Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Bij inmac kan ik hem voor 439,- incl. krijgen
maar dat vind ik nog steeds prijzig,06 software levert hem al voor 379,-.
Ben zelf ook benieuwd naar de werking van het doosje wat ik tot nu toe gehoord heb is alleen maar positief m.b.t adsl dan.
In de states staat hij voor 99$ dollar maar ach dat bedrijf verstuurd alleen binnen de states.
Hoop dat er mensen zijn die a)Ervaring met de netgear hebben en b)Weten waar hij het goedkoopst te verkrijgen is.
Ik heb ook ervaring met routers ZyXel, maar das wat anders natuurlijk.
Je kan het proberen bij CSS en misschien Rijnmond Supplies (www.rijnmond-supplies.nl), ik bestel daar regelmatig hardware tegen erg leuke prijzen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe deze routers zich gedragen t.o.v. de verschillende configs die de kabelaars erop nahouden (DHCP bij Chello, andere kabel bij Casema, enz.).
Er zijn overigens twee varianten van die router: een dure (die jij noemt) met ingebouwde 10/100 hub en een goedkope zonder hub. De keuze lijkt me simpel: schaf de goedkope (uit mijn hoofd F379) aan en koop een hoekoeboeroe-switch erbij voor drie kwartjes bij je lokale radiozaak.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Jij bedoeld waarschijnlijk de netgear rt311 die is idd zonder switch en een stuk goedkoper maar het leek me wel handig om voor alles 1 doosje in me kast te hebben staan,uiteindelijk zal ik toch voor de goedkopere variant gaan haha.
Wat ik tot nu toe gehoord heb over beide routers ten aanzien van kabel en adsl is dat alles volledig ondersteund wordt en zeer simpel te configgen is,:9
Is dat nu je policy mart ??Op dinsdag 12 juni 2001 17:05 schreef Vilenin het volgende:
Ik heb wel ervaring met Netgear, maar dan alleen met hubs en switches. Mijn ervaring is dat het altijd gewoon in é´n keer goed werkt.
Ik heb ook ervaring met routers ZyXel, maar das wat anders natuurlijk.
Je kan het proberen bij CSS en misschien Rijnmond Supplies (www.rijnmond-supplies.nl), ik bestel daar regelmatig hardware tegen erg leuke prijzen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe deze routers zich gedragen t.o.v. de verschillende configs die de kabelaars erop nahouden (DHCP bij Chello, andere kabel bij Casema, enz.).
Er zijn overigens twee varianten van die router: een dure (die jij noemt) met ingebouwde 10/100 hub en een goedkope zonder hub. De keuze lijkt me simpel: schaf de goedkope (uit mijn hoofd F379) aan en koop een hoekoeboeroe-switch erbij voor drie kwartjes bij je lokale radiozaak.
geen wonder dat het netwerk bij B..O nog steeds *piep* loopt..
Ik hoor/zie je snel weer
CyberJ
CSS: als je een account laat maken kan je gewoon bestellen, of je nou particulier of bedrijf bent.
Enne... mijn policy is El Cheapo voor thuis en alleen beproefde merken voor die tent die mijn boterham belegt.
Bloed, zweet & koffie
Xie je.
CyberJ
Verwijderd
Wat doet zo'n switch, waar heb je het voor nodig?
Ben niet zo thuis in routers.
Ik wil 4 computers rechtstreeks aansluiten op een router.
Welke heb ik dan nodig?
Een router heeft eigenlijk maar 1 uitgang nodig (de "goedkope versie" dus). Vanuit die ene uitgang kun je naar hartelust hubs en switches aansluiten op je router.
Jij zoekt dus diegen met switch omdat je 4 uitgangen wilt. Anders zou je dus een losse 4 poort switch moeten kopen en een een router met 1 uitgang!!
Ook
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Uh, toch nog een vraagje
Met zo'n switch is het toch wel mogelijk om met 4 pc's tegelijkertijd te internetten?
Ook al wil je er met 100 tegelijk... Wordt wel traag dan...
Aannames zijn fataal.
Edit: Dacht ik. Het is wel degelijk een switch. Prijzen uit de Inmac-catalogus:
Netgear RT311 Internet Gateway Router FL 379,=
Netgear RT314 Internet Gateway Router FL 499,=
De duurdere variant heeft een 4-poorts 10/100Mb/s ethernet switch. Beide beschikken over een "Firewall Functionaliteit" volgens Inmac.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Combination switch and router creates full-duplex back bone
4-port, 10/100 switch
DSL or cable modem connection.
NAT technology prevents hackers
Firewall security and control
Plug and Play convenience
Een max. van 253 users kunnen gebruik maken van de router.
Jammer dat hij nog zo duur is.
Bloed, zweet & koffie
gekocht bij www.outpost.com
alleen heb ik nog geen adsl om hem te testen, dus doet hij nou uitsluitend dienst als 4ports switch...maar de webinterface is makkelijk, duidelijk allemaal, kind kan de was doen.
ik belde kpn om te vragen waarom het nu al 2 maanden duurt en toen werd mij verteld dat de monteurs niet in de kasten konden omdat die op slot zaten (ja je geloof het niet, maar toch kreeg ik het als antwoord), dus voor de ECHTE functionaliteit moet je nog even wachten...maar het ziet er netjes uit allemaal, stevig aluminium behuizing, en meteen 4ports switch. ALS je hem uit america haalt, let dan op: de transformator die je erbij krijgt is geschikt voor 110V, niet 230, dus moet je er nog wat bij kopen bij electronicaboer.
Als je tussentijds iets makkelijks wil, kijk dan es op www.lintegrate.nl
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
Verwijderd
ken dit??? Of moet ik mijn interne netwerk achter mijn webserver houden.???
Je kan dus niet de poorten apart besturen, maar je kan wel bepaalde poorten naar bepaalde IP nrs doorschakelen..
Zo kan je dus op client 1 een webserver draaien en op client 2 een ftp server.
Ook
Verwijderd
Heb hem nu op een Chello account.(rt 311)
Moet je wel ip-spoofing aanzetten. Komt zelf met de vraag welk mac-adres het moet zijn.
Waarom het ip-spoofing heet ???
Ik zou gewoon de rt311 nemen.
Sluit hier een hub op aan en laat je clients het lan ip-adres gebruiken als default gateway.
Gooi dan alle poorten dicht op 80 na b.v.
VPN werkt ook prima met Netgear.
succes
ps besteld bij beat-it
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Volgens mij hebben wij het over hele andere poorten.Op Thursday 14 June 2001 19:55 schreef Wesman het volgende:
Die 4 poorten... zijn die zoals een hub geschakeld (zelfde netwerk) of zijn ze apart geschakeld (ander netwerk) Dus dan bv. broadcasts niet door gegeven worden naar de andere 4 poorten.
Ik heb het in iig over de de internet poorten (dus bv port 21 voor FTP en poort 80 voor HTTP).
Voor de poorten geldt dus dat je ze naar een bep (LAN) IP nr kan verwijzen. Dit houdt dus in dat als er een extern verzoek komt op jou internet IP adres voor poort 80, dat je die dan naar 1 van je clients kan doorschakelen zodat die client webserver kan draaien zonder dat de firewall de inkomende verbinding op poort 80 tegenhoudt.
Maakt niet uit in welk "gaatje" die client dan op de switch/hub zit!!
Ook
Verwijderd
Ok ik snap um.. ik heb ff de specs bekeken en daar stond het in (de us robotics broadband is trouwens ook een leuke)..
Bloed, zweet & koffie
Klinkt niet slecht, moet ik zeggen. Mijn ervaring met Netgear is ook wel positief. Niet dat het erg veel zegt, want ik heb een hub van ze en een netwerkkaartje (dat helaas niet zo goed over te klokken is als m'n 3com kaartje), maar Netgear is volgens mij wel ok.
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
willen aanschaffen???
Hoe meer mensen hoe goedkoper ik ze kan krijgen bij inmac...
misschien, wat word de prijs ongeveer?Op woensdag 20 juni 2001 15:45 schreef mig_01 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die de rt311/rt314
willen aanschaffen???
Concrete Loop Watercooling
Klinkt interessant, wat schat je dat ie gaat kosten?Op woensdag 20 juni 2001 15:45 schreef mig_01 het volgende:
willen aanschaffen???
Verwijderd
Broadband router 375,- excl
Broadband Router Functions en featers
Verwijderd
Hier ook een geinteresseerde voor de RT314, als de prijs goed is.Op woensdag 20 juni 2001 15:45 schreef mig_01 het volgende:
willen aanschaffen???
dit is een erg mooi apparaatjeOp woensdag 20 juni 2001 21:41 schreef Wesman het volgende:
bij 06 software (zerosix.com) staat een US robotic broadband router. ik zei het eerder al maar nu met een linkje. Volgens mij is deze iets uitgebreider.. (print server etc.)
Broadband router 375,- excl
Broadband Router Functions en featers
en ook niet duur
Verwijderd
Sorry maar heb gisteravond geen tijd meer gehad om te reageren,en vandaag ligt de boel steeds weer plat..Op donderdag 21 juni 2001 10:24 schreef kieskes het volgende:
jammer dat ie niet meer van zich laat horen..
Ik ben nog in onderhandeling met inmac details volgen.
Verwijderd
Kun je niet een andere zaak proberen, die wel aan groepskorting doet?Op donderdag 21 juni 2001 12:34 schreef mig_01 het volgende:
Heb net kontakt gehad met inmac maar helaas
ze blijven prijzig zo rond de 450,-.
Ik denk dat we een maandje moeten wachten,tot die tijd werkt ics redelijk.
Met een groep moeten we toch wat van die prijs af kunnen krijgen?
Is vanuit Amerika (Duitsland?) bestellen misschien een optie?
Verwijderd
In Duitsland heb ik nog niet gekeken.
Als dat ding voor rond de 350,- incl. te koop is zal ik de eerste zijn die hem aanschaft.
Die heeft als nadeel wel dat er een 10/100 HUB (ipv switch) opzit, maar het scheelt wel!
Ook
Verwijderd
350,- is precies de prijs die ik voor de rt314 wil betalen.Op donderdag 21 juni 2001 13:26 schreef mig_01 het volgende:
Outpost is een mogelijkheid (106,95$)maar dan zit je met invoerbelasting en verstuurkosten.
In Duitsland heb ik nog niet gekeken.
Als dat ding voor rond de 350,- incl. te koop is zal ik de eerste zijn die hem aanschaft.
Het jammere is dat dit ex. btw isOp donderdag 21 juni 2001 13:33 schreef Ook het volgende:
En die US robotics van 375 piek..? Is dat niks dan??
Die heeft als nadeel wel dat er een 10/100 HUB (ipv switch) opzit, maar het scheelt wel!
Ook
Verwijderd
Ik heb onlangs de netgear RT314 gekocht, maar ik krijg hem niet aan de praat. Weet iemand de instelling voor mx-stream.
Verwijderd
Ik heb hem werkend de instellingen zijn als volgt, dit zijn de basis instellingen:
in je browser : 192.168.0.1 (zoals in de gebruiks aanwijzing)
inloggen (zoals beschreven in de beschrijving)
in linker frame : klik op wizard
vakje system name : naam van je ISP (bv hccnet)
domain name : blank laten
next
encapsulation : pptp
user name : adsl.12345@hccnetbasis (die van jezelf dus)
password : ******** (die van jezelf dus)
idle timeout : bij 0 (wordt de verbinding nooit verbroken) als je bv. 3600 invult wordt de verbinding na 1 uur bij geen gebruik verbroken)
my ip adres : 10.0.0.150 (op gegeven door kpn)
server ip name : 10.0.0.138 (ip-nummer van je adsl-modem)
connection id/name : blank laten
next
selecteer :
Wan ip address assignment : Get automatically from ISP (Default)
DNS Server Address Assignment : Get automatically from ISP (Default)
WAN MAC address : factory default
finish
logout
Dit is echt de basis, als je op de netgear site zoekt dan vind je de laatste
firmware, hier is ook een uitgebreide handleiding te vinden
met daarin alles over de mogelijke filters en portforwarding en hoe e.e.a.
via telnet te configureren.
Verwijderd
Zie:
http://www.usrobotics.com/support/s-networking/s-networking-docs/US_RTR.HTM
Op donderdag 21 juni 2001 13:33 schreef Ook het volgende:
En die US robotics van 375 piek..? Is dat niks dan??
Ook