub sluit je de 2 computers aan.

Op die 486 zet je Freesco. Dat is een gratis programma om je verbinding te delen. Het start vanaf diskette, dus een haad heb je niet nodig!

http://www.freesco.com/ is een gratis programma van Sisco systems. Je moet alleen wel verstand hebben van netwerken, want is een ingewikkeld progie hoor.

TRrouwens, deze PC zet je naast je kabelmodem. Als ie draaie, haal je beeldscher, toetsenbord enzo. eraf.

Klaar, en een perfecte router. (zit ook nog een firewall bij in!)

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Als je bij @home zit... kun je gewoon een 2e ip aanvragen... hubje d'r tussen en klaar...
dus
..........................>PC cc******-A
....kabel modem >hub
..........................>PC cc******-B

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

MENSEN DIT IS EEN JAAR OUD !

• SjOuKeS
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

hehe mensen ik ben blind :P

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Op donderdag 05 juli 2001 12:10 schreef maartenb het volgende:
ohohoh,

Kan heel simpel. Koop een oude computer een 468 of zo. Met een PCI moederbord. Druk daar 2 netwerkkaartjes in. 1 voor kabel internet, de andere naar een hub. Op de hub sluit je de 2 computers aan.

Op die 486 zet je Freesco. Dat is een gratis programma om je verbinding te delen. Het start vanaf diskette, dus een haad heb je niet nodig!

http://www.freesco.com/ is een gratis programma van Sisco systems. Je moet alleen wel verstand hebben van netwerken, want is een ingewikkeld progie hoor.

TRrouwens, deze PC zet je naast je kabelmodem. Als ie draaie, haal je beeldscher, toetsenbord enzo. eraf.

gewoon een 486 met 2 isa kaarten is makkelijker. PCI + plug & play is niet zo'n feest, isa is makkelijker te configgen.

Hoe kom je er bij dat Freesco van Sisco (Cisco btw) is. Het is gewoon een linux distro die op flop past, met : DHCPd,HTTPd,DNSd,LPd,en nog veel mer telnet bijv. En natuurlijk een appart te downen }:O

een schoner internet begint bij jezelf

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Freesco staat toch voor Free Cisco.... :+(volgens www.freesco.org)

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 05 juli 2001 12:01 schreef Revolution het volgende:
OK, bedankt voor de info! :)
Wat is dit voor zieke actie man?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 12:10 schreef maartenb het volgende:
ohohoh,

moet je dat progje op windows draaien :? of op linux of gewoon onder dos???

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Geen van de bovenstaande opties is de juiste, helaas, u gaat niet door naar de 64.000 Euro vraag.

FreeSCO is een linux distributiie speciaal om voor router te spelen, dus die draait niet onder Windows of Linux, maar is een OS op zichzelf.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Gaan we serieus verder in een topic van een jaar oud :?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op donderdag 05 juli 2001 12:31 schreef kEUS het volgende:

[..]

gewoon een 486 met 2 isa kaarten is makkelijker. PCI + plug & play is niet zo'n feest, isa is makkelijker te configgen.

Hoe kom je er bij dat Freesco van Sisco (Cisco btw) is. Het is gewoon een linux distro die op flop past, met : DHCPd,HTTPd,DNSd,LPd,en nog veel mer telnet bijv. En natuurlijk een appart te downen }:O
Nooit probleem met PCI, behalve als ze allemaal willen gaan busmasteren.
Freesco is geen Linux distro. Maar een kernel met wat drivertjes en wat ip-progjes, wat scriptjes...

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Netgear router

Dit zijn erg handige apparaatjes. Ik heb nu zelf de US Robotics broadband router om mijn chello te delen en dat werkt erg simpel. Voordeel: je hebt geen extra pc draaien.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op donderdag 05 juli 2001 13:12 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Gaan we serieus verder in een topic van een jaar oud :?
Blijkbaar is het er niet eerder van gekomen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• marteltor
  • Laatst online: 23:15
Op donderdag 05 juli 2001 12:48 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Wat is dit voor zieke actie man?
misschien een tweede username van hlpdsk??? :?

• marteltor
  • Laatst online: 23:15
Moet dit niet naar het netwerken forum???

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 13:08 schreef Beaves het volgende:
Geen van de bovenstaande opties is de juiste, helaas, u gaat niet door naar de 64.000 Euro vraag.

FreeSCO is een linux distributiie speciaal om voor router te spelen, dus die draait niet onder Windows of Linux, maar is een OS op zichzelf.
dat vind ik wel jammer ik had graag 64.000Euro gehad :9

waar kan ik hem dan downloaden??? ik kan nergens een link vinden ???(als die illigaal is dan haal je het maar zo snel mogelijk weg)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [forum=19] -> verplaatst :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
Op donderdag 05 juli 2001 14:33 schreef Qorne het volgende:

[..]

dat vind ik wel jammer ik had graag 64.000Euro gehad :9

waar kan ik hem dan downloaden??? ik kan nergens een link vinden ???(als die illigaal is dan haal je het maar zo snel mogelijk weg)
wat is het toch simpel : www.freesco.org

Verwijderd

en toch ben ik niet blond :)

Verwijderd

Topicstarter
Ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.