[RAID] Temperatuur meten van de disken uit een RAID Array?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Weet iemand of het mogelijk is om de disken van een Promise Raid Array uit te lezen om te kijken wat de temperatuur is?

Het gaat om een Promise SX4000 controller op een Intel WoodRuff moederbord. Raid1(mb) en Raid5(sx4000) ik wil nu graag van elke disk afzonderlijk de temperatuur zien maar windows ziet natuurlijk nog maar 2 disken van de 5.

Is dit ooit eerder gedaan zonder extra temperatuur sensors ?

Ik heb als gekeken met intel landesk client maar ook hier staat het niet in.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Normaliter kun je dat doen met de diagnose/monitoringssoftware van de controllerfabrikant. Bij Promise controllers heet dat Fasttrak Array Utility :)

Hoe warm mag mijn HDD worden? » Speedfan / HDD Temperature Pro
Probeer deze anders eens :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
Is het ook mogelijk als je je ICH5R gebruikt?

Verwijderd

ZaeK schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:53:
Is het ook mogelijk als je je ICH5R gebruikt?
Mijn vorig moederbord had een ICH5R-controller en met Motherboard Monitor kon ik alvast geen temperaturen zien van mijn array (apart wel).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb een Intel Woodruuf moederbord en hier zit een promise chipset op voor de onboard raid controller dit is dus geen ICH5R chipset.

En met de promise array tool kan ik geen temperaturen zien, ik heb inmiddels wel de Intel Landesk Software geinstaleerd en ik krijg nu meldingen als er op hardware nivo iets veranderd (disk erbij, software installatie) maar geen temperaturen van m`n raid array.

Mischien kan ik nog wel wat doen met m`n onboard temperatuur meetpunten ,asus had hier vroeger kabeltjes voor maar ik weet niet of dit bord dat ondersteund. (RTFM momentje dus)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor wat het waard is, met MBM kan ik niet de temperatuur van mijn S-ATA HD's lezen. Everest meldt wel een temperatuur die behoorlijk kan kloppen echter doet Everest dat als zijnde 1 HD. 8)7

ARME AOW’er

Pagina: 1