Toon posts:

power calibration error met nero

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds vandaag, sinds ik DVD's van opus binnen gekregen heb, het probleem bij nero dat als ik wil branden (images) dan gaat ie eerst 25/30 seconden de disc checken tot de 2%, vervolgens een error namelijk: "power calibration error".

Nu zocht ik op google, en stond er ergens dat "de laser scheef zou staan".
Maar nu heb ik een RW geprobeerd, en dat werkt wel gewoon.

Het gaat hierbij om de Acro Circle - DVD's (1-4x speed) heb een Lite-On DVDBrander.

Alvast Thnx!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-03 02:42

TheBorg

Resistance is futile.

Ik hoop dat je er niet te veel besteld hebt, want het lijkt erop dat je DVD recorder de DVD'tjes niet ondersteund.

Eventueel zou je kunnen kijken of er een nieuwe firmware van je recorder beschikbaar is die dit probleem oplost. :)

Verwijderd

Sinds mijn update met XP Pro SP2 heb ik ook last met Roxio, nog nooit eerder gehad btw met diverse branders. Sinds SP2 heb ik, en hoor ik, wel meer problemen met diverse hardware, allemaal verschillende configuratie's.

De machine waar ik nu op werk heeft nog nooit zoveel problemen gehad als voor SP2. Denk dat diverse software zich nog moeten aanpassen aan SP2. Je weet nooit wat MS allemaal in SP2 heeft gestopt wat mogelijk de conflicten geeft met de huidige software/hardware.

Tis maar een wildshoot, maar zoals gezegd, voorheen draaide het vlekkeloos, nu niet meer. Kan alleen mijn ghost terugzetten en weer wachten tot het "gezeur" begint :'( Als dit zo blijft dat gaat er een clean install op zonder SP2. Denk niet dat MS dat voor ogen had met SP2, in het kader van het internet veiliger maken :(

Verwijderd

Idd, probeer eens andere media..

en, je had ook mogen zoeken :P

Power calibration area error ???
Power calibration error bij het branden van DVD's.
plextor power calibration error
NEC ND-1300A "Power calibration error"
nero error

enzovoort..

[search=power calibration error]
[google=power calibration error]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-03 02:42

TheBorg

Resistance is futile.

In dat geval misschien ff de laatste update van Nero neerhalen, die is vrij vers (nas SP2). :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik morgen een nieuwe brander zou kopen, zouden ze dan wel werken? Want ik heb 200 cd's gekocht..
Simulate (testen) werkt wel gewoon, en zelfs na de update die hier gegeven werd blijft hij bij de 3% hangen.. (met write)

dan evt. deze: Nec ND2510A DVD+/- 8sp. dual layer

Ik hoop dat het dan wel werkt, want nec is volgens mij ook niet het beste merk

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 04:49 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord staat gewoon in de FAQ van dit subforum :)
Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed en dan onder "foutmeldingen" kijken.

Neem voortaan eens de moeite om research te plegen door óók o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen. Dat staat ook in het "Let op" gedeelte bovenaan in de [New Topic] van dit subforum beschreven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.