8 dagen heeft ie het uit gehouden, waarvan 7 met waterkoeling. Ik was een potje HL2 aan het spelen toen mijn PC uitviel. Dat was na ca 2 uur HL-en. De dag ervoor had ik 4 uur gespeeld, dus je zou verwachten dat het systeem stabiel was, core temp v/d GPU kwam ook niet boven de 45C uit volgens de drivers. Anyway, ik wou de PC opstarten, maar toen ik op het powerknopje drukte gingen mijn CCFLs 0.5s aan en weer meteen uit. Na ik al bijna alles van de voeding afgehaald had (het leek nl op kortsluiting), bleef alleen de voeding, CPUs, memory en de videokaart over. Zonder videokaart startte de PC wel op. Dus heb ik de kaart eruit gehaald en het waterblok eraf gehaald, tadaa:

Zo zag ie ervoor uit:

Er mist dus een stukje core (links onder), maar is dat voldoende om heel mijn PC kort te sluiten? Ik zou zeggen dat dit stukje gemist kan worden omdat silicium volgens mij alleen de drager is van de schakelingen en hij niet tot helemaal 'beneden' gebroken is. Wat ik ook niet begrijp is waarom de kaart het 7 dagen uit houdt met schijnbaar een gebroken core (als dat de reden is dat hij het niet meer doet). Op de onderste foto lijkt er trouwens ook een heeeel klein stukje te missen, of zie ik dingen die er niet zijn?
In ieder geval lijkt het 239 euro down the drain, dus als je wilt gaan waterkoelen, be warned! Hopelijk doet de winkel nog wat moeite voor me.

Zo zag ie ervoor uit:

Er mist dus een stukje core (links onder), maar is dat voldoende om heel mijn PC kort te sluiten? Ik zou zeggen dat dit stukje gemist kan worden omdat silicium volgens mij alleen de drager is van de schakelingen en hij niet tot helemaal 'beneden' gebroken is. Wat ik ook niet begrijp is waarom de kaart het 7 dagen uit houdt met schijnbaar een gebroken core (als dat de reden is dat hij het niet meer doet). Op de onderste foto lijkt er trouwens ook een heeeel klein stukje te missen, of zie ik dingen die er niet zijn?
In ieder geval lijkt het 239 euro down the drain, dus als je wilt gaan waterkoelen, be warned! Hopelijk doet de winkel nog wat moeite voor me.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als ik dat nou weer vast soldeer, zou ie het dan weer doen?