[MCE 2005] LiveTV beeld en geluid niet synchroon

Pagina: 1
Acties:

• mdissel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-01-2023
Hallo

Ik heb sinds kort de HP M1190 gekocht (in het kort Ati Radeon X300 met Haupage 150 tv kaart)

Na wat stoeien met drivers het geheel werkend gekregen met de Omega Drivers. Het enige storende probleem blijft dat beeld en geluid niet synchroon lopen, het geluid loopt achter. Als ik de tv op bijv. op ned1 zet en mijn MCE ook op Ned1, dan hoor ik gewoon dat MCE 1 seconde achterloopt met het geluid.

Al vele decoders geprobeerd (nvdvd, powerdvd, etc.) maar nog geen beter resultaat.

Iemand een idee?

Groeten

Marco

Verwijderd

Heb je de microsoft update voor MCE 2005 wel geinstalleerd? Dat heeft e.e.a bij mij opgelost.
De update vind je niet onder de essentiele updates maar onder de optionele updates.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
idd even alle updates downloaden en alles moet werken

Digital Media Junkie

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
mdissel schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:53:
Hallo

Ik heb sinds kort de HP M1190 gekocht (in het kort Ati Radeon X300 met Haupage 150 tv kaart)

Na wat stoeien met drivers het geheel werkend gekregen met de Omega Drivers. Het enige storende probleem blijft dat beeld en geluid niet synchroon lopen, het geluid loopt achter. Als ik de tv op bijv. op ned1 zet en mijn MCE ook op Ned1, dan hoor ik gewoon dat MCE 1 seconde achterloopt met het geluid.
Bedoel je nu dat het geluid van je TV niet synchroon loopt met het beeld van MCE ? Dat klopt. MCE moet namelijk eerst een hardware compressie over het signaal heen halen en daarna weer een decompressie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Bij mij wisselt het echter hoever het beeld achter loopt bij het geluid. Op mijn versterker kan ik echter de delay instellen, en die staat op zo'n 47 ms. Het irritante is alleen dat ik dit dus ieder uur een beetje bij moet stellen, omdat dit verschil tussen beeld en geluid wisselt :(

Heb deze config:

- Asus P4P800 VM
- Pentium 4 3.0E
- 512 MB dual channel
- Sapphire 9600 PRO
- Creative Audigy ZS met SPDIF kabel naar Onkyo 7.1 versterker
- Maxtor 160 GB SATA schijf
- NEC 3500 dvd writer

Heb de drivers geinstalleerd zoals aangegeven staat in dit topic:
[rml][ Win MCE] Decoder Error![/rml]

Alle Windows updates, laatste Creative en ATI drivers, laatste mobo drivers etc.
Niets helpt :(

Ook schokt het beeld heel vaak.

Zijn er mensen met dezelfde problemen?

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 14:36

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:43:Zijn er mensen met dezelfde problemen?
Toen ik de onboard Via AD1888 gebruikte niet. Maar na dat ik een Audigy 2 ZS erin stopte wel. Het geluid is nu soms sneller dan het beeld. Voor de rest heb ik nergens last van.

Ik heb geprobeert om de delay in te stellen bij ffdshow, dit werkt ook. Alleen het verschilt van zender tot zender.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Heb je soms je TV kaart met een audiokabel op je audiokaart aangesloten ? Want het lijkt erop dat je je live geluid met het MCE beeld vergelijkt en daar zit een stevig verschil tussen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03-2025
Heeft er hier iemand trouwens ervaring met de kwaliteit van de TV-out van een X300 256MB tov een X300SE 128MB?
Pagina: 1